mai 03, 2024, 11:35:34 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: trafikkstasjon  (Lest 1537 ganger)
Baable
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: januar 05, 2010, 22:55:29 pm »

Var på trafikk stasjonen for å godkjenne senke fjærer som senker fronten på bilen en 40mm. men de mente den var for høy bak 33/39 så jeg fikk det ikke godkjent. i samme slengen fikk jeg enda mere hode bry da de mente at en foring på ene bære armen var slitt, batteri var løst og rust-skade på fører side under som måtte utbedres. Det står at jeg får en månde på meg, det tar over en månede å få bestilt time hos disse kjøtthuen.

Er dette realt? er det lov å gi meg enda flere punkter(bilen er eu godkjent enda over et år)

flere som har vært borti lignende? er det mulig å klage?

Loggført

Mean Machine
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: januar 05, 2010, 23:25:03 pm »

At du ikke får godkjent å senke mer foran enn bak mener jeg trafikkstasjonen har belegg for.
At de følger opp mangler på biler som kommer inn hos dem er jobben deres, er du overrasket over at de gjør den?  Blunker
Loggført
Baable
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: januar 05, 2010, 23:41:57 pm »

har lest om fler som har fått det godkjent, og flere som har sagt at det ikke skulle være noen sak, etter firehjulskonrollen på verksted mente de at de kanskje i verstefall ville ta en titt på fjærene, og at det ikke var noe problem.
det overasker meg vell kanskje ikke. men mere frustrerende.. og for det andre er dem ikke veldig nøye med åssen dem behandler ting røsker i forsetene drar på spaken nederst i sete, jeg sier til han at du må dra i spaken øverst på ryggen. det var tydeligvis ikke så lett. når han først får det til river han opp baksetet som om det skulle vært en bowling-kule for ¨å sjekke chassi nr. nei det er vell kanskje sånn det er på biltilsynet dem er jo alltid så "blide" i skranken
Loggført

Mean Machine
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #3 på: januar 06, 2010, 00:08:54 am »

I alle saker der en skal godkjenne noe lønner det seg å ha kontakt med trafikkstajonen før en begynner å gjette på hva de godkjenner... At de krever at du utbedrer feil på bilen er som sakt over jobben dems.
Loggført

T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #4 på: januar 06, 2010, 00:14:37 am »

Tviler nok på at det hjelper og klage.. Det har nok antagelig fått samme utfall om du hadde blitt stoppet i en teknisk kontroll etter veien også.. Du vet også at du får sparken om du ikke gjør jobben din, det samme tenker gutta hos bt.. Men skal vere delvis enig i at det finnes folk hos dem også som streber en liten tanke for mye innimellom..
Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 06, 2010, 01:31:46 am »

Vi skal huske på at vi kjører i gamle biler. Viktig at det tekniske (bremser, understell/foringer, bærende kornstruksjon, lys) er i god stand!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Baable
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: januar 06, 2010, 22:27:19 pm »

Dere alle har rett ville bare dele min opplevelse skulle nok sjekket det bedre opp, og ja, selvfølgelig skal bilen være i orden. sted og tid å få gjort dette innen en månde, spesielt i denne kulda uten garasje. Er bare ikke så veldig festlig.

Takk, godt å få høre det:)
Loggført

Mean Machine
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #7 på: januar 06, 2010, 22:52:08 pm »

Du kan jo levere skiltene, de oppbevarer skiltene for deg på trafikkstasjonen. Gjorde det med ene bilen min da jeg nærmet meg begjæring og fortsatt hadde litt igjen å gjøre med den for å få den godkjent! Hyggelige folk både de på trafikkstasjonen i Lillehammer og i Tønsberg Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!