331
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: nå ser det dårlig ut for zita
|
på: januar 20, 2009, 15:59:26 pm
|
Er kina resteurant det nå, og spørs om vi ikke hadde endt opp med kun rogalendinger da... hehe
Neida, jeg hadde stilt jeg hadde de solgt gode burgere slik som i de gode, gamle dagene
|
|
|
332
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: nå ser det dårlig ut for zita
|
på: januar 20, 2009, 15:53:24 pm
|
Rune: jeg utfordrer deg til å møtes på Stasjonsbua på vårparten for en burger og vennlig vw prat. Du kjører cirka 27 mil, jeg kjører cirka 30.. lett.
Håper dere andre også vil slenge dere på :-)
Roar kommer med prøveskilter? 3.2 mil :-)
Forventer Jon stiller med tilbakelagt 10 mil...
Vi ses :-)
Hmm, har dem slutta med Space Burger på Lura? Det hadde vært treffplass det, passe avstand fra Nedre Sirdal
|
|
|
334
|
Bruktbørsen / Biler selges / 67 mod 1500 T1 cal-look prosjekt
|
på: januar 19, 2009, 22:58:35 pm
|
Jaja, da er tiden inne for Tekken, Beetlebug og sikkert 50 andre til å gni seg i hendene og si "det var det jeg viste", for jeg skal kvitte meg med mitt prosjekt Som overskriften sier, dette er en 1967 model T1 1500 "one year only" bil. Dvs spesielt panser, motorluke, dører, skivebremser fremme, 4 bolt rundt om osv. Bilen er av noen på Hedemark kjent som "den blanke", noe bildene igjen reflekterer Litt info om bilen: Bilen er rustveist, nye kanaler, ny reservehjulsbrønn osv. Kort fortalt, alt som bruker å ruste på en boble var dårlig på denne bilen, så det er maaaange timer sveis som er lagt ned her. Har også sveist igjen listehull for planen var å lage en klassik looker, noe som også vil si at 2 av dørene har onepice ruter. Bunnpanna er også tatt og er i meget bra stand slik den står nå, uten jekkfester. Litt sveisearbeid må påberegnes som f.eks det å gjøre den avtakbare bakplata ferdig, sveise et lite hull i venstre hjulbue bak etter uhell med en støttebukk som ikke ville støtte mer, eventuelt sveise litt rundt bakvinduet da jeg har kappet vekk festet til taktrekk fordi planen var å ha "spareboble" trekk i taket. Bilen er som bildene viser blank, pusset ned med negerkuse, men den har sått lenge så noe overflaterust har begynt å komme. Det var cm tykt lag med sparkel på bilen både på tak og førersiden, noe er tinnet, noe er rettet, men det vil kreve mye grunnarbeid før lakk uansett skal du ha en strøken bil. Første post etter en slik annonse bruker å være "pris". Det er ikke lett å svare på det spørsmålet for det vil avhenge av hvordan det skal selges. Jeg har f.eks 4 dører, 2 sett fremskjermer (67 us og europeiske), rivierafelger med 205/70 Firestone F560 dekk bak, 2 tanker, 2 forstillinger hvor den ene er 2" smalere en den andre, en meget bra 1600 mexio motor, en litt mer usikker 1915 motor, orginalt ratt og girspake, men også Grant ratt, csp girspake, flere eksanlegg blandt annet ett csp-super compotition anlegg med varmepotter for trimmet motor, nye 44 mm gassere, simpson belter, 67 lister til å ha på bilen vil noen lage resto "looker" Det eneste jeg kan komme på i farten at jeg ikke har er taktrekk og tepper til gulv. Innredningen er forøvrig rød og fra 67 Så dermed prisen må nesten diskuteres med en eventuell kjøper ut fra hva kjøperen ønsker å få med. Men minimum av det jeg vil selge siden dette ligger inne under "biler selges" er bunnplata med karosseri (lite skilt med reg nr V-11367 følger med da jeg ikke leverte dette inn i frykt av å få et stor tilbake), panser, motorlokk og 2 dører. Og alt er blankt... Litt generell info: Bilen står lagret i en garasje 30 min fra Gjøvik og den MÅ hentes på henger. Den står i deler og kan verken kjøres eller trilles 1 meter. Men jeg kan gjøre den trillbar vil kjøper ha med girkasse og minst 1 forstilling. Jeg selger INGEN deler før det er avgjort hvordan bilen selges. Så ingen PM eller poster om f.eks " hva skal du ha for rivierafelgene". Har jeg deler igjen, kommer dem ut for salg senere. Noen deler vil også gå "under bordet" til kjente som har spurt om deler for lenge siden, andre deler kan fint lagres. Men som sagt, INGEN deler denne runden uten at bilen følger med Jeg har mange bilder av bilen, både før den ble demontert, når den ble sveist og slik den står nå. Seriøst interesserte kan få bilder, men jeg vil så absolutt anbefale at bilen blir undersøkt slik den står i dag! Generelle spm om bilen tas helst i tråden, men vil noen være "hemmelige" og ta det på PM, er det helt greit det også. Mest på nett når andre jobber, så på kveldene kan det ta tid å få svar, men alle får svar
|
|
|
335
|
Forum / Hva skjer? / Sv: VW-Open #10 Finland 23.05.2009!
