Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17
|
152
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bytte av simring bak svinghjul og på girkasse. hvordan?
|
på: desember 12, 2009, 00:11:26 am
|
Bytte av simmering på girkassen er iallefall enkleste jobben i verden! Jeg gjorde det for første gang igår! Av med utløserlageret(1 klips som du vipper ut med skrujern på hver side) 3 12mm bolter som holder hylsen som ligger utenpå akslingen(den delen lageret glir på) Selve simmeringen pirket jeg ut med et custom-verktøy lagd på Teigland(nå Møller) en gang i tiden.. Men vil tro at et skrujern gjør jobben også, er iallefall bare å grave ut, og så banke den nye lett inn.. Dette verktøyet er bare et 2-3mm flatjern som er laget en slags krok på enden slik at det er enkelt å stikke inn i simmeringen og dra den rett ut..
|
|
|
154
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S
|
på: desember 11, 2009, 18:00:14 pm
|
Update!(for min egen skyld) - Lakkert ferdig motorrom - Justert ventiler og byttet ventildekselpakningene - Lakkert div eksos og varmepotter.. Foreløpig orginalt, men har lyst på Tri-Mil eller CSP - Bestilt skrudd halvbur fra Wiechers i alu. (blir ikke bestilt fra importør før i januar, så har litt tid på å bestemme meg) - Begynt å lukte på en hellakkering i løpet av vinteren.. - Byttet simmering på inngående aksling på girkassen samt utløserlager. Kontrollerte også clutchlamellen. - Laget lengre pinner i motorlokkhengslene slik at jeg raskt kan demontere lokket. Har tre ulike, ett uten lufteriller, ett med 2 lufteriller (org til bilen) og ett med fire.. Det med fire lufteriller skal jeg iallefall montere en karbonspoiler som jeg har liggende på. Men kan være greit å raskt kunne bytte om tilfelle jeg møter noe orginalpolizei på veien.. I neste uke skal jeg sette inn igjen motoren og forhåpentlig få den til å gå skikkelig med nyoverhalt forgasser og ny tenning. Noen tips til justering?(utover grunninnstilling) Har en avgassmåler(som ikke fungerer) som jeg gjerne skulle hatt i orden, men kanskje det går fint uten? Må også finne på noe lurt med høyden på hjulopphenget bak. Hadde resten av bilen hatt litt cal-look utseende så hadde jeg jo vært reddet Liker for tiden ratlook, cal-look og germanlookere.. Men en kombinasjon av alt dette på en 1302 tror jeg blir å tøye strikken... Mer bilder får komme iløpet av helgen!
|
|
|
156
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bytte av viftereim
|
på: desember 09, 2009, 12:12:59 pm
|
5w50 Synt oljen har jeg kjørt 70000km med på en bmw.. Syntes den var meget bra! Kan jo være viftereimene har blitt bedre siden jeg kjøpte. (4-5år siden) men tenkte å høre med Eik-senteret nå
|
|
|
157
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bytte av viftereim
|
på: desember 08, 2009, 17:36:04 pm
|
Bare for å ha sagt det, så er samtlige av reimene hos biltema produsert av goodyear så ikke noe å bekymre seg for når det gjelder reimene derifra. Er de?? hmm...jeg må iallefall ha en ny før neste sesong! kjøpte biltema til en golf jeg hadde, den ble bare slakkere og slakkere helt til jeg hev den etter 2 uker..
|
|
|
166
|
Forum / Cal-look / Sv: Vis oss din CAL-LOOKer
|
på: desember 07, 2009, 16:50:13 pm
|
Pent!! Ble skikkelig kult med sorte ringer! Cal-look er skikkelig tøft! Men syntes det fort går litt i surr med de ulike stilene..
|
|
|
169
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Vinterprosjekter...Oppdatert 25.11
|
på: desember 06, 2009, 22:18:18 pm
|
Oppdatering:Har skjedd litt i det siste: Sist Torsdag var jeg en tur til Tistlo og hentet en bakluke og baksete som jeg har kjøpt. Handlet også et laderelé(det gamle har hengt seg opp etter å ha stått lenge, mulig det bare er en filleting) samt 2 bortimot strøkne dører som med tiden skal komme på bilen. Disse må jeg opp igjen å hente en annen gang..! Lagde nye trekk til sidepanelene bak i skai, og monterte baksetet! Diskantene fikk også et strøk lakk.. Mangler bare dørsidene foran nå, men disse følger med de nye dørene(sorte) Snu skjermen! Har også satt sammen forgasseren! Brukte en jeg hadde liggende som jeg har demontert og overhalt. Litt av grunnen til bytte var at den gamle hadde 2 vakumuttak(kun 1 på den nye fordeleren) pluss at det var boret et stort hull som var tettet med en stort bolt som ikke tettet skikkelig tror jeg.. Noen som vet hvorfor noen kan ha gjort dette? Looking good:Motoren skal kun shines litt opp, og så skal jeg justere ventilene igjen Motorrommet får også litt ny grunning og lakk.. Skulle egentlig være en gråfarge dette, men ser mer ut som creme.. Planen var iallefall å ha et litt lyst motorrom som bakgrunn til alt det sorte på motoren. Kommer nok også til å kjøre uten asfaltplatene.. Videre skal jeg bytte simmering på utgående aksling på girkasse, samt utløserlager. Clutchlamellen var ok..
|
|
|
170
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Eksos selges
|
på: desember 05, 2009, 17:41:29 pm
|
Dette er typen utan varmepotter ifølge vdub2you ?? Går det an å setta dette på vanlige varmepotter eller må det spesialvarmepotter på? Hadde gjort seg på Karmann Ghiaen dette nemlig! Tror det skal gå fint med "vanlige", men det kommer egentlig an på dimensjonen på rørene på dette anlegget. Kanskje trådstarter kan måle? Edit: utifra www.vdub2you.com så ser det ut til at dette anlegget har 38mm rør, da passer vel org varmepottene Er flere biler dette hadde gjort seg på
|
|
|
172
|
Forum / Snikk-snakk / Hvilken motor har jeg? Matching numbers?
|
på: desember 04, 2009, 16:28:41 pm
|
Hei
Motorkoden ved dynamofoten begynner med AD (har ikke numrene, men skal finne det ut imorgen)
Mens under støtstengene på høyre siden står det AS41.
Jeg har alltid trodd at AD og AS var to ulike motorblokker.. men jeg har visst rotet det litt til..
Noen som vet når AS41 motorblokken kom?
Som sagt, skal finne chassisnummer og motornumre imorgen!
|
|
|
175
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor mange luftkjøle VWer har du hatt?
|
på: desember 02, 2009, 23:44:28 pm
|
1971 1302S... Hatt den siden jeg var 19, altså i 4år. Har planer om å øke samlingen med en bil til, da aller helst en 67modell...! Nå skal det sies at jeg er altfor utålmodig av meg til å ha hauger av uferdige prosjekter og løse deler..
|
|
|
|