Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #660 på: mai 09, 2012, 22:29:46 pm » |
|
Hva skjedde ved ~4170rpm?
Vet ikke
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #661 på: mai 09, 2012, 22:30:26 pm » |
|
Kul graf uansett Ser ut som en "stottring"..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6233
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #662 på: mai 09, 2012, 22:32:53 pm » |
|
Gratulerer! Nå bør du passe på lappen din...E6 er strak og fin som du vet.
Du får ta en 0-100 km /t test synes jeg...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #663 på: mai 09, 2012, 22:33:45 pm » |
|
Gratulerer! Nå bør du passe på lappen din...E6 er strak og fin som du vet.
Du får ta en 0-100 km /t test synes jeg...
Tar det "alltid" pent på E6. 0-100 går unna. Rekker ikke å ta tiden
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #664 på: mai 09, 2012, 22:34:52 pm » |
|
dalland :
sitat:
"dynapacken hadde det vel meget tungt med 2 d?rlige ytre drivledd som var stive og dermed ble drivverkstapet meget stort , den m?ler effekten ute p? hubbene ,den har ingen kalibrering for driverks motstand /tap slik som rullende landeveier har..."
kan du forklare meg hvordan man "mister" moment via driverk....
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #665 på: mai 09, 2012, 22:35:16 pm » |
|
BTW . veldig fiin moment kurve!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #666 på: mai 09, 2012, 22:37:43 pm » |
|
dalland :
sitat:
"dynapacken hadde det vel meget tungt med 2 d?rlige ytre drivledd som var stive og dermed ble drivverkstapet meget stort , den m?ler effekten ute p? hubbene ,den har ingen kalibrering for driverks motstand /tap slik som rullende landeveier har..."
kan du forklare meg hvordan man "mister" moment via driverk....
Kan veldig gjerne forklare det. HK er bare et kalkulert tall utfra turtallet og momentet, en dyno måler kun moment og selvfølgelig turtall, hk er et tall som ikke kan fysisk måles slik. Derfor er tapet i momenter og må derfor være det samme i effekten som er kalkulert utfra momentet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #667 på: mai 09, 2012, 22:39:50 pm » |
|
jaha
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #668 på: mai 09, 2012, 22:41:11 pm » |
|
Her kommer Putte´s siste drag
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #669 på: mai 09, 2012, 22:41:58 pm » |
|
jaha
Kan jo selvfølgelig måle gjennomsnitts effekten ved å akselerere rullene og kalkulerer effekten utfra akselerasjonen og treghetsmomentet i rullene, men det er nok ikke en mye brukt metode.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #670 på: mai 09, 2012, 22:48:02 pm » |
|
Driver å laster opp noen flere filmsnutter for de som liker det. Så: Stay tuned
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #671 på: mai 09, 2012, 22:50:57 pm » |
|
Det er en grunn til at hk alltid er lik momentet ved 5250rpm Artig å lese at det er flere som kan mer om bremsing og drivverkstap enn de som jobber med dette. Drivverkstap kan måles enkelt på en vanlig bremserulle. Jeg veit ikke om det funker slik på en dynapack. Drivverkstap er aldri likt uansett hvor lik en girkasse er. Man kan heller ikke ta ut motoren av bilen til Eivind og sette den i en annen bremsebenk og si at differansen mellom dynapack hjulhester og bremsebenkens motor hk er drivverkstapet da ingen bremsebenk er lik.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #672 på: mai 09, 2012, 22:52:43 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #673 på: mai 09, 2012, 22:57:22 pm » |
|
Det er lekker låt i den kjærra altså
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #674 på: mai 09, 2012, 22:58:19 pm » |
|
Det er lekker låt i den kjærra altså Helt enig!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #675 på: mai 09, 2012, 22:58:52 pm » |
|
Putte med strikk 190.7 hk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #676 på: mai 09, 2012, 23:03:30 pm » |
|
Regner med du er storfornøyd! Var hakker mer enn de 120 hk som satt i den forrige gang! Dewil: 5252 greiene gjelder ft lbs, røft regnet er 230 nm = 170 ft lbs.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #677 på: mai 09, 2012, 23:05:18 pm » |
|
Er veldig, veldig fornøyd Dalland! Nå nyter jeg en velfortjent pils!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #678 på: mai 09, 2012, 23:10:48 pm » |
|
Ble fine filmer Eivind Nå er det bare å glede seg til resten av sommeren, og sikte inn på en knalltid på SCC
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #679 på: mai 09, 2012, 23:13:55 pm » |
|
Må ikke glemme å rette en stooor takk til Berger som har holdt ut med meg i hele vinter. Tusen takk for at jeg fikk lov til å komme inn i varmen til Team Bug Rent. Takker også Jee som har hjulpet meg med innsug, topper, veiv, kutting av støtstenger med mer. Super service som overgår det meste. Må heller ikke glemme BeetleBug som har svart på mine PM´er til alle døgnets tider. Til alle dere andre. Tusen takk for støtte, hjelp og godt vennskap!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #680 på: mai 09, 2012, 23:15:09 pm » |
|
Ble fine filmer Eivind Nå er det bare å glede seg til resten av sommeren, og sikte inn på en knalltid på SCC Helt klart Berger. Nå er det full fokus på "Rabalder"!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #681 på: mai 09, 2012, 23:16:02 pm » |
|
Regner med du er storfornøyd! Var hakker mer enn de 120 hk som satt i den forrige gang! Dewil: 5252 greiene gjelder ft lbs, røft regnet er 230 nm = 170 ft lbs. Turtallet er et annet i formelen for hk, ft lbs turtallet var det første som poppet inn i hodet. Henger for mye med amcar gutta jeg vettu. Men du skjønte vel hva jeg ville frem til. Eivind, du må drikke pils for mange i dag
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #682 på: mai 09, 2012, 23:17:26 pm » |
|
Må ikke glemme å rette en stooor takk til Berger som har holdt ut med meg i hele vinter. Tusen takk for at jeg fikk lov til å komme inn i varmen til Team Bug Rent. Takker også Jee som har hjulpet meg med innsug, topper, veiv, kutting av støtstenger med mer. Super service som overgår det meste. Må heller ikke glemme BeetleBug som har svart på mine PM´er til alle døgnets tider. Til alle dere andre. Tusen takk for støtte, hjelp og godt vennskap!
