mai 04, 2024, 10:58:26 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 45
151  Forum / Cal-look / Sv: 5 bolt sprint star på: september 10, 2009, 11:29:45 am
Hvis du liker felgene blir det i allefall helt riktig å ha dem på din egen bil!   Blunker
152  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Erfaring med wagenswest på: september 09, 2009, 13:42:06 pm
Er ikke dette sveisa spindler??

Jo. Det har vel dog ikke noe med leveringstid å gjøre.
153  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Innsug til 1600/34 pict, i Stavanger? på: september 08, 2009, 08:04:56 am
Komplett innsug m/manifolder ønskes kjøpt. Fortrinnsvis i Stavanger og omegn Glad
154  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: diamond 60 / Back on wheels... på: september 04, 2009, 11:27:02 am
Jeg spotta denne i et parkeringshus i byen for en stund siden. Veldig, veldig kul bil! Stjerne i margen for mer motor!  Gliser
155  Forum / Snikk-snakk / Sv: skulle hatt kontakt med eier av denne bilen,,(bergen)??? på: september 03, 2009, 14:04:23 pm
Er du sikker på at det er denne?  Osteaktig
156  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Bay på: september 01, 2009, 22:20:46 pm
Har nå fått adapteret fra unneberg, sammen med nødvendige sveisedeler.. Venter på et par deler som mangler for å bygge om girkassen til nyere utløserlager med støttehylse. I mellomtiden har jeg overhalt forgasserne til motoren som skal inn;






157  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Vdo forhandler i Sandnes/Stavanger? på: september 01, 2009, 18:13:33 pm
Trenger givere til oljetrykk og oljetemp, finnes dette å få kjøpt i nabolaget ?

Varhaugs elektro-diesel på Lura!  Glad
158  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Unbrako på: august 31, 2009, 08:06:58 am
17mm Glad
159  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Overhalingssett til Solex 34 pict på: august 30, 2009, 21:21:42 pm
Noen som har et repsett til nevnte gasser liggende? (Kan evt byttes i repsett til 31 pict.)
 Glad
160  Forum / Originalprat / Sv: farge på: august 30, 2009, 11:45:13 am
Her ser det ut som denne fargen bare gikk opp til februar 55':

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/paintcodestype1.php

Glad
161  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: Bay dobbeltcabiner ønskes kjøpt på: august 29, 2009, 09:32:40 am
Regner med at du har sett denne da;

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18703496

Ser ut som en kul bil  Glad
162  Forum / Hva skjer? / Sv: Rimelig effektmåling i Stavanger med Ungdommens motorsenter ( Dynapack ) på: august 28, 2009, 17:34:21 pm
men jeg har jo den 2dre raskeste bilen i klubben da... var det 12,89 kun slått av en bil som veier det halve?

Og som har en gammaldags luftkjølt forgassermotor med hundre hester mindre Blunker

Men sjit samma - tenker vi har det like morro alle sammen jeg!  Gliser
163  Forum / Hva skjer? / Sv: Rimelig effektmåling i Stavanger med Ungdommens motorsenter ( Dynapack ) på: august 28, 2009, 16:58:14 pm
Gliser
jeg bremset 257hk på hjula.
Kansje ebb legger ut grafen?

Gratulerer med grymt resultat! Hvor mye yter denne motoren originalt?
Burde være duket for mye bedre stripetider på SCC 2010 med denne da  Øyerulling Gliser
164  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Rengjøre understell på: august 28, 2009, 10:05:20 am
den originale vw grunningen , lakken og ikke minst metoden de brukte er av meget bra kvalitet.
de brukte skikkelig saker med mer  (i dag ulovlige) gurba kromater/tilsetningstoffer for å gjøre den best mulig.folk daua av disse kromatene i gamledager.... Sjokkert
så behold mest mulig av den såfremt det ikke er rustangrep noen steder.

Jeg vil absolutt beholde så mye som mulig av originallakken, så jeg tipper jeg prøver whitespirit/høytrykk metoden først. Glad
165  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Rengjøre understell på: august 28, 2009, 09:52:55 am
Her får du en gammel klassiker:
Finn ei myr... legg ut en presenning og kjør bussen ut på den... la den synke ned til den ligger på buken... så bretter du opp kantene på presenningen og fyller diesel til alt tomrommet under bussen er fylt...
La virke i ei ukes tid og trekk den opp igjen... og så er det frem med høytrykksspyler!

 Blunker

Herlig, det må jo bli løsningen.
166  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Rengjøre understell på: august 28, 2009, 09:26:04 am
Ja det er jo et spørsmål.. bør man gå helt til metallet - og hva gjør man hvis man ikke vil det?
167  Forum / Teknisk, teori og praksis / Rengjøre understell på: august 28, 2009, 09:14:28 am
Jeg vurderer å rengjøre understellet på bayen skikkelig, for å kunne sjekke alle eventualiteter ordentlig.. Hvordan gjør dere dette på mest mulig effektiv måte?
Vaske med noe lurium (diesel kansje?), eller slipe ned? Og hva er best til etterbehandling? Glad
Ser sånn ut pr nå;
168  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Bay på: august 27, 2009, 12:04:37 pm
Den løsningen bruker Ernst i sin buss,,funker bra som bare det.

