mai 02, 2024, 21:41:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1303S prosjekt  (Lest 18135 ganger)
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« på: januar 18, 2014, 12:29:28 pm »

Har endelig funnet meg en erstatning for splittbussen. Hadde bestemt meg for å kjøpe en 1303 for å få mcphearson opphenget fremme og selvsagt IRS bak. Fant en bil i Haugesund i jula og fikk endelig hentet den forrige helg (tur-retur Jessheim Haugesund på 1 dag, 21,3 timer). Den har en del rust under, så må skille bunnpanna fra karosseriet og pusse over alt av understell og skifte det meste av pakninger, men det er greit nok. Bilen er godkjent med Porsche turbo bremser, bredere dekk og 2,0l T4 motor, så jeg tror den har potensiale for å bli en veldig kul bane/veibil  Gliser. Den har også en Porsche 5 trinns girkasse, men jeg vet ikke fra hva slags Porsche.

Her er den på henger i Haugesund:

* bilde (2).JPG (45.07 KB. 640x480 - vist 462 ganger.)


Her er den på plass i garasjen hjemme:

* bilde (1).JPG (45.07 KB. 640x480 - vist 481 ganger.)


Planen er å få den klar seint i sommer, evt neste sommer, ettersom det er mye som må gjøres med den, pluss at jeg ikke har veldig bra plass å jobbe på, f eks ikke oppvarmet garasje. Men det går bra, det viktigste for meg er at resultatet blir bra.

Har forsøkt å sette opp en liste over hva som må gjøres med den. Kommer til å oppdatere denne etterhvert som ting blir lagt til/ kan fjernes:

Girkasse:
915 girkasse for å kunne tåle opp mot 250 hk. Selge 901 kassen?
Ting som bør gjøres med kassen for å få den bedre og mer varig:
•   http://www.wevo.com/Products/TransmissionProducts/WevoTransmissionProducts-Internal_915Gateshift.htm
•   Får se hva annet som trengs på kassen. Skal ikke bygge den selv, så får vel en del tips fra bygger.

Bremser (bør kunne bruke de som står på nå.):
•   Dreie ned skivene for å få dem glatte igjen. Legge de til lagring imens.
•   Kjøpe repset til kalipere og nye hjullager.

Dempere:
•   Må finne ut hva jeg vil ha, må passe overens fremme og bak, samt med vekt på motor og type fjærer og type hjuloppheng bak.

Bunnpanne:
•   Rustfjerning med børste/skive til å begynne med. Får se hvor jeg tar det fra der.
•   Skjære vekk deler som er for ille. Fabrikere nye deler selv, evt kjøpe inn ferdige deler. Kjøpe inn plater.
•   Modifisere for 915 girkasse.

Karosseri:
•   Sveise avstivere før bunnpannen skrus løs.
•   Bestille nye kanaler.
•   Pusse ned hele karosseriet til bart metall. Litt usikker på om jeg skal pusse, syrebade eller sandblåse.
•   Modifisere motorrom for T4 motor.
•   Lakkering. Tar det først selv, så evt proff senere hvis jeg føler jeg kan ta meg råd til det.
•   Bygge om stussen til avtagbar bakplate. Tenker å følge denne videoen:

Motor:
•   Porschevifte? Det fulgte med en når jeg kjøpte bilen så er jo litt fristende å bruke den. Må i så fall bøye til og sveise noen ekstra blikkplater inne i viftehuset for å lede luften bedre mot de bakerste sylindrene så de ikke overhetes.
•   Det fulgte med en 2 liter og en 2,4 liter motor, men ettersom bilen er godkjent for 2 liter så blir det den jeg bruker foreløpig. Fort gjort å sette på 2,4 sats hvis jeg får det godkjent etter hvert.
•   Ekstern oljekjøling fremme pga vektfordelingen. Ønsker minst mulig «sleggeeffekt». Flytter mest trolig også bensintanken fremover og bytter den ut med en tank for racing.
•   Ønsker å bygge om til injection. Har hørt at Autronic er populært i andre racingmiljøer. Noen som har noen erfaring med det her?

