Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8
|
182
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Bøllete 1967 1500 T1 vurderes solgt
|
på: august 06, 2008, 16:03:41 pm
|
Tenkte jeg skulle slenge inn en liten smørbrødliste over hva som sitter av deler på bilen...
- Senkeforstilling med senkespindler - Koni dempere - Skivebremser fremme - 1300s kasse - 1600 motor - Elektrisk bensinpumpe - Bensintrykksregulator - Eksternt oljefilter - Sprintstar felger (4,5" foran og 5,5" bak) - Bra dekk (145 Firestone F560 foran) - GT-ratt - Girspak med T-håndtak - Empi 4-tip eksos
Av rust er det et hull helt foran på rammehodet, samt et hull i gulvet under baksetet (motsatt side av batteriet).
OBS! Rullende -67 prosjekt med 100% strøken bunnplate og nylakkert karosseri kan følge med På dette karosseriet er det nye ruter med cal look-lister, brede bakfelger og nye forskjermer. Sveise og lakkjobben på karosseriet er ikke så bra, men bunnplaten er i topp stand. Kan selge alt samlet for kun kr. 19000,-
|
|
|
183
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Bøllete 1967 1500 T1 vurderes solgt
|
på: august 02, 2008, 15:44:00 pm
|
Vanskelig å si. Kommer jo helt an på hvor du tar kontrollen...
Men tipper at det ene rusthullet på rammehodet bør lappes, samt at blinklysene på skjermene må kobles til. Fjernlyset bør vel også fikses da det kun er nærlys som virker nå. Resten bør være greit dersom de som tar kontrollen er noenlunde oppegående, men man vet jo aldri. Senking og ratt kan jo by på problemer dersom de er pirkete...
|
|
|
187
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: min 66 boble..
|
på: juni 19, 2008, 23:07:02 pm
|
Var det den motoren som ble med over i ovalen Bugstar?
Nei. Mener å huske at Jon Hroar kjøpte 1915 motoren. Motoren i ovalen var en 1835 jeg kjøpte brukt for 5 lapper eller noe. Skulle ønske man kom over slike motorer enda...
|
|
|
188
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: eksos til 1600 gren rør eller original potte ønskes kjøpt
|
på: juni 19, 2008, 18:18:56 pm
|
gitt med bilene som er blitt solgt vøtt ! dum som jeg er...
Haha. Hmmm. Du kan sikkert få tilbake grenrøret som fulgte med den hvite altså. Trenger det ikke med det første jeg... det hadde vert topp! kan kansje komme ut til deg i morgen etter jobben så får du papirene på den hvite og! Det kan vi sikkert ordne. Bare ring meg i morgen du
|
|
|
189
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: min 66 boble..
|
på: juni 19, 2008, 18:02:22 pm
|
Gamle '66 jo. Min første boble! Kan jo rable ned det jeg har av info om bilen, da det kanskje kan være av interesse for noen Jeg kjøpte denne bilen høsten 1999. Hentet den i Oslo for 5500 kroner. Da var den i relativt lurvete stand, men grei teknisk. Dette var før jeg hadde noe som helst interesse eller peiling på luftkjølte biler: Grunnen til at jeg kjøpte den var at jeg ville ha en billig bruksveteran som bare skulle tusle og gå til den døde. Slik ble det selvsagt ikke... Jeg kjørte med den som den var den første vinteren. Varmeapparatet fungerte utmerket og bilen startet på første slaget uten unntak. Husker spesiellt en tur til Trysil der jeg i anledning ekstremt isete veier la om til knivpigg (gamle israce-hjul) før avreise. Det å stoppe i en av bakkene oppe til Trysilfjellet på blåis og spørre føreren av en ny Audi A4 Quattro om han trengte hjelp var hysterisk morsomt! Når våren kom ble bilen delvis plukket ned og noe rustsveising ble utført. Kanaler ble byttet og det som ikke var bærende ble bare lappet med glassfiber (skulle bare ha bilen sånn noenlunde tett). Til slutt fikk