mai 21, 2024, 08:17:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ambassadøren  (Lest 7222 ganger)
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #30 på: mai 28, 2010, 09:47:36 am »

Nå må vi få noen photoshoppere på banen for å se på potensiale i bilen til Kid-A... Det lukter VW-rod lang vei her, herlig!
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #31 på: mai 28, 2010, 09:54:47 am »

Nå må vi få noen photoshoppere på banen for å se på potensiale i bilen til Kid-A... Det lukter VW-rod lang vei her, herlig!

Eller.... med skjermer og fangere og krom og lykter og absolutt alt originalt...kanskje til og med felger og høyde og dekk og alt..... Og med en fin "skulpturert" alu halvmåneprofil til å skille dørrute og siderute.... så lukter det jo nesten period correct "coachbuilt"....kunne ikke det vært noe?

Om ikke det ville jeg gått for an absolute "subtle" custom med riktige detaljer - a-la min alltime favorite innenfor VW-custom:
(http://www.terovirta.com/volks/Frame.php?page=PasinKustomi.html)
Loggført

SCREWDRIVER #2
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #32 på: mai 28, 2010, 11:50:40 am »

Skulle vært moro å hørt "byggherrens" planer fra den gangen dette ble påbegynt. Og eventuelt hvor mye de har endret seg siden den gangen.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #33 på: mai 28, 2010, 11:57:00 am »

Tøfft!!!
Hvordan gjør du det med rutene? Ser det er kappa nederst ved speilfestet.
Regner med det er en plan for det, som hadde vært gøy å vite...
Ellers kan det fort se ut som en må sveive ned ruta for å åpne/lukke døra.



Modda cab-ruterammer fra baksete-siderutene kan f.eks funke Glad
Kombinerer man det med noe hjemmelaget på dør-rutefronten er saken biff.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #34 på: mai 28, 2010, 12:16:27 pm »

Tøfft!!!
Hvordan gjør du det med rutene? Ser det er kappa nederst ved speilfestet.
Regner med det er en plan for det, som hadde vært gøy å vite...
Ellers kan det fort se ut som en må sveive ned ruta for å åpne/lukke døra.



Modda cab-ruterammer fra baksete-siderutene kan f.eks funke Glad
Kombinerer man det med noe hjemmelaget på dør-rutefronten er saken biff.

Var noe sånnt jeg tenkte ja.
Loggført

Mob:92245040
Del
Medlem
***
Innlegg: 185
Bosted: -


Vis profil

« Svar #35 på: mai 28, 2010, 12:49:16 pm »

Karosseriet og plata bygde jeg om for sikkert 15 år siden. Det er en 64
med innsveiset oval. Arild har ikke fått ut fingern enda, men kanskje snart....
Ruterammene er sveist fast i taket og glassåpningen tettet igjen. Blir gummilister ala KG coupe.
Opprinnelig var planen å lage en Calif inspirert lead sled custom hardtop boble, eller noe sånt. Ombyggingen er
forhåndgodkjent av biltilsynet. Kjenner jeg Arild rett blir denne så lav som overhode kjørbart mulig.
« Siste redigering: mai 28, 2010, 14:02:59 pm av TT » Loggført
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #36 på: mai 28, 2010, 21:04:32 pm »

Arti at folk fremdeles husker denna, og ikke minst at folk fortsatt har trua på at den blir tøff Glad
Taksenkinga er no sånt som 2,5” foran og 3,5” bak (eller var det omvendt?)
Kortinga er i hvert fall 5”. Thomas tok snittet i bakre ”quarter panel”.

Plata kortet Thomas på typisk Beach Buggy-vis.
Forsterkinger er gjort etter en hemmelig formel, utviklet av Norwegian Hammerworks  Gliser

Thomas skal også ha æren for at bilens proporsjoner ble litt mer radikale, og ikke minst tøffere, enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet.





Og svar til splittmann:
Den blir noe cleanere utvendig enn Pasi's nydelige custom.
Høydemessig er målet å kunne parkere stigtrinna på bakken. Og da ikke bare i forkant, men hele veien!

Kan fylle et par forumsider med unnskyldninger for at den har blitt stående i 15 år, men hva hjelper det...
Ikke tilfeldig at den etter hvert har fått navnet The Bluesmobug, for å si det sånn.
Jeg trøster meg med at hver dag er jeg en dag nærmere å komme i gang igjen.

Ser ut til at det blir en tur bortom låven der den står i løpet av de nærmeste ukene, for å hente noen deler.
Skulle selvsagt ekstremt gjerne tatt med meg hele bilen nå.
Men jeg har ikke noe tørt sted å ha den i nærheten av heimen før neste år.

