mai 15, 2024, 06:50:32 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 26
121  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bevaringsverdig motorkjøretøy. Alle bobler? på: september 20, 2012, 16:10:10 pm
Hvis bilen din er godkjent som bevaringsverdig kjøretøy skal det stå i vognkortet. Det er ikke vanlig.
Ellers så kan du lese mye mer om det her: http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-001.html
122  Forum / Snikk-snakk / Noen som kjenner til denne cab'en? på: september 17, 2012, 20:57:30 pm
Noen som kjenner denne bilen? CC registrert 1971 1302s cab.
Forrige eier bor her i Ålesund og hadde bilen i nesten 4 år. Han kjøpte den av en dame som drev hotell i Hemsedal og eide bilen i 4 år. Hun kjøpte den av han som skal ha restaurerte den, nemlig Kjell Gudim. Jeg har diverse bilder fra den prosessen.
Bilen ser fortsatt ganske grei ut. Endel mindre mangler som jeg håper å få rettet i løpet av vinteren. I tillegg er det litt lakkskader her og der som det blir å flekke. Jeg fikk heldigvis med en lakkode (porsche indianrot?), så får håpe at lakken ikke er altfor falmet...
Det hadde vært morsomt hvis noen kjente igjen bilen fra treff på slutten av 90 tallet.
Kanskje er tilogmed tidligere eier / restauratør her på forumet?
123  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny bil ankommet i garasjen :) på: september 16, 2012, 21:41:01 pm
Noen som kjenner denne bilen forresten? Fikk med noen gamle restaurering og treff bilder.
Forrige eier her i Ålesund hadde bilen i 4 år. Han kjøpte den av en dame som drev hotell i Hemsedal og eide bilen i 5 år. Hun kjøpte den av han som restaurerte den. Etter hva jeg har hørt så skal han være en kjent rallybil sjåfør. Navnet skal være usagt, for det er ikke sikkert jeg husker det rett.
Jeg får vet ta en tur på BT etterhvert og få historikken på den. Evt. noen som har en brukbar e-mail adresse til BT for å finne ut slikt?
Bilen ser fortsatt ganske grei ut. Endel mindre mangler som jeg håper å få rettet i løpet av vinteren. I tillegg er det litt lakkskader her og der som det blir å flekke. Jeg fikk heldigvis med en lakkode (porsche indianrot?), så får håpe at lakken ikke er altfor falmet...
Men uansett en jævlig gøy bil å eie og kjøre Glad
 
124  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny bil ankommet i garasjen :) på: september 13, 2012, 20:36:23 pm
Hei Elliot, gratulere med flott cab, håper du skal behalda dokaen din også Blunker
-ovalt.

