mai 07, 2024, 00:01:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
61  Forum / Problemløseren / Sv: Klakkelyd høyre forhjul. Noen tips? på: mai 03, 2015, 15:29:15 pm
Ingen av mine ser slik ut. 1957 modell, svingaksling bak, ulikt bildet, og linkpin foran, også ulikt bildet.
62  Forum / Problemløseren / Sv: Klakkelyd høyre forhjul. Noen tips? på: mai 03, 2015, 12:05:27 pm
Oljeslynga? Inne i trommelen? Hva er det?
63  Forum / Problemløseren / Klakkelyd høyre forhjul. Noen tips? på: mai 03, 2015, 09:03:13 am
Jeg trenger litt råd i problemfinningen nå. Har gjort ganske mye jobb på hjul og bremser, har byttet bremseslanger, bremsesko foran, ny bremsevæske, smurt opp og renset alt av bremsedeler, byttet hjullager indre og ytre foran, byttet pakninger bak (men ikke hjullager bak, fikk de faen ikke ut…). Har ikke byttet noe på styring enda, og har ikke byttet king bolt og linkpin.

Uansett, etter operasjonen er jeg fornøyd med bremseeffekten, men jeg har fått en klakkelyd ved nedbremsing, hva kan dette være?

57, linkpin, tromler, vanlig puma.


Takker for hjelp!!!!
64  Forum / Problemløseren / Sv: Problemer m bytte av akslinger/rør på: mai 02, 2015, 13:51:10 pm
Fant du ut årsaken da?
65  Forum / Problemløseren / Sv: Bensin i olja på: mai 01, 2015, 21:21:12 pm
Jeg har kun en Empi 34 pict 3. Men er vel noe flottørsystem i hpmxene også? Uansett, jeg byttet bensinpumpa og flottørnål, og problemet er foreløbig borte. Fikk tips om å sette på bensinregulator også, men det har jeg ikke gjort enda.
66  Forum / Problemløseren / Sv: Bensin i olja på: mai 01, 2015, 20:39:17 pm
Flottørnål. Var ihvertfall det hos meg.
67  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: girspak til boble ,se bilde på: mai 01, 2015, 07:39:18 am
Jeg har er sånn jeg, som du kan kjøpe. Eneste forskjellen er vel at det ikke står Empi på siden, slik som på bildet. 500,-?
68  Forum / Problemløseren / Sv: Skjedde noe rart idag. Skremmende. på: april 29, 2015, 09:21:42 am
Og hvilke mastersylindere passer?
Må man borre nye festehull til mastersylinder?
Må man modifisere/bytte bremsepedal?

Er det så enkelt som det, å kun bytte masterlsylinder?!?

Kommentarer som "Tror ikke man behøver det, er ganske enkelt" gjør meg ikke til en bedre mekaniker. Mye handler om å tørre, men når det kommer til bremser er det greit å ikke fomle i mørket. Jeg byttet bremseslanger i går, for første gang alene, og var meget trygg på jobben grunnet god info fra internett. Blant annet derfor har vi forum!

Så benytter heller anledningen til å takke for gode svar når og om de kommer! Ps. Ikke meningen å kapre tråden til trådstarter.
69  Forum / Snikk-snakk / Sv: prøver igjen på: april 27, 2015, 23:10:22 pm
Du fikk jo et knallbra svar i den forrige tråden din! http://www.vwnorge.no/index.php/topic,64881.0.html

Studer svaret til Formula Vee.
70  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Motordeler selges på: april 27, 2015, 22:11:57 pm
Byr 600 for gasserstag og innsug!
71  Forum / Problemløseren / Sv: Skjedde noe rart idag. Skremmende. på: april 27, 2015, 21:28:01 pm
Noen som sitter på noen gode How-To tråder for å bygge om fra en til to kretser da?
72  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Motordeler selges på: april 27, 2015, 13:07:36 pm
Åssen topper har du da

Har blitt fortalt at det er originale 1600 topper (1600 AD motor) med 1680 sylindersats. Har ikke demontert det og sjekket selv.
73  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Motordeler selges på: april 27, 2015, 11:07:03 am
Hei.
Er innsug portet/spesialtilpasset en type gasser, eller kan de brukes til hva som helst av IDF gassere?

disse er urørt i gasser enden.
portet mot toppen

Kanskje et newbee spørsmål, men hvordan vet jeg da om de passer til toppene mine uten å måtte demontere, måle og sjekke med alle delene for hånden?
74  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Motordeler selges på: april 27, 2015, 09:22:49 am
Hei.
Er innsug portet/spesialtilpasset en type gasser, eller kan de brukes til hva som helst av IDF gassere?
75  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Simpson setebelter på: april 26, 2015, 19:43:42 pm
Noen som vet om Simpson setebelter er å få kjøpt i Norge?
76  Forum / Problemløseren / Sv: Bensinlekkasje. Erfaringer og tips? på: april 23, 2015, 20:16:15 pm
 Gliser
77  Forum / Problemløseren / Sv: Bensinlekkasje. Erfaringer og tips? på: april 23, 2015, 20:12:35 pm
Takk for den linken, har sett den før, så nå gjorde jeg et par triks.
1. Byttet bensinpumpe med alt av nye slanger under tank.
2. Flyttet filter til før pumpa, under tank og vekk fra motorrommet.
3. Ny slange bak.
4. Byttet flottørnål med en fra et rep-sett. Satte på to ringer/skiver på den. Ser ut som om nåla er 3-4 mm lenger på repsettet i forhold til Empi sin.
5. Ny olje og bensin, fyrte opp, og kjørte en god tur. Ser ihvertfall ut til å funke nå.
6. Tok en kopp kaffe.

