mai 14, 2024, 10:49:14 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Barndoor  (Lest 60642 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #120 på: november 25, 2009, 23:19:00 pm »

Du får høyra med dei om dei vil selga, for eg vil kjøpa! Og det skal mykje til for att eg får bakoversveis, det skal eg lova deg Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #121 på: november 26, 2009, 00:32:19 am »

Bakoversveis? Kan ikke huske den teknikken fra sveisekurset, må ha vært ute og røykt sokkane når dere gikk igjennom den, jeg...
« Siste redigering: november 28, 2009, 11:16:49 am av Solan » Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #122 på: november 26, 2009, 10:27:28 am »

Bakoversveis er den du legg når du angrar på at du begynte med sveisejobben.. Elementært, Solan.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #123 på: november 26, 2009, 10:47:12 am »

Åja, da blander jeg med litt bakoversveis, eller også av mange (spesielt før i tida) kalt overbakelittsveis, en velkjent teknikk fra mellomkrigstida (såvidt meg bekjent). Fort gjort å gå surr i sveiseterminologikken, skjønner jeg. Men for å (for en gangs skyld) holde meg til saken: På den her(eller helst der)værende Barndooren så holder det vel ikke bare med å bake litt, der må det vel etterhvert bakes ganske mye. Etter bildene å dømme.

Men takk, Freddy.

På vegne av vanvittig mange,
Zolan
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Seven
Supermedlem
*****
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund



Vis profil
« Svar #124 på: november 26, 2009, 16:11:32 pm »

Mye sveising=få hjelp = hente-sveis
Loggført

Shift Happens !
Barndoor
Supermedlem
*****
Innlegg: 547
Bosted: Bergen

Mobil 908 83 833


Vis profil

« Svar #125 på: mars 25, 2010, 00:32:10 am »

Etter å ha vært med på denne berg og dalbanen her, er det ikke mulig å holde bladet for munnen mer...

Makan til forbannet rot skal en lete lenge etter. Skulle bare ha hørt på dere som advarte mot ...

For å ta det fra begynnelsen:

27.07.2009 kl 1455
Det tikker inn en melding "Har mulig en barndoor som kommer for salg myrer"

I gledesrus ringer jeg opp nummeret øyeblikkelig og selger opplyser at en barndoor skogsbil finnes på østlandet som han har vist om i flere år.
Men grunnet plassering må en åker krysses og det må vente til slåtten er over.

Selger informeres at dette er meget intresant. Og selger oppfordres til å kontakte undertegnede når bilen kan inspiseres/kjøpes/hentes.
Så en høstdag opplyses undertegnede av bekjente i Bergen, at det er kommet en barndoor til salgs på forumet.

Selger kontaktes omgående og det undres over at undertegnede ikke er kontaktet. Selger vedgår at det er samme bil og det avtales at undertegnede ønsker å se på bilen.

Etter nærmere avtale blir bilen inspisert i Rakkestad den 11.11.2009. Undertegnede hjelper med å finne understellsnummer på bilen og selger skal kontakte trafikkstasjon for mer info. Undertegnede undrer over fremtidig salgsgang og opplyser om at bilen bør deles i to.

Noen dager etter kontaktes undertegnede og selger opplyser at hvis jeg fremdeles er intresert skal jeg få bilen om jeg gir samme som høystbydende, idet jeg ble kontaktet lenge før den ble lagt ut på vwnorge. Kontant svar: JA.

Timer senere blir det annonsert en fiktiv elimineringsprosses med loddtrekning på vwnorge.

Selger opplyser om at det er mulig å skaffe til veie traktor og få bilen ut. Dette foretrekkes da undertegnede er på andre siden av landet. Etter diskusjon om kostnader ved dette, avtales det at undertegnede skal gjøre opp med selger økonomisk for traktorleie etc
Det diskuteres om bilen skal jekkes opp fra bakken før vinterfrosten er kommer og at bilen skal sages i to. Dette for å lette transporten ut av skogen og for å skåne bilen.
Transporten må utføres når frosten er kommet opplyser selger.

En uke etter henter selger ut bilen (innen utgangen av november).  Uten å opplyse "kjøper"/undertegnede.

Tidenes værste vinter slår til på vestlandet. Når så undertegnede tar kontakt for å hente bilen, opplyses det at den er lovet bort til andre. Under dekke om at han ikke kan kontakte alle som kontakter han angående kjøp og salg av biler, trodde han ikke jeg var intresert lenger...

Bilen loves bort og dette er ufravikelig fordi "nye eier", ikke trekker seg. Naturlig nok.

Jeg må bare ta hatten av for tidenes selger som har drevet med kjøp og salg av bil i over 40 år....

