Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #390 på: juli 09, 2011, 00:34:42 am » |
|
Nå skal jeg feire med en halvliter og peanøtter
Vel fortjent! Gratulerer med sprek motor og en herlig gjennonført bil!
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #391 på: juli 09, 2011, 07:55:07 am » |
|
Nå skal jeg feire med en halvliter og peanøtter
Vel fortjent! Gratulerer med sprek motor og en herlig gjennonført bil! Takker Det gjenstår noe arbeid. Skal få montert oljetemp og trykksmåler på mandag med hjelp fra kajknoz. Å så blir det noe endring på bilstereo'n.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1959 Ragtop
Supermedlem
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal
Ny motor :-)
|
|
« Svar #392 på: juli 09, 2011, 16:42:27 pm » |
|
Tror ikke det ble gjort noe annet enn dysing og justering av tenning. Eksoslekasjen fikk de ikke gjort noe med, da tiden ikke strakk til. Alf ble vel anbefalt og ta en skikkelig runde med motoren sin, han har vist allerede noen planer.
Mvh Svein
Takk for en hyggelig dag. Ja jeg har planer for motoren til vinteren. Så får vi se hva det bor i den til våren. Jeg får vel kansje lage en prosjekt tråd på bilen ? VWhilsen Alf
|
|
|
Loggført
|
Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb Mitt tlf nr er : 94 54 19 72 Don`t drink the water, fishes fuck in it http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
|
|
|
Ole B
Seniormedlem
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #393 på: juli 09, 2011, 17:45:30 pm » |
|
Gratulerer til alle sammen ,selv om du å litt mutt ut Alf. Ole
|
|
|
Loggført
|
Tlf.95059839
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #394 på: juli 12, 2011, 10:16:40 am » |
|
Liten update. Har fått hjelp av Kajknos til å få installert oljetemp og trykkmåler. I tillegg så har vi fått demontert basskassen, hattehyllen og to forsterkere. Så det ble en bra økt i går.
To ting som Putte sliter litt med er høyt oljetrykk ved pådrag og litt lav oljetemp. Selv etter 20-30 minutter så er olja maks 80-85 grader. Vi skal montere på csp oljepumpedeksel med ventil så jeg slipper å knekke oljefilteret ved en hard akselerasjon.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #395 på: juli 12, 2011, 10:45:05 am » |
|
En termostat er å anbefale når du kjører oljekjøler i fullflowkretsen. Dette vil også hjelpe noe på oljetrykket, siden det faller når oljen er varmere. Ellers vil jeg tro det bor mer i den motoren enn det du har fått ut på dyno nå Eivind. For meg blir det helt feil å se på kraften i motoren når den ikke er i nærheten av å være innkjørt. Ut å kjøre litt hardt noen mil nå, så stempelringene får satt seg, så skal du se at det blir noe helt annet
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #396 på: juli 12, 2011, 11:00:46 am » |
|
Hvilken olje og viskositet har du på motoren?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #397 på: juli 12, 2011, 11:08:26 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #398 på: juli 12, 2011, 11:25:32 am » |
|
En termostat er å anbefale når du kjører oljekjøler i fullflowkretsen. Dette vil også hjelpe noe på oljetrykket, siden det faller når oljen er varmere. Ellers vil jeg tro det bor mer i den motoren enn det du har fått ut på dyno nå Eivind. For meg blir det helt feil å se på kraften i motoren når den ikke er i nærheten av å være innkjørt. Ut å kjøre litt hardt noen mil nå, så stempelringene får satt seg, så skal du se at det blir noe helt annet Skal ta en prat med Kåre vedr. å få montert på CSP Oil Pump Cover with Pressure Valve T-1 og termostat på oljekjølerene. Må ta det temmelig pent da oljetrykket fort går opp mot 8-10 bar..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #399 på: juli 12, 2011, 11:55:35 am » |
|
Stor sjans for at dere har brukt feil giver til feil måler.. Hvis ikke så vil pumpe lokket hjelpe å slippe trykket over ca 5-6 bar, men å gå ned til en 10-30 olje hjelper nok også.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #400 på: juli 12, 2011, 12:22:59 pm » |
|
Stor sjans for at dere har brukt feil giver til feil måler.. Hvis ikke så vil pumpe lokket hjelpe å slippe trykket over ca 5-6 bar, men å gå ned til en 10-30 olje hjelper nok også.
Tror det er liten sannsynlig at feil giver er brukt. Men vi skal dobbelsjekke dette. Rett giver er montert. VDO 0-10 bar
|
|
« Siste redigering: juli 12, 2011, 12:54:37 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #401 på: juli 12, 2011, 12:29:46 pm » |
|
En termostat er å anbefale når du kjører oljekjøler i fullflowkretsen. Dette vil også hjelpe noe på oljetrykket, siden det faller når oljen er varmere. Ellers vil jeg tro det bor mer i den motoren enn det du har fått ut på dyno nå Eivind. For meg blir det helt feil å se på kraften i motoren når den ikke er i nærheten av å være innkjørt. Ut å kjøre litt hardt noen mil nå, så stempelringene får satt seg, så skal du se at det blir noe helt annet Skal ta en prat med Kåre vedr. å få montert på CSP Oil Pump Cover with Pressure Valve T-1 og termostat på oljekjølerene. Må ta det temmelig pent da oljetrykket fort går opp mot 8-10 bar.. For å kjøre den hardt for at stempelringene skal sette seg, trenger du ikke høyt turtall, bare press den godt på 4. gir i motbakker, og motorbrems i nedoverbakker
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #402 på: juli 12, 2011, 12:54:00 pm » |
|
En termostat er å anbefale når du kjører oljekjøler i fullflowkretsen. Dette vil også hjelpe noe på oljetrykket, siden det faller når oljen er varmere. Ellers vil jeg tro det bor mer i den motoren enn det du har fått ut på dyno nå Eivind. For meg blir det helt feil å se på kraften i motoren når den ikke er i nærheten av å være innkjørt. Ut å kjøre litt hardt noen mil nå, så stempelringene får satt seg, så skal du se at det blir noe helt annet Skal ta en prat med Kåre vedr. å få montert på CSP Oil Pump Cover with Pressure Valve T-1 og termostat på oljekjølerene. Må ta det temmelig pent da oljetrykket fort går opp mot 8-10 bar.. For å kjøre den hardt for at stempelringene skal sette seg, trenger du ikke høyt turtall, bare press den godt på 4. gir i motbakker, og motorbrems i nedoverbakker Den er god!
