Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #60 på: november 22, 2010, 18:52:20 pm » |
|
Anabol er juks, dette er jo ekte! hehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #61 på: november 22, 2010, 18:56:40 pm » |
|
Anabol er juks, dette er jo ekte! hehe
Høydetrening er kanskje et bedre uttrykk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #62 på: november 22, 2010, 19:12:35 pm » |
|
Kanskje det. Går det fremover da? Må snart ut å sladde veitu
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #63 på: november 22, 2010, 19:29:50 pm » |
|
Baby steps vettu. Coiloversene er montert. Skal innom Kåre om litt. Skal få tatt noen nye bilder. Er spent på å høre dyret våkner til livet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #64 på: november 22, 2010, 19:31:08 pm » |
|
hehe. Spenningne stiger da ja. Hadde vært fett med en videosnutt om du får til det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #65 på: november 22, 2010, 19:32:10 pm » |
|
hehe. Spenningne stiger da ja. Hadde vært fett med en videosnutt om du får til det. Tror ikke motoren er ferdig til helgen. Men jeg skal filme oppstarten så raskt som mulig
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #66 på: november 26, 2010, 18:52:36 pm » |
|
I morgen tar jeg turen til Andersen Racing. Har med en pose med deler fra Hot Shop og pepperkaker som Kåre skal få kose seg med :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #67 på: november 26, 2010, 23:26:04 pm » |
|
Hoho! Jeg er spent på fremgangen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #68 på: november 27, 2010, 00:11:31 am » |
|
Hoho! Jeg er spent på fremgangen. Stay tuned
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #69 på: november 27, 2010, 20:39:23 pm » |
|
Da har jeg vært en liten tur innom garasjen til Andersen Racing. Putte har fått på seg coilovers, skivebremser, uniball adapter, nye porsche 930 akslinger og stabstag. Det er også blitt montert noen mere snaks på motoren.
1.jpg (58.11 KB. 600x800 - vist 491 ganger.) Kerscher ventilerte skiver
2.jpg (69.54 KB. 800x600 - vist 1363 ganger.) KW Variant 2 Inox Coilovers
3.jpg (63.65 KB. 600x800 - vist 399 ganger.)
4.jpg (76.18 KB. 800x600 - vist 496 ganger.)
5.jpg (72.96 KB. 600x800 - vist 454 ganger.) KW Variant 2 Inox Coilovers på bakakselen
6.jpg (66.8 KB. 600x800 - vist 479 ganger.) Red 9 Design Uniball adapters (prøvemontert)
7.jpg (68.12 KB. 800x600 - vist 1078 ganger.)
8.jpg (89.38 KB. 800x600 - vist 548 ganger.)
|
|
« Siste redigering: november 30, 2010, 17:09:59 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #70 på: november 27, 2010, 20:42:05 pm » |
|
Noen bilder til
9.jpg (98.96 KB. 800x600 - vist 505 ganger.) Standard og Porsche 930 akslinger
10.jpg (72.2 KB. 800x600 - vist 506 ganger.)
11.jpg (76.57 KB. 800x600 - vist 409 ganger.)
|
|
« Siste redigering: november 27, 2010, 20:51:37 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #71 på: november 28, 2010, 13:43:35 pm » |
|
Hoho! Ser ut til at det blir glatt på "svartisen" til sommern. Ventilerte skiver på boble er bøllete altså. må nesten ha sånne selv
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle
Senkepøbel
|
|
« Svar #72 på: november 28, 2010, 15:44:11 pm » |
|
Blir bra detta her ja. jeg skal prøve å race deg til sommeren
|
|
|
Loggført
|
Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil
79 - T2 Ratlooker Doka -Solgt 93 - T4 Ratlooker Multivan - Solgt 68 - T1 RatLooker med snurre
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #73 på: november 28, 2010, 15:57:35 pm » |
|
Frekke de KW coiloversene. Blir morro å få testet bilen når den er klar!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #75 på: november 29, 2010, 19:55:08 pm » |
|
åj åj dette ser bra ut gitt, blir sikkert morsom å prøve denne på rudskogen tenker jeg Håper på noen runder på Rudskogen neste sesong. Hadde vært morro å kjørt fra disse riskokerene ;-) I dag fikk Putte et nytt hjem. Ny garasje med tilhørende hybel ;-)
01.jpg (24.04 KB. 340x220 - vist 455 ganger.)
