mai 06, 2024, 15:27:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Overhale Bosch vekselstrømsdynamo.  (Lest 1554 ganger)
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: september 09, 2015, 20:38:50 pm »

Noen som har en bra how-to tråd på overhaling av Bosch vekselstrømsdynamoer. Eventuellt en bra eksplodert tegning med litt tekst om hvordan ting fungerer, hva som er hva, og om det er noe man ikke får demontert uten spesialverktøy.
Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: september 15, 2015, 20:18:02 pm »

Nei vel.. Men er det noen som vet hvordan jeg får løs nummer 22 fra 801,13 og 12?
Og hvordan man løsner 17 og 801 skruene? Har jo ikke nubbsjans å komme til. 22 må ut!

Og så trengs det fine linker til salg av 800 og 10. Børster og regulator. Noen som vet?

Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #2 på: september 16, 2015, 09:09:15 am »

Sjekk med Romnes ang.deler
Loggført

Seaside VW klubb
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: september 16, 2015, 16:28:29 pm »

For å få ut rotoren skal det bare være å presse når vifte med nav og kile og dekselet i motsatt ende er fjernet. Lageret sitter litt trangt, så en avtrekker må nok brukes. Bør være en som får tak så nærme senter/lager som mulig for at ikke noen andre deler skal bli skadet. Jeg pleier også å sette på igjen den store mutteren for ikke å skade gjengene, og for at ikke alt skal falle for fort fra hverandre Glad
Dynamoen på bildet mangler noen deler og er utslitt i endedekselet, men du ser hvordan avtrekkeren bør festes.


* HPIM1534.jpg (37.34 KB, 450x600 - vist 136 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #4 på: september 16, 2015, 16:42:57 pm »

Og børster har jeg kjøpt fra Dalhems Norge ( info@dalhems.no ), sjekk målene om de stemmer med disse:
http://dalhems.com/sv/p/b1914878bf7541bd81aab62d7098509a/generatorkol-12v-vaxelstrom-vw

Litt usikker på hvilken type regulator du har ut fra tegningen. Men har tidligere kjøpt på eBay til de med ekstern regulator, men finner ikke linken nå....

Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
VWdriver
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Asker


VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72


Vis profil
« Svar #5 på: desember 15, 2015, 23:04:30 pm »

Kjøp kvalitets lagere. Ikke Biltema. Gå til en kulelager spesialist. Det koster deg kun et par hundre for begge lagere i kvalitet.

Sjekk nøye isolasjonen på ledningen som går igjennom huset på del 102.
Den er laget av varmebestandig tøy belagt med silikon. Erstat gjerne denne.
De blir gamle og sprø.
Er sleperingene mye slitt, ville jeg heller sent den til Triconor i Oslo. De gutta har stålkontroll.

Sjekk også plast foringene 102. Her blir det kontakt med huset om de ikke er i orden.

Marius
« Siste redigering: desember 30, 2015, 22:13:01 pm av VWdriver » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!