|
|
« Siste redigering: juli 12, 2011, 13:11:36 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #403 på: juli 12, 2011, 22:58:53 pm » |
|
Her er et bilde jeg knipsa av Putte når jeg fikk besøk igår
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #404 på: juli 13, 2011, 09:14:09 am » |
|
Her er et bilde jeg knipsa av Putte når jeg fikk besøk igår Takk for hjelpen! Kajknoz fikk montert oljetemp, oljetrykk og ny turteller i Putte, samt demontert basskasse, to forsterkere, hattehylle og et par 6x9 tommere.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #405 på: juli 13, 2011, 09:15:04 am » |
|
Her er et bilde jeg knipsa av Putte når jeg fikk besøk igår Takk for hjelpen! Kajknoz fikk montert oljetemp, oljetrykk og ny turteller i Putte, samt demontert basskasse, to forsterkere, hattehylle og et par 6x9 tommere.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #406 på: juli 13, 2011, 09:16:01 am » |
|
Fikk også tid til å vaske bilen her om dagen. 9 mnd.er siden sist den var ren. Måtte avfette den to ganger ;-)
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #407 på: juli 13, 2011, 09:19:53 am » |
|
I går så var Putte på besøk i garasjen hos Dewil. Her fikk vi kyndig hjelp til senking og firehjulskontroll. Synes Putte fikk bra stuk!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #408 på: juli 13, 2011, 09:28:14 am » |
|
STRØKENT!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
johmolan
Folkevognklubben
Seniormedlem
Innlegg: 468
Bosted: Halden
|
|
« Svar #409 på: juli 13, 2011, 10:09:40 am » |
|
LEKKERT
|
|
|
Loggført
|
Medlem Folkevognklubben Østfold
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #410 på: juli 13, 2011, 10:56:36 am » |
|
Så uber fett ut nå. Ang oljetrykket, hvis en viss motor bygger har drete i å dra ut oljegalleri pluggene for å rengjøre etter all den maskineringen er det stor sjans for at noe av metall sponet kan ha vert med å forsaket at oljetrykk stempelet nærmest svinghjulet har kilt seg fast, gjør det det så klarer det ikke å slippe ut trykket og du får sånne problemer..
|
|
« Siste redigering: juli 13, 2011, 11:01:02 am av Dalland »
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen VW56
Supermedlem
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold
Min urestaurerte 66 1300
|
|
« Svar #411 på: juli 13, 2011, 12:41:33 pm » |
|
Godt og se at Putte er kommet seg utpå veien igjen.
|
|
|
Loggført
|
Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert 1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine) 1966 VW 1300 boble, sjøblå. 1965 Fiat 1100D beige. 1972 Simca 1100 LS, turkis. 1973 Simca 1100 LS, Rød. 1971 Daf 55, brun 1973 Lada 1500S beige 1983 Mazda 323 automatic lysblå.
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #412 på: juli 14, 2011, 08:51:25 am » |
|
Godt og se at Putte er kommet seg utpå veien igjen.
Bare synd vi skal være borte fra han i to uker nå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #413 på: juli 14, 2011, 13:35:23 pm » |
|
bare å si i fra, jeg kan lufte han litt jeg hahahaaa
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #414 på: juli 14, 2011, 13:41:20 pm » |
|
bare å si i fra, jeg kan lufte han litt jeg hahahaaa Han låst seg inne i garasjen, satt på alarmen å er klar for hemme alene fest!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #415 på: juli 14, 2011, 19:50:04 pm » |
|
klar for venersborg denne da.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #416 på: juli 14, 2011, 19:53:40 pm » |
|
Litt usikkert. Hvis vi klarer å få barnepass så drar vi.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #417 på: juli 14, 2011, 20:16:55 pm » |
|
Kort update: mansjettene på Putte's 930 akslinger er for store og litt løse (2 mm klaring til coiloversene). Så løsningen ble å dra til Ruf butikken: Auto Tuning i Råde å kjøpe orginale Porsche mansjetter og stål "strips". Dr. Dewil har sagt seg villig til å ta på seg jobben med å montere disse. Litt leit å gå tom for fett på disse massive knokene.
|
|
« Siste redigering: juli 14, 2011, 20:25:42 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #418 på: juli 30, 2011, 09:39:39 am » |
|
Har nå kommet hjem etter to uker ferie. Kåre Andersen kommer innom Putte's garasje i morgen for å få montert på CSP oljepumpelokk med trykkventil. Dette vil nok løse problemet med for høyt oljetrykk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #419 på: juli 30, 2011, 12:00:32 pm » |
|
Håper han er ferdig med motoren min først
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
|