Gratulerer med barndoor Tistlo. Du får en bil med litt av en historie. Eier døde i 1967 og skatteetaten har ingen opplysninger om ektefelle, barn eller andre arvtakere.
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #126 på: mars 25, 2010, 00:48:30 am »

Noe jeg har gått glipp av her nå? Har Tistlo fått seg Barndoor, Tistlo ble jo "snytt" for denne som er annonsert her i vaffal....eller havnet den på Voss likevel?
« Siste redigering: mars 25, 2010, 00:53:41 am av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #127 på: mars 25, 2010, 01:17:34 am »

.
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #128 på: mars 25, 2010, 11:45:36 am »

Lurer litt, eg óg.. Slik som eg kan hugse, var Tistlo først i køen på denne?
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #129 på: mars 25, 2010, 14:21:03 pm »

Lurer litt, eg óg.. Slik som eg kan hugse, var Tistlo først i køen på denne?

Les nå hva "barndoor" skriver, da.. Verre sammensurium og lurendreieri fra en selverklært seriøs selger skal en lete lenge etter!
Loggført

Member #1 /Spliths venner
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #130 på: mars 25, 2010, 15:34:20 pm »

Joda BT. Men det spørst likevel ikkje om det er fleire enn ein som har grunn til å føle seg lurt i denne saken.. Eg seier ikkje at ein urett blir oppveigd av ein annan, men skal ein først rydde opp i noko, er det like greit å gå tilbake til begynnelsen og rydde derifra.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #131 på: mars 25, 2010, 16:07:29 pm »

Jeg fikk en detaljert forklaring på denne prosessen under, og etter, og i går kveld fra Barndoor. Som hele tiden har ment han er den som skal kjøpe bilen.

Dette var lenge før det ble snakk om noe "loddtrekking" og lignende surr her på forumet.
Han var tydeligvis oppskaket i går, og det skjønner jeg.
Når man da går rundt og gleder seg over nytt prosjekt, og til slutt ender opp med å gjøre annens jobb (sjekke opp understellsnr og familie/slekt etc..) - og så får beskjed om at man ikke er interessert nok... neinei..

Har alltid hatt en snodig følelse av denne Myrer og Trigger.. Om det er en og samme person vites ikke - for de har jo handlet fram og tilbake her på forumet i hele sommer/høst.
Noe av det jeg har "snabbet" opp (  :: ) :

- Hvit splitt sika
- Porscher?
- Felger og dekk?
« Siste redigering: mars 25, 2010, 16:12:04 pm av Vemund Simensen (prizma) » Loggført

... it's an adiction ... 
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #132 på: mars 25, 2010, 19:28:58 pm »

Sa du surr??

Får komma med mi sida av saken då;

Eg trudde jo att bilen var solgt til Knut etter denne tråden her.. men 16.10.10 fekk eg mail frå selgar att han ikkje hadde høyrd noko frå Knut, som skulle komma rundt jul for å klargjera bilen, men det skjedde ikkje.. så eg fekk dermed beskjed att om ikkje Knut tok kontakt innan 6-7 veker, so kunne eg få kjøpa den.. so etter nokon veker tok eg kontakt igjen og då hadde han ikkje høyrd noko fortsatt, og eg fekk beskjed om att han skulle venta til februar.. tok kontakt igjen,, og etterkvart var me i mars, då fekk eg mail om att eg kunne få kjøpa bilen sidan Knut ikkje hadde tatt kontakt. So dermed har eg betalt ein del av prisen og fått skriftleg kvittering i påsten frå selgar..
Har eg gjort noko gale då?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #133 på: mars 25, 2010, 19:35:34 pm »

Du har jo bare forholdt deg til selger Tistlo så du har jo ikke gjort noe galt.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #134 på: mars 25, 2010, 19:38:04 pm »

om det er du som sitter på bilen nå tistlo så har du ikke gjort noe galt. selger har sin fulle rett til å selge til  hvem han vil   når han vil det, og på sin måte.

Hylekoret bes vokse opp.  Blunker
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #135 på: mars 25, 2010, 19:38:18 pm »

du er nok bare eier av ei "låvedør"  Gliser
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #136 på: mars 25, 2010, 19:43:13 pm »

Neida - du har ikke gjort noe galt Tistlo - jeg hadde bare ikke fått med meg at du hadde fått kjøpt bilen!!
« Siste redigering: mars 25, 2010, 20:10:17 pm av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #137 på: mars 25, 2010, 19:47:10 pm »

du er nok bare eier av ei "låvedør"  Gliser

akkurat den hadde jo vært en hysterisk klassiker Osteaktig
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #138 på: mars 25, 2010, 19:49:27 pm »

Da vil jeg gratulere Tistlo med mye jobb, og venter spent på prosjekttråd! Glad
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #139 på: mars 25, 2010, 20:56:40 pm »