den strøk lakk i orginal farge, og vips så var den faktisk ganske pen. På denne tiden hadde jeg falt hodestups for denne bilen og brukte en del kroner på stæsj. Bilen fikk 356-felger og en gangstercap. Tror også det var takstativ på den på et tidspunkt før jeg tok til vettet og rev av både den og gangstercap'en... Etterhvert som interessen for øuftkjølt og kunnskapen om stiler økte så vendte blikket seg mot cal look/gasser stilen. Bilen fikk da BRM-felger og Puma forstilling med 145 foran og 205/70 bak. Etterhvert kom også klistremerker og pinstripes, antakelig veldig inspirtert av Empis "Inch Pincher". Bilen holdt imidlertid på å ta kvelden etter Bug Camp i 2000. En bensinlekkasje gjorde at motoren plutselig sto i fyr og flamme. Jeg kan takke en trailersjåfør med brannslukker for at bilen lever i dag. En hyggelig forsikringsutbetaling finansierte imidlertid en 1915 med to dobble 45mm DelLorto-forgassere. Denne motoren satt i bilen ut sommeren 2000 da den ble tatt ut og solgt. Bilen tilbrakte så vinteren i garasjen til mormor på Lambertseter. Der sto den til alask kjøpte den uten motor våren 2001. Denne bilen var altså min første luftavkjølte kjærlighet. Håper du steller pent med den. Det er veldig moro å se at den fremdeles inspirerer til kreativitet hos en entusiast! Legger ved noen bilder og en film med bilen fra den var i mitt eie: Video fra Gatebil 2000 (Høyreklikk > Lagre som)
|
|
|
193
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1915 sylindersett
|
på: juni 13, 2008, 20:57:00 pm
|
hvis det er bare cylindere trekker jeg mitt bud. bir billigere å kjøpe nytt da.
Står vel ganske klart og tydelig i første post det vel? Klart og klart.. For meg og mange andre, så tolkes sylindersett som komplett med stempler. Står fire sylindere på og støver ned på en hylle i boden. Har som sagt fire sylindere (er vel et sett da, ettersom det er snakk om en firesylindret motor???). Har bare bedt om bud, så dere bestemmer selv hva det er verdt...
|
|
|
195
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1915 sylindersett
|
på: juni 12, 2008, 17:19:55 pm
|
Kun sylindere uten stempler. Ser ut som de er brukt litt, men aner ikke hvor slitt de kan være. Kan prøve å få tatt noen bilder, samt sett litt nærmere på dem. Mener å huske at de så veldig fine ut, men lenge siden jeg så nøye på dem...
|
|
|
200
|
Bruktbørsen / Deler selges / 1915 sylindersett
|
på: juni 11, 2008, 14:36:53 pm
|
Står fire sylindere på og støver ned på en hylle i boden. Noen som vil ha? Vet ikke så mye om dem, men de ser hele og fine ut...
Gi bud...
|
|
|
203
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 67 1500 prosjekt selges! hbo 2000,-
|
på: juni 10, 2008, 21:26:18 pm
|
arrg da var jeg for sein gitt, kan bli en fin classic racer detta,slik jeg hadde tenkt. men lykke til. til ny eier, fint objekt detta
Takk takk. Er en del pussig sveising, men bilen er hel og pen. Kommer nok til å bli en klassisk looker med svart vinylinteriør og BRM eller noe
|
|
|
204
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 67 1500 prosjekt selges! hbo 2000,-
|
på: juni 10, 2008, 13:18:55 pm
|
da gikk den for 4500 ink puma på bud på pm... noen som ikke forsto at budene skulle være her... men like blid jeg hehe
Så ingen bud her i tråden jeg. Kun en takst nesten en time på overtid Men kan jo offisielt by 4500 ink. Pima her i tråden også, så har jeg gjort det Sees om et par timer, Aleks
|
|
|
205
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fotosession med min nyinnkjøpte '67 1500 (store bilder)
|
på: juni 10, 2008, 10:26:17 am
|
