november 10, 2024, 21:39:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 815915 ganger)
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #660 på: mai 09, 2012, 22:29:46 pm »

Hva skjedde ved ~4170rpm?

Vet ikke
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #661 på: mai 09, 2012, 22:30:26 pm »

Kul graf uansett Glad

Ser ut som en "stottring"..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6233
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #662 på: mai 09, 2012, 22:32:53 pm »

Gratulerer! Nå bør du passe på lappen din...E6 er strak og fin som du vet.

Du får ta en 0-100 km /t test synes jeg...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #663 på: mai 09, 2012, 22:33:45 pm »

Gratulerer! Nå bør du passe på lappen din...E6 er strak og fin som du vet.

Du får ta en 0-100 km /t test synes jeg...

Tar det "alltid" pent på E6. 0-100 går unna. Rekker ikke å ta tiden  Øyerulling
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #664 på: mai 09, 2012, 22:34:52 pm »

dalland :

sitat:

"dynapacken hadde det vel meget tungt med 2 d?rlige ytre drivledd som var stive og dermed ble drivverkstapet meget stort , den m?ler effekten ute p? hubbene ,den har ingen kalibrering for driverks motstand /tap slik som rullende landeveier har..."

kan du forklare meg hvordan man "mister" moment via driverk....
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #665 på: mai 09, 2012, 22:35:16 pm »

BTW  . veldig fiin moment kurve! Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #666 på: mai 09, 2012, 22:37:43 pm »

dalland :

sitat:

"dynapacken hadde det vel meget tungt med 2 d?rlige ytre drivledd som var stive og dermed ble drivverkstapet meget stort , den m?ler effekten ute p? hubbene ,den har ingen kalibrering for driverks motstand /tap slik som rullende landeveier har..."

kan du forklare meg hvordan man "mister" moment via driverk....

Kan veldig gjerne forklare det.
HK er bare et kalkulert tall utfra turtallet og momentet, en dyno måler kun moment og selvfølgelig turtall, hk er et tall som ikke kan fysisk måles slik.
Derfor er tapet i momenter og må derfor være det samme i effekten som er kalkulert utfra momentet.
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #667 på: mai 09, 2012, 22:39:50 pm »

jaha
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #668 på: mai 09, 2012, 22:41:11 pm »

Her kommer Putte´s siste drag

Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #669 på: mai 09, 2012, 22:41:58 pm »

jaha

Kan jo selvfølgelig måle gjennomsnitts effekten ved å akselerere rullene og kalkulerer effekten utfra akselerasjonen og treghetsmomentet i rullene, men det er nok ikke en mye brukt metode. Gliser
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #670 på: mai 09, 2012, 22:48:02 pm »

Driver å laster opp noen flere filmsnutter for de som liker det.
Så: Stay tuned
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #671 på: mai 09, 2012, 22:50:57 pm »

Det er en grunn til at hk alltid er lik momentet ved 5250rpm

Artig å lese at det er flere som kan mer om bremsing og drivverkstap enn de som jobber med dette. Gliser
Drivverkstap kan måles enkelt på en vanlig bremserulle. Jeg veit ikke om det funker slik på en dynapack.

Drivverkstap er aldri likt uansett hvor lik en girkasse er. Man kan heller ikke ta ut motoren av bilen til Eivind og sette den i en annen bremsebenk og si at differansen mellom dynapack hjulhester og bremsebenkens motor hk er drivverkstapet da ingen bremsebenk er lik.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #672 på: mai 09, 2012, 22:52:43 pm »

Drag uten strikk

Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #673 på: mai 09, 2012, 22:57:22 pm »

Det er lekker låt i den kjærra altså  Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #674 på: mai 09, 2012, 22:58:19 pm »

Det er lekker låt i den kjærra altså  Gliser

Helt enig!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #675 på: mai 09, 2012, 22:58:52 pm »

Putte med strikk 190.7 hk

Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #676 på: mai 09, 2012, 23:03:30 pm »

Regner med du er storfornøyd!
Var hakker mer enn de 120 hk som satt i den forrige gang! Gliser

Dewil: 5252 greiene gjelder ft lbs, røft regnet er 230 nm = 170 ft lbs.
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #677 på: mai 09, 2012, 23:05:18 pm »

Er veldig, veldig fornøyd Dalland!
Nå nyter jeg en velfortjent pils!
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #678 på: mai 09, 2012, 23:10:48 pm »

Ble fine filmer Eivind  Glad

Nå er det bare å glede seg til resten av sommeren, og sikte inn på en knalltid på SCC  Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #679 på: mai 09, 2012, 23:13:55 pm »

Må ikke glemme å rette en stooor takk til Berger som har holdt ut med meg i hele vinter. Tusen takk for at jeg fikk lov til å komme inn i varmen til Team Bug Rent.
Takker også Jee som har hjulpet meg med innsug, topper, veiv, kutting av støtstenger med mer. Super service som overgår det meste.
Må heller ikke glemme BeetleBug som har svart på mine PM´er til alle døgnets tider.
Til alle dere andre. Tusen takk for støtte, hjelp og godt vennskap!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #680 på: mai 09, 2012, 23:15:09 pm »

Ble fine filmer Eivind  Glad

Nå er det bare å glede seg til resten av sommeren, og sikte inn på en knalltid på SCC  Blunker

Helt klart Berger.
Nå er det full fokus på "Rabalder"!
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #681 på: mai 09, 2012, 23:16:02 pm »

Regner med du er storfornøyd!
Var hakker mer enn de 120 hk som satt i den forrige gang! Gliser

Dewil: 5252 greiene gjelder ft lbs, røft regnet er 230 nm = 170 ft lbs.