Elektrisk:
•   Ønsker å ha det så clean som mulig. Legge inn ledningsrør for enklere trekking.
•   Bygge lukket kasse til batteriet. Legge det fremme? Er det greit mht at bensintanken også er der? Kanskje sveise til et avlukke med egen avlufting?

Dashbordet:
•   Bygge selv. Kan være fordel å ha det litt fleksibelt med tanke på innstallering.
•   Matt finish for ikke å få problem med gjenskinn.

« Siste redigering: februar 05, 2014, 13:44:22 pm av N F » Loggført
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #1 på: januar 18, 2014, 12:49:51 pm »

Dette blir spennende å følge med på!Har du noen motorplaner?
Loggført

Seaside VW klubb
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #2 på: januar 18, 2014, 13:11:16 pm »

Ingen så ekstreme planer for motoren som mange andre her. Er romtek ingeniør, ikke maskin ingeniør Rekker tunge. Men det fulgte med en 2l og en 2,4l T4 motor når jeg kjøpte bilen. Er veldig fristende å få satt inn en av dem. Men jeg har aldri jobbet med T4 motorer før, så må se det litt an. Først må jeg få bilen rustfri og fikse opp bremsene. Er skiver fremme og bak på den nå. Jeg må se hva som kan bruke opp av det som er der og akkurat hva slags skiver det er. Jeg er også veldig spent på å se hva som er gjort med hjulopphenget og hvor bra arbeid som er gjort i forbindelse med installasjon av girkassen.
Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #3 på: januar 19, 2014, 21:05:47 pm »

Lurer på å sette inn tank i reservehjulsbrønnen. Har vurdert denne: http://dalhems.se/Product.aspx?guid=43c88a6b-cb29-4981-ae7f-613338b6cdbc. Noen som har noen erfaringer med den? Evt tips til andre som passer bedre? Denne er jo mindre i diameter enn det som det er plass til. Ettersom dette området er utsatt ved kollisjoner så kan den ikke være en metalltank og jeg ønsker en skumfyllt tank.
Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #4 på: januar 19, 2014, 21:07:54 pm »

Bilde av tanken

* image.jpg (35.38 KB. 400x371 - vist 261 ganger.)

Loggført
el mecco
Juniormedlem
**
Innlegg: 57
Bosted: Kolbu, Østre Toten.


Vis profil

« Svar #5 på: januar 19, 2014, 22:03:13 pm »

Gratulere med nytt prosjekt!

Blir moro følge dette prosjektet! Veldig moro å se at flere bygger på 1303, siden jeg har en selv. Enda mer spennende å se hva du gjør ut av bilen, i forhold til det som allerede er gjort.

Venter i spenning!  Gliser
Loggført

Part of team ProTurbo Vw.
Shit happens, but why does shit happen to me.
#fuckc4ncer #dre4mscometrue
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #6 på: januar 20, 2014, 09:23:06 am »

Takk, er spent på å starte på det Glad
Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #7 på: januar 25, 2014, 20:33:29 pm »

Fikk startet litt på demonteringen i dag. Er nok av rust å ta av på de vanlige stedene, men det var som forventet.
Tok først av lys, skjermer og støtfanger
Her er bakbremsene, noen som vet hva slags Porsche det er fra?:

* bilde 5.JPG (30.35 KB. 640x480 - vist 406 ganger.)

Bremsene fremme:

* bilde 3 (2).JPG (8.46 KB. 640x480 - vist 344 ganger.)

De er rimelig rustne, men ikke noe sporete. Er det mulig å redde dem? Slipe de ned for å få vekk rusten?
Ikke noe understellsmasse i hjulbuene. Greit å slippe å slipe det vekk, og ikke så veldig mye rust der heller ser det ut til:

* bilde 3 (3).JPG (15.86 KB. 640x480 - vist 298 ganger.)

