november 10, 2024, 21:36:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 95 96 [97] 98 99 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 815875 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2880 på: september 06, 2013, 22:13:58 pm »

Samme merke og modell? Ikke fysisk samme?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2881 på: september 06, 2013, 22:14:50 pm »

Samme merke og modell? Ikke fysisk samme?

Dessverre er de ikke fysisk samme.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2882 på: september 06, 2013, 22:22:15 pm »

Har du prøvd noen andre?

Sikker på at du ikke har PSI giver og bar instrument?

Samme merke på instrument og giver?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2883 på: september 06, 2013, 22:23:34 pm »

Har du prøvd noen andre?

Sikker på at du ikke har PSI giver og bar instrument?

Samme merke på instrument og giver?

VDO bar/kg giver og instrument.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2884 på: september 06, 2013, 22:26:25 pm »

Har du prøvd noen andre?

Sikker på at du ikke har PSI giver og bar instrument?

Samme merke på instrument og giver?

VDO bar/kg giver og instrument.

Prøvd en annen?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2885 på: september 06, 2013, 22:28:23 pm »

Har du prøvd noen andre?

Sikker på at du ikke har PSI giver og bar instrument?

Samme merke på instrument og giver?

VDO bar/kg giver og instrument.

Prøvd en annen?

Nei dessverre. Men det er kanskje en tanke å teste med ett mekanisk instrument.
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1910
Bosted:


Vis profil

« Svar #2886 på: september 06, 2013, 22:36:37 pm »

det er litt morsomt , kjører med G-Tech "alt i et " instrument .m/ logging . men med mekanisk oljetrykk og bensintrykks -måler da jeg føler det er DET viktigste ... Oljetrykket / bensintrykket gir meg "alt " ..

mvh
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1910
Bosted:


Vis profil

« Svar #2887 på: september 06, 2013, 23:09:04 pm »

http://www.ev4unow.com/HowToVideo.html ...

Her ligger framtiden ..selg unna (for Oslo iallefall ) på tide med en 911 konvertering ,,,
Ingen spøk faktisk ..

sov godt ...

mvh
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2888 på: september 07, 2013, 01:32:32 am »

Si i fra om du vil teste litt trykk i helgen, Eivind. Jeg har mekanisk manometer som er pålitlig, kontrollert og kalibrert, så er vi 100% sikre.
Så måler vi før og etter.

Viskositet, trykk, temperatur og klaring er ting som henger sammen, uansett.
Følg motorbyggers råd om olje da det er han som har satt opp klaringer til det han mener er riktig. ALT annet er ikke lov å høre på. Fikle minst mulig med motoren frem til motorbygger sier det er ferdig.

Det går så mye politikk og synsing i dette at man kan bli kvalm.
Som de sier i reklamen: Lytt til fagfolk, de veit hva de snakker om Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2889 på: september 07, 2013, 02:26:16 am »

Hva jeg vet har ikke Johannes startet denne etter at han bygget den, dvs. han ikke justert inn trykket med regulatoren. Om denne har kommet ut av lage siden motoren sto i benken til Jee så er det ingen som vet det... heller ikke Johannes.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2890 på: september 07, 2013, 08:23:58 am »

Si i fra om du vil teste litt trykk i helgen, Eivind. Jeg har mekanisk manometer som er pålitlig, kontrollert og kalibrert, så er vi 100% sikre.
Så måler vi før og etter.

Den er jeg med på.
Tar med en kartong med olje og ett par filter.
Passer best for meg på søndag etter "kirketid" Glad
« Siste redigering: september 07, 2013, 08:50:55 am av Eivind (Putte) » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2891 på: september 07, 2013, 19:04:41 pm »

Men Moss FK skal spille hjemmekamp i morgen!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2892 på: september 08, 2013, 08:51:00 am »

blir det brukt samme Oljetrykks giver og instrument som i benk??
har du dobbelsjekket med mekanisk intrument for å sjekke giver etc?

superviktig ...

mvh

Har gått igjennom bilder som ble tatt under bremsingen hos Jee. Ser at Jee har et annet vdo oljetrykksmåler/instrument.
Så det er nok en god idé å testet trykket med ett mekanisk instrument som er 100 % kalibrert.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2893 på: september 08, 2013, 08:51:25 am »

Her er bildet fra Jee sin dyno


* 01.jpg (75.71 KB, 800x600 - vist 353 ganger.)
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #2894 på: september 08, 2013, 10:23:37 am »

Oljetrykk og oljetemp Instrumentene jeg har montert i benken er på ingen måte noen fasit. De er cheap ass shit. Da sensorene blir skrudd istykker hele tiden. Bruker de mest for å indikere at oljetrykk er til stede. Og at det ikke er trykkfall på turtall osv. Men har vist seg være rimelig nøyaktige imot dyrere instrumenter som sitter i bilene rundt om.

Jeg ville startet med tykkere mineralolje. Om ikke det hjelper ville jeg sjekket at ikke Johannes har lagt inn en større pakning på lokket enn det som satt der. Blir det for mye klaring vil oljepumpa ha for mye intern blødning, spesiellt når den blir varm. For å få mest ut av pumpa legger jeg klaringene helt ned til 0,02mm. Og aldri over 0,1. Og kan fort hente 1-1,5 bar trykk på varm motor. Helt ut ifra pumpestr. Du har store lagerklaringer på rådene dine. 0,06-0,07mm mener jeg å huske...pga ett smørehull pr journal.