Er ikke så lett å frakte byggematerialer med cabben, så dokaen lever trygt å godt Glad
Takk for sist forresten Glad
125  Forum / Snikk-snakk / Ny bil ankommet i garasjen :) på: september 13, 2012, 18:14:07 pm
Endelig fikk jeg lov til å kjøpe kabriolet Glad
1971 modell 1302S Karmann Kabriolet.
Det er nesten behaglig å kjøre med taket nede selv om det er storm Glad
126  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: en skjelden 64 vw T2 liftbil på: september 11, 2012, 19:14:44 pm
Dette hadde vært perfekt til å høste epletreet Glad Men får vel bruke gardintrapp og rive i år også Glad
127  Forum / Problemløseren / Sv: Hva er gasserne mine verdt??? på: september 11, 2012, 19:12:57 pm
Det ble solgt et slikt sett (minus luftfilteret) på SCC for 400kr (tror jeg det var).
128  Min klubb / Volks West / Sv: Preben... på: september 06, 2012, 17:23:39 pm
Nå er jeg spent på hva Heblica hadde til deg Preben Glad Fortell da...
129  Min klubb / Volks West / Sv: Preben... på: september 04, 2012, 20:34:04 pm
Hva...  Hæ
http://www.vwnorge.no/index.php?action=profile;u=1236
130  Forum / Snikk-snakk / Sv: "Aftermarked-repro-wannabee orginal" på: september 04, 2012, 15:16:14 pm
Jeg har ingen formening om ektheten av over nevnte stempel. Men en bekjent kjøpte diverse andre gamle tyske stempel med ørn og svastika. Disse brukte han til å øke prisen på andre gamle tyske ting han skulle selge. Det funket bra for han...
131  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Tankmåler splittbuss ØK på: september 03, 2012, 08:24:28 am
Da kan du vel kjøpe en 6V Marius. Funker akkurat likt, og er lettere å få tak i, mao ikke skjelden... Ingen som skal lese stempelet på baksiden alikevel.
132  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Tankmåler splittbuss ØK på: september 02, 2012, 10:16:13 am
Hva er forskjellen på 12V og 6V Hæ
133  Forum / Problemløseren / Noen med tilgang til en mig sveis på Lillehammer? på: august 20, 2012, 14:08:51 pm
Jeg har problemer med en arm på vindupusser motoren som faller av. Trenger ett punkt med en mig sveits. Er rett sør for lillehammer nå, kjører nordover. Med 40 mil igjen hadde det vært greit å fikse det. Ring meg. 91160684
134  Forum / Forumexpressen / Sv: Ålesund - SCC 2012 på: august 15, 2012, 18:40:24 pm
Hvis det ikke har ordnet seg allerede er det bare å komme hit til ålesund med den. Jeg har plass. Kjører torsdag tror jeg.
135  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Fortelt til '72 CombiCamp på: august 15, 2012, 15:42:47 pm
Dette teltet er vel med glidelås tror jeg. Det er det iallefall til min combicamp 72 og 77modell. Men tror ikke det skal være så vanskelig å lage til noe slik at dette kan tilpasses en buss. Det er planen med mitt iallefall...
136  Min klubb / Treff og turer / Sv: SCC 2012 på: august 14, 2012, 08:52:52 am
Da er det vel klart hvem som drar nedover fra denne sida av fjorden.
Resten er..??

Ove
Kallenavn

Jeppe-Kalle

Jonna-Klokk

2000
Westcosta-Torino76

Reist:
Os velikehold-Bror
MariusR
Dillon



Henger meg vel på her jeg også, men er usikker på avreise tidspunkt.
137  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1915 prosjekt på: august 10, 2012, 21:45:46 pm
Jeg byr 15000kr samlet.
138  Forum / Snikk-snakk / Sv: glasskjæring, sliping på: august 10, 2012, 21:40:54 pm
Sjekka dette til en taksenka boble for noen år siden. I snitt 500kr ruta for siderutene. Litt mer for frontruta.
Var dette laminerte eller herdet?
Har også fått laget laminerte vinduer til bil, men har forstått at det er best til frontruter. Sideruter bør være herdede.

Nå er dette så lenge siden at prisen kanskje ikke er aktuell lenger, men jeg mener at siderutene var herdet, og frontruten laminert. Han som skulle lage dem visste iallefall hva som var krav og lovverk den gangen. Jeg husker ikke lenger...
139  Forum / Snikk-snakk / Sv: glasskjæring, sliping på: august 10, 2012, 19:50:12 pm
Sjekka dette til en taksenka boble for noen år siden. I snitt 500kr ruta for siderutene. Litt mer for frontruta.
140  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: ØK gummi som sitter rundt handbrekk på splittbuss på: juli 15, 2012, 15:42:18 pm
http://www.customandcommercial.com/search.aspx?search=s00846

