mai 02, 2024, 13:13:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dekkdimensjon??  (Lest 776 ganger)
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« på: november 02, 2014, 13:58:15 pm »

Hei,
Har noen forslag til "riktig" dekkdim? Vet at det er nesten like mange svar som medlemmer, men hvis noen har bilder rett fra siden og langs med en tilsvarende bil hadde jeg blitt glad!
Bilen (1300 -73) er i original høyde og bredde, med originale stålfelger på 4 foran og 4,5" bak (av en eller annen grunn). Vil gjerne fylle ut hjulbuen (sett fra siden) så høy profil blir å foretrekke. (Tenkte på Vredestein Sprint, siden bilen er restaurert til original spec). Hvor brede dekk klarer disse felgene?

Forslag til oppsett?!

 Glad
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #1 på: november 02, 2014, 22:22:37 pm »

Først og fremst ville jeg skaffet like felger hele veien rundt. Vil tro 4.5" er mest riktig på en så ny bil.
155R15 er det som originalt ville vært brukt på disse felgene. Jeg ville gått for Vredestein sprint Classic 165R15. Da får du tilnærmet originalt utseende men litt høyere og bredere dekk som i mine øyne ser bedre ut og om noe kun har positive konsekvenser for kjørekomfort og utveksling.

Alternativet er å finne et sett med originale 5,5" felger. Disse finnes i div varianter som Big, Jubileum osv og evt 4-bolt Sprintstar som var å få kjøpt hos forhandleren. Disse ville originalt hatt 175/70-15, jeg ville også her gått opp en dim til 185/70. Begge finnes i Vredestein Sprint Classic.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!