Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #1020 på: november 17, 2009, 23:08:10 pm » |
|
Bruker du slik Coil-On-Plug/COPS sammen med den EDIS'en?
nei EDIS coil pack fra Ford
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #1021 på: november 17, 2009, 23:08:53 pm » |
|
det er bra
en ting til:
Som input tile denne "beregnefuelmapfordummies" funskjonen, trenger sw noe input.
cc, ant sylindre og det der klarer jeg stort sett selv, men hva er et fornuftig effekt/momentforhold på en 1835 med w110 kam?
jeg har lagt inn 90 ftlb ved 3000 rpm som peak torque og 120 hp ved 5000 rpm. Er det en god start?
Roy
høres ikke så ille ut med tanke på tallene vs kamvalg , men en tanke optimistisk på HK tro jeg . men det eneste det gjør er jo evt å lage tabellen litt for feit. du kan jo bare justere ned hele tabellen med Req fuel i oppsettet for dysene. takk var sånn jeg også tenkte
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Golfblau
Medlem
Innlegg: 111
Bosted: Horten
|
|
« Svar #1022 på: november 18, 2009, 16:22:47 pm » |
|
Bruker du slik Coil-On-Plug/COPS sammen med den EDIS'en?
nei EDIS coil pack fra FordUndres hva disse problemene kan komme av...
|
|
|
Loggført
|
1960/61 T1
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #1023 på: november 21, 2009, 18:43:31 pm » |
|
hehe tenkte på det samme i det jeg skrev det. Men i dag har jeg faktisk sett litt på dette igjen, og det viser seg at det ikke er signal frem til dysene på den ene "kanalen" (to og to spruter samtidig), så da vet jeg i alle fall hvor jeg skal lete. Alle dysene funket, men signalene var altså borte et sted på veien. Jeg skal få lånt med meg et oscilloscop fra jobben, så skal jeg finne ut hvor signalet ble borte hen.. det er et par dodgy konnektorer på veien der, så jeg har mine mistanker... moro hver gang man finner noe da
|
|
« Siste redigering: november 21, 2009, 22:49:52 pm av grelland »
|
Loggført
|
|
|
|
Vw1302s
Seniormedlem
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum
|
|
« Svar #1024 på: november 21, 2009, 23:42:31 pm » |
|
Pågangsmotet ditt er sinnsykt bra Det er iallefall sikkert at du kommer til å kjenne motoren og motorstyringen din ut og inn, når du får alt til å gå. Det er jo både moro og lærerikt det
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #1025 på: november 22, 2009, 00:08:47 am » |
|
takker for det, og hvis noen husker tilbake til starten på dette motorprosjektet, så var nettop dette med å lære seg hvordan EFI funker hovedmotivasjonen for å begynne på dette, så det målet har jeg i alle fall oppnådd
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eivind E
Supermedlem
Innlegg: 529
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #1026 på: november 22, 2009, 00:39:45 am » |
|
Du må jo nesten lage en slik EFI how-to som man kan ha som sticky på forumet da etterhvert
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #1028 på: november 23, 2009, 13:59:45 pm » |
|
søndag er jo mekkekveld, og etter at jeg måtte hjelpe svigers noen timer med en datakrasj , så kunne jeg endelig få mine tilmålte halvannen time med Ghia i garasjen. Som nevnt over, så hadde jeg en plan om å trace disse signalene gjennom diverse konnektorer, plugger og kabler, fra ecuen og ut til dysene. Som sagt så gjort, og i samme slengen passet jeg på å forenkle en del, slik at i alle fall signalene til dysene ikke går gjennom flere plugger/konnektorer enn nødvendig. Alt så fint ut, og når jeg satt på tenninga, så hadde alle dysene +12V på den ene polen. De er koplet slik at de har konstant spenning på den ene siden av spolen, og ecuen legger den andre siden til jord når dysa skal åpnes. Men når jeg koplet på alle dysene igjen, gikk den fortsatt som en SAAB 2-takter.... dvs kun på 2 sylindre... Ja ja, da har jeg stort sett konkudert med at det er ikke noe i veien med ledningene/koplingene, men det kan tyde på at ecuen ikke gir signal til begge kanalene... Enten har jeg kødda det til i oppsettet, eller så er det noe muff med ecuen. Time will show, det er leeeeenge til våren (famous last words...) Jørn ga meg et tips om å kople alle dysene på den kanalen som gir signal, og det er neste på lista, sammen med å huke på et oscilloskop for å sjekke at/om det er noe signaler der.
