mai 05, 2024, 08:27:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Anbefaling - oljesump - i tynn og god utførelse?  (Lest 1327 ganger)
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« på: august 20, 2015, 10:25:39 am »

Vurderer dette for å få litt mer olje m.m.

Til en ellers std motor- så bakkeklaring, enkel montasje, god kvalitet, bedre oljeforsyning (i svinger), pris osv vil kunne telle.

Noen med meninger om temaet?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: august 20, 2015, 11:11:26 am »

Mnja.. Ville tatt en tynn og bred da. Bedre kjøling og bakkeklaring med samme volum som liten&tykk.
Montere 6mm pinnebolter i blokka til å feste sumpen så er det lettere å montere når du ligger under bilen. Ta gjerne og borre opp til oljetemp eller retur og slikt først om du har behov for det.
Om du tror du kan ha behov i fremtiden, gjeng opp et stort hull og sett i en plugg. (Retur turbo, sensor, retur ventilasjon)
http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=1706
Hvis du har plass til en avtappingsplugg med magnet, ville jeg byttet ut lokket som følger med, med dette:
http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=3202

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 20, 2015, 11:24:03 am »

Takker for tips. Blir ikke noe trim her,  men bilen brukes en del og mer olje samt mulighet for å måle oljetempen er ikke dumt.

Hvor i sumpen ville du borret for tempsensoren (om ser på CB sin sump her)?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: august 21, 2015, 06:55:43 am »

Noen av disse har et område som er tilrettelagt for borring og gjenging ved at de er litt tykkere der i støpen. Så kan du velge hvordan du vil snu sumpen etter hvor du vil montere den.
Jeg pleier å tenke at det bør være greit å komme til den, og føler den sitter mer beskyttet når den står bak sumpen. Så mine har jeg montert bakover på venstre side. Den siste nå sveiste jeg en diger AN12 alu stuss for retur av olje fra turbo. Sensorer setter jeg i adapterplata på oljefilteret. (Temp, trykkmåler, trykkbryter)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: august 21, 2015, 08:19:03 am »

Det viktigste med en sump er at den ikke blottlegger olje pickupen ved hard svinging... jo bredere og større den er jo mer sannsynlig er det at den gjør dette.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 21, 2015, 10:18:48 am »

Owl, har du noen du kan lenke til?

Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #6 på: august 21, 2015, 13:02:12 pm »

Jeg kjørte lenge med 1.5L SSP-sumpen fra Unneberg. Holdt til 2332cc motor og 8'000rpm med 30mm pumpe uten noe som helst tegn til oljemangel. Glad

https://www.unneberg-bil.no/product/9694
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #7 på: august 29, 2015, 11:44:08 am »

Jeg er mest i den originale verden og tror jeg inntil videre monterer temperaturmåling for oljen.

For andre og kommende prosjekteter så vi jeg tenke på dette med sump. Takker for tips!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!