Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #630 på: mai 09, 2012, 15:40:28 pm » |
|
woooop! var 190 gamp eg hadde valgt i poolen også. kanon bra! Fysj nå har eg mye å strekka meg etter!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #631 på: mai 09, 2012, 17:38:02 pm » |
|
Grattis!
Jeg går utifra at dette er omregnet til svinghjulseffekt? Og så lurer jeg på turtallet.
Mvh BB
Det stemmer Kalle. Kommer tilbake med mer fakta når jeg har landet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #632 på: mai 09, 2012, 18:07:48 pm » |
|
kult! hva var hk.på hjula?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #633 på: mai 09, 2012, 18:21:03 pm » |
|
Jøss. Nå ble jeg positivt overasket Gratulerer med det største hk tallet fra en NA type1 hos Ringstad. Slo meg med 0,7 hester
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #634 på: mai 09, 2012, 18:51:26 pm » |
|
Det ble mange drag. Startet med dysing 160bensin/170luft etter Johannes anbefaling. Endte på 190bensin/210luft før Anders var fornøyd med blandingskurven. Best effektkurve ved 32 grader maks fortenning. Motoren endret karakter betydelig med rett dysing, veldig jevn og fin
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #635 på: mai 09, 2012, 20:26:51 pm » |
|
Gratulerer med flotte tall! Jeg klikka på "200+" i avstemningen øverst før bremsinga, og tviler ikke på at du / dere bikker over 200hk ved mer fin-tuning på sikt mvh Arild
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #636 på: mai 09, 2012, 21:28:12 pm » |
|
Grattis!
Jeg går utifra at dette er omregnet til svinghjulseffekt? Og så lurer jeg på turtallet.
Mvh BB
Med strikk 165,80 hk på hjula v/6000 rpm 190,7 hk på svinghjulet v/6000 rpm (lambda 0,88 AFR 12,87) Uten strikk 173,5 hk på hjula v/5970 rpm 199,526 hk på svinghjulet v/5900 rpm (lambda 0,86 AFR 2,67)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #637 på: mai 09, 2012, 21:33:34 pm » |
|
Gratulerer Eivind, Øyvind, Jee og JPM, dette står det respekt av!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OveF
Medlem
Innlegg: 180
Bosted: Lyngdal, Vest-Agder
|
|
« Svar #638 på: mai 09, 2012, 21:35:24 pm » |
|
Gratulerer med veldig bra resultat!
Ove
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #639 på: mai 09, 2012, 21:36:37 pm » |
|
15% tap i driverk....!!?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #640 på: mai 09, 2012, 21:36:46 pm » |
|
Grymt! Som de sier over grensa.
Jeg mener at 15% drivverk tap er mye men det er nå min mening.
BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #641 på: mai 09, 2012, 21:41:51 pm » |
|
Her er topp fire listen
Hans 191 hk BeetleBug 193 hk KnastenradUndKnotenblech 168h (hjulhester) Holmsen 164 hk (hjulhester)
Er det noen som er uenige så si ifra. Spanderer pils på SCC!
|
|
« Siste redigering: mai 09, 2012, 21:50:58 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #642 på: mai 09, 2012, 21:43:16 pm » |
|
Gratulerer Eivind, Øyvind, Jee og JPM, dette står det respekt av!!!
Takk JS! Er stolt at "jeg" og Berger mfl. har klart å skru sammen dette beistet!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #643 på: mai 09, 2012, 21:47:44 pm » |
|
Her er topp tre listen
Hans 191 hk BeetleBug 193 hk Holmsen 164 hk (hjulhester)
Er det noen som er uenige så si ifra. Spanderer pils på SCC!
øyi... "168hk ved 6800 O/min på "hjula" (=188 teoretiske ringstad motor HK )"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #644 på: mai 09, 2012, 21:51:25 pm » |
|
Bedre nå knasten
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #645 på: mai 09, 2012, 21:54:38 pm » |
|
Gratulerer Eivind, Øyvind, Jee og JPM, dette står det respekt av!!!
Takk JS! Er stolt at "jeg" og Berger mfl. har klart å skru sammen dette beistet! "The best thing I can tell you is look, listen and learn. Sooner or later you will start to figure out who knows what they are talking about and whose parts work the best." Mark Herbert, RIP
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #646 på: mai 09, 2012, 21:56:43 pm » |
|
Jeg mener at 15% drivverk tap er mye men det er nå min mening.