|
på: januar 19, 2009, 21:40:01 pm
|
VW-Open er et kanonbra treff vil jeg si og en perfekt start på sesongen for dem som liker race Et lite bilde fra 2007 selv om bilene ser litt "eldre" ut i stilen
|
|
|
337
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: VW og dagens snøfall på østlandet?
|
på: januar 19, 2009, 09:54:38 am
|
men så lenge den er lett i fronten ..burde man vel i ekstreme tilfeller ha på styrekjetting?
Tja, jeg har opplevd i veldig ekstrem tilfelle at jeg ikke fikk til å svinge bilen fordi den ville bare rett frem uansett hva jeg gjorde med rattet. Det fikk jeg løst med å få passasjeren til å stille seg på fangeren foran. Så jeg vil anbefale litt ekstra vekt der fremme blir det ille. Men jeg har nå kjørt 2 vintere uten noe ekstra vekt og det gikk bra utenom den ene gangen. Hadde jeg kjørt med smale piggdekk og ikke 185 piggfrie dekk, så hadde jeg nok ikke fått problemer den ene gangen
|
|
|
339
|
Forum / Problemløseren / Sv: Taklukeproblem på bay
|
på: januar 19, 2009, 09:29:45 am
|
Ingen bilder dessverre, når jeg kjøpte bilen var det bare "skallet" igjen og en plexiglassbit som dekket selve hullet. Men ut fra ditt bilde, så synes jeg det ser ut som om du har en avlang takluke, min var helt firkantet. Så jeg regner med at jeg har samme takluke som en kompis hadde på en 75 Rico camper, men hjelper jo lite får jeg ikke tak i en ny som passer
|
|
|
340
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: VW og dagens snøfall på østlandet?
|
på: januar 19, 2009, 09:25:36 am
|
Så lenge en husker at bilen er lett i front, vil jeg si at en boble er den perfekte 2wd bilen for å komme seg frem på vinteren. Stod ikke mye tilbake fra quattroen i dyp snø og betydelig bedre fremkommelighet en de aller fleste fwd bilene
|
|
|
341
|
Forum / Problemløseren / Taklukeproblem på bay
|
på: januar 18, 2009, 23:26:13 pm
|
Jeg har en bay med Rico innredning og en takluke som gir meg litt problemer. Når jeg kjøpte bilen var det brukt plexiglass for å holde luken tett, men jeg vil ha en luke som jeg kan åpne for lufting når campinginnredningen skal brukes. Så jeg tenkte at det var vel bare å ta ut den gamle og kjøpe en ny luke...
Problemet nå er at jeg har et hull på 43,5*43,5 cm i taket og jeg finner takluker til salgs for hull på 40*40 cm, eller for større hull dersom taket er flatt. Men taket på en bay er ikke mye flatt og jeg kan dermed ikke sette inn en mye større luke. Så er det noen som har noen tips for hvor jeg kan lete etter takluke som kan passe til bilen min?
En alternativ løsning kan selvsagt være å sveise slik at jeg sitter igjen med hull på 40*40, men i det ser jeg på som siste utvei.
|
|
|
342
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Forslag til lakk:)
|
på: januar 15, 2009, 22:30:35 pm
|
ja ender sikkkert opp med std fargen .men artig å la tankene surre litt ..
en tanke ..
senke den 3 hakk foran. 2 bak .smale hjul foran ..std bredde bak.evt bredda bakfelger. svart matt look ,røde felger med hvitside dekk.. men ..blir litt harry faktor over det.
Senke bak? Hmm, nå spørs det ikke om du finner bilen på utsiden av garasjen neste gang du skal dit for en senker IKKE bak
|
|
|
344
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fylle opp holromma i bilen?
|
på: januar 08, 2009, 22:37:31 pm
|
Var ikke Alfasud et eksempel på denne idéen i praksis? Eller husker jeg feil?
