Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 5
|
33
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Vil en 1967 mod 1300cc motor passe rett inn i enn 1303S 1973mod?
|
på: juni 05, 2009, 14:38:54 pm
|
nei du må ha korrekt svinghjul. meget mulig din 1300 har 180mm svinghjul. på med 1600svinghjul. samt du må passe på at trykkplaten har rett solfjær til din kasse. foring i kasse til starter trenger du kansje ikke da 1300 67mod skal ha stor pin på starter ala 12v?
Blir vel ombygging av strøm på motoren ene eller andre veien mot bilen og?
|
|
|
34
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Der røyk skiltene mine......
|
på: juni 02, 2009, 15:56:22 pm
|
minimum 3 cm fjæringsvei ja og lik senking foran som bak. med puma. puma skal dessuten vær sveiset fast etter justering. då va vel det helt oppklart? fjæring? jau i lufta i dekket
|
|
|
36
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min taksenka oval, (mafia stuk)
|
på: mai 24, 2009, 15:12:25 pm
|
billig versjon ala bilde.
Men for å få andre forslag så hadde denne vært fet med 356 kopier eller stålfelger bak med fenderflares å centerline foran ;-)
spesielt greit om du har forskjellig boltmønster. syns eg huska någe sånn?
|
|
|
37
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min taksenka oval, (mafia stuk)
|
på: mai 24, 2009, 15:09:40 pm
|
Rødt å hvit å babymoons hadde ikke vært feil. eller hvit å moons. men se på bilde.
Eventuelt la ytre felgbane vær hvit. synsbedrag hvit dekkside. resten rødt å mooncap til 200 spenn for ett sett hehe
|
|
|
44
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: mai 17, 2009, 20:52:38 pm
|
Spotta denne i en håndverksbutikk i det store ydland. Den ble selvfølgelig med hjem i kofferten ca mål 35x15x15 cm.
|
|
|
50
|
Forum / Problemløseren / Sv: Clutchen ble plutselig veldig slakk? Noen braketter på wire som kan brekke?
|
på: mai 09, 2009, 07:54:25 am
|
Klart jeg kan være med å vise/kikke. Men det er ikke så ille som det høres ut til. Løsne girstanga di og lys ned i hullet mens du trør inn pedalen. du vil da antakelig kunne se clutchrøret bevege på seg. du kan også sjekke det bakerste festet via luka under baksete. Her når du røret i bakkant.
Boring av hull ga ingen gnister. Brukte ganske stor bor 80 mm. Kan sikkert bruke mindre, men skulle komme til med sveiseapparat. OM du velger å starte på denne jobben selv så kan du gjøre feks følgende. Bor ett 80 mm hull rett inn i tunnelen fra pasasjersiden foran.Løse 80 mm stål hullbor får du kjøpt på biltema,jernia,clash eller lignende fra torpedovegg og bakover ca 10 cm? Poenget med dette hullet er å komme til første feste. dette ligger ca 5 cm bakenfor armen til clutchpedal. På mitt bilde er hullet en tanke nærmere torpedovegg. Skulle jeg gjordt jobben på ny så ville dette hullet vært flyttet par cm bakover. Da kommer du rett inn til feste og kabelfeste. trenger ikke engang skru av pedalsett.
På midtfeste så regner jeg med at mål på tegniner på nett stemmer. bakre feste utenfra under bilen eller under inspeksjonsluke baksete.
Jeg reiser til amsterdam på søndag så må være etter jeg et tilbake over neste helg. Men bor ett slikt hull om du er sikker på at det er røret etter du har lyst nedi girstanghullet. Brett å bøy til platebit som holder røret nede. så er det bare inn med sveise dette fast. Bensinsrør ligger oppe mot fører i tunnel.
Brukte par min på å lage hullet og 5 min å klippe til en bit å legge over røret. litt punkting og rydding i garasjen osv. fiksa på en formiddag. Ikke værre ;-)
Oddi
|
|
|
54
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Jærhagen
|
på: april 30, 2009, 23:55:40 pm
|
Om någen av dokk motorbyggare har en ledig 8 mm ventillås/lash eventuelt ett sett så ta med i mårå då ;-) Eg trenge enten 1 eller 8
|
|
|
58
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Under bilen, hvor finner jeg...del 2
|
på: april 30, 2009, 08:08:23 am
|
Når du siden skal justere wireren så kommer du til å trenge styrke eller bare en pipe på ca 7 cm. Press inn clutch og be noen holde denne inne. sett inn pipa mellom armen til wire og kanten på girkassehuset, slipp så ut clutch. Armen blir nå holdt tilbake av pipa du satte inn i press. på med litt spray på vingemutteren å du kan nå stille denne med to fingre ;-)
|
|
|
|