Flotte bilder Fredrik. Men som hobby fotograf har jeg litt kritikk og komme med jeg også. Bilde 1. Veldig bra Bilde 2. For mye forstyrrende bakgrunn som tar endel av fokuset bort fra bilen. Bilde 3 og 4 Fine bilder, med bare en blitz er det veldig bra lyssetting Bilde 5. Her kunne du gått nærmere bilen, evt kuttet litt av bilde for å slippe bllant annet lastebilen bak som også stjeler endel fokus. Bilde 6. Litt for mye bilde over bilen. Lyssettingen er kul og det blå skjæret du får over lyktene gjør at man får fokuset på bilen. Veldig bra. Kan sikkert virke litt pirkete, men det er små detaljer som gjør bildet. Flott serie
Takk for input. Synes ikke du er pirkete. Selv ser jeg enda flere ting som kunne vært bedre. På bilde 1 ville jeg f.eks. hatt litt mer lys på venstre forskjerm. Jeg er heller ikke 100% fornøyd med lyssettingen på bilde 3 og 4, men utifra forutsetningene (har bare hatt kameraet noen uker) så er jeg vel brukbart fornøyd. Men absolutt mye som kan forbedres om man skal jakte på det ultimate bildet (og det må man jo)
|
|
|
206
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fotosession med min nyinnkjøpte '67 1500 (store bilder)
|
på: juni 04, 2008, 10:10:39 am
|
takk for info på lys.
var det en studioblitz eller bare en vanlig sette-på-kamera-blitz?
Vanlig blits til kamera med en liten softboks. Skal ut å ta flere bilder i dag med en større reflektor. Spent på å se hvordan det funker. Legger ut bilder så fort de er klare
|
|
|
207
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fotosession med min nyinnkjøpte '67 1500 (store bilder)
|
på: juni 03, 2008, 20:05:04 pm
|
fine bilder.
som hobbyfotograf prøver jeg meg på litt konstruktiv kritikk i samme slengen.
Du har noe rødt som henger ned fra venstre fremskjerm i de 3-4 siste bildene. Jeg legger så vidt merke til det og da blir det et lite irritasjonsmoment.
på bilde 3 og 4, prøv å legge en blits med trådløs utløser inne i kupeen. Tror det blir en stilig effekt.
Bilen står i stort sett samme "positur" på alle bildene. Den funker kjempebra, men andre vinkler kan sikkert utforskes.
og til sist, har du lyst til å dele litt info om lyssettingen din her?
Hepp, takk for svært konstruktive tips. Det røde du mener er kjedderlista til skjermen. Er enig i at den er forstyrrende. Skulle fjernet den i photoshop, men glemte det :p Vi testet også et bilde med blits i kupéen, men bilen er ganske stygg inni så det så ikke så bra ut. Dessuten hadde vi bare én blits. Prioriterte derfor mest mulig lys på bilen. Men skal prøve igjen med en ekstra blits neste gang. Når det gjelder kameravinkler så har jeg noen bilder fra andre vinkler, men bilen har så stygg eksos at jeg ikke synes de ble noe fine. Merker også at mangel på kompetanse gjør at jeg bruker litt for lang tid på å finne riktige innstillinger og riktig lys, dermed ble det ikke så mye tid til å flytte på bilen :p Her er litt mer detaljer om bildene for de som skulle være over middels interessert i foto (alle bilder er forøvrig tatt med et Nikon D40 med orginal linse og en ekstern blits med softboks): Bilde 1: Tatt i sandtaket på Feiring Bruk med sola i ryggen og en hjemmesnekret reflektor bak bilen på venstre side av bildet. Skulle nok hatt en reflektor til på høyre side, men har bare laget en foreløpig. Bilde 2: Også på feiring bruk. Tatt i skyggen uten reflektor med lyset litt mer på skrått fra høyrekanten av bildet. Bilde 3 og 4: Tatt i mørkt parkeringshus med 30 sek lukkertid. Malte bilen med blitsen (ca. 8-10 avfyringer fra forskjellige vinkler). Bilde 5 og 6: Tatt på kaia i Oslo med lang lukkertid og 4-5 avfyringer med blitsen for å få riktig lys.
|
|
|
|