|
|
« Siste redigering: november 29, 2010, 21:25:36 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
billit1
Medlem
Innlegg: 132
Bosted: Tromsø, men av og til Kongsvinger.
|
|
« Svar #76 på: november 29, 2010, 23:42:24 pm » |
|
Mitt første innlegg.. Den motoren ser dritlekker ut..
|
|
|
Loggført
|
VW 1300S -74 Automat Volvo 740 -89 Suzuki GSF 600n Er det godt nok for VW, så er det godt nok for meg..
|
|
|
Speedy67
Supermedlem
Innlegg: 521
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #77 på: november 29, 2010, 23:47:39 pm » |
|
Blitt flott dette,kommer vel etter etterhvert her og.Om enn ikke like heftig,men Rudskogen er målet. Heftig bil:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
scardeep
Supermedlem
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
|
« Svar #78 på: november 30, 2010, 14:20:43 pm » |
|
Jeg håper du monterer alt med hensyn og ikke bare for å ha "fensi" deler på Putte:) Har du kommet så langt så må du ut på bane! spent på kjøringegenskaper... Morro å følge deg her!
Skulle du ikke montere ventilerte framskiver for å få bilen godkjent for 160 hester av BT eller misforsto jeg noe?
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
VegarSkjulestad
Medlem
Innlegg: 170
Bosted: Froland!
Alltid jillt au! :D
|
|
« Svar #79 på: november 30, 2010, 14:32:56 pm » |
|
fyttikatta!! er jo sånn jeg å vil ha det.. hadde jeg bare hatt tid og penger! en god inspirasjonskilde
|
|
|
Loggført
|
BMW 316i 1.8l 04 special edition VW Boble 1303S
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #80 på: november 30, 2010, 14:49:37 pm » |
|
Alt som monteres på Putte har en hensikt. Å ja. Putte skal på bane neste sesong. Ventilerte skiver er monter for å få bilen godkjent med opptil 160 hk. Har en veldig god dialog med BT vedr. ombygging av bilen. Så bilen skal vises så snart den er blitt klar, og snøen er smeltet. Jeg håper du monterer alt med hensyn og ikke bare for å ha "fensi" deler på Putte:) Har du kommet så langt så må du ut på bane! spent på kjøringegenskaper... Morro å følge deg her!
Skulle du ikke montere ventilerte framskiver for å få bilen godkjent for 160 hester av BT eller misforsto jeg noe?
|
|
« Siste redigering: november 30, 2010, 14:51:10 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
1959 Ragtop
Supermedlem
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal
Ny motor :-)
|
|
« Svar #81 på: november 30, 2010, 15:02:40 pm » |
|
Gleder meg til å se/høre bilen din til våren Eivind.
