mai 10, 2024, 21:20:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Avgift ( litt off topic, men det berører oss alle)  (Lest 5848 ganger)
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #30 på: april 09, 2008, 11:26:18 am »

Hoppsann......ja, 2,5% må KJØPER betale. Er en heldig og kan kjøpe et hus til 3 mill, skal staten ha 75 000,-. Da er det bare å håpe at pengene brukes til noe fornuftig.....

...som feks ny vei i nabolaget der du kjøper hus...


Må innrømme at tråden ble startet pga alle de "rare" avgiftene vi ikke er borti til daglig, men det er jo gøy å diskutere litt, selv om det sklir ut med både fadder-ordninger og annet.

Er sikker på at denne tråden kunne blitt lang........men det er avgifter du klør deg i huet på....som eks den over her ja. de må da ha vanvittig timesbetaling de som flytter de papirene?

Nuff said...
Loggført

Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #31 på: april 09, 2008, 15:45:19 pm »

Merkelig å ha en avgift som de kaller dokumentavgift egentlig, det virker så suspekt Rekker tunge
Loggført

HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #32 på: april 09, 2008, 17:51:03 pm »



 og de får helt sikkert betalt for å spille samme søpla (pop) dag ut og dag inn.....lurer på hvor mange hundre tusen de får av platebransjen for å spille "ny norsk popsang X med deprimerende kjærlighetsrelatert innhold" flere ganger daglig i mange uker i strekk -- Jeg burde få betalt for å høre på kanalen!

He he.. Er nok noen korrupte plateselskaper som kansje kjøper artistene sine inn på listene til radio. men det er strengt ulovlig..
Det er jo radiostasjonene som bruker reklamepengene/ lisenspengene sine på å betale selskapene/ aristene, for hvert minutt av låta de spiller. Mottar selv disse pengene, og det er min lønn for strevet for å være med på å lage disse jævlige poplåtene.. he he he..  Blunker
enda mer off topic.. men men.. har vel sklidd ut litt denne tråden uansett..

Interresant  Osteaktig Men jeg nekter å tro at folk flest er så skutt i huet at de faktisk foretrekker at kanalen har satt på repeat-knappen på CD-spilleren, og lar samme skiva med nyprodusert pop gå uke etter uke. Kanskje kanalen spiller så utrolig lite variert musikk, fordi det er pengebesparende å spille noen få låter mange ganger (TONO-avgift?).

Men det er kanskje bare meg det er noe galt med, som har motforestillinger til en monoton hverdag der man går rundt som en nyttig idiot og får servert den samme propagandaen over eteren. Jeg liker ikke musikken på Kanal 24 og P4, som jeg vil karakterisere som en lapskaus av gamle one-hit-wonders (one night in bangkok osv...), samt det "siste" innen nytrist, gjennomprodusert sutrepop, tilsynelatende laget av noen med en liten emo i magen, som blør for å dele sin elendighet med verden.

"Should I give up, or should I just keep chasing pavements..."  Øyerulling
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #33 på: april 09, 2008, 22:24:47 pm »

Grunnen til at noen låter blir en jækla landeplage, er ofte at det er lite ny musikk om dagen. Pluss at de noen ganger følger salgslistene. Jeg er helt enig med deg i at noen ting blir totalt ihjelspillt.. Men tonoavgift betales ikke pr låt, men pr minutt. det betyr at om en spiller samme låt 200 ganger, eller om man spiller 200 forskjellige låter koster det akkurat det samme...
Det er størrelsen på radiokanlen som bestemmer minuttstatistikken. Riksdekkende radio = godt betalt. Lokalradio = mindre betalt..
Men blir det for jævelig, er det jo bare å skru av...  Osteaktig
Detta har sklidd helt ut fra min side, beklager det. Men blir bare litt ivrig..
Petter'n
« Siste redigering: april 09, 2008, 22:55:04 pm av wide5 » Loggført

Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #34 på: april 10, 2008, 02:28:00 am »



 og de får helt sikkert betalt for å spille samme søpla (pop) dag ut og dag inn.....lurer på hvor mange hundre tusen de får av platebransjen for å spille "ny norsk popsang X med deprimerende kjærlighetsrelatert innhold" flere ganger daglig i mange uker i strekk -- Jeg burde få betalt for å høre på kanalen!

He he.. Er nok noen korrupte plateselskaper som kansje kjøper artistene sine inn på listene til radio. men det er strengt ulovlig..
Det er jo radiostasjonene som bruker reklamepengene/ lisenspengene sine på å betale selskapene/ aristene, for hvert minutt av låta de spiller. Mottar selv disse pengene, og det er min lønn for strevet for å være med på å lage disse jævlige poplåtene.. he he he..  Blunker
enda mer off topic.. men men.. har vel sklidd ut litt denne tråden uansett..

Interresant  Osteaktig Men jeg nekter å tro at folk flest er så skutt i huet at de faktisk foretrekker at kanalen har satt på repeat-knappen på CD-spilleren, og lar samme skiva med nyprodusert pop gå uke etter uke. Kanskje kanalen spiller så utrolig lite variert musikk, fordi det er pengebesparende å spille noen få låter mange ganger (TONO-avgift?).

Men det er kanskje bare meg det er noe galt med, som har motforestillinger til en monoton hverdag der man går rundt som en nyttig idiot og får servert den samme propagandaen over eteren. Jeg liker ikke musikken på Kanal 24 og P4, som jeg vil karakterisere som en lapskaus av gamle one-hit-wonders (one night in bangkok osv...), samt det "siste" innen nytrist, gjennomprodusert sutrepop, tilsynelatende laget av noen med en liten emo i magen, som blør for å dele sin elendighet med verden.

"Should I give up, or should I just keep chasing pavements..."  Øyerulling

Kunne ikke være mere enig, det er en grunn til at jeg kun hører på PILS og Eldorado Glad
Radioen er den minst brukte delen i bilene mine iallefall, kunne vel nesten bare hive den Kult
Loggført

FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #35 på: april 10, 2008, 09:38:34 am »

Alkoholavgift:

Eg solgte i fjor beskjedne 94 liter vin og 1097 liter øl på sjappa mi, noko som skulle gje ei alkoholavgift på henholdsvis 94*0,94=88,- og 1097*0,34=373,- samla sett 461,-

Minstegebyr for salg av alkoholholdig drikke er 3.500,- Eg betalar altså 3.039,- meir i avgift enn absolutt nødvendig - ut i frå den avgifta som staten har fastsatt for omsetning av alkohol. ¨

Eg gir meg ende over..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #36 på: april 10, 2008, 10:38:24 am »

ikke berre klag gjør noe med det stem på det partiet som har laveste avgifter og skatter kansje dem kan få 4år å prøve seg på
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #37 på: april 10, 2008, 10:48:02 am »

 Osteaktig

Beklager, den la eg opp til sjølv. Men om det er løysinga å gje FrP makta? Det tvilar eg på. Eg bur tross alt ikkje i tjukkaste Oslo.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!