Gaffel
Supermedlem
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
|
« Svar #2370 på: april 24, 2013, 10:25:37 am » |
|
løkke tell! 220hk 235nm!
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #2371 på: april 24, 2013, 10:29:56 am » |
|
lykke til!
ps du får lage ny avstemming!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #2372 på: april 24, 2013, 10:32:33 am » |
|
Sist oppsummering var vel slik:
erikaa 190 hk Lars Johansen 193 hk 220 nm Der_Butzelmann 197.5 hk holmsen 199.7 hk KnastenradUndKnotenblech 202 hk RIN94 203 hk Jærva 205 hk HansO 205.5 hk BeetleBug: 242 hk - 15% = 205,7 hk Erlend/Bug 66 207 hk Cheron 208 hk Hans Christian 209 hk NOStalgia 210 hk Ingar 210 hk billit1 211 hk Sonic 211.2 hk Hulken 212 hk cato® 213 hk SBL 213.4 hk Dalland 214 hk 181 215 hk HenrikF 215.8 hk Jee 216 hk Trond Dahl 217.7 hk Espen 218,4 hk grelland 219 hk Morten Sandvik 220.9 hk Svein 221 hk 223 nm Dewil 222 hk mags 222 hk Geir F 230 hk @ 7300 rpm SSRT 237 hk Tistlo 240 hk
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #2373 på: april 24, 2013, 11:47:42 am » |
|
It's alive!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Skaug
|
|
« Svar #2374 på: april 24, 2013, 11:51:59 am » |
|
It's alive!
Nå er vi spendte
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #2375 på: april 24, 2013, 11:55:58 am » |
|
It's alive!
Nå er vi spendte Justert tenninga: 30 grader Bosch 010 er stabil!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #2376 på: april 24, 2013, 11:57:01 am » |
|
håhåhååååå. Bare å gi gggaaaaaaaass!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #2377 på: april 24, 2013, 12:06:50 pm » |
|
Og nå stoppa dagen min opp på jobb
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
|
Klungland
Medlem
Innlegg: 217
Bosted: Etne
62 cab
|
|
« Svar #2379 på: april 24, 2013, 18:12:34 pm » |
|
Er intet nytt godt nytt???
|
|
|
Loggført
|
Life is what happens while you are busy making other plans
|
|
|
vwT1, T4engine
Medlem
Innlegg: 112
Bosted: Sokna, Buskerud
|
|
« Svar #2380 på: april 24, 2013, 18:27:32 pm » |
|
Hmmm, spennt på om det har gått bra nå
|
|
|
Loggført
|
72mod 1302 91mod toyota corolla 94mod ford escort 1,8 16v Opel vectra bilcrossbil
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #2381 på: april 24, 2013, 18:38:25 pm » |
|
Nei.. to oppgitte gutter på Verksted i dag. Null bedring.
Lagde forlengelse av innsugene ved å tape ca 15cm plastrør over hver trakt. Og vips så endret motoren karakter på lavere turtall. Og kunne mot normalt takle noe belasting. Og ga 216nm på rundt 4000 rpm.
Uten, oppfører motoren seg som dritt. Men ingen feiltenning eller andre tegn på forgasser problemer.
010 fordeleren var nå stabil etter nøye shimsing. Men liker seg ikke over 5500 rpm.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
|
« Svar #2382 på: april 24, 2013, 18:45:06 pm » |
|
Hva hk fikk dere ut av den da? Turtall osv? Faen så synd da. Hvordan "rart" oppfører de seg?
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #2383 på: april 24, 2013, 18:55:16 pm » |
|
Veldig interessant med innsugs lengden! Og moment tallet tilsier jo at den egentlig er god men tøyser når det begynner å bli spennende? Må være forferdelig frustrerende og vi har sittet å dratt oss i håret på chatten i hele dag også. Men det ordner seg uten tvil til slutt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #2384 på: april 24, 2013, 19:14:19 pm » |
|
Etter en lang dag hos Jee er jeg hjemme i Moss. Har kommet frem til to alternativer. 1. Kjøre motor med eller uten bil til JPM for videre utredning. 2. Splitte motor. Sette inn ny kam (evt. FK89/FK87)
|
|
|
|
Klungland
Medlem
Innlegg: 217
Bosted: Etne
62 cab
|
|
« Svar #2385 på: april 24, 2013, 19:18:57 pm » |
|
Synd at det ikke gikk bedre i dag.. Lykke til videre! Du skal ha for at du ikke gir opp Øl er noe av det aller beste som ikke hjelper...
|
|
|
Loggført
|
Life is what happens while you are busy making other plans
|
|
|
TURBO
Gjest
|
|
« Svar #2386 på: april 24, 2013, 19:20:56 pm » |
|
Forbanna synd du skal ha slik trøbbel Eivind! Måtte hell og lykke bringe deg videre Den deilige pilsen fortjener du iallefall
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
|
« Svar #2387 på: april 24, 2013, 19:24:18 pm » |
|
blir dobbel glede når det fungerer =) Sett inn ny kam. jeg har trua på det =)
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #2388 på: april 24, 2013, 19:43:46 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #2389 på: april 24, 2013, 19:45:20 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #2390 på: april 24, 2013, 20:11:51 pm » |
|
Hørtes "friskere" ut på film #1 egentlig, selv om den ikke høres helt ut som om den er enig i hva den skal gjøre..
