mai 07, 2024, 17:48:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hva er galt? girkassa?  (Lest 1231 ganger)
gullglenn
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Hurdal



Vis profil
« på: mars 26, 2012, 12:57:17 pm »

Hadde i går kveld litt problemer, kom på gårdsplassen hørte et klikk samtidig som jeg subbet på litt grus , så ville ikke bilen gå fremover frykter dette er girkassa, bilen kommer fortsatt i gir men vil ikke kjøre.

Håper på noen tips siden jeg er helt fersk innen boble, skal jekke opp bilen i kveld og se men alltids greit og få noen tips om hva det kan være.kan gjøre feilsøknings prossesen litt kortere Glad
Loggført
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #1 på: mars 26, 2012, 13:09:47 pm »

Er tromlenne dine bak dratt skiklig til og da mener jeg med moment?
Viss tromel er litt løs, slurer du bare på splinsa inni trommel og den er kast Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
gullglenn
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Hurdal



Vis profil
« Svar #2 på: mars 26, 2012, 13:12:49 pm »

det vil jeg tru, da den ble skrudd til av ex eier men alltids greit og sjekke, takk for tips Glad
Loggført
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: mars 26, 2012, 13:40:44 pm »

Har selv kjørt i stykker splinesa i 4-5 tromler de 2 siste sessongene.Og da blir du stående der uten framdrift.
Loggført
gullglenn
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Hurdal



Vis profil
« Svar #4 på: mars 26, 2012, 14:27:31 pm »

Oi såpass ja :O så da er det vel like så greit å bestille nye vil jeg tru.. er vel ikke så mye og reparere? noen som husker momentet det skal dras til?
Loggført
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: mars 26, 2012, 16:35:54 pm »

Men har du sjekket at det er trommelen som er gått??Det sjekker du kjapt ved å få noen til å titte på drivakselen om den går rundt
inni trommelen når du gir på litt i første gir.Ta av senterkopp/hjulkapsel først Gliser
Den siden som går rundt er gåen,og den som står stille er ok.
Mvh Kim
Loggført
gullglenn
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Hurdal



Vis profil
« Svar #6 på: mars 26, 2012, 16:55:54 pm »

ok takk, skal få sett på det med noen
Loggført
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: mars 26, 2012, 17:00:49 pm »

Får håpe det er en trommel som er gåen og ikke girkassa di.
Det tar vel omtrent 5minutter å bytte en trommel.Mens det går med noen timer på å bytte kassa.
Loggført
Bobledeler
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Naustdal



Vis profil
« Svar #8 på: mars 27, 2012, 09:29:25 am »

Kan hende eg hugsar feil, men meiner momentet er 350NM (35kg).
Loggført

1971 Opel Rekord C 1900L 5d. Caravan Automatic, 1967 Opel Rekord C 1900L Coupè, 1966 Mercedes Benz L406/28, 1980 With Vital, 1972 Combi-Camp 500, 1957 Bucher K3.
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #9 på: mars 27, 2012, 09:59:10 am »

Som (nød-)reperasjon er det mulig å skru av mutter og skive, og slå inn 1,7x40 dykkspiker inn i splinen, mellom trommel og aksling. 1-2-3 stykker.
Har køyrt i over eit år med det ein gong..... Kult
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!