Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 26
|
122
|
Forum / Snikk-snakk / Noen som kjenner til denne cab'en?
|
på: september 17, 2012, 20:57:30 pm
|
Noen som kjenner denne bilen? CC registrert 1971 1302s cab. Forrige eier bor her i Ålesund og hadde bilen i nesten 4 år. Han kjøpte den av en dame som drev hotell i Hemsedal og eide bilen i 4 år. Hun kjøpte den av han som skal ha restaurerte den, nemlig Kjell Gudim. Jeg har diverse bilder fra den prosessen. Bilen ser fortsatt ganske grei ut. Endel mindre mangler som jeg håper å få rettet i løpet av vinteren. I tillegg er det litt lakkskader her og der som det blir å flekke. Jeg fikk heldigvis med en lakkode (porsche indianrot?), så får håpe at lakken ikke er altfor falmet... Det hadde vært morsomt hvis noen kjente igjen bilen fra treff på slutten av 90 tallet. Kanskje er tilogmed tidligere eier / restauratør her på forumet?
|
|
|
123
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny bil ankommet i garasjen :)
|
på: september 16, 2012, 21:41:01 pm
|
Noen som kjenner denne bilen forresten? Fikk med noen gamle restaurering og treff bilder. Forrige eier her i Ålesund hadde bilen i 4 år. Han kjøpte den av en dame som drev hotell i Hemsedal og eide bilen i 5 år. Hun kjøpte den av han som restaurerte den. Etter hva jeg har hørt så skal han være en kjent rallybil sjåfør. Navnet skal være usagt, for det er ikke sikkert jeg husker det rett. Jeg får vet ta en tur på BT etterhvert og få historikken på den. Evt. noen som har en brukbar e-mail adresse til BT for å finne ut slikt? Bilen ser fortsatt ganske grei ut. Endel mindre mangler som jeg håper å få rettet i løpet av vinteren. I tillegg er det litt lakkskader her og der som det blir å flekke. Jeg fikk heldigvis med en lakkode (porsche indianrot?), så får håpe at lakken ikke er altfor falmet... Men uansett en jævlig gøy bil å eie og kjøre
|
|
|
124
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny bil ankommet i garasjen :)
|
på: september 13, 2012, 20:36:23 pm
|
Hei Elliot, gratulere med flott cab, håper du skal behalda dokaen din også -ovalt. Er ikke så lett å frakte byggematerialer med cabben, så dokaen lever trygt å godt Takk for sist forresten
|
|
|
125
|
Forum / Snikk-snakk / Ny bil ankommet i garasjen :)
|
på: september 13, 2012, 18:14:07 pm
|
Endelig fikk jeg lov til å kjøpe kabriolet 1971 modell 1302S Karmann Kabriolet. Det er nesten behaglig å kjøre med taket nede selv om det er storm
|
|
|
130
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: "Aftermarked-repro-wannabee orginal"
|
på: september 04, 2012, 15:16:14 pm
|
Jeg har ingen formening om ektheten av over nevnte stempel. Men en bekjent kjøpte diverse andre gamle tyske stempel med ørn og svastika. Disse brukte han til å øke prisen på andre gamle tyske ting han skulle selge. Det funket bra for han...
|
|
|
134
|
Forum / Forumexpressen / Sv: Ålesund - SCC 2012
|
på: august 15, 2012, 18:40:24 pm
|
Hvis det ikke har ordnet seg allerede er det bare å komme hit til ålesund med den. Jeg har plass. Kjører torsdag tror jeg.
|
|
|
135
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Fortelt til '72 CombiCamp
|
på: august 15, 2012, 15:42:47 pm
|
Dette teltet er vel med glidelås tror jeg. Det er det iallefall til min combicamp 72 og 77modell. Men tror ikke det skal være så vanskelig å lage til noe slik at dette kan tilpasses en buss. Det er planen med mitt iallefall...
|
|
|
136
|
Min klubb / Treff og turer / Sv: SCC 2012
|
på: august 14, 2012, 08:52:52 am
|
Da er det vel klart hvem som drar nedover fra denne sida av fjorden. Resten er..??
