november 10, 2024, 21:35:56 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: -64 Notchback  (Lest 104323 ganger)
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #180 på: november 24, 2019, 14:28:22 pm »

Vanvittig flott arbeid!
Håper du har myke nok ventilfjærer så du ikke sliter ut jpm kammen med det første  Glad

En ting jeg stusser på, den lufta som kommer fra viftehuset, er den filtrert?

Godt spørsmål Dalland. Valget ble et lite K&N-filter som opprinnelig passer til Renault Clio. Delte det i to og plasserte dem på vær side i den nye luftfilterboksen, slik at all luft blir renset før spjellet
« Siste redigering: november 24, 2019, 18:02:12 pm av 64notch » Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #181 på: november 24, 2019, 16:38:39 pm »

Meget fiffig!
Loggført

64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #182 på: november 27, 2019, 14:09:46 pm »

Bilde av hvordan luftfilterboksen ser ut innvendig (intregert åndeboks til venstre)


* IMG-8333.jpg (82.98 KB, 800x600 - vist 745 ganger.)
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #183 på: november 27, 2019, 15:36:46 pm »

Lekkert! Rett og slett bærre lækkert! Hverken mer eller mindre. Akkurat som forventet fra den kanten der.

Gleder meg til å både se og høre denne i aksjon. Samt ikke for å glemme å snakke med en fornøyd eier.

Mvh
-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #184 på: desember 23, 2019, 16:27:21 pm »

Motoren endelig på plass i bilen, men med tanke på overgang til innsprut så er det en god del elektronik som skal tilpasses.


* IMG-8348.jpg (78.86 KB, 800x600 - vist 693 ganger.)
Loggført
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #185 på: desember 23, 2019, 16:40:33 pm »

Plassering av bensinpumpe og filter ble like under tanken – på en hjemmelaget aluplate som erstatter det originale beskyttelsesdekselet til bremsepumpa (hulrommet mellom forstilling og bunnen).
Litt utfordrende med styrestag og demper, men denne løsningen ble det nok plass til komponentene.


* IMG-8358.jpg (64.67 KB, 800x600 - vist 675 ganger.)

* IMG-8362.jpg (73.14 KB, 800x600 - vist 679 ganger.)
« Siste redigering: desember 25, 2019, 10:41:02 am av 64notch » Loggført
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #186 på: februar 04, 2020, 21:02:16 pm »

Litt oppdatering: Etter noen mislykket oppstartsforsøk med MegaSquirt i kombinasjon med Ford´s EDIS 4 tenningsmodul satser vi nå på at det vil fungere med fire separate coiler fra Chevrolets LS-motorer Hæ


* IMG-8516.jpg (46.36 KB, 450x600 - vist 599 ganger.)

* IMG-8517.jpg (84.16 KB, 800x600 - vist 598 ganger.)
Loggført
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #187 på: februar 04, 2020, 21:11:36 pm »

Trangt om plassen – plasserer to coiler på hver side over/bak demperen.
I tillegg til å bruke original lufttilførsel til motoren, så har jeg montert et ekstra filter i framkant av motor.
Over girkassa fikk jeg også plass til to eksterne oljekjølere fra Atomic.


* IMG-8515.jpg (54.15 KB, 800x600 - vist 646 ganger.)

* IMG-8514.jpg (58.19 KB, 800x600 - vist 648 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #188 på: februar 04, 2020, 21:43:10 pm »

nice Glad

Hva skjedde med EDIS'en? Jeg brukte det lenge med megasquirt uten problemer.
Loggført
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #189 på: februar 05, 2020, 19:41:48 pm »

nice Glad

Hva skjedde med EDIS'en? Jeg brukte det lenge med megasquirt uten problemer.

