mai 07, 2024, 02:43:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Luresenk - hva brukes  (Lest 1956 ganger)
HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« på: mars 22, 2013, 12:09:15 pm »

Null dollar til Puma o.l, men må få bilen neeed litt hvertfall.
Må ha i noe vekt foran. Hva bruker folk?? Sandsekk, metall, stein, betong :-)
Åpen for de fleste forslag unntatt folk....
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #1 på: mars 22, 2013, 12:12:36 pm »

Slipp ut luft.
Loggført

Mvh

Marius
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2 på: mars 22, 2013, 12:14:52 pm »

Slipp ut luft.

Det er ihvertfall lurt! Det finnes mange mindre lure måter å senke på... vekt i reservehjulsbalja, fjerne torsjonsfjører, kutt, vri og sveis av forstilling...
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
GraffsT1
Supermedlem
*****
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog


Urskog VW Aircoolers


Vis profil
« Svar #3 på: mars 22, 2013, 12:20:51 pm »

Vente til det er Dollar i lomma? Blunker
Loggført

Urskog VW Aircoolers

'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« Svar #4 på: mars 22, 2013, 12:41:41 pm »

Slipp ut luft.

Det er ihvertfall lurt! Det finnes mange mindre lure måter å senke på... vekt i reservehjulsbalja, fjerne torsjonsfjører, kutt, vri og sveis av forstilling...

Var vel denne vektideen jeg tenkte på
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #5 på: mars 22, 2013, 12:58:29 pm »

På min første bil skrudde jeg av forstillingen, kappet, vridde 11mm og fikk en til å sveise = gratis og passe lavt men ikke godkjent. Gjort på en helg.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #6 på: mars 22, 2013, 14:52:32 pm »

"Luresenk" brukes ikke....
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #7 på: mars 22, 2013, 15:00:18 pm »

Bare "lur senk"
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #8 på: mars 22, 2013, 18:46:21 pm »

Vente til det er Dollar i lomma? Blunker

Enig!
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #9 på: mars 22, 2013, 23:26:03 pm »

Vente til det er Dollar i lomma? Blunker

Enig!
Ja, det er en stund igjen til sesongen starter ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #10 på: mars 23, 2013, 07:29:00 am »

Kapp og vri forstilling som kalle sier er jo slik de gjorde det i gode gamle dager, har du noen som er flinke å sveise er jo dette kurant. Det er jo mer enn et par her inne som har modifiserte forstillinger som er kappa her og der så dette bør gå. Men, har hørt historier fra flere hvor forstilliger har knekt under kjøring, altså finn noen som kan sveise skikkelig hvis du velger denne metoden.

Du kan jo også kjøpe "puma" justerere og lage en skikkelig justerbar senkeforstilling av ei original forstilling uten å kappe røra, da snakker vi ikke om en neve dollars, mer et par uker med ukepenger  Blunker

Linken viser hva du trenger, men er til nyere biler enn din, de fås også til eldre
http://www.paruzzi.com/webshop/?zoektrefwoord=23397&group=0&subgroup=----

Det er vel flere her som er på wolksworld show denne helga, få noen til å kjøpe for deg der vel.....
« Siste redigering: mars 23, 2013, 07:32:41 am av Kjetil L » Loggført

1961 T1 - Custom
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #11 på: mars 23, 2013, 08:51:25 am »

Nå har jeg til dags dato kun rotet med gamle forstillinger, men lurer fortsatt på det samme. Er det faste punktet i ei forstilling festet annerledes på forstillinger som feks er nyere enn 1960? Den gangen jeg kjøpte slike "puma style" justeringer som skulle sveises på en 1958 modell forstilling så tenkte jeg på det samme. Innen den biten i midten var løs så var det max 2 felter på røret som så vidt holdt de sammen og puma justeringen hadde ikke sjans til å dekke over disse hullene. Er pregene som holder senterpunktet mindre på nyere forstillinger? På de gamle er det to avlange preger på vær side av røret.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #12 på: mars 23, 2013, 09:15:01 am »

Du sier noe der.... har aldri gjort denne jobben selv.

Sjekket en 56 forstilling jeg har liggende og tror det blir vanskelig å bruke slike innsatser der. Senteret på denne er vel likt som på andre forstillinger opp til 1965.

Kapp og vri, blir det sveist skikkelig så er det i alle fall bedre enn 100 kg i reservehjulsbrønnen.
Loggført

1961 T1 - Custom
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #13 på: mars 23, 2013, 12:09:31 pm »

I mitt tilfelle endte jeg opp med å kappe ut ca 5 cm i midten på begge rørene og erstatte med et rør som ble maskinert utvendig og innvendig til like mål som det orginale røret. Dette ble så sveiset inn komplett med pumajusteringen ferdig påsveiset og jobben ble totalt sett ennå større enn om jeg skulle sveiset inn Sway Away's Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!