Når vi kommer så langt blir det først en tur innom Hammerworks for litt justeringer.
Jeg og Thomas har jo hatt en smlue tid til å tenke over hvordan enkelte detaljer kan forbedres ;-)
Stilen blir fortsatt klassisk lead sled-inspirert, men selvfølgelig med masse egne løsninger.

Bilen må fullføres i to faser:
Først en godkjenningsvennlig versjon, som også blir i primer for å la grunnarbeidet sette seg skikkelig.
Deretter en all out superlavt kjørbar versjon med høy finish!

For The Bluesmobug skal kjøres – langt!
Kanskje i par med The Ambassador...  Kult
« Siste redigering: mai 28, 2010, 22:28:07 pm av Kid-A » Loggført

My religion is kindness
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #37 på: mai 28, 2010, 21:39:17 pm »

Denne ser jeg virkelig frem til å se live en eller annen gang i framtiden.. 
Loggført
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #38 på: mai 28, 2010, 22:37:45 pm »

Forresten så har det skjedd, og skjer, et par ting som kan tolkes som framdrift i prosjektet.

Jeg brukte noen laken på deler til den ifjor, et hemmelig innkjøp Blunker

I år skal jeg redusere samlingen min fra fem til tre biler, nettopp for å få bedre fokus på de viktigste prosjektene.
The Bluesmobug er det viktigste av dem alle!  Øyerulling
Loggført

My religion is kindness
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #39 på: mai 28, 2010, 23:02:46 pm »

Forresten så har det skjedd, og skjer, et par ting som kan tolkes som framdrift i prosjektet.

Jeg brukte noen laken på deler til den ifjor, et hemmelig innkjøp Blunker

I år skal jeg redusere samlingen min fra fem til tre biler, nettopp for å få bedre fokus på de viktigste prosjektene.
The Bluesmobug er det viktigste av dem alle!  Øyerulling

Vi snakket en gang om støtfangere og modding. Her er eksempelet jeg den gang refererte til:
http://www.bugjam.co.uk/2006photos/nostalgia.jpg

Kanskje ikke så pent i seg selv, men en ide som kan videreutvikles til å bli noe gøy :-)
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #40 på: mai 28, 2010, 23:07:35 pm »

God kveld  Glad

Hvis vi går for en slik løsning blir det vaffal mye mer subtilt utført enn på eksempelet du viser til  Kult
Loggført

My religion is kindness
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #41 på: mai 28, 2010, 23:10:35 pm »

God kveld  Glad

Hvis vi går for en slik løsning blir det vaffal mye mer subtilt utført enn på eksempelet du viser til  Kult


God kveld ja  Glad
Helt enig. Som sagt - bare en idé for inspirasjonens skyld:-)
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #42 på: mai 29, 2010, 08:47:25 am »

denne skal bli morsom å seferdig en gang Arild, du har vel ikke tilfeldigvis de bildene du tok av bilene på brygga i larvik den gang?
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4058
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #43 på: mai 29, 2010, 09:56:16 am »

Kommer vel en prsjekt tråd på begge disse når tiden kommer?  Blunker
Kan blive mange spændende løsninger og inspiration til fremtidige byg..
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #44 på: mai 29, 2010, 09:56:49 am »

Martin: Skal se. Vi tar det på mail  Blunker
Loggført

My religion is kindness
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #45 på: mai 29, 2010, 10:02:25 am »

Martin: Skal se. Vi tar det på mail  Blunker
Gliser  restomann1@hotmail.com
Loggført
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #46 på: juni 24, 2010, 21:11:56 pm »

Var å hilste på The Bluesmobug heromdagen, drøyt 2 timer hjemmefra.

Han har det bra, men begynner å bli litt lei av låvemørket nå.

Jobber med å få garasjeplass til han i Fredrikstad.

Time will show   Kult

Passa på å teste mitt nye kamera i samme slengen:
Loggført

My religion is kindness
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #47 på: mai 09, 2011, 09:01:36 am »

Etter endel timer med kjærlig pleie og flere transplantasjoner, er førerdøra til ambassadøren i ferd med å gjenoppstå også….. Blunker



* 18042011361.jpg (65.77 KB, 640x480 - vist 132 ganger.)

* 18042011371.jpg (42.86 KB, 640x480 - vist 161 ganger.)

* 08052011405.jpg (24.45 KB, 480x360 - vist 141 ganger.)
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!