Og ja.. selv om reduskjons pluggen på svinghjulssiden er en overtrykksventil. Så øker trykket på alle turtall ved oppstramming av denne. Tro det eller ei  Blunker   Men dette er ikke stedet og begynne om klaringene til pumpelokket er for stort.

Du sier du har gitt full gass. Betyr det at du friskmelder funksjonaliteten i motoren. Ikke noe bobling, lag og tull? Hvor bra går den?

Loggført

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2435
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #2895 på: september 08, 2013, 10:54:23 am »

Som Erik sier over her.
Da jeg hadde motoren min hos Erik, slet vi også med lavt olje trykk=1-1,5 bar. Tok vekk pakningen på pumpe lokket og fikk da et dønn stabilt trykk på +-3,5 bar.
Får håpe det ordner seg.
« Siste redigering: september 08, 2013, 14:02:44 pm av Svein. » Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2896 på: september 08, 2013, 14:22:34 pm »

Pakning er oppskrytt. Jeg kjører også uten.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2897 på: september 08, 2013, 15:36:46 pm »

Du sier du har gitt full gass. Betyr det at du friskmelder funksjonaliteten i motoren. Ikke noe bobling, lag og tull? Hvor bra går den?

Antar at han snakker om full gass på pedalen, ikke på gasserene. Men den er potent, absolutt.
Om problemet er borte vet vi ikke før staget mellom gasserene kan gi full.

Eivind, vi kan ta en liten session med justering og sjekk av trykk, pumpeklaring osv på onsdag etter jobb Blunker
Putte skal jo inn på onsdag uansett tenke jeg.

Pakning er oppskrytt. Jeg kjører også uten.
Gliser sjæl!
Kjører med en 48mm Brosol uten pakning på min T4
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2898 på: september 08, 2013, 16:55:15 pm »

48mm?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2899 på: september 08, 2013, 17:05:12 pm »

48mm?
Ja, tror ikke det er langt unna når den heter Brosol 45


* IMAG2235.jpg (65.88 KB, 800x600 - vist 289 ganger.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2900 på: september 08, 2013, 17:06:44 pm »

Sant det. Sikkert større på T4  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2901 på: september 08, 2013, 17:10:19 pm »

"The stock oil pump featured 24mm gears"
Føler jeg har dobla den gitt Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2902 på: september 08, 2013, 17:44:22 pm »

Er med på en Session på onsdag Glad
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2903 på: september 08, 2013, 22:18:23 pm »

Jeg er klar ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #2904 på: september 08, 2013, 22:34:41 pm »

"The stock oil pump featured 24mm gears"
Føler jeg har dobla den gitt Gliser


Vel, for stor pumpe kan gi mye luftbobler/skum i olja, og derfor dårligere oljefilm...   Tvilende
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2905 på: september 09, 2013, 08:29:27 am »

Det er mellom 0,05-0,07mm klaring mellom pumpehus og drev, avhengig av hvor det måles.
Med std. pakning som er blitt brukt så blir klaringen mellom ca 0,1-0,15mm.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2906 på: september 09, 2013, 09:34:34 am »

blir mye oljepumpediskusjon her, du får si fra hvis du synes vi skal ta den utenfor tråden din, men er ikke 0.1-0.15 litt mye? Ut fra det du sier er pakningen din 0.05-0.07mm tykk. Andre jeg har lest om har slipt ned pumpa til 0, og bruker kun pakningstykkelsen. Selv er jeg midt oppi det samme på oxyen, og min pumpe måler jeg til 0.05, men hadde tenkt å ta den ned til 0, og så kun ha pakningens tykkelse som klaring.

Stemmer jo bra med det Erik sier med "aldri over 0,1"
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2907 på: september 09, 2013, 09:38:30 am »

blir mye oljepumpediskusjon her, du får si fra hvis du synes vi skal ta den utenfor tråden din, men er ikke 0.1-0.15 litt mye? Ut fra det du sier er pakningen din 0.05-0.07mm tykk. Andre jeg har lest om har slipt ned pumpa til 0, og bruker kun pakningstykkelsen. Selv er jeg midt oppi det samme på oxyen, og min pumpe måler jeg til 0.05, men hadde tenkt å ta den ned til 0, og så kun ha pakningens tykkelse som klaring.

Stemmer jo bra med det Erik sier med "aldri over 0,1"

Kjør diskusjon!

Jeg vet ikke noe mere enn at klaringen mellom pumpehus og lokk er innenfor iflg. JPM.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2908 på: september 09, 2013, 09:43:07 am »

Kjør diskusjon!

Jeg vet ikke noe mere enn at klaringen mellom pumpehus og lokk er innenfor iflg. JPM.

Jo! Du vet at du har for lavt trykk.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2909 på: september 09, 2013, 09:51:02 am »

Kjør diskusjon!

Jeg vet ikke noe mere enn at klaringen mellom pumpehus og lokk er innenfor iflg. JPM.

Jo! Du vet at du har for lavt trykk.

At jeg har for lavt trykk vet vel hele VWNorge. Men hvorfor. Er det pga klaringen mellom pumpehus og lokk, olje, klaringer på lager...
Loggført
Sider: 1 ... 95 96 [97] 98 99 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!