Her går det jaggu meg unna. Gleder meg til å se 8'ern sitte, og bur ombyggingen ser bra ut. Lykke til
Lite avbrekk ifra bil og garasje trengs,vært litt mye i det siste.Testet båt i dag,trenger nok litt jobb i vinter den også før det fungerer som det skal.Skal ikke bare ha det gøy,skal ha det litt morro og..
jasså så du driver med slik morro også. Skrur du nesten like my som du kjører så er du ikke alene. Men det er vell noe som sier at skruinga er halve morroa hehe
Ja da var det klart for eu-godkjenning og listen har grei lengde. Veldig kjett med bil som ikke er gamel nok til å slippe eu-godkjenning. må fikse litt når bilen aldri i livet går igjennom med blant annet senking og felger/dekk med noe annet: Heve bilen. Felger dekk. justere lys som er på bærtur. Fikse bremser bak rister (mistanke om glaserte bremsebånd). bytte ratt. (rattet er for nærme blinklysarmen) fikse tute (se om vi får liv i den slitene seks volt tuta) bytte eksos (bråker, stikker ut bak) ta av t-bars (da dette er det samme som å kjøre med fangerbrakketter uten fanger) Da er det bare å starte, snø er også på veg så man begynner å få det litt småtravelt. hehe
Kult Program, men det er litt rart at man skal bruke tre år på en splitt buss, og når den så og si er ferdig så prøver han allerede å selge den på det første treffet den er på. Slik klarer ikke jeg å forstå meg på. Og den 54 ragtoppen etter syredupping var jo f....en meg så og si helt strøken. Sikle Sikle (dem som så programmet, er det noen som vet om den thingen som var kalt the trekker er nå den grønne som heter the shreker eller no?)
Kult Program, men det er litt rart at man skal bruke tre år på en splitt buss, og når den så og si er ferdig så prøver han allerede å selge den på det første treffet den er på. Slik klarer ikke jeg å forstå meg på. Og den 54 ragtoppen etter syredupping var jo f....en meg så og si helt strøken. Sikle Sikle (dem som så programmet, er det noen som vet om den thingen som var kalt the trekker er nå den grønne som heter the shreker eller no?)
Vet ikke om jeg skal kalle det vw-kunst, men det er da et ikke helt ferdig forsøk på noe som ligner på centerline. Felgen er laget i et program som heter Solid Edge V20.
Har også byttet ut de orginale lyktene mine med ''Usa lamper''. Disse er satt inn med to 6 volt 5 wat parklys pærer og to sealed beam 7 tom 6 volt. Blir ganske så mye bedre lys med disse i forhold til de orginale.
Har også laget meg en skilt holder i forbindelse med at jeg skulle ha T-bars på bilen. Denne ble laget i 0,9 mm aluminium med en profil i for å stive den opp.
Har også kjøpt meg ny eksos/lyddemper da stingeren ga oss litt for mye oppmerksomhet....... Kjøpte meg da en Phat boy. Men så lenge ''ormboet'' var modifisert til en 1200 fra før, så måtte vi da også modifisere Phat boy'en litt. Den er nå ikke helt 100%, men jeg skal modifisere den litt til før jeg er førnøyd. Bilder:
Montering av motor gikk veldig fint, og etter litt kjøring så er motoren forsatt tett. under montering brukte jeg blant annet en orginal stempelfjør-klemme. Veldig morsomt og lærerikt, lærte blant annet litt om momenter på topper og slikt. Sluttresultatet er da en veldig friskt og fin 1200 ccm som kommer til å fungere en god stund til.
Lenge siden dette er gjort men... Bestemte meg for å få bort apricot fargen i motorommet, så da ble det lakkering. Lakke da svart, med en liten detalj på viftehuset. Valgte da å legge flammer på viftehuset, mye fordi jeg liker flammer. Vet at dette er gjort før. Coil ble flyttet fra fremsiden til baksiden av viftehuset for å ikke gjømme flammene.
Lenge siden siste oppdatering, men har ikke hatt tid til internett pga skruing. Demontering av motoren gikk veldig fint, og motoren var generelt slitt. Fant ut at det ikke var nødvengig med noe store påkjostinger, men pakninger og slikt småteri var en selvfølge. Sylindrene tok vi å honet for å få bort den glaserte overflaten. Dette hjelper oljefilmen til å feste seg bedere i sylinderen. Vi skjekket også toppene for lekasjer og større skader.
Den har løsnet inni forgaseren og falt ned til toppen gjennom innsuget, før den så har kommet seg gjennom ventilen og inn mellom toppen og stempelet. Noe kan også tyde på at dysen har blitt litt knust FØR den kom seg inn til stempelet gjennom ventilen fordi det lå biter i begge sylindere!!
Ok har endelig fått ut motoren til tross for alt snøværet. Jeg heiset opp bilen å satte den på bukker for å så kjøre en jekk oppunder motoren. Da fjernet jeg det bakre dekselet i motoromet før jeg så fjernet de 4 motorboltene. Husk å fjærne gassvaieren, og hvis du har varmepotter husk å fjerne vaierene. Etter litt vrikking og heising opp og ned, var endelig motoren ut. Når jeg til slutt hadde fått demontert hele motoren og tatt av toppene fant jeg synderen...... Nemlig en aks dyse fra forgasseren......
Her er min. Hvar påbegynt Cal-looker på 90-tallet, men byggingen stoppet i 1996, Har da stått så og si urørt helt til jeg ble dens nye eier i 2008. Mye er gjort, og mye skal gjøres. Skal blant annet sette på T-bars, Fatboy osv.