Ove Kallenavn
Jeppe-Kalle
Jonna-Klokk
2000 Westcosta-Torino76
Reist: Os velikehold-Bror MariusR Dillon
Henger meg vel på her jeg også, men er usikker på avreise tidspunkt.
|
|
|
138
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: glasskjæring, sliping
|
på: august 10, 2012, 21:40:54 pm
|
Sjekka dette til en taksenka boble for noen år siden. I snitt 500kr ruta for siderutene. Litt mer for frontruta.
Var dette laminerte eller herdet? Har også fått laget laminerte vinduer til bil, men har forstått at det er best til frontruter. Sideruter bør være herdede. Nå er dette så lenge siden at prisen kanskje ikke er aktuell lenger, men jeg mener at siderutene var herdet, og frontruten laminert. Han som skulle lage dem visste iallefall hva som var krav og lovverk den gangen. Jeg husker ikke lenger...
|
|
|
143
|
Forum / Problemløseren / Sv: Vaieren til gasspedalen har røket!!
|
på: juni 23, 2012, 22:51:41 pm
|
Du bytter hele vaieren. Hvis vaieren har røket mellom viftehus og forgasser, kan du som nødløsning sette den sammen igjen med f.eks en "sukkerbit" eller lignende. Det har jeg gjort mange ganger. Lykke til
|
|
|
145
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kompresjon
|
på: juni 20, 2012, 19:23:18 pm
|
Takker for råd. Skal teste litt med vakum og spjeld i original gasser for å se om det hjelper. Problemet nå er uansett at motoren ikke går på tomgang i det hele tatt, så det kan hende at problemet er simplere enn jeg tror.
|
|
|
146
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kompresjon
|
på: juni 20, 2012, 14:48:51 pm
|
Bruker original gasser ja. Hva tilsier at jeg trenger noe større? Er det noe poeng med større på denne motoren? Jeg har en gammel weber, midtstilt sådan. Muligens det kunne være noe?
|
|
|
147
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kompresjon
|
på: juni 19, 2012, 22:31:56 pm
|
Nå har jeg fått satt inn denne motoren i bilen, men jeg sliter med å få den til å gå skikkelig. Mistenker at det er kammen (W125) som passer dårlig til en liten original gatemotor. Det er som sagt en original 1600 AD motor med grov-portede eksos kanaler og "trim-kam". Jeg har justert tenningen statisk og vridd litt slik at jeg får den til å gå noenlunde. Problemet er at den ikke går lenge nok til at jeg får gå bak og justere skikkelig. Forgasseren har jeg justert opp tomgangen på, slik at den går veldig høyt. Dette for å få litt lenger tid før den stopper... Men gasseren kom fra gamlemotoren (1600 AD) og har fungert fint der. Er der noen som har erfaring med denne kammen i en 1600 motor? Går det an å få til å funke noenlunde?
|
|
|
148
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjølevifter
|
på: juni 19, 2012, 22:16:10 pm
|
Hmmm... ok, men hva er fysisk forskjell på DP kontra SP? Jeg har dynamo og vifte flyttet over fra 1300 SP og 1600 viftehus. Det passet rett over, men er det kanskje noe med antall skovler e.l.?
Det går fint slik du har gjort, men ikke omvendt. Forskjellen er bredden på viften. Mao, viften bør følge viftehuset.
|
|
|
150
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rustsveising av splittdokaen etter en hard vinter med masse salt og søle
|
på: juni 13, 2012, 09:49:04 am
|
Hengerfestet ble engang kjøpt her på forumet som originalt. Men det viste seg at det ikke var et bussfeste... Jeg måtte bygge det litt om for at det skulle passe. Hvor mye du kan trekke står i vognkortet ditt. Jeg er usikker på hva jeg kan dra lovlig med dette, men rekorden var en mobillift på nesten 2000kg. Funket greit det, men valgte en annen bil når den skulle tilbake
|
|
|
|