Øy, må'kke glømme han som senka brakka di heller da
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #683 på: mai 09, 2012, 23:20:48 pm » |
|
Regner med du er storfornøyd! Var hakker mer enn de 120 hk som satt i den forrige gang! Dewil: 5252 greiene gjelder ft lbs, røft regnet er 230 nm = 170 ft lbs. Turtallet er et annet i formelen for hk, ft lbs turtallet var det første som poppet inn i hodet. Henger for mye med amcar gutta jeg vettu. Men du skjønte vel hva jeg ville frem til. Ja eg skjønte godt hva du mente, ville bare passe på at folk ikke ble forvirra når de lette etter at linjene skulle krysse ved 5252.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #684 på: mai 09, 2012, 23:21:45 pm » |
|
Må ikke glemme å rette en stooor takk til Berger som har holdt ut med meg i hele vinter. Tusen takk for at jeg fikk lov til å komme inn i varmen til Team Bug Rent. Takker også Jee som har hjulpet meg med innsug, topper, veiv, kutting av støtstenger med mer. Super service som overgår det meste. Må heller ikke glemme BeetleBug som har svart på mine PM´er til alle døgnets tider. Til alle dere andre. Tusen takk for støtte, hjelp og godt vennskap!
Øy, må'kke glømme han som senka brakka di heller da Sorry kompis. Fort gjort å glemme gamle tjenester. Tusen takk for senk, omlegging av gummi (trenger straks hjelp igjen ), firehjulskontroll med mer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #685 på: mai 09, 2012, 23:30:56 pm » |
|
Regner med du er storfornøyd! Var hakker mer enn de 120 hk som satt i den forrige gang! Dewil: 5252 greiene gjelder ft lbs, røft regnet er 230 nm = 170 ft lbs. Turtallet er et annet i formelen for hk, ft lbs turtallet var det første som poppet inn i hodet. Henger for mye med amcar gutta jeg vettu. Men du skjønte vel hva jeg ville frem til. Ja eg skjønte godt hva du mente, ville bare passe på at folk ikke ble forvirra når de lette etter at linjene skulle krysse ved 5252. God tanke ;-) Må jo passe på så vi ikke ender opp med en ny "stroppebilpåhengertråd"
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #686 på: mai 09, 2012, 23:37:40 pm » |
|
Gratulerer med fine tall! Hva skjedde ved ~4170rpm?
Dette er vel ikke annet enn at han egentlig ikke drar på før akkurat ved 4000omdr, han holder den jo jevnt på 4000 før han gir bånn, ganske sikkert derfor det blir en liten topp akkuratt der. Dalland og Knasten,hva er det dere prater om? Jeg forstår ikke hva dere diskuterer? om det er tap eller ikke? eller hva er det?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #687 på: mai 09, 2012, 23:51:27 pm » |
|
Det er en grunn til at hk alltid er lik momentet ved 5250rpm Artig å lese at det er flere som kan mer om bremsing og drivverkstap enn de som jobber med dette. Drivverkstap kan måles enkelt på en vanlig bremserulle. Jeg veit ikke om det funker slik på en dynapack. Drivverkstap er aldri likt uansett hvor lik en girkasse er. Man kan heller ikke ta ut motoren av bilen til Eivind og sette den i en annen bremsebenk og si at differansen mellom dynapack hjulhester og bremsebenkens motor hk er drivverkstapet da ingen bremsebenk er lik. helt korrekt, de kan jo være kalibrert forskjellig og. ingen vits å legge for mye i sammenligning. bruk heller tallene som egne referanser for videre tuning senere. utover det er det bare å komme på stripa og gi gass. alt annet er bare tall! :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #688 på: mai 10, 2012, 00:12:08 am » |
|
Artig å lese at det er flere som kan mer om bremsing og drivverkstap enn de som jobber med dette. Drivverkstap kan måles enkelt på en vanlig bremserulle. Jeg veit ikke om det funker slik på en dynapack. Drivverkstap er aldri likt uansett hvor lik en girkasse er. Man kan heller ikke ta ut motoren av bilen til Eivind og sette den i en annen bremsebenk og si at differansen mellom dynapack hjulhester og bremsebenkens motor hk er drivverkstapet da ingen bremsebenk er lik. antar denne er rettet mot meg ? i såfall: å sette 15% tap uansett girkasse/driverk på benken (satt av de som jobber med det) blir i MITT hode feil. (en som ikke jobber med det) men det er are min mening. og det må jeg vel få lov å si på ett diskusjonsfourm
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #689 på: mai 10, 2012, 00:14:29 am » |
|
Det er jo tallene på stripa som betyr noe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|