Si det! Det skal i utgangspunktet fungere greit med EDIS, men etter mange forsøk og mye feilsøking var det nok Tvilende
Mulig årsaken kan være at eldre Megasquirt-versjoner «kommuniserer» med EDIS!?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #190 på: februar 05, 2020, 20:24:39 pm »

jaja, LS-coiler funker også veldig greit; jeg bruker det nå

R.
Loggført
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #191 på: februar 19, 2020, 22:59:54 pm »

Første milepæl oppnådd i dag – endelig oppstart Gliser
« Siste redigering: februar 19, 2020, 23:18:48 pm av 64notch » Loggført
OveF
Medlem
***
Innlegg: 180
Bosted: Lyngdal, Vest-Agder



Vis profil
« Svar #192 på: februar 20, 2020, 09:02:29 am »

 Blunker
« Siste redigering: februar 20, 2020, 09:06:13 am av OveF » Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #193 på: februar 20, 2020, 11:37:47 am »

Grattis!! Gliser Gliser
Loggført

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #194 på: mars 05, 2020, 23:15:16 pm »

Hærlig.  Gratulerer.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #195 på: januar 14, 2021, 21:40:56 pm »

På tide med en oppdatering: 2020 sesongen ble nok ikke helt som planlagt, men fikk nå prøvd ut bil og motor litt.
Hadde i utgangspunktet håpet på bremsing- og godkjenning av motorprosjektet med noen av «barnesykdommene» var rette og slett for utfordrende å bli kvitt!
Har nå tatt beslutningen om å bygge om motoren for å løse problemene. Satser på doble spjell og drive by wire, så for vi håpe at dette vil fungere bedre!?


* IMG_9305.jpg (70.8 KB, 800x600 - vist 535 ganger.)

* IMG_9304.jpg (67.93 KB, 800x600 - vist 575 ganger.)
Loggført
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #196 på: januar 14, 2021, 21:44:41 pm »

Bare å starte på nytt Sjokkert


* IMG_9689.jpg (54.32 KB, 800x600 - vist 582 ganger.)

* IMG_9690.jpg (74.42 KB, 800x600 - vist 597 ganger.)
Loggført
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 407
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #197 på: januar 15, 2021, 17:53:28 pm »

Flott bil du har! Er det TMBryhns løsning?
Loggført
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #198 på: januar 16, 2021, 19:33:46 pm »

Flott bil du har! Er det TMBryhns løsning?

Veiva er fra TMBryhn, men bruker Megasquirt 3 innsprut.
Er i dialog med han om printing av nye innsug + diverse materiell, så for vi satse på at dette vil bli bra Blunker
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1956
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #199 på: januar 16, 2021, 19:51:13 pm »

Hva er grunnen til at du bygger om? Ble det enslige spjellet for stort slik at den ble litt "nervøs" på lave turtall?
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
KDF Type 60
Seniormedlem
****
Innlegg: 311
Bosted: Bodø



Vis profil
« Svar #200 på: januar 18, 2021, 20:49:34 pm »

Herlig tråd.
Stilig å følge med på hvordan sånne "nymoderne" saker som EFI fungerer på VW-motorer.
OG.... at du faktisk får det til å fungere.  Gliser
Loggført

Member of the split cruisers.
If you can`t fix it with gaffa tape...... you have not used enough !
Afi
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 407
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #201 på: januar 18, 2021, 21:02:44 pm »

Flott bil du har! Er det TMBryhns løsning?

Veiva er fra TMBryhn, men bruker Megasquirt 3 innsprut.
Er i dialog med han om printing av nye innsug + diverse materiell, så for vi satse på at dette vil bli bra Blunker

Satt på en tur med ham i sommer i bilen han kjørte mange mil med i Danmarkstraktene. De printa innsugene som han testa da hadde funka fint, virka også særs solide.
Loggført
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #202 på: januar 22, 2021, 14:49:53 pm »

Hva er grunnen til at du bygger om? Ble det enslige spjellet for stort slik at den ble litt "nervøs" på lave turtall?
Litt usikker på hva jeg skal svare på dette Svein Terje. Var som sagt noe «barnesykdommer» som vi ikke klarte å løse.
Det store spjellet på 90 mm byttet vi til et på 60- eller 70 mm uten at det ble store forandring.
Et annet problem var lamda-verdiene - de var rett og slett for ugjevne Trist
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #203 på: januar 22, 2021, 15:46:41 pm »

