mai 07, 2024, 16:45:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Toten Bilopphoggeri--- STYR UNNA!!!!!!  (Lest 13260 ganger)
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #30 på: mars 11, 2009, 17:42:33 pm »

De har jo egentlig rett i det de skriver. Trond fraskrev seg bytterett i det han åpna delen. Det og står faktisk i kjøpsloven. De ser jo bare på km-standen på bilen når de setter kvalitetskoden. Jeg driver med salg selv og har flere ganger bedt kunder handle ett annet sted. Dumt fra manges øyne, førnuftig fra selger:)
Loggført

Mvh

Marius
Bobletrond
Medlem
***
Innlegg: 152
Bosted: Ålgård, Rogaland



Vis profil
« Svar #31 på: mars 11, 2009, 18:34:36 pm »

De har jo egentlig rett i det de skriver. Trond fraskrev seg bytterett i det han åpna delen. Det og står faktisk i kjøpsloven. De ser jo bare på km-standen på bilen når de setter kvalitetskoden. Jeg driver med salg selv og har flere ganger bedt kunder handle ett annet sted. Dumt fra manges øyne, førnuftig fra selger:)

Ser hva du skriver Marius, kan tildels si meg enig i hva du skriver, men her er det selger som dreit seg ut først.

Kilometerstanden var 200k+ men jeg ble opplyst om at dynamoen trolig var nyere for den var så bra. At jeg sjekket børstene var på en måte dumt, jeg tar den, men det er jo en måte å kunne kontrollere hvor slitt en dynamo er. I ettertid ser jeg jo at det var veldig dumt . Du som meg, er enig i at dette ikke ødelegger noe, eller foringer en dynamo. Nå har jeg ikke lagt ut kopi av all kommunikasjon med dem, men bare det siste. At jeg sjekket børstene ble de informert om og dette var ikke noe problem før jeg begynte å purre på pengene mine.  De bekreftet i tidligere at jeg skulle få pengene mine tilbake så fort som dynamoen var kommet tilbake. Jeg forsøkte først å få til et kompromi med at jeg byttet børster, og at de senket prisen. Hele tiden mente de bare at dynamoen var rett priset og meget bra. Jeg var fullt klar over at det ikke var en ny del jeg kjøpte, men får du beskjed om at en del er meget fra forventer du ikke limte fester og utslitte børster. Da jeg bestilte dynamoen ble jeg informert om at den ble kjørt i benk og kontrollert før de sendte ut varer, jeg tolket det slik at hvis børstene var slitt ble dette skiftet.  Jeg hadde ikke forhåpninger om å få en ny dynamo, men forventet noe som så bra ut og som jeg kunne ha i bilen i noen år. Hadde jeg betalt 600,- for den slik Knoks tar, hadde jeg skiftet børster og brukt den slik den var, men for 1400,- så forventer jeg mye mer. Hadde de bare kommet med et tilbud om senket pris eller tilbud om nye børster gratis hadde saken hatt et annet utfall.

Du får det til å høres ut som om jeg er en vanskelig kunde, noe jeg muligens også er, men det er de som først dreit seg ut. Som selger så ser jeg på deg som real, hvis dine kunder bestiller verktøy fra deg så blir de også sure hvis du kommer med noe fra Biltema, de har betal for noe annet. Det er det denne saken i utgangspunktet går ut på.
« Siste redigering: mars 11, 2009, 18:47:48 pm av Bobletrond » Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #32 på: mars 11, 2009, 18:54:03 pm »

Vet at du er en real fyr Trond. Ikke ment mot deg, bare et syn fra andre siden:)
Loggført

Mvh

Marius
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #33 på: mars 11, 2009, 18:56:28 pm »

Har du hatmailadressen til Toten Bilopphogging? Sint
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Bobletrond
Medlem
***
Innlegg: 152
Bosted: Ålgård, Rogaland



Vis profil
« Svar #34 på: mars 11, 2009, 19:32:35 pm »

Vet at du er en real fyr Trond. Ikke ment mot deg, bare et syn fra andre siden:)

Tok den.