Turtallet er et annet i formelen for hk, ft lbs turtallet var det første som poppet inn i hodet.
Henger for mye med amcar gutta jeg vettu.
 Men du skjønte vel hva jeg ville frem til.

Eivind, du må drikke pils for mange i dag Gliser 
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #682 på: mai 09, 2012, 23:17:26 pm »

Må ikke glemme å rette en stooor takk til Berger som har holdt ut med meg i hele vinter. Tusen takk for at jeg fikk lov til å komme inn i varmen til Team Bug Rent.
Takker også Jee som har hjulpet meg med innsug, topper, veiv, kutting av støtstenger med mer. Super service som overgår det meste.
Må heller ikke glemme BeetleBug som har svart på mine PM´er til alle døgnets tider.
Til alle dere andre. Tusen takk for støtte, hjelp og godt vennskap!
Øy, må'kke glømme han som senka brakka di heller da Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #683 på: mai 09, 2012, 23:20:48 pm »

Regner med du er storfornøyd!
Var hakker mer enn de 120 hk som satt i den forrige gang! Gliser

Dewil: 5252 greiene gjelder ft lbs, røft regnet er 230 nm = 170 ft lbs.

Turtallet er et annet i formelen for hk, ft lbs turtallet var det første som poppet inn i hodet.
Henger for mye med amcar gutta jeg vettu.
 Men du skjønte vel hva jeg ville frem til.

Ja eg skjønte godt hva du mente, ville bare passe på at folk ikke ble forvirra når de lette etter at linjene skulle krysse ved 5252. Glad
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #684 på: mai 09, 2012, 23:21:45 pm »

Må ikke glemme å rette en stooor takk til Berger som har holdt ut med meg i hele vinter. Tusen takk for at jeg fikk lov til å komme inn i varmen til Team Bug Rent.
Takker også Jee som har hjulpet meg med innsug, topper, veiv, kutting av støtstenger med mer. Super service som overgår det meste.
Må heller ikke glemme BeetleBug som har svart på mine PM´er til alle døgnets tider.
Til alle dere andre. Tusen takk for støtte, hjelp og godt vennskap!
Øy, må'kke glømme han som senka brakka di heller da Gliser

Sorry kompis. Fort gjort å glemme gamle tjenester. Tusen takk for senk, omlegging av gummi (trenger straks hjelp igjen  Gliser ), firehjulskontroll med mer.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #685 på: mai 09, 2012, 23:30:56 pm »

Regner med du er storfornøyd!
Var hakker mer enn de 120 hk som satt i den forrige gang! Gliser

Dewil: 5252 greiene gjelder ft lbs, røft regnet er 230 nm = 170 ft lbs.

Turtallet er et annet i formelen for hk, ft lbs turtallet var det første som poppet inn i hodet.
Henger for mye med amcar gutta jeg vettu.
 Men du skjønte vel hva jeg ville frem til.

Ja eg skjønte godt hva du mente, ville bare passe på at folk ikke ble forvirra når de lette etter at linjene skulle krysse ved 5252. Glad
God tanke ;-)
Må jo passe på så vi ikke ender opp med en ny  "stroppebilpåhengertråd"
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #686 på: mai 09, 2012, 23:37:40 pm »

Gratulerer med fine tall!

Hva skjedde ved ~4170rpm?

Dette er vel ikke annet enn at han egentlig ikke drar på før akkurat ved 4000omdr, han holder den jo jevnt på 4000 før han gir bånn, ganske sikkert derfor det blir en liten topp akkuratt der.

Dalland og Knasten,hva er det dere prater om? Jeg forstår ikke hva dere diskuterer? om det er tap eller ikke? eller hva er det?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #687 på: mai 09, 2012, 23:51:27 pm »

Det er en grunn til at hk alltid er lik momentet ved 5250rpm

Artig å lese at det er flere som kan mer om bremsing og drivverkstap enn de som jobber med dette. Gliser
Drivverkstap kan måles enkelt på en vanlig bremserulle. Jeg veit ikke om det funker slik på en dynapack.

Drivverkstap er aldri likt uansett hvor lik en girkasse er. Man kan heller ikke ta ut motoren av bilen til Eivind og sette den i en annen bremsebenk og si at differansen mellom dynapack hjulhester og bremsebenkens motor hk er drivverkstapet da ingen bremsebenk er lik.
helt korrekt, de kan jo være kalibrert forskjellig og.
ingen vits å legge for mye i sammenligning. bruk heller tallene som egne referanser for videre tuning senere. utover det er det bare å komme på stripa og gi gass. alt annet er bare tall! :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #688 på: mai 10, 2012, 00:12:08 am »


Artig å lese at det er flere som kan mer om bremsing og drivverkstap enn de som jobber med dette. Gliser
Drivverkstap kan måles enkelt på en vanlig bremserulle. Jeg veit ikke om det funker slik på en dynapack.

Drivverkstap er aldri likt uansett hvor lik en girkasse er. Man kan heller ikke ta ut motoren av bilen til Eivind og sette den i en annen bremsebenk og si at differansen mellom dynapack hjulhester og bremsebenkens motor hk er drivverkstapet da ingen bremsebenk er lik.


antar denne er rettet mot meg ?
i såfall:
å sette 15% tap uansett girkasse/driverk  på benken (satt av de som jobber med det)
blir i MITT hode feil. (en som ikke jobber med det)

men det er are min mening.
og det må jeg vel få lov å si på ett diskusjonsfourm Blunker


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #689 på: mai 10, 2012, 00:14:29 am »

Det er jo tallene på stripa som betyr noe Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!