Blir artig å følge med på dette. Synd at du ikke fikk det helt til å spille i sommer da. Jeg har prøvd mye rart, både individuelle spjellhus og ett sentermontert, og nå i sommer kjørte jeg mye med en helt standard 1600 med sentermontert wbx spjellhus (mener det er ca 48mm diameter). Det fungerte meget smooth og fint. Kjørte også den varianten men med kompressor, men det er en annen historie...

I høst satte jeg inn 2110ccn med individuelle spjellhus (38mm diameter), og det funket overraskende bra å få tunet inn til "ok" AFR-verdier. Jeg har tidligere tenkt som så at alt blir enklere med sentermontert, men det har en tendens til å bli mange skjøter og mulige lekkasjer, så jeg har blitt mer og mer tilhenger av ITB Glad

Når det er sagt, er planen å 3d-printe plenum og diverse til den kompressormatede versjonen av 1600'n, så det jeg sa lenger opp kommer nok til å slå tilbake på meg senere... Glad
Loggført
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #204 på: januar 31, 2021, 09:21:14 am »

Blir artig å følge med på dette. Synd at du ikke fikk det helt til å spille i sommer da. Jeg har prøvd mye rart, både individuelle spjellhus og ett sentermontert, og nå i sommer kjørte jeg mye med en helt standard 1600 med sentermontert wbx spjellhus (mener det er ca 48mm diameter). Det fungerte meget smooth og fint. Kjørte også den varianten men med kompressor, men det er en annen historie...

I høst satte jeg inn 2110ccn med individuelle spjellhus (38mm diameter), og det funket overraskende bra å få tunet inn til "ok" AFR-verdier. Jeg har tidligere tenkt som så at alt blir enklere med sentermontert, men det har en tendens til å bli mange skjøter og mulige lekkasjer, så jeg har blitt mer og mer tilhenger av ITB Glad

Når det er sagt, er planen å 3d-printe plenum og diverse til den kompressormatede versjonen av 1600'n, så det jeg sa lenger opp kommer nok til å slå tilbake på meg senere... Glad

Ja, for rett og slett prøve ut nye løsninger for å se om det vil fungere!
Har nå laget mal av tidligere innsug, så nå er jeg spent på om Bryhn får designet og printet nye til meg Blunker


* IMG_9748.jpg (72.8 KB, 800x600 - vist 558 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #205 på: januar 31, 2021, 13:26:48 pm »

Spennende Glad
Loggført
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #206 på: april 01, 2021, 08:09:43 am »

Går sakte men sikkert rette veien nå! Noen bilder fra Thore-Mortens ingeniørkunst Blunker


* 166533261_10165199580325596_7601273342429000919_n.jpg (30.3 KB, 800x566 - vist 508 ganger.)

* 166823333_10165199579700596_6976754827196581191_n.jpg (64.5 KB, 800x600 - vist 501 ganger.)
« Siste redigering: april 01, 2021, 08:13:39 am av 64notch » Loggført
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #207 på: april 01, 2021, 08:21:50 am »

TB krever litt plass – fikk tilsendt en testversjon for å sjekke alle mål


* 166477606_10165199580300596_7214316926664503992_n.jpg (31.56 KB, 800x566 - vist 492 ganger.)

* IMG_9865.jpg (70.58 KB, 800x600 - vist 520 ganger.)
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1956
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #208 på: april 01, 2021, 08:34:52 am »

Ser jo veldig bra ut. Ikke mye plass opp til motorlokket ser det ut til.
Regner med grunnen til at innsuget er todelt er for lettere printing?
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #209 på: april 01, 2021, 08:42:15 am »

Det her ser super fedt ud !  Gliser

Kan jeg spørge hvilken type spjeldhus du brukte på det gamle opsæt?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!