Mvwh Alf
|
|
|
Loggført
|
Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb Mitt tlf nr er : 94 54 19 72 Don`t drink the water, fishes fuck in it http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
|
|
|
scardeep
Supermedlem
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
|
« Svar #82 på: november 30, 2010, 15:08:28 pm » |
|
Ok, ta er det enda mer spennende! Men ut i fra bilder så ser det ut at framskiver er ikke ventilerte, men det er de ikke bare enda, kanskje...? (ventilerte er jo gjennomboret for bedre ventilasjon ikke sant?) Får flere spørsmål når jeg ser på delene/planene dine... Du monterer stabstag forran med urethane foring. Har du vurdert å montere slike foringer over alt? Jeg har spurt om noen har erfaring med de her i Norge og om det fins noen som selger de kanskje men har ikke fått noe respons: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,29900.0.htmlDet som gjelder "uniball torsion converter adapter". Hva er mening med justering av armen på den? Kun finjustering som gjøres kun en gang eller skal den justeres i forhold til typekjøring du skal ha til en hver race? Det er mye erfaring du får og jeg håper du er ikke noe i mot at jeg (og andre på forum ikke minst) få "låne" noe av det
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #83 på: november 30, 2010, 15:32:57 pm » |
|
Ventilerte skivebremser er det på bilen. Du kan se at det er to skiver som ligger mot hverandre som gir bedre kjøling enn enkel fast skive. Se bilde: Hulla eller perforerte skiver er de ikke. Det blir også montert stabstag og triangel stag (torque bar) bak. Samt at alle foringer blir av urethane og girkassefestet blir byttet ut til gule Rhino. Bilen blir en del stivere med urethane foringer. Men jeg synes ikke det er noe problem, slik jeg bruker bilen. Unneberg Bil, Hot Shop, og VW Veterandeler selger dette. Vedr. uniball adapterene så er disse i bruk for å fjerne torsjonsstaven ved bruk av coilovers. Justeringsmutteren er å kunne justere lengden til festet. Skal ikke justeres mer enn ved installasjon. Det er bare å låne ;-) Ok, ta er det enda mer spennende! Men ut i fra bilder så ser det ut at framskiver er ikke ventilerte, men det er de ikke bare enda, kanskje...? (ventilerte er jo gjennomboret for bedre ventilasjon ikke sant?) Får flere spørsmål når jeg ser på delene/planene dine... Du monterer stabstag forran med urethane foring. Har du vurdert å montere slike foringer over alt? Jeg har spurt om noen har erfaring med de her i Norge og om det fins noen som selger de kanskje men har ikke fått noe respons: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,29900.0.htmlDet som gjelder "uniball torsion converter adapter". Hva er mening med justering av armen på den? Kun finjustering som gjøres kun en gang eller skal den justeres i forhold til typekjøring du skal ha til en hver race? Det er mye erfaring du får og jeg håper du er ikke noe i mot at jeg (og andre på forum ikke minst) få "låne" noe av det
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #84 på: november 30, 2010, 17:07:00 pm » |
|
Gleder meg til å se/høre bilen din til våren Eivind.
Mvwh Alf
Vi også!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #85 på: november 30, 2010, 17:10:53 pm » |
|
Mitt første innlegg.. Den motoren ser dritlekker ut.. Hyggelig at Putte fikk æren
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #86 på: desember 06, 2010, 15:39:06 pm » |
|
Ser veldig bra ut Eivind! Regner med at jeg får sitte på en tur når den er ferdigbygd???
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #87 på: desember 06, 2010, 18:06:01 pm » |
|
Ser veldig bra ut Eivind! Regner med at jeg får sitte på en tur når den er ferdigbygd??? selvfølgelig skal du få sitte på med en tur. ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #88 på: desember 16, 2010, 18:39:08 pm » |
|
Siste update: De siste delene er i hus. Så oppstart av motoren til Putte vil skje i uke 1/2011.
Breaking News! Andersen Racing ringte å fortalte at de siste delene hadde ankommet verkstedet. Oljekjøler, kjøleblekk og SACO pulleys. Så da blir det oppstart i romjulen. Beklaglighvis så er jeg bortreist sammen med familien, men Andersen lovet å sende meg en filmsnutt eller to :-)
|
|
« Siste redigering: desember 18, 2010, 22:53:37 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
|
« Svar #89 på: desember 18, 2010, 21:12:17 pm » |
|
Ikke mye 1302 "L" lenger dette, Eivind! Her er det "RSL"! Kommer til å gå som en kule dette her, veldig bra!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|