Tok så ut batteri, vinduer, tepper, seter og dører:

* bilde 1 (3).JPG (23.09 KB. 640x480 - vist 292 ganger.)


* bilde 3 (1).JPG (8.37 KB. 634x476 - vist 271 ganger.)

Tok også bilde av kablingen for lykt fremme og bak for å huske det til jeg skal starte på monteringen igjen Osteaktig

* bilde 2 (1).JPG (57.48 KB. 640x480 - vist 325 ganger.)

[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]
Her er listen jeg må gjennom før jeg kan begynne å skille karosseri fra bunnplata.
 - ta ut bensintanken
 - ta ut motor
 - ta av motorlokk og bagasjelokk
 - ta ut rattstammen
 - løsne dempere fremme
 - sveise inn avstivere i døråpningene og fra side til side.
 - sikkert en del småting jeg glemmer nå men forhåpentligvis kommer på før det er for sent Glad


* bilde 1 (1).JPG (26.21 KB, 576x432 - vist 356 ganger.)
Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #8 på: januar 25, 2014, 20:37:15 pm »

Ble litt rot med bildene der ser jeg, men gidder ikke å prøve å rette opp i det, blir vanligvis bare verre da Rekker tunge
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #9 på: januar 25, 2014, 20:51:48 pm »

Bremsene  er fra Porsche 944 (eventuellt Porsche 924Turbo eller 924S ). Er rimelig bolt-on å sette det på bak på bobla, men litt mer uvanlig foran.

Med fem-trinns porschekasse og 944-bremser rund-baut så er det gjort unna noen greie forbedringer, men det ser ut til at du har litt "brunt" å rydde opp i  Blunker

Tar du bilde av girkassa di så kan vi si deg om du har Porsche 901-kasse eller om det er en 915-kasse.
« Siste redigering: januar 25, 2014, 20:56:58 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #10 på: januar 25, 2014, 22:18:40 pm »

kjekt å se , og sikkert deilig å ha ting på papiret hva gjelder motor og bremser. Type 4 skal du ikke være redd. MYE mer solid enn type 1 og like enkelt å skru. Om du har en 2.4 liter ville jeg satt den i. ikke en sjel som ser forskjell på den og en toliter anyhow .

stå på. denne tråden gir meg lyst til å starte på mitt 1303 prosjekt Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #11 på: januar 26, 2014, 09:29:16 am »

Så lenge deler som bremseskiver og annet ikke er nedslitt eller skadet, kan du gi dem et egnet bad for å fjerne rusten. Mye greiere enn å pusse dem ned. Feks : http://www.drakechemicals.no/produkter-3/stripall
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #12 på: januar 26, 2014, 12:01:27 pm »

Takk for positive tilbakemeldinger, det gir motivasjon Glad

Her er et bilde av girkassen. Den er rimelig skitten så kan ta et nytt når den har fått en skrubb.

* bilde 2 (4).JPG (15.67 KB. 640x480 - vist 347 ganger.)

Stripall må jeg definitivt teste ut. Er det ok å bruke det på å fjerne rust fra hele bunnpanna, eller er det bedre med sandblåsing?

Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #13 på: januar 26, 2014, 13:15:37 pm »

Ser at Stripall krever en del utstyr for å kunne brukes, det blir jo som et syrebad og skal gjerne varmes opp og slikt. Er det noe annet produkt som man kan smøre på i stedet? Jeg har hørt om syregrunning f eks, vil det kunne brukes for å fjerne rust, eller er det bare for å gi bedre vedheft for vanlig grunning og lakk?
Eller er det jo en tanke å levere inn delene til noen som har syrebad og utstyr for det. Kan være jeg ender opp med det.
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #14 på: januar 26, 2014, 13:37:37 pm »

om det er overflaterust under flyndren er det jo kjekt å få blåst det, men personlig har jeg tenkt å fjerne all løs rust med roterende børste og spraye på med ferrobet - la det virke og spyle det av med varmt vann, tørke og så smøre inn med jotamastic fra Jotun.

Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #15 på: januar 26, 2014, 15:53:04 pm »

Smådeler kan også legges i sitronsyre. Les litt om det her: http://www.corvetteclub.no/phpBB2/viewtopic.php?t=6292
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #16 på: januar 26, 2014, 17:06:45 pm »

Girkassa er nok en 901-kasse. Denne har riktignok 5 gir mot boblekassa sine 4 gir, men den tåler ihvertfall ikke noe mer krefter enn den originale. Det er å få kjøpt deler som gjør at du kan forsterke den, men greit å ha i bakhodet hvis du skal ha en 2,4 t4-motor at du nok ikke kan "ta den helt ut" hva gjelder styrke på kassa. For å si det på en annen måte : De som har disse kassene i eldre 911-er og setter i kraftigere motorer enn originalt så er det heller vanlig at kassa tar kvelden. Husker ikke eksakt, men var en eller annen teoretiker på et us-forum som hadde regnet ut at maks på denne kassa var rundt 230nm, og jeg vet om standard boblekasser som har tålt en del mer enn det. Blunker
Men nå som bilen allerede er bygget om til porsche-kasse så er ikke veien SÅ lang for å sette inn 915-kasse (litt jobb er det) og den tåler opp mot 500 nm.
901-kassa har dogleg(førstegir ned mot deg) mens 915-kassa har vanlig H-mønster.Begge disse kassene er ganske "grautete" å gire, skal du ha porschekasse som derimot er veldig god å gire så må du ha G50-kasse, men da må du kappe og bygge om nær sagt hele bakstillinga på bobla.


* 901-kasse.jpg (87.78 KB, 800x582 - vist 322 ganger.)

* 915-kasse.jpg (57.44 KB, 600x450 - vist 327 ganger.)
« Siste redigering: januar 26, 2014, 17:25:06 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #17 på: januar 26, 2014, 22:34:16 pm »

Er det 75 modell? Interessant bil gleder meg til å se hvordan den blir.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #18 på: januar 27, 2014, 11:58:10 am »

Høres ut som 915 kasse er veien å gå da ja. Men er jo fremdeles et stykke til jeg er der jeg kan sette ting sammen igjen, så får tenke litt på det og se hva jeg får tak i.
Det er nok en 73 mod, så har styresnekke på den.
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #19 på: januar 27, 2014, 12:49:33 pm »

Kul bil. Blir spennende å følge med på :-)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #20 på: januar 29, 2014, 15:46:43 pm »

Fikk tatt av panser og motorlokk i dag. Startet på å ta av bensintanken, men det var visst ikke så enkelt som jeg trodde Rekker tunge Skrudde løs de 4 boltene som holder den fast og løsnet lufteslangene og den store man fyller på tanken, men når jeg forsøker å løfte opp tanken så tar den i et eller annet. Forsøkte å se i 1302 boka jeg har, men det var ikke mye hjelp. Søkte også på google, men fant ikke noe for 1303, så fint om noen har tips her til hva jeg kan ha oversett.
Startet også å løsne forstillinga. Tok av hele støtdempertårnet. Regner med å skifte ut både fjær og demper, så tok det ikke fra hverandre.
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #21 på: januar 29, 2014, 15:49:33 pm »

Har du løsnet slangen ut i bunn da?  Blunker
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #22 på: januar 29, 2014, 16:40:56 pm »

Skal ikke slangen under tanken være så fleksibel/lang at man kan løfte opp tanken og løsne den da?
Loggført
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #23 på: januar 29, 2014, 19:42:04 pm »

Det er nok ikke alltid tilfelle, det kan jeg love deg, så sjekk slangen du Blunker
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #24 på: februar 01, 2014, 00:08:15 am »

Høres ut som 915 kasse er veien å gå da ja. Men er jo fremdeles et stykke til jeg er der jeg kan sette ting sammen igjen, så får tenke litt på det og se hva jeg får tak i.
Det er nok en 73 mod, så har styresnekke på den.

