Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 45
|
164
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Rengjøre understell
|
på: august 28, 2009, 10:05:20 am
|
den originale vw grunningen , lakken og ikke minst metoden de brukte er av meget bra kvalitet. de brukte skikkelig saker med mer (i dag ulovlige) gurba kromater/tilsetningstoffer for å gjøre den best mulig.folk daua av disse kromatene i gamledager.... så behold mest mulig av den såfremt det ikke er rustangrep noen steder. Jeg vil absolutt beholde så mye som mulig av originallakken, så jeg tipper jeg prøver whitespirit/høytrykk metoden først.
|
|
|
165
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Rengjøre understell
|
på: august 28, 2009, 09:52:55 am
|
Her får du en gammel klassiker: Finn ei myr... legg ut en presenning og kjør bussen ut på den... la den synke ned til den ligger på buken... så bretter du opp kantene på presenningen og fyller diesel til alt tomrommet under bussen er fylt... La virke i ei ukes tid og trekk den opp igjen... og så er det frem med høytrykksspyler! Herlig, det må jo bli løsningen.
|
|
|
167
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Rengjøre understell
|
på: august 28, 2009, 09:14:28 am
|
Jeg vurderer å rengjøre understellet på bayen skikkelig, for å kunne sjekke alle eventualiteter ordentlig.. Hvordan gjør dere dette på mest mulig effektiv måte? Vaske med noe lurium (diesel kansje?), eller slipe ned? Og hva er best til etterbehandling? Ser sånn ut pr nå;
|
|
|
168
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Bay
|
på: august 27, 2009, 12:04:37 pm
|
Den løsningen bruker Ernst i sin buss,,funker bra som bare det.
Okei, høres bra ut! Da regner jeg med at han har funnet en grei løsning på å bruke dette oppsettet i kombinasjon med full-flow? Jeg tenker å kutte et hull i adapteret til uttaket på pumpelokket.. Noen bilder av Ernst's løsning?
|
|
|
170
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Bay
|
på: august 27, 2009, 09:42:37 am
|
Har demontert det bakre motorfestet (såkalt "moustache-bar") fra den gamle motoren, slipt den ned og lakkert den. Den er heldigvis i god forfatning og kan flyttes over til den nye maskinisten Fant deretter ut at blokka jeg brukte til Cheap'o motoren ikke har de nødvendige støpningene for å feste denne, som betyr at jeg må bruke et adapter som festes i oljepumpeboltene.. Ikke noen stor fan av løsningen, men hva kan man gjøre...
|
|
|
172
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Bay
|
på: august 27, 2009, 09:31:56 am
|
Her er maskinisten tatt ut. Myye enklere jobb enn på boble, null problem å gjøre på egen hånd Og her er det tomme motorrommet. Girkassen som kun er festet i front holdes oppe av en jekkestropp, og ebern er dekket med en plastsekk i påvente av rengjøring.
|
|
|
174
|
Forum / Prosjektgarasjen / Endre's Røøøtne Bay
|
på: august 27, 2009, 09:20:35 am
|
Vi prøver igjen... har kjøpt en 1969 Bay panel buss som vinterprosjekt.. Hentet hos FreddyB i Breim på en uforglemmelig helgetur.. Håper det kan bli en morsom turbil, selv om show-potensialet sitter laaangt inne Begynt å plukke litt på innsiden; Hull i gulvet under beina! Trengs en vask her. Spennede farge på vaskemiddelet på hanskeromlokket.. Deretter dukket denne meldingen opp på lokket.. Har også fått vasket litt her. På gulvet mellom setene kan originalfargen, Lotus hvit, skimtes. Jeg har lyst å ta bilen tilbake til denne fargen (bobla er samme farge også). Bilen er originalt en walkthrough - men de originale setene manglet, og mellomrommet mellom setene var tettet med en plate.. Fikk heldigvis tak i riktige seter som ble plukket opp på SCC.. Har ikke ryddet baki ennå, men nyt fargene.. Fulgte også med en røten takgrind; Skyvedøra har fått et uoriginalt vindu på et tidspunkt.. Her må det sveises i en plate, da jeg ønsker meg en skikkelig panelvan; Her er noen mindre hyggelige overraskelser.. Ser ikke så bra ut, men det kan visstnok fikses ganske greit. Sveisedeler er på vei i posten! Sparkel bonanza på hjørnene bak; Motoren er avgått ved døden og her planlegger jeg å putte i motoren fra "Cheap'o" tråden; Svær Eber finnes også, denne må fjernes eller flyttes for å få plass til doble gassere Fortsettelse følger..
|
|
|
179
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67
|
på: juni 11, 2009, 09:06:39 am
|
Jeg har et empi grenrør som tilsvarer det du har liggende hjemme - prøvde å montere en fatboypotte på dette og fikk akkurat samme resultat som deg. ble fortalt at dette grenrøret muligens var til type2, men om det stemmer aner jeg ikke.. Det krever i allefall en potte der flensen er vinklet godt oppover..
|
|
|
180
|
Forum / Problemløseren / Sv: dropspindler og dekk
|
på: juni 10, 2009, 13:09:59 pm
|
Jeg har samme oppsett på min 68', men med 5,5" 2L replica felger. Jeg kjører 135 dekk og det subber aldri, selv med fullastet bil. Originalfelgene med samme dekk som du har subba som bare det..
|
|
|
|