mai 10, 2024, 09:43:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Varsellamper  (Lest 1891 ganger)
Ragge
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: Tennfjord


Tlf 95773556


Vis profil
« på: oktober 05, 2008, 18:42:12 pm »

Hei.
Hva betyr det når bare den ene lampen på speedometeret lyser? Den til høyre lyser av og til med meg. Jeg trodde den ene pæra var gåen, men etter å ikke ha starta den på 2-3 uker så begynte den å lyse igjen.
Det tok 3-4 forsøk for å starte motoren, og den lampen sluttet å lyse den siste gangen før jeg fikk start. Bilen drypper litt olje, men har nok olje når jeg peiler.
Loggført

SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 05, 2008, 19:06:01 pm »

Begge skal lyse med tenning på, før du starter motoren. Og begge skal slukke når motoren sviver og alt er normalt.
I manualen for 1967 står det at den grønne er oljetrykket og den røde er ladelampen. Er det ladelampen som blinker kan det være børstene i dynamoen, og er det oljelampen, kan det være trykkbryteren, siden du har nok olje på motoren.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Ragge
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: Tennfjord


Tlf 95773556


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 05, 2008, 21:29:50 pm »

trykkbryteren? vennligst utdyp Gliser
Loggført

Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 05, 2008, 23:01:41 pm »

Oljetrykkslampa lyser - naturlig nok - når oljetrykket blir for lavt. Dette måles med en oljetrykksbryter (sitter vel rett i nærheten av fordeleren på blokka). Er oljetrykksbryteren gåen, kan det hende at oljetrykkslampa lyser selv om oljetrykket er OK. Men det kan også selvsagt hende at oljetrykket faktisk er for dårlig - hvis lampa fortsetter å tenne med motoren igang etter at du har bytta bryter, har du et større problem. Dårlig oljetrykk kan drepe både det ene og det andre i en motor.
Loggført
Ragge
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: Tennfjord


Tlf 95773556


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 06, 2008, 14:39:09 pm »

For en herlig bil jeg har. Ramler fra hverandre fortere enn jeg klarer å fikse den Osteaktig

Men hva må til for å komme fram til denne bryteren?
« Siste redigering: oktober 06, 2008, 15:10:09 pm av Ragge » Loggført

Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 06, 2008, 15:10:26 pm »

For en herlig bil jeg har. Ramler fra hverandre fortere enn jeg klarer å fikse den Osteaktig

Du er nok ikke den eneste som føler det her inne! En vakker dag når du har byttet alt som går i stykker på tur, så begynner du å savne de småtingene som hele tiden må fikses. Slik har jeg det nå, nei for hornet mitt har sluttet å virke  Blunker
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 06, 2008, 16:27:53 pm »

Oljetrykkbryteren finner du skrudd inn i blokken like ved fordeleren.


* Oljetrykk.jpg (174.81 KB, 842x681 - vist 150 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Ragge
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: Tennfjord


Tlf 95773556


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 06, 2008, 17:21:09 pm »

Ok. takk for hjelpen Gliser
Er det din motor på bilde? Den var strøken!
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!