En sak har alltid to sider.
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #35 på: mars 11, 2009, 20:41:00 pm »

/Vi gjør dem oppmerksom på at de heretter er uønsket som kunde hos oss. /

Bra dem informerte deg om det da..
Ja, for ellers hadde du sikkert kommet tilbake og kjøpt deler av dem hver dag Arild...  Osteaktig
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #36 på: mars 11, 2009, 21:10:15 pm »

Har aldri kjøpt noe der Roar, og kommer i hvertfall ikke til å gjøre det etter dette! Takke meg til høgger'n,..
« Siste redigering: mars 12, 2009, 00:15:39 am av Hulken » Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #37 på: mars 11, 2009, 23:17:48 pm »

En sak har to sider, og de har sikkert rett i at du ikke burde skrudd på den, men de to siste setningene i mailen fra dem sier egentlig det meste om hvordan de behandler kunder - uansett hvem som har rett og feil: "Vi gjør dem oppmerksom på at de heretter er uønsket som kunde hos oss. Til orientering vil det ikke bli besvart flere mail fra dem."

Å erklære en kunde uønsket og nekte å besvare mailer på grunn av en "fillesak", det er mildt sagt en amatørmessig kundebehandling.
« Siste redigering: mars 11, 2009, 23:24:23 pm av EspenX » Loggført

1969 Militær-buss
overland
Juniormedlem
**
Innlegg: 53
Bosted: Sola


Vis profil

« Svar #38 på: mars 12, 2009, 15:32:28 pm »

Bor ikke langt unna Toten Bilopphuggeri og de er beryktet langt utover Toten's grend!  Kommer du innom og kan ta en prat så går det imidlertid ofte bedre.  Fikk kjøpt en masse gode deler for en liten penge.  Og ja, Alm, eieren, ligger i stadig strid med forskjellige.  God og bred dekning i avisa.  De fleste høggere jeg kjenner til er rimelig sære, slik er det her også.  Har vel lukta for mye på hypoidolje.

(Nå blir jeg vel også erklært Persona non grata oppi bakken der  Gliser)
Loggført
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #39 på: mars 16, 2009, 13:20:06 pm »

Bor ikke langt unna Toten Bilopphuggeri og de er beryktet langt utover Toten's grend!  Kommer du innom og kan ta en prat så går det imidlertid ofte bedre.  Fikk kjøpt en masse gode deler for en liten penge.  Og ja, Alm, eieren, ligger i stadig strid med forskjellige.  God og bred dekning i avisa.  De fleste høggere jeg kjenner til er rimelig sære, slik er det her også.  Har vel lukta for mye på hypoidolje.

(Nå blir jeg vel også erklært Persona non grata oppi bakken der  Gliser)

Hehe...bor omtrent 2 km unna Toten bilopphuggeri...og kan si det samme at om du tar dei en tur innom er de alltid hyggelige og pratsome men prisene er IDIOTISKE!!!! man pleier som regel itte betale for skrap!!!
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
caben
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: hjemme



Vis profil
« Svar #40 på: mars 16, 2009, 20:42:53 pm »

Det er samme leksa på Vaselina,der får du samma svar HAR ITTE,lite serviceinnstilt mann han såkalte Høggern Tvilende Tvilende
Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #41 på: mars 17, 2009, 01:49:51 am »

Interesant diskusjon det her, skjønner at jeg bør holde meg unna de der.
Er for tiden midt oppi en sak selv hvor jeg har kjøpt en vare og betalt både for varen og frakt men enda ikke fått varen. Selger har sluttet og svare på mail og jeg leverte først klage til Forbrukerrådet men de andbefalte meg å ta saken til Namsfogden. Nå er dette kjøp fra privatperson så det kan kanskje stille seg anderledes.
Loggført

Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!