Gratulerer til Tistlo - det er jo kjekt å fordele godene (arbeidet?) litt også? Vossabygdn får endå ein attraksjon no!
Trasig med mye tull, men etter dette må jo bare Tistlo-tunet og garasjen ryddes, så vi om noen år kan kjøre vintertur med splittkolonne opp Bergsdalen og over Hamlagrø "Shasta Snow Trip" style;) http://www.regenstadt.com/nucleus/index.php?itemid=517#c
Loggført
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #140 på: mars 25, 2010, 21:22:02 pm »

Gratulere med bil tistlo. godt denne kom i rette hender og ikke som dele bil til utlandet eller lignende. er det noen som får det her til så er det deg Glad
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #141 på: mars 25, 2010, 21:42:10 pm »

gratulerer til tistlo  Gliser nå har du litt å finne på til vinteren igjen og  Blunker
« Siste redigering: mars 26, 2010, 23:31:00 pm av nobrakes » Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #142 på: mars 26, 2010, 00:39:56 am »

Takkar fø gratulasjonar! detta vert eit høgst spennande og omfattande prosjekt! Lurar på ka scc eg skal setta deadline på Øyerulling
Knut, ein mager trøst er att du får fylga med på alt som skjer med bilen i prosjekttråd og du får prøvekjøyra/låna han når den er ferdig, ein gong..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #143 på: mars 26, 2010, 10:12:54 am »

Gratulere då Tistlo, lykka te med,an. Vert spennandes dette.
Loggført
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #144 på: mars 26, 2010, 10:56:51 am »

Wow...Kult!! Gliser

Gleder meg til prosjektråd samt SCC ´20 Kult
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
VWegard
Nybegynner
*
Innlegg: 32
Bosted: Bergen (Lindås)



Vis profil
« Svar #145 på: mars 26, 2010, 12:56:30 pm »

Gratulerar så mykje! Blir spennande med prosjekttråd  Kult
Loggført

-70 1200
-73 1300s
eWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 515
Bosted: Hamar


think small


Vis profil WWW
« Svar #146 på: mars 26, 2010, 20:04:21 pm »

  Glad

Gratulerer herfra også!

Jeg gleder meg til å se prosjekttråden, og ikke minst bilen på ssc!

Loggført

eWolf - Part of the AirWolfs crew


psssssst! AirWolfs er på Facebook!
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #147 på: mars 26, 2010, 20:31:19 pm »

Grattis med "bil". Du blir nok en legende i familien din. Dine barn - dine barnebarn - og sansynligvis dine oldebarn vil få oppleve at du restaurerer denne bilen.  Sjokkert You Got Gutz, boy....  Gliser
Loggført

- har ikke bil -
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #148 på: mars 26, 2010, 20:48:53 pm »

Bra du treng pengar framover, Tistlo. Eg vurderar å køyre bobla oppover i løpet av påska. Er det snø i Vossetraktene for tida?
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
trigger
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Rakkestad


Vis profil

« Svar #149 på: mars 27, 2010, 17:52:42 pm »

hei.

 En liten oppklarering her takk. Bergenseren lovte å ringe onsdag uken efter siste samtale og han fulgte ikke opp der og det er greit nok. Han hadde fått beskjed om at når frosten kom så måtte jobben påbegynnes efter ca 2-3 uker for bilen kan ikke hentes ut hvis snøen kommer . Der denne lå så er det kun mulig å hente den ut på høsten eller vinter når frost kom. Det er tullpreik å påstå at bilen ble hentet ut efter en uke og dette er ikke tilfelle. Han og dere som tviler kan ta kontakt med de som påtok seg jobben med innleid beltegraver og du barnslige såkalte supermedlem fra vestfold, har du det som hobby og skrive dritt om andre folk du ikke kjenner og ikke vet historien bak, du er et stjerneeksempel på jantelov-
Det er viden kjent at vw klubben har et problem med medlemmer som oppfører seg som 3 åringer. Nok om det. Det går 3 måneder før bergenser hører fra seg og da fortalte jeg at bilen nylig har gått til tistlo. Jeg har ikke til vane å ringe opp folk som ikke følger timeplanen som er avtalt. hadde jeg vert 20 år så muligens men når man har drevet med denne hobbyen i 40 år så har man lært seg at en avtale er en avtale og bryter man den så har toget gått. Når frosten kom så gikk det 3 uker og så blei prossesen satt igang og det viste han at når frosten kom så er det nå bilen skal ut og ikke til neste år og når man ikke hører noe så er det toget gått. Bergenseren var en hyggelig fyr det så jeg har ikke noe galt å si om han utover at han må passe på å oppfylle timeplanen selv om jeg forstår at det er noen mil mellom oss. Nå lar jeg denne saken ligge og kommer ikke til å komentere noe mer om dette.Håper dette har oppklart litt , men jeg må jo syntes litt synd på han der Tistlo som skal begynne på dette her men verre er renovrert før .


 myrer,n
Loggført
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!