Alfa forsøkte seg på denne måten å gjøre ting på i en periode. Resultatet var at bilene rustet opp selv om de stod i en varm garasje
|
|
|
348
|
Forum / Drag-race / Sv: Turen vår til Das Drag Day #6
|
på: oktober 06, 2008, 13:10:14 pm
|
Med tanke på hvor du er vokst opp, burde vel den "krøllete ståltråden" si seg selv Litt problemer til tross, virker nå som en bra tur og 9.58 er en kanonbra tid, spesielt på første draget
|
|
|
350
|
Bruktbørsen / Biler selges / 1971 T1 selges -> solgt
|
på: oktober 02, 2008, 20:24:58 pm
|
Jeg trenger å rydde plass og derfor har "Albert" havnet her http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15004257Kan vel nevne at grunnen til instrumenter og shiftlight er at bilen i fjor hadde en fartsfylt sommer på Gardermoen, men orginal girkasse og akslinger holder nå fremdels Bilen selges som orginalbil med nye 165 dekk samt piggfrie vinterdekk på orginalfelger. Litt svetting fra 1300 motoren som seg hør og bør, litt rust her og der, men ikke noe kritisk rust. Mest er å finne i støtfangerfestene bak, men ikke værre en at støtfangeren sitter der den skal Vil du ha en strøken bil, se på en annen bil, eller puss denne ned og laker den på nytt. Venstre stigetrinn og stol bør byttes, men jeg har nå kjørt slik i 2 år med bilen uten å bry meg om det og bilen kan fint kjøres slik i 2 år til. Jeg har masse bilder jeg kan sende til dem som har penger og er interessert i bilen. Deler til t4 motor som f.eks gassere, topper, sylindre/stempler, eksos og til Bay som f.eks fine 5x112 felger, skyvevindu osv kan også være av interesse Så har du lyst på en grei bil samt penger og/eller et forslag om noe å bytte, ta kontakt
|
|
|
354
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):)
|
på: september 25, 2008, 10:12:41 am
|
Jeg foreslår at vi nå lar dette ligge. Ahelgemo har nå fått tips og hint fra landets beste motorbyggere og sågar også tilbud om hjelp til å finne det perfekte eksosanlegget til motoren. Vi stopper her mens eier er fornøyd og før andre blir grå i håret.
Mvh BB
Får dette deg også til å tenke på bilen i Finland som bremset 40 hk mere når kun eksanlegget ble byttet ut når vi var der i fjor? De fikk nå i det minste svar på hvorfor bilen gikk dårligere en forventet
|
|
|
355
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Honing av sylindre
|
på: september 23, 2008, 14:44:31 pm
|
Jeg er ingen ekspert, men det jeg gjorde var bassert på beskrivelse i how to rebuild your vw engine. Der stod det noe om at en bør unngå varmgang for enhver pris, så jeg dro på Biltema og kjøpte settet de hadde der med de fineste stenene. Monterte dette på en batteridrill som jeg holdt i handa, sprutet et tynt lag med wd40 i sylinderen og holdt den i den andre handa. Så kjørte jeg drillen på lav hastighet mens jeg beveget sylinderen ut og inn i rolig, gjevnt tempo fra undersiden. Etter noen få sekunder sjekket jeg at jeg begynte å få stripene etter honingen og gjorde litt flere bevegelser for å få flere spor frem til jeg sa meg fornøyd. Ser i ettertid at jeg fint kunnet honet litt mer for å få mere spor på sylinderveggene sammenlignet med nye sylindre. Husk å gjør sylindrene rene etterpå og få på et lag med tynn olje slik at du ikke får rust etter at det er rent. Brukte selv Biltemas motorvask til rengjøring og monteringsoljen fra samme plass for å unngå rust. Så får vi se hva dem som kan dette har å komme med, har du en stor nok søyleborremaskin vil jeg tro at dem anbefaler å bruke det for å få likt trykk over alt på sylinderveggene
|
|
|
358
|
Forum / Hva skjer? / Sv: SCC-2009: Tråden for konstruktive innspill
|
på: september 07, 2008, 16:47:05 pm
|
Som vi sier på jobb, hold ting så enkelt at det er på grensen til dumt. Enkelt = 1 pris for hele helgen uansett om noen bare vil være der 1 dag eller ikke. Hadde inngangen kostet i nærheten av f.eks en helg på Roskilde, hadde jeg forstått poenget med å ha bånd i flere farger, gi tilbake penger for dem som drar hjem tidligere en hva en bør gjøre osv.
For som sagt før, dette er som å så i narvesen når dem har "2 smil for prisen av 1" og forlange å betale mindre fordi en bare vil ha 1 smil, ikke 2...
|
|
|
359
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: SCC BILDER PÅ CD?
|
på: september 06, 2008, 11:06:26 am
|
Det er bare å åpne 1 bilde, lage en action hvor du legger på copyright osv på det ene bildet, så gjøre som surfer sier, velge den katalogen som alle bildene ligger i, og se på at dette går av seg selv
|
|
|
|