|
|
« Siste redigering: november 27, 2009, 09:53:30 am av grelland »
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1029 på: november 23, 2009, 16:24:06 pm » |
|
dysene får +12v spenning direkte via relekortet, og blir trigget ved att MS legger da retur/minusledning til jord.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #1030 på: november 23, 2009, 16:28:02 pm » |
|
jepp, og det er akkurat sånn jeg har koplet det nå.. Alle plussene rett fra relekortet, og minusene/retur rett i MS-boksen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #1031 på: november 27, 2009, 09:54:46 am » |
|
skjer lite på bilen, men endelig er det fart i dialogen med biltilsynet, og alt ser ut til å gå i orden med godkjenning. Oppdatering kommer når alt er i boks:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #1032 på: november 27, 2009, 09:58:51 am » |
|
det har også vært en del aktivitet på dette med hjul, og plan A gikk i vasken, og siden den nå legges på is, kan jeg jo oppdatere folket litt. Drømmen var å få på et sett med Halibrand hjul, så etter en del korrespondanse med Image Wheels i England, som bygger på mål, fikk jeg de til å sette sammen en felg etter mine ønsker for å se hvordan de ville se ut, men det ble nok ikke som forventet... Banen ble alt for for liten utvendig, og det så ut som det satt hjulkapsjer på dem Så da ender jeg vel opp med noe annet, og som jeg har sagt en million ganger før; detaljerte Fuchs er helt rett på en Ghia, bare litt kjedelig at så mange har det... Time will show
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knechten
|
|
« Svar #1033 på: november 27, 2009, 10:27:36 am » |
|
Bilde fra England? Hørtes ut som et spennende forsøk på noe nytt Lager de "nye" Halibrand, eller bygger om hva som helst av gammelt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #1034 på: november 27, 2009, 14:16:06 pm » |
|
nye ja
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
|
|
« Svar #1035 på: november 27, 2009, 15:37:53 pm » |
|
det har også vært en del aktivitet på dette med hjul, og plan A gikk i vasken, og siden den nå legges på is, kan jeg jo oppdatere folket litt. Drømmen var å få på et sett med Halibrand hjul, så etter en del korrespondanse med Image Wheels i England, som bygger på mål, fikk jeg de til å sette sammen en felg etter mine ønsker for å se hvordan de ville se ut, men det ble nok ikke som forventet... Banen ble alt for for liten utvendig, og det så ut som det satt hjulkapsjer på dem Så da ender jeg vel opp med noe annet, og som jeg har sagt en million ganger før; detaljerte Fuchs er helt rett på en Ghia, bare litt kjedelig at så mange har det... Time will show Easy fix det. Kalles skjermbreddere. Da får du jo litt racelook på bilen også Ghia er jo ganske flat og kjedelig i sidene i org.utførelse
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
|
« Svar #1036 på: november 27, 2009, 15:40:12 pm » |
|
Hehe - skinner igjennom at du er ikke spess glad i Ghia Knut det har også vært en del aktivitet på dette med hjul, og plan A gikk i vasken, og siden den nå legges på is, kan jeg jo oppdatere folket litt. Drømmen var å få på et sett med Halibrand hjul, så etter en del korrespondanse med Image Wheels i England, som bygger på mål, fikk jeg de til å sette sammen en felg etter mine ønsker for å se hvordan de ville se ut, men det ble nok ikke som forventet... Banen ble alt for for liten utvendig, og det så ut som det satt hjulkapsjer på dem Så da ender jeg vel opp med noe annet, og som jeg har sagt en million ganger før; detaljerte Fuchs er helt rett på en Ghia, bare litt kjedelig at så mange har det... Time will show Easy fix det. Kalles skjermbreddere. Da får du jo litt racelook på bilen også Ghia er jo ganske flat og kjedelig i sidene i org.utførelse
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #1037 på: november 27, 2009, 15:48:47 pm » |
|
Ghia er jo ganske flat og kjedelig i sidene i org.utførelse
... sa mannen som kjører buss
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1038 på: november 27, 2009, 15:51:05 pm » |
|
Alt kan repareres (større hjulhus) også på Ghia...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
|
|
« Svar #1039 på: november 27, 2009, 15:52:25 pm » |
|
Har ikke noe i mot Ghia men synes at de ser teit ut med hjula midt under, akkurat som på jaguar e-type. Bussen har jo faktisk markerte hjulbuer, ikke bare ei utskjæring i ei lett bua plate
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #1040 på: november 27, 2009, 15:55:42 pm » |
|
OK, Knut, her da:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
|
|
« Svar #1041 på: november 27, 2009, 15:59:00 pm » |
|
OK, Knut, her da:
Trenger ikke vingen men ellers ser det jo rått ut
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #1042 på: november 27, 2009, 16:01:29 pm » |
|
mer
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Keirn
Medlem
Innlegg: 120
Bosted: Malmø
Magister Mundi Sum
|
|
« Svar #1043 på: november 27, 2009, 16:11:08 pm » |
|
hehe, nå snakker vi vintage styling her, mer av det
|
|
|
Loggført
|
Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1044 på: november 27, 2009, 16:12:13 pm » |
|
K.H. for president!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
|
|
« Svar #1045 på: november 27, 2009, 16:14:47 pm » |
|
Så den tidligere, Roy. Sånt får pulsen til å slå litt fortere hos meg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
|
« Svar #1047 på: november 27, 2009, 16:49:54 pm » |
|
knut, denne er til deg på en fredag En av de siste fra Shop Chop London detta eller?
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
|
|
« Svar #1048 på: november 27, 2009, 17:37:50 pm » |
|
knut, denne er til deg på en fredag Den ble vel litt volvo pv
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #1049 på: november 27, 2009, 18:56:23 pm » |
|
eller ër det hjulbuene bak på en Bay???
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|