Det blir fort litt hjulbytting neste sesong og har tenkt å gå over til mutter bak på bobla. Hvilken dimmensjon kjøper man på bolten? 12mm(0,480") er grei men hva med lengde om man skal holde seg innenfor krav til NDRG? Har skjønt at man ikke kjøper dem man skrur inn og det er greit. Noe spesielt man må tenke på når man presser inn boltene fra baksiden? Hvor mye mindre borr bruker man? Kan dette være noe? 12mm og 2,5" lengde. http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=MSR%2D8255&N=700+4294863804+4294863803+4294757290+115&autoview=sku
Har du 12 eller 14mm i trommla dine? -Jeg ble plutselig veldig usikker på hva som er standard. Om du går for 14mm får du muttere med rund-kon på møller til en billig penge. Er vel samme muttere som på Transporter tror jeg. Disse er også åpne i topp så pinnebolten kan stikke igjennom. Anng. lenden på bolter så skal det stikke like mye bolt på utsiden av felgen som diameteren på bolten. Da blir det i alle fall bare å måle tykkelse på trommel og felg + dia. og du har den. Synes personlig det er kult med litt ekstra bolt som stikker ut fra mutter Mer info: http://www.bilsport.no/reglement/regl_2007/dragrace/dragrace_2007.pdf (SIDE 35)
Aeromotive regulatorne har jo et godt rykte på seg.. hvertfall av det jeg har fått med meg. Du vil jo ikke at trykket skal øke ved ladetrykk, men opprettholde flowen selv når gassern blir tørst. Du skal vel ikke akkurat bakke av på bensin-forbruket til sommeren? Tror nok veien å gå er en EFI pumpe med regulator, grove rør og retur. Da er du i alle fall safe mtp bensintilførsel..
Ja,den der er fet asså Kormi,Fore sin er vel også til salgs igjen nå.Men var det med penga da Vært stille lenge her under drag-race nå,får få litt mer fart her fremover vel..
Ja, Fore sin er også FET... og ikke minst strøken! Er noe med Notch, stor vinge og bortgjemte bakhjul som appelerer veldig. Ser vanvittig tøft ut...
Veldig spent på hva som kommer ut av prosjektet ditt "notchback"
Tenkte å få samlet en oversikt over vinterens prosjekter og utbedringer i denne tråden. Nå har vi en egen kategori på forumet som heter Prosjektgarasjen, så det er fint om alle "prosjekt-tråder" blir laget i den kategorien. Men for at vi skal få en oversikt over hvilke "prosjekt-tråder" som omhandler racing, er det fint om dere poster en link til den aktuelle tråden/prosjektet og en liten forklaring her.. GO!
Det høres bra ut! Veldig spent på potensialet som ligger i bilen din.. For min egen del er det noe usikkert ennå... om tida strekker til osv.. Men målet er å komme seg på stripa i løpet av sommeren. Blir en del mods på bil og motor, men alt henger litt i løse lufta ennå. Kommer vel en liten prosjekt-tråd etterhvert tenker jeg
Ai-ai! Dette var saker! Har en stor forkjærlighet for type-3 race-prosjekter selv, så dette gleder jeg meg til. Hva slags motorplaner har du? Håper du oppdaterer flittig
Har skummle planer, men om jeg får all tid/cash som trengs for å gjennomføre er en annen sak.. Er bilen klar til spring-nats har det skjedd et mirakel Men håper jeg kan rulle vogna ut på stripa igjen i løpet av 2008. Kjenner suget ja...
Blir stadig overrasket over hva du har liggende på pc'n din Martin Sykt fet Notch, for ikke å snakke om lakkjobben på denne bilen. Sjekk ut Alan Fore sin side http://www.foreracing.com for flere bilder og specs. Er forresten til salgs for $40.000,- Noen som henter denne opp til det kalde nor?
Respect til han som gjør noe liknende på SCC i 2008!
Mvh BB
FETT!! Starter'n på Gardermoen er rimelig raskt oppe med fingern når man krysser linja under burnout. I streetlegal er ikke dette lov, men kanskje vi får disp på SCC i år
Sitat
Jeg sovna foran lysene og måtte ta i litt for å komme meg forbi..... he he