mai 13, 2024, 18:14:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Porsche 964 cylindere på Type 4 motor ??  (Lest 1036 ganger)
t3fast4
Juniormedlem
**
Innlegg: 69
Bosted: Trondheim



Vis profil
« på: september 24, 2011, 16:05:48 pm »

Heisann.
Jeg lurer på følgende: har et sett med Porsche 964 3,6 l cylindere ( 99,1 mm var det vel ) og disse stemplene har vel 23 mm bussning så vidt jeg vet. Er det mulig uten for mye arbeid, og bruke dette på t4 2-liter motor ? Vurderer det fordi dette er nicasilcylindere, som skal tåle litt mere varme .  Blunker Må sikkert ta av endel av "domen" på stemplene også regner jeg med.

Mvh Eivind.
Loggført
Padden
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: bergen


Vis profil

« Svar #1 på: september 27, 2011, 09:29:51 am »

Har sett dette bli gjort i en tråd på et forum et sted, men husker ikke hvor i farten. Skal se om jeg finner det, mener det var en svenske med nicket "frallan" om jeg ikke husker feil. Tror han brukte sylindrene og bestilte stempler fra JE. Har tenkt litt på det samme selv, sylindrene krevde visst også noe maskinering.
Loggført
t3fast4
Juniormedlem
**
Innlegg: 69
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: september 27, 2011, 17:19:41 pm »

Heisann.
Har drevet og sjekket litt selv også. Skal være samme "boltsirkel" på sylinderene, og stemplene går å dreie av. hadde vært kjekkt om det gikk å bruke hele pakken.  Tvilende Må få klarhet i om høyden ifra toppen på stempel og ned til kryssbolt er likt som T4 eller veldig nært. Hvis det blir for mye bearbeidning og kostnader, er det jo like greitt å kjøpe et ferdig tilpasset sett fra en av de mange leverandørene. Hmmm
Takk for innspill. Hadde vært kjekkt å høre hva han svensken gjorde. Glad

Mvh Eivind.
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #3 på: september 27, 2011, 17:20:55 pm »

http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=1&t=63250&hilit=964
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Padden
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: bergen


Vis profil

« Svar #4 på: september 27, 2011, 17:55:49 pm »

Der var den tråden ja! Takk, spennende prosjekt. Hold oss oppdatert på hva du finner ut av Glad
Loggført
t3fast4
Juniormedlem
**
Innlegg: 69
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #5 på: september 28, 2011, 00:22:06 am »

Takker folkens. Glad  Der var det mye nyttig info ja. Faktisk allt jeg lurte på. Glad  Da er det bare å planlegge videre...   Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!