BB
ja , mellom 5-10% MAX mener jeg PUTTE.....nå skulle du plukket den ut og satt den i benken til Erik!!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #647 på: mai 09, 2012, 21:57:34 pm » |
|
Man kan diskutere bremsenormer i det uendelige, men etter å ha sett på/hørt hva Ringstad driver med, er jeg ikke så veldig i tvil om at han kan og vet mer enn de fleste på dette forumet om bremsing. Mannen har ca 200 biler til bremsing årlig, og bygger motorer på et nivå vi bare drømmer om...
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #648 på: mai 09, 2012, 21:58:21 pm » |
|
Man kan diskutere bremsenormer i det uendelige, men etter å ha sett på/hørt hva Ringstad driver med, er jeg ikke så veldig i tvil om at han kan og vet mer enn de fleste på dette forumet om bremsing. Mannen har ca 200 biler til bremsing årlig, og bygger motorer på et nivå vi bare drømmer om...
+ ca. 100 i benken
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #649 på: mai 09, 2012, 21:59:15 pm » |
|
Man kan diskutere bremsenormer i det uendelige, men etter å ha sett på/hørt hva Ringstad driver med, er jeg ikke så veldig i tvil om at han kan og vet mer enn de fleste på dette forumet om bremsing. Mannen har ca 200 biler til bremsing årlig, og bygger motorer på et nivå vi bare drømmer om...
uansett det er bare gjetting , ved å sette 15%. ta nå ut motoren og sett den i benken til Erik så får man se hva som er motoren og kan se faktisk driverkstap
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #650 på: mai 09, 2012, 22:01:37 pm » |
|
Man kan diskutere bremsenormer i det uendelige, men etter å ha sett på/hørt hva Ringstad driver med, er jeg ikke så veldig i tvil om at han kan og vet mer enn de fleste på dette forumet om bremsing. Mannen har ca 200 biler til bremsing årlig, og bygger motorer på et nivå vi bare drømmer om...
uansett det er bare gjetting , ved å sette 15%. ta nå ut motoren og sett den i benken til Erik så får man se hva som er motoren og kan se faktisk driverkstap Jeg tror nok Ringstad har gjort den testen der noen ganger, i og med at han har benk også
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #651 på: mai 09, 2012, 22:04:11 pm » |
|
til sammenligning når jeg bremsa Varianten hos JPM var det 330hk på hjula og ved målt driverkstap omregnet til 343hk i motor som tilsvarer ca 5%........
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #652 på: mai 09, 2012, 22:13:58 pm » |
|
Kan jo nevne at EFI motoren til Rallybugs hadde 26% tap i drivverk under måling mellom dynopack og ruller... Derfor ikke vits å syte om noe som varierer og er så usikker, sett heller pris på at det har blitt bygget en kanon flott motor som sikkert er veldig gøy å kjøre! Blir det noen dyno graf? Har du noen NM tall?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #653 på: mai 09, 2012, 22:15:03 pm » |
|
Kan jo nevne at EFI motoren til Rallybugs hadde 26% tap i drivverk under måling mellom dynopack og ruller...
hadde han ikke olje i kassa..
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #654 på: mai 09, 2012, 22:16:04 pm » |
|
230 Nm v/5500 rpm (med strikk)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #655 på: mai 09, 2012, 22:18:01 pm » |
|
Kan jo nevne at EFI motoren til Rallybugs hadde 26% tap i drivverk under måling mellom dynopack og ruller...
hadde han ikke olje i kassa.. To sletne ytre drivledd var vel det eneste, disse ble bytta til når har bremsa på rullene. Men det viser jo godt hvordan disse 5% kan virke pinlig lite av og til? Meget bra Eivind! Tror sjansen er stor for at du traff noen koselige resonanser ver 5500 rpm, her snakker vi middeltrykk på 17 bar som helt sikkert betyr over 100% VE. 12.2 bar middeltrykk ved 6000 rpm, du må gjerne teste dette mot formelen til JPM.
|
|
« Siste redigering: mai 09, 2012, 22:23:31 pm av Dalland »
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #656 på: mai 09, 2012, 22:22:50 pm » |
|
ja hvis vi legger inn 26% tap på alle bremsinger blir det amerikanske tilstander her.
så det er ~40.000watt varmetap i girkassa og drivledda hans da.....
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #657 på: mai 09, 2012, 22:23:52 pm » |
|
Kan jo nevne at EFI motoren til Rallybugs hadde 26% tap i drivverk under måling mellom dynopack og ruller... Derfor ikke vits å syte om noe som varierer og er så usikker, sett heller pris på at det har blitt bygget en kanon flott motor som sikkert er veldig gøy å kjøre! Blir det noen dyno graf? Har du noen NM tall? Her kommer grafene
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #659 på: mai 09, 2012, 22:26:48 pm » |
|
Hva skjedde ved ~4170rpm?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
|