mai 04, 2024, 19:33:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: burde jeg splitte blokka ?  (Lest 753 ganger)
kivriel
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted:


Vis profil

« på: august 16, 2014, 12:29:49 pm »

Hei der , har fått tak i en 1600 motor , den har stått i ei boble som har stått stille på ett jorde i 10 år, var ike noe vann i den men lurer på om jeg burde splitte motorblokka på den ? har demontert alt så er bare blokk  veiv og kam igjen på den. rådene virker greie ut så lurte på om det da var vits i å splitte selve blokka før jeg skrur den sammen igjen ?
Loggført
Bubbleman
Juniormedlem
**
Innlegg: 64
Bosted: Laukvik, Lofoten


Blue Beetle


Vis profil
« Svar #1 på: august 16, 2014, 14:40:22 pm »

Dra i reimskiva slik at du trykker veiva inn og ut i blokka for å kontrollere thrustlagrene. Er det mye slakk må blokka maskineres. Har selv en 1600 med mye endeslakk. Ca 3mm.. Går som bare juling selvom Glad
Loggført

VW Beetle 1302 1600ccm
kivriel
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: august 16, 2014, 15:33:14 pm »

Dra i reimskiva slik at du trykker veiva inn og ut i blokka for å kontrollere thrustlagrene. Er det mye slakk må blokka maskineres. Har selv en 1600 med mye endeslakk. Ca 3mm.. Går som bare juling selvom Glad

Har tatt av reimskiva men når jeg tok av svinghjulet så kunne jeg bevege veiva framm oog tilbake ca  1-2 mm , men med svinghjulet på så kunne jeg ikke bevege den. burde jeg splitte den da ?
Loggført
Bubbleman
Juniormedlem
**
Innlegg: 64
Bosted: Laukvik, Lofoten


Blue Beetle


Vis profil
« Svar #3 på: august 16, 2014, 16:25:26 pm »

Det er shims bak svinghjulet, så er alt ok med svinghjulet på har ikke jeg giddet å splitte den! Glad
Loggført

VW Beetle 1302 1600ccm
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!