mai 04, 2024, 19:29:16 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Foring girkasse T3 og kranglete dør til bagasjerom  (Lest 2142 ganger)
fiskelandslaget
Juniormedlem
**
Innlegg: 56
Bosted:



Vis profil
« på: mai 03, 2015, 20:46:15 pm »

Hoi!

Første utfordring er girstangen. Per dags dato er det som å stikke et armeringsjern ned i en 10-liters bøtte og så ser man hva man treffer. Girstangen kan skrues med eller mot klokken, alt etter hva man foretrekker. Om en skal ha revers, kan en gamble som på et casino, rødt eller svart på samme måte som det er 2. gir eller revers.




Som det ble nevnt på FB-siden, mangler det foringer. Fått tips om følgende sider: http://www.vwnorge.no/index.php?PHPSESSID=3i64dso0i7iv5koqqsu2rbtut1&/topic,22328.msg225474.html#msg225474 og https://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=i&id=1702.

Men er det kun del nr 11 på bildet som skal løse hele greien? Kan en liten foring gjøre at det er vanskelig å kjenne om stangen er "nede i revers" samt at stangen kan vries i alle retninger? Skulle tro det var noe som burde låse splinten i stangen fast?

Takk for alle tips!  Glad

Dette er klippet ut fra prosjekttråden. Hvis noen har en fin forklaring på hvordan jeg bør gå fram, blir jeg takknemlig.

Fikk også et nytt problem i dag. Vaieren fram til lokket foran. Hører at det klikker og lokket hopper litt opp, men ikke langt nok til at en får lyst ut låsen med fingrene.

Tips? Glad
Loggført
fiskelandslaget
Juniormedlem
**
Innlegg: 56
Bosted:



Vis profil
« Svar #1 på: mai 05, 2015, 21:28:37 pm »

Bestiller den delen som linket til her hos Unneberg nå, så hvis noen mener jeg burde bestille noe annet samtidig, skrik ut!  Glad
Loggført
fiskelandslaget
Juniormedlem
**
Innlegg: 56
Bosted:



Vis profil
« Svar #2 på: mai 09, 2015, 16:13:07 pm »

Prosjekt foring var ikke så enkelt som jeg trodde. Stangen som går bak til huset er nå løsnet. Trodde det skulle hjelpe meg, men stangen må vel ut? Syns jeg leste om en som klarte å få på foringen kun ved hjelp av tang, men kan ikke begripe hvordan det er mulig.

Tips til framgangsmåte?
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 09, 2015, 16:46:43 pm »

Stangen må dras så langt frem at man kan tre på den nye nylonforingen. Lokk foran på foran på midttunnelen, og i reservehjulsbrønnen må tas ut.

Har nå gjort dette engang og mener vel at jeg tok hele stangen og satte den inn med grease.

Litt fiklete, men lar seg ordne på en time eller 3. Behold roen og ha aller helst en god vinklet nebbtang å hjelpe deg med.

Jeg byttet til en fôring som hadde VW logo og som sigende skulle være originaldel.

Men god repro går bra.

Operasjonen er helt lik på bobler og samme del. Sikkert noen andre også som husker detaljer og tips bedre enn meg som kan bidra her...
« Siste redigering: mai 09, 2015, 16:50:20 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
fiskelandslaget
Juniormedlem
**
Innlegg: 56
Bosted:



Vis profil
« Svar #4 på: mai 09, 2015, 17:14:34 pm »

Stangen må dras så langt frem at man kan tre på den nye nylonforingen. Lokk foran på foran på midttunnelen, og i reservehjulsbrønnen må tas ut.

Har nå gjort dette engang og mener vel at jeg tok hele stangen og satte den inn med grease.

Litt fiklete, men lar seg ordne på en time eller 3. Behold roen og ha aller helst en god vinklet nebbtang å hjelpe deg med.

Jeg byttet til en fôring som hadde VW logo og som sigende skulle være originaldel.

Men god repro går bra.

Operasjonen er helt lik på bobler og samme del. Sikkert noen andre også som husker detaljer og tips bedre enn meg som kan bidra her...

Takk for god forklaring. Problem nummer to, som nå tydeligvis blir nummer én,  er å få opp panseret. Håpet at jeg skulle få på foringen uten det, men da får jeg forandre litt på rekkefølgen. Blunker
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #5 på: mai 09, 2015, 17:51:59 pm »

Oj...åpne panseret....varieren er av?

er det ikke reservehjulet på plass så burde det kanskje være løselig på denne måten:

 Du kan jo "ofre" Kult bunnen under/bak reservehjulet (som er en løs "balje") og kappe den opp med vinkelssliper eller bajonettsag....
VÆR FORSIKTIG!!!!!

Slike Baljer finnes brukte og hvis den er borte kommer man lett til panserlåsen....om reservehjulet er borte...

Kanskje at man kommer til selv om hjulet er der....men det kanskje tvilsomt...igjennom felgen...
« Siste redigering: mai 09, 2015, 18:59:06 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
fiskelandslaget
Juniormedlem
**
Innlegg: 56
Bosted:



Vis profil
« Svar #6 på: mai 12, 2015, 09:58:46 am »

Vaieren er fin den, men panseret spretter ikke opp som det skal. Fikk det løst i går etter mye banning og trekiler for å prøve å skånsomt presse det opp fra riktig side. Viser seg at "pinnen i låsen" henger på mottageren, så skal se nærmere på det etter jobb i dag. Løsnet baljen til reservedekket og fikk god oversikt fra bunnen da vi testet.

Fremdeles spent på hvordan det blir med foringen på plass! Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!