Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 45
|
96
|
Bruktbørsen / Biler selges / 1969 Panel vurderes solgt
|
på: april 22, 2010, 14:52:15 pm
|
Vurderer å selge Valgerd; 1969 Panelvan - Walkthrough. Kul bil, som krever litt jobb. Litt info; Rust finnes, bilder i linken under. Dønn ærlig bil - etter nøysommelig jobb med spisst skrujern.. Diverse sveisedele følger med; bakre hjulbue/skjerm begge sider, utriggere/jekkfester, tverrbjelke, top-hat, bakre hjørner (muligens noe mer og..) Bilen er bra fra gulvet og opp - få bulker og lite/ingen rust bortsett fra et lite hjørne ved frontruta Defekt motor, 1600 SP (her dytter du en standard 1600 rett inn) Alt virker forsåvidt ellers, lys, bremser, styring - alt er OK Ikke batteri Bilen er fint trillbar, originalfelger med piggdekk, muligens også et sett med sommerhjul Originale walthrough-stoler skaffet til veie, i god stand Hurst shifter Hengerfeste Rullemalt null interiør bak Original eber (Tatt ut av bil, tilstand ukjent) Uoriginalt vindu i skyvedør Nye gummipakninger til dører/vinduer Mer info og bilder her; http://www.vwnorge.no/index.php/topic,16475.0.htmlJeg forventer ikke å få igjen det jeg ga for den, men ønsker fornuftige bud. Send PM, eller ring 91329593 Mvh Endre
|
|
|
100
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Strupe effekten ifm eu kontroll
|
på: mars 27, 2010, 16:41:06 pm
|
Hva skjer med mottrykk i toppene når man struper eksosen på denne måten, det kan da umulig være heldig (jeg hadde i allefall aldri kjørt en meter med det..)?? Og er man først ute etter å lure noen, så er det vel neppe doble gassere og en feit potte det best utgangspunktet. Jeg hadde spart meg for både hodebry og ødelagt 2332 og bytta til std motor.
|
|
|
102
|
Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: DKL's biler
|
på: mars 25, 2010, 20:37:13 pm
|
Våren har kommet til stavanger, og sesongen er i gang! 14 grader i kveld, trillet bilen ut av garasjen for første gang siden september, startet på andre turn.. Kun velstand
|
|
|
106
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: "Back in Brown - 56 oval with Oxy power"
|
på: januar 26, 2010, 14:25:46 pm
|
Er i tvil på hva slags ratt jeg skal gå for. Må nok være litt gammeldags og ikke for nymoderne. Helst mindre enn det orginale. Noen som har noen gode forslag.?? Bør helst være i svart.
TomR har sikkert noen hyllemeter med Formuling France ratt du kan få rimelig..
|
|
|
108
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: januar 17, 2010, 18:01:28 pm
|
Haha, nice one Eric.. And you've even been roadtrippin' with the very same engine! (That's some good lookin' guys on the pics by the way.. )
|
|
|
111
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: oppstart
|
på: desember 07, 2009, 13:40:46 pm
|
Pass først på at du har oljetrykk - altså at du har trykk mot oljetrykksbryteren slik at lyset i speedoen slukker. Det er relativt vanlig å ta av coilledning, ta ut plugger og kjinne motorn en del runder uten kompresjon for å prime systemet, husk også å justere ventiler. Når du har oppnådd oljetrykk kan du starte motoren (husk å time statisk først). Når den fyrer drar du den opp på 2000-2500rpm og holder den der i ca 20 minutter (det er nå du kjører inn kammen) - deretter dumper du olja, bytter filter (hvis du har) og fyller på ny olje. Deretter bør du kjøre inn ringene - her er vel det vanligste å finne en lang bratt bakke og virkelig tyne motoren opp denne, for deretter å la bilen henge på lavt gir ned igjen et par ganger. Lykke til!
|
|
|
112
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Røøøtne Bay
|
på: desember 02, 2009, 15:24:59 pm
|
Ligg det an, Endre..? Jo takk som spør.. Til tross for laber oppdatering av tråden skjer det stadig noe med bilen. Det består for det meste av at jeg prøver å lærer meg å sveise - noe som fører til at det ikke blir spesielt mye å ta bilde av, samt at de aktuelle områdene ikke er spesielt fotogene.. Men jeg har nå knekt til plåt og bygget opp bakre del av kanalen, samt begynt lapping av hovedramma. Kan vel ta noen bilder en dag, selv om det altså ikke er spesielt spennende greier..
|
|
|
114
|
Forum / Problemløseren / Sv: Montering av full flow, 3/8 NPT
|
på: november 19, 2009, 13:14:28 pm
|
Jeg bruker et par runder gjengeteip (selv om det vel egentlig ikke anbefales..) og litt blå loctite på npt gjengene, får det ikke skikkelig tett ellers. NPT er egentlig noe skikkelig drit.
|
|
|
115
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vask av motorblokk
|
på: november 19, 2009, 09:51:34 am
|
Det kan være greit å starte med en real høytrykkspyling.. Ta med rikelig med avfetting, regntøy og dra til nærmeste selvvask hall. Gamle oppvaskkoster og tannbørster kan også med fordel medbringes.. Deretter er det rimelig effektivt å bruke forgasser-eller bremserens og et sett med slike børster; http://gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=87Skal du gjøre det skikkelig drar du ut pluggene i oljegalleriet for å komme til alle kanaler - etterpå gjenger du opp disse og skrur i plugger. Til slutt gjør det underverker med en omgang i oppvaskmaskin på høyeste temperatur (fortrinnsvis når mor ikke er hjemme..). Jeg hadde vegret meg for å glassblåse (og i allefall sandblåse!) blokka innvendig.. Mulig det er kurant på utsiden. Lykke til
|
|
|
116
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Classic sport stoler til salgs
|
på: november 16, 2009, 20:31:10 pm
|
Sjekk med Hotshop - dei hadde i alle fall universalunderstell til slike stolar. Eller høyr med EndreD om han skal selge dei han fekk med Valgerd'a..
De er solgt, men har strøkne originale understell med innsveiste flattjern til å feste stoler i liggende - om noen skulle trenge Mener disse er til tidlig 50-taller, altså med relativt stor vinkel.
|
|
|
119
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Behandling av sveisedeler?
|
på: november 06, 2009, 17:41:04 pm
|
På bayen min fjernet jeg det meste av "transportlakken" og penslet på syregrunning på alle flater som jeg ikke ville komme til, etter at de var sveist på plass.
Ok, det var noe sånt jeg tenkte.. Men er det ikke sånn at syregrunning i motsetning til epoksy er "utett" og må etterbehandles for ikke å trekke fukt?
|
|
|
120
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Behandling av sveisedeler?
|
på: november 06, 2009, 17:17:20 pm
|
Altså; man har et (stort) utvalg av ymse sveisedeler som skal på plass på en røten bil - behandler man disse med noe før man sveiser dem på plass? Jeg regner med at den tynne transportlakken som er på delene fra før er relativt verdiløs, samt at det kan være vanskelig å komme til overalt når delen er sveiset fast. Jeg tenker muligens epoksygrunning og evt sveisegrunning akkurat der det skal sveises.. Tips&triks?
|
|
|
|