Okei, høres bra ut! Da regner jeg med at han har funnet en grei løsning på å bruke dette oppsettet i kombinasjon med full-flow? Jeg tenker å kutte et hull i adapteret til uttaket på pumpelokket.. Noen bilder av Ernst's løsning?  Glad
169  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Bay på: august 27, 2009, 09:51:06 am
Er litt i tenkeboksen når det gjelder lakk... Slipte ned bakplata for å finne ut litt om lakkens/platenes generelle tilstand, Det viser seg at denne bilen har hatt mer enn to farger opp gjennom åra..  Osteaktig


Det endte opp med at jeg slipte hele greia ned til bart metall og sprøyta med primer. Null rust, bare masse bulker Glad


170  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Bay på: august 27, 2009, 09:42:37 am
Har demontert det bakre motorfestet (såkalt "moustache-bar") fra den gamle motoren, slipt den ned og lakkert den. Den er heldigvis i god forfatning og kan flyttes over til den nye maskinisten

Fant deretter ut at blokka jeg brukte til Cheap'o motoren ikke har de nødvendige støpningene for å feste denne, som betyr at jeg må bruke et adapter som festes i oljepumpeboltene.. Ikke noen stor fan av løsningen, men hva kan man gjøre...  Flau
171  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Bay på: august 27, 2009, 09:36:50 am
Her er motorrommet påbegynt rengjøring.. Ser slett ikke ille ut Glad


Tok også ut Eber'n, får se hva som skjer med denne etterhvert..

172  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Bay på: august 27, 2009, 09:31:56 am
Her er maskinisten tatt ut. Myye enklere jobb enn på boble, null problem å gjøre på egen hånd Glad


Og her er det tomme motorrommet. Girkassen som kun er festet i front holdes oppe av en jekkestropp, og ebern er dekket med en plastsekk i påvente av rengjøring.
173  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Bay på: august 27, 2009, 09:25:25 am
Her er motoren som skal inn Glad
174  Forum / Prosjektgarasjen / Endre's Røøøtne Bay på: august 27, 2009, 09:20:35 am
Vi prøver igjen...
har kjøpt en 1969 Bay panel buss som vinterprosjekt.. Hentet hos FreddyB i Breim på en uforglemmelig helgetur.. Håper det kan bli en morsom turbil, selv om show-potensialet sitter laaangt inne Blunker



Begynt å plukke litt på innsiden;





Hull i gulvet under beina!


Trengs en vask her.


Spennede farge på vaskemiddelet på hanskeromlokket..


Deretter dukket denne meldingen opp på lokket.. Har også fått vasket litt her.


På gulvet mellom setene kan originalfargen, Lotus hvit, skimtes. Jeg har lyst å ta bilen tilbake til denne fargen (bobla er samme farge også).


Bilen er originalt en walkthrough - men de originale setene manglet, og mellomrommet mellom setene var tettet med en plate.. Fikk heldigvis tak i riktige seter som ble plukket opp på SCC.. Glad


Har ikke ryddet baki ennå, men nyt fargene..



Fulgte også med en røten takgrind;


Skyvedøra har fått et uoriginalt vindu på et tidspunkt.. Her må det sveises i en plate, da jeg ønsker meg en skikkelig panelvan;


Her er noen mindre hyggelige overraskelser.. Ser ikke så bra ut, men det kan visstnok fikses ganske greit. Sveisedeler er på vei i posten!



Sparkel bonanza på hjørnene bak;


Motoren er avgått ved døden og her planlegger jeg å putte i motoren fra "Cheap'o" tråden;


Svær Eber finnes også, denne må fjernes eller flyttes for å få plass til doble gassere Blunker


Fortsettelse følger..
175  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: linjeboring i stavangerområde... på: august 27, 2009, 08:55:49 am
Jeg er litt usikker på om noen her i byen utfører dette, men hør evt med EBB om han kan fikse noe..  Glad
176  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hey its me MONKIBOY - I finally found my way onto here ;) på: august 27, 2009, 08:52:22 am
Welcome to VWNorge Lee! it was nice meeting you at SCC.
Good luck with your early bay hunting! I just got my first one...  Gliser



177  Forum / Snikk-snakk / Sv: Da var vi tilbake igjen! på: august 26, 2009, 13:38:42 pm
Velkommen tilbake!  Gliser

Forøvrig litt tragikomisk at neste alt SCC-stoff er borte  Øyerulling
178  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67 på: juni 11, 2009, 09:30:17 am
Endre: da får jeg finne genrør der flensen peker oppover Blunker
Noen som har?

Det er dette du trenger; http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C12%2D2031%2D13

Glad
179  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67 på: juni 11, 2009, 09:06:39 am
Jeg har et empi grenrør som tilsvarer det du har liggende hjemme - prøvde å montere en fatboypotte på dette og fikk akkurat samme resultat som deg. ble fortalt at dette grenrøret muligens var til type2, men om det stemmer aner jeg ikke.. Det krever i allefall en potte der flensen er vinklet godt oppover.. Glad
180  Forum / Problemløseren / Sv: dropspindler og dekk på: juni 10, 2009, 13:09:59 pm
Jeg har samme oppsett på min 68', men med 5,5" 2L replica felger. Jeg kjører 135 dekk og det subber aldri, selv med fullastet bil. Originalfelgene med samme dekk som du har subba som bare det.. Glad
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 45
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!