Har null peil, derfor spør jeg: hvordan ville den 82mm Scatveiva funka i en ellers standard T4 Cu, toliter? Medfølger lager og råder? Pris?
Er nok ikke "bare å sette inn" en 82mm veiv i en std. motor. Det trengs minimum : Andre sylindere og stempler,lengre støtstangrør,lengre støtstenger, omgjøring av kjøleblekk, lengre råder og mulig noe fresing i blokk. Dette er bare et minimum. Ellers må jo forgassere osv. stå i forhold. sikkert går det å bruke de originale forgasserene, men de må i hvertfall dyses om.
MEN, det er klart at HVIS du gjør dette vil du få min. en motor som drar veldig godt med 2,3 liters volum med std. 94 borring. Hvis du i tillegg går for et 103mm sylinder og stempel-sett så har du en 2,7 liters motor.. Men da blir nok de originale forgasserene veldig små...
Stroking av motor drar med seg veldig mye(kostnader)...