78  Forum / Problemløseren / Sv: Bensinlekkasje. Erfaringer og tips? på: april 21, 2015, 20:09:54 pm
? Noen?
79  Forum / Problemløseren / Sv: Bensinlekkasje. Erfaringer og tips? på: april 20, 2015, 22:56:52 pm
Stilt flottørhøyden? Nei det har jeg ikke, hvordan gjør man det? Jeg demonterte flottøren, plast-klipsen, og den lille stangen, men kan ikke si jeg vet om noen justeringsmulighet?
80  Forum / Problemløseren / Bensinlekkasje. Erfaringer og tips? på: april 20, 2015, 20:01:52 pm
Tømte oljen i dag, 2,5 liter olje og nesten 4 liter bensin. En forferdelig suppe.
Pelte fra hverandre gasseren for å sjekke flottørkammeret. Ikke noe rusk der, både flottøren og nålen ser ut til å funke som den bør.
Har kjøpt ny bensinpumpe, ikke montert enda. Men nytt spørsmål nå; burde ikke flottørnåla stoppe bensinflowen selv om bensinpumpa står og går?
M.a.o. er det KUN flottørnåla som hindrer at dette skjer igjen?
81  Forum / Problemløseren / Sv: Ny EMPI 34 pict 3 forgasser. Lekkasje, erfaringer og tips? på: april 09, 2015, 20:31:30 pm
Hvis bensinpumpa er koblet på coil: Lagrer coilen strøm som gjør at pumpa fortsatt kan gå etter at batteriet kobles fra?

Tenke tenke... Jamen, den er jo også koblet gjennom tenningslåsen, wtf?!?
82  Forum / Problemløseren / Sv: Ny EMPI 34 pict 3 forgasser. Lekkasje, erfaringer og tips? på: april 08, 2015, 20:56:26 pm
Hehe, ja blir jo nødt til det da.  Blunker
Etter søk på "bensin i oljen" ser det ut som om bensinpumpa ofte er problemet. Jeg har elektrisk bensinpumpe, og jeg har stått parkert i litt nedoverbakke. Logikken tilsier da at bensinpumpa kan ha stått å gått, eller at flottøren i gasseren ikke har gjort jobben. MEN, jeg har koblet fra batteriet når den har stått, er det ikke da rart at pumpa har pumpa? Og gasseren er ny, så flottøren bør da funke?
Dette skjedde etter en lang og god kjøretur hvor alt funket normalt, så dette synes jeg er litt rart. Noen flere tips til feilsøking?
83  Forum / Problemløseren / Sv: Ny EMPI 34 pict 3 forgasser. Lekkasje, erfaringer og tips? på: april 08, 2015, 20:19:29 pm
Og hvis det er mye bensin i oljen...?
 Sint
84  Forum / Problemløseren / Sv: Ny EMPI 34 pict 3 forgasser. Lekkasje, erfaringer og tips? på: april 08, 2015, 16:31:19 pm
Etter litt feilsøking i dag er det ikke bare forgasseren som svetter litt bensin, men det viser seg at det faktisk drypper ganske godt med bensin. Men fra hvor?!? Ved visuell inspeksjon ser jeg ingen samenheng mellom bensinsystemet og der hvor bensinen renner ut (pil på bildet), gjør noen av dere? Hvilken pakning har gått, og hvorfor kommer det bensin ut under/bak reimhjulet?

85  Forum / Problemløseren / Bensinlekkasje. Erfaringer og tips? på: april 07, 2015, 19:53:26 pm
Har en splitter ny EMPI 34 pict 3 forgasser som var bolt on, startet rett opp, og gikk rent på første forsøk. Ble egentlig imponert, fordi jeg ikke har hørt alt for mye godt om denne i forhold til Solexen. Men så begynner den selvfølgelig å lekke bensin mellom pakningene etter kun to kjøreturer. Er det noen som har tilsvarende erfaringer? Og hva er egentlig nøkkelen her? Blir jeg nødt til å kjøre rep-sett på en splitter ny forgasser?

Lurer også på om noen bruker noe pakningspasta i stedet for papp pakninger? Finnes det noen gode som tåler bensin?
86  Forum / Hva skjer? / Sv: det har skjedd... på: april 03, 2015, 15:42:04 pm
👍
87  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1600 AD motor; max kubikk ved bytte av stempel/sylinder? på: mars 17, 2015, 22:04:17 pm
Da er det bare å bygge da! Takk for fremgangsmåte  Gliser
88  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1600 AD motor; max kubikk ved bytte av stempel/sylinder? på: mars 17, 2015, 21:40:35 pm

Største du kan få på org. veiv er 1915ccm.
For å få på noe større enn 1680 sylindersats må blokk maskineres.


Noen som vet om noen bra tråder/nettsider angående hva det innebærer å maskinere blokka? Ev. linker til "hvordan bygge 1915 motor"?

Lurer også på forskjellen på 1641 og 1680. Noen slip-in set beskrives som 1641, mens noen snakker om 1680. Hva bestemmer denne forskjellen?

89  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 7x17, foosh, eller lignende felger ønskes på: mars 11, 2015, 21:38:59 pm
http://www.midlandwheels.com/BySize/7x17.html
90  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: csp gasserstag til type 1 med Porsche kjøling og type 3 med original kjøling. på: mars 10, 2015, 10:05:33 am
Bilde/link?
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!