Enten er forstillinga (fjærbein/styrestag) byttet for at 944 spindler skal passe byttet fra en 74mod , eller så er dette en 74-modell. Den forstillinga der er ikke på 73-modellen.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #25 på: februar 01, 2014, 11:00:03 am »

Står at den er førstegangsregistrert 6/11 1973. Enten er det 74 mod solgt i 73, eller så har de byttet om hjulopphenget. Godt mulig det. Det er også satt på stabstag bak.
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #26 på: februar 01, 2014, 16:00:49 pm »

Står at den er førstegangsregistrert 6/11 1973. Enten er det 74 mod solgt i 73, eller så har de byttet om hjulopphenget. Godt mulig det. Det er også satt på stabstag bak.

Er jo ganske sent registrert så er godt mulig at dette er en 74 modell. Har den vriknapp på hanskerommet er det en 73 modell, men er det "trykk-knapp# så er det 74-modell. (Hvis ikke dashboardet er skiftet også da)   Blunker
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #27 på: februar 01, 2014, 18:19:59 pm »

For å skjære igjennom diskusjon om 73' eller 74' modell,
kan du enkelt sjekke dette på understellnummeret:

Starter det på 133 så har du en 73' modell.
Starter det på 134 så har du en 74' modell.

Forøvrig et veldig spennende prosjekt, og slett ikke avskrekkende mtp. rust til å være en 1303... Glad

Lykke til !!!.... Blunker
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #28 på: februar 01, 2014, 20:05:33 pm »

Tusen takk Dag Glad
Det er en 74 mod, rammenummeret starter med 134!

Har fått gjort litt mer i dag, har tatt ut dashbordet og tatt av litt mer forstillingsdeler. Har også forsøkt å se om det går an å komme til tanken fra undersiden, men det ser ikke slik ut. Det er ikke åpent der slik som på andre bobler.

Dash:

* 6.jpg (148.85 KB. 640x480 - vist 286 ganger.)


Hjuloppheng (ikke så veldig rustent egentlig, kun på overflaten på skiva):

* 2.jpg (114.92 KB. 591x444 - vist 275 ganger.)


* 4.jpg (117.36 KB. 608x456 - vist 301 ganger.)


Og litt ledningsbilder:

* 8.jpg (130.09 KB. 640x480 - vist 283 ganger.)


* 10.jpg (100.99 KB. 640x480 - vist 285 ganger.)

Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #29 på: februar 08, 2014, 19:38:20 pm »

Oookay, fint vær i dag, så fikk gjort litt på bilen Glad
Fikk tatt ut bensintanken, det var som flere har sagt en slangeklemme langt oppi under på høyre siden som hindret den i å komme ut. Fantastisk vanskelig å komme til der, men den kom ut etterhvert.
Nok av rust under tanken, så fint jeg fikk den ut:

* bilde 4 (4).JPG (15.83 KB. 640x480 - vist 299 ganger.)

Tok også ut motoren, tenkte jeg skulle selge denne, har nok motorer nå Rekker tunge

* bilde 2 (5).JPG (8.5 KB. 640x480 - vist 250 ganger.)

Også fikk jeg revet ut det meste av taktrekk og isolasjon:

* bilde 1 (6).JPG (52.37 KB. 640x480 - vist 217 ganger.)

Tok også av bremseskivene bak. Noen som kan dreie til disse så jeg får vekk rusten? De ser ikke ut til å være særlig slitt:

* bilde 1 (5).JPG (60.65 KB. 608x456 - vist 284 ganger.)

Begynner å bli klar for å ta av bunnpanna nå Osteaktig

« Siste redigering: februar 12, 2014, 21:21:00 pm av N F » Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!