Hvor langt ble den dratt på de forskjellige filmene? Høres ikke ut som om det er lenger enn 5500-6000.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #2391 på: april 24, 2013, 20:28:59 pm » |
|
Hørtes "friskere" ut på film #1 egentlig, selv om den ikke høres helt ut som om den er enig i hva den skal gjøre..
Hvor langt ble den dratt på de forskjellige filmene? Høres ikke ut som om det er lenger enn 5500-6000.
Tenningen orket ikke mer enn ca. 5.500.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #2392 på: april 24, 2013, 20:44:37 pm » |
|
Hørtes "friskere" ut på film #1 egentlig, selv om den ikke høres helt ut som om den er enig i hva den skal gjøre..
Hvor langt ble den dratt på de forskjellige filmene? Høres ikke ut som om det er lenger enn 5500-6000.
Tenningen orket ikke mer enn ca. 5.500. Hva mener du med orker ikke mer? Den har jo hall sensor, så det er ikke noe mekanisk som svikter. Kjøpte du ikke msd kit til slutt?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #2393 på: april 24, 2013, 20:49:53 pm » |
|
Hørtes "friskere" ut på film #1 egentlig, selv om den ikke høres helt ut som om den er enig i hva den skal gjøre..
Hvor langt ble den dratt på de forskjellige filmene? Høres ikke ut som om det er lenger enn 5500-6000.
Tenningen orket ikke mer enn ca. 5.500. Hva mener du med orker ikke mer? Den har jo hall sensor, så det er ikke noe mekanisk som svikter. Kjøpte du ikke msd kit til slutt? 010 med Pertronix stiftløs tenning er det som står på nå Men hvis jeg må. Så blir det full MSD pakke.
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #2394 på: april 24, 2013, 20:54:25 pm » |
|
Utskrift
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #2395 på: april 24, 2013, 20:55:21 pm » |
|
med ekstra lange trakter
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
|
« Svar #2396 på: april 24, 2013, 20:58:35 pm » |
|
Til og med stifttenning henger jo med ihvertfall 6500? Kanskje det er pertronix som kødder til, men de pleier jo son regel å enten fukne 100% eller være helt døde.
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #2397 på: april 24, 2013, 21:00:07 pm » |
|
Ehh.. 118 maks uten colaflaskene?
Hvor er de 50hk du hadde sist?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #2398 på: april 24, 2013, 21:08:21 pm » |
|
Helt basic trenger en motor kun bensin, luft og gnist. I følge pluggen jeg fikk på melding ser blandingen bra ut, kanskje noe fet på tomgang og litt lav fortenning (et par grader) i følge denne http://www.4secondsflat.com/Spark_plug_reading.htmlSå etter å ha sett og ikke minst hørt videoen så er det første jeg tenker lav gnist. Ikke unormalt at motoren "stanger" ved motstand når tenningsanlegget ikke klarer å levere. Har fremdeles en magnetfordeler som kan lånes bort. Et annet symptom som er ganske likt, men ikke like brutalt er når tenningen ikke flytter på seg. Da vil også motoren "stange" men ikke på samme måte som i videoen. Da vil den bare slutte å aksellerere uten videre dramatikk. IMHO
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #2399 på: april 24, 2013, 21:23:24 pm » |
|
Helt basic trenger en motor kun bensin, luft og gnist. I følge pluggen jeg fikk på melding ser blandingen bra ut, kanskje noe fet på tomgang og litt lav fortenning (et par grader) i følge denne http://www.4secondsflat.com/Spark_plug_reading.htmlSå etter å ha sett og ikke minst hørt videoen så er det første jeg tenker lav gnist. Ikke unormalt at motoren "stanger" ved motstand når tenningsanlegget ikke klarer å levere. Har fremdeles en magnetfordeler som kan lånes bort. Et annet symptom som er ganske likt, men ikke like brutalt er når tenningen ikke flytter på seg. Da vil også motoren "stange" men ikke på samme måte som i videoen. Da vil den bare slutte å aksellerere uten videre dramatikk. IMHO Smarte ord ja. Vet dere om denningen flytter på seg ved belastning?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
|