mai 07, 2024, 14:37:48 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Har forumet en tråd der vi kan komme med ris og ros til Posten?  (Lest 13360 ganger)
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #30 på: juni 28, 2011, 18:13:19 pm »

Vi lever for å levere. Vel, jeg ville sende en takgrind og ringte Posten. Og sånn var samtalen:
Jeg: jeg har et gammelt takstativ jeg skulle ha fått sendt meg Posten
Posten: Ja det går fint.
Jeg: men det er stort.
Posten: det går fint.
Jeg: er det ikke noe begrensninger på str.
Posten: Joda, men vi sender store pakker.
Jeg: Takstativet er til en gammel veteranbil og str er neste som et biltak
Posten: Vel, det er noen regler. Omkretsen kan ikke være større enn 360 cm.
Jeg: Stativet er 410 Cm
Posten: Da kan vi ikke sende det
Jeg: Hvem kan sende det da, hvis Posten ikke kan.
Posten: det vet jeg ikke..
Hmm, tenkte jeg. Og stakk innon Post i butikk på Meny Alna og der kjente de ikke til noe begrensninger. Jeg pakket papp rundt og brukte en hel pakketeip og sendte avgårde. Post i butikk er egentlig ganske bra - spør du meg.

Kjører vogntog for Posten og kan si som så at det der er bare tull.. får du det inn i en lastebil så kan det sendes med Posten  Blunker Har funnet mye større ting enn et ymse takstativ baki godscontainerne jeg frakter  Øyerulling
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #31 på: juni 28, 2011, 22:20:50 pm »

jeg har sendt komplett veltebur i posten, bare teipa på bobleplast rundt røra, dama på butikken så litt rart på meg, og veide pakka, 8,9 kg (ja. lettvekts alubur fra 80 tallet Gliser) greit var svaret  Blunker
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #32 på: august 03, 2011, 09:29:54 am »

ROS TIL POSTEN!!!
Fruen har kjøpt seg en brukt utgave av disse moderne boblene (også kalt Beetle...). Denne hadde flotte rustne 15" stålfelger og "dasslokk" som bar preg av noen år langs veien uten noe forsøk på å vaske bort bremsestøv... noe som vekket felgentusiasten i meg relativt brennkvikt Glad

4 stk orginale 7,5x17" Audi TT felger med 225/45 dekk ble funnet på finn.no. Disse ble innlevert postkontor i Trondheim på mandag. Fire separate pakker. Jeg så for meg at disse skulle splittes og sendes rundt i landet slik som er "normalt" og at jeg ville få en felg i uka den neste måneden, men den gang ei. Alle fire felgene ligger klare til henting hos min lokale Post i butikk i dag!!!!!!!!!!

Supert! Kansje sommervikarene har sluttet og startet jakten på en ny studenthybel?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #33 på: oktober 19, 2012, 12:12:47 pm »

på tide med en liten løft av denne passer seg på en fredag  Gliser
kjøpt noen deler av en, pakken sendt 15.10

16.10 Sendingen er innlevert til terminal og videresendt     oslo
16.10 Under transport til terminal.       oslo
17.10 Sendingen er sortert og videresendt  Drammen
17.10 Sendingen er sortert og videresendt  Stokke    (20 minutter unna meg)
18.10 Sendingen er sortert og videresendt  DRAMMEN IGJEN
18.10 Sendingen er blitt feilsendt. Den er nå videresendt til riktig adressested
19.10 Sendingen er sortert og videresendt  Stokke igjen og blir mest sansynlig og finne på mitt postkontor i dag, men det ser man ikke før hentelappen ligger i kassa.

Good  Rockin weekend  Kult
Loggført
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #34 på: oktober 19, 2012, 15:09:42 pm »

... og blir mest sansynlig og finne på mitt postkontor i dag, men det ser man ikke før hentelappen ligger i kassa.

Med en gang den er på postkontoret kan du hente den med sporingsnr, hentelappen finner du på sporingsiden.. Blunker
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

rubenthorsen
Gjest
« Svar #35 på: oktober 19, 2012, 16:34:10 pm »

La ut link til denne siden på facebook siden til posten .
Loggført
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #36 på: mai 02, 2013, 13:49:02 pm »

Posten... hva skal man si... hurra?

Fikk sendt en liten pakke med FedEx International Priority forrige fredag, dvs 26.04. Mandag 29.04 var den sluppet fri fra tollbehandling her i landet, og overlatt til posten for utlevering. Nå i dag får jeg beskjed ved sporing at forventet levering er mandag til uka.

Posten klarer det kunststykket å bruke ei uke fra Skedsmokorset til her jeg bor.. jeg kunne jo likegjerne gått baklengs i blinde og hentet pakka, og gått hjem igjen på samme måte - og likevel vært framme før posten. Posten er iallefall ikke identisk med "rask", "ekspress" og lignende adjektiver, noe som er surt når jeg faktisk betaler for rask levering.

DHL vinner hver gang... rask levering uten unntak på døra etter maks 1 dag fra EU, 2-4 dager fra resten av verden.
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!