Må sjekke leveringstiden først, men hvis de kan levere på jobben min i Skottland før jeg skal hjem den 25., så kan jeg ta den med til deg. Bestiller sikkert litt goodies selv også. Sjekk katalogen om der er mer du trenger.
141  Forum / Snikk-snakk / Sv: spessiel "boble" spottet i sverige vesterås på: juli 10, 2012, 17:14:27 pm
Google "alpenretter", så finner du flere skaperverk fra denne "gale" mannen Glad
142  Forum / Problemløseren / Sv: Festet fra vaieren til gasspedalen har røket (HASTER!) på: juni 25, 2012, 09:56:48 am
Strammingen til waieren foregår ved forgasseren. Løsne skruen, juster og stram den igjen.
143  Forum / Problemløseren / Sv: Vaieren til gasspedalen har røket!! på: juni 23, 2012, 22:51:41 pm
Du bytter hele vaieren. Hvis vaieren har røket mellom viftehus og forgasser, kan du som nødløsning sette den sammen igjen med f.eks en "sukkerbit" eller lignende. Det har jeg gjort mange ganger. Lykke til Glad
144  Forum / Forumexpressen / Sv: Kjøre boble fra Gjøvik eller Lillehammer til Ålesund? Snarest :) på: juni 22, 2012, 16:10:30 pm
Jeg har tilbudt meg å kjøre en amcar som skal selges til Lillehammer/Gjøvik traktene. Denne handelen er ikke i boks enda, men i såfall så kjører jeg lett en boble hjem igjen. Når skal dette skje?
145  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kompresjon på: juni 20, 2012, 19:23:18 pm
Takker for råd. Skal teste litt med vakum og spjeld i original gasser for å se om det hjelper.
Problemet nå er uansett at motoren ikke går på tomgang i det hele tatt, så det kan hende at problemet er simplere enn jeg tror.
146  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kompresjon på: juni 20, 2012, 14:48:51 pm
Bruker original gasser ja. Hva tilsier at jeg trenger noe større? Er det noe poeng med større på denne motoren? Jeg har en gammel weber, midtstilt sådan. Muligens det kunne være noe?
147  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kompresjon på: juni 19, 2012, 22:31:56 pm
Nå har jeg fått satt inn denne motoren i bilen, men jeg sliter med å få den til å gå skikkelig. Mistenker at det er kammen (W125) som passer dårlig til en liten original gatemotor. Det er som sagt en original 1600 AD motor med grov-portede eksos kanaler og "trim-kam". Jeg har justert tenningen statisk og vridd litt slik at jeg får den til å gå noenlunde. Problemet er at den ikke går lenge nok til at jeg får gå bak og justere skikkelig. Forgasseren har jeg justert opp tomgangen på, slik at den går veldig høyt. Dette for å få litt lenger tid før den stopper... Men gasseren kom fra gamlemotoren (1600 AD) og har fungert fint der.
Er der noen som har erfaring med denne kammen i en 1600 motor? Går det an å få til å funke noenlunde?
148  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjølevifter på: juni 19, 2012, 22:16:10 pm
Hmmm... ok, men hva er fysisk forskjell på DP kontra SP? Jeg har dynamo og vifte flyttet over fra 1300 SP og 1600 viftehus. Det passet rett over, men er det kanskje noe med antall skovler e.l.?

Det går fint slik du har gjort, men ikke omvendt. Forskjellen er bredden på viften. Mao, viften bør følge viftehuset.
149  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rustsveising av splittdokaen etter en hard vinter med masse salt og søle på: juni 13, 2012, 09:50:49 am
Bilen står forresten i garasjen igjen. Denne gangen midt i en hjertetransplantasjon. Den gamle motorblokken valgte å ikke holde på oljen lenger, så lagerene tok kvelden. Ny motor er i evning, må bare finne arbeidslysten for ett par timer med skruing.
150  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rustsveising av splittdokaen etter en hard vinter med masse salt og søle på: juni 13, 2012, 09:49:04 am
Hengerfestet ble engang kjøpt her på forumet som originalt. Men det viste seg at det ikke var et bussfeste... Jeg måtte bygge det litt om for at det skulle passe. Hvor mye du kan trekke står i vognkortet ditt. Jeg er usikker på hva jeg kan dra lovlig med dette, men rekorden var en mobillift på nesten 2000kg. Funket greit det, men valgte en annen bil når den skulle tilbake Glad
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 26
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!