mai 02, 2024, 17:41:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 12
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 412 Coupe Carrera  (Lest 111932 ganger)
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #150 på: mars 31, 2013, 20:29:30 pm »

Hadde besøk av 612RS i dag, han lurte på om jeg ikke hadde vurdert fangere? Ikke helt fremmed for tanken, men da trukket så langt inntil karosseriet som mulig med en liten spoiler under. Usikker på om det ville være penest med chrome, sorte eller grønne fangere?


* image.jpg (107.3 KB. 670x442 - vist 630 ganger.)


Nederlandsk Variant med fangere tettere mot karosseriet og Kamei spoiler til type 1

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #151 på: mars 31, 2013, 20:45:38 pm »

God idè!   Jeg stemmer for svarte!  Glad
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #152 på: mars 31, 2013, 20:54:56 pm »

Svart eller chrome, med fanger er penest ihvertfall. Vet om en "profilert" Karmann Ghia som jeg også synes hadde vært penere med fanger, men vet ikke om jeg vil fornærme slektningen min med å si det .  Øyerulling
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #153 på: mars 31, 2013, 21:02:51 pm »

Vel, har en anelse om hvilken det er snakk om ja! Synes generelt at det er peneste med fangere, men litt usikker både når det gjelder nevnte Ghia og min 412 faktisk. 
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #154 på: mars 31, 2013, 21:22:35 pm »

chrome fangere med sort stripe på midten + blinkers (som på Brazillia) det tror jeg hadde vert tøft Glad bare en ide Blunker
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #155 på: mars 31, 2013, 21:26:40 pm »

Svart eller chrome, med fanger er penest ihvertfall. Vet om en "profilert" Karmann Ghia som jeg også synes hadde vært penere med fanger, men vet ikke om jeg vil fornærme slektningen min med å si det .  Øyerulling

Jeg kan si det for deg, den bilen hadde ABSOLUTT fortjent fangere!  Gliser
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #156 på: april 01, 2013, 16:48:56 pm »

Selvsagt svarte!

[ Vedlegg ]

Skal du ha fangere må de være svarte syntes jeg Glad
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #157 på: april 01, 2013, 17:20:12 pm »

Fikk en times tid i garasjen i dag, gjorde et forsøk på og få ut all luft fra bremsesystemet. Har vakumlufter (se bilde før i tråden) som suger ut luft, men det gir seg ikke med og komme luft. Lurer rett og slett på om jeg har fått 412 syken med defekt hovedsylinder? Pumper opp trykk på pedal, men kan presse den i bunn etterpå. Det tyder vel på at hovedsylinderen slipper gjennom luft?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #158 på: april 01, 2013, 21:52:48 pm »

Fikk en times tid i garasjen i dag, gjorde et forsøk på og få ut all luft fra bremsesystemet. Har vakumlufter (se bilde før i tråden) som suger ut luft, men det gir seg ikke med og komme luft. Lurer rett og slett på om jeg har fått 412 syken med defekt hovedsylinder? Pumper opp trykk på pedal, men kan presse den i bunn etterpå. Det tyder vel på at hovedsylinderen slipper gjennom luft?
Har brukt vakumlufter flere ganger på gammel vw, og aldri fått ut all luft. Er nok jobb for 2mann på dessa gamle bila.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #159 på: april 01, 2013, 22:00:17 pm »

Men når jeg pumper opp trykk med pedalen og den så kan trykkes i bunn tyder det vel på at pumpa ikke er god?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #160 på: april 01, 2013, 23:25:12 pm »

Gjør vel ikke saken noe bedre at jeg har Volvo 240-serie firestempla calipere foran, tror ikke de er kjent for og være spessielt enkle og lufte?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #161 på: april 02, 2013, 02:36:21 am »

den erfaringen eg har med vakumlufter er at den stort sett suger luft som kjem via gjengene til luftenippelen ettersom da ofta er litt slark i dei. trykk derimot har eg brukt med stort hell. til 412 og mange andre treng du kun ta ein bruskork og borar eit passlig hol i, og so drar du igjennom ein dekkventil. berre pass på å bruk lite trykk og stram godt til korken.
da du nemner om trykk på pedalen høyrest meir ut som luft i systemet. når pumpa er kaputt so ser du lekkasjen + at du mest sansynlig høyrer ein "skuasj" lyd. ala når du setter støvelen fast i ei myr.dei volvo kaliprane må vel luftast på samtlige luftenipplar skal du få ut all luft.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #162 på: april 08, 2013, 18:25:08 pm »

Hiv bremsepumpene bak og kjøp nye.
Lillemo kjøpte nye på Biltema til kr 129.- pr.stk.
Var fra en Polo model. Se i katalogen. Der står dim. Skal vel være 19.05 mener jeg
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #163 på: april 08, 2013, 18:39:22 pm »

den erfaringen eg har med vakumlufter er at den stort sett suger luft som kjem via gjengene til luftenippelen ettersom da ofta er litt slark i dei. trykk derimot har eg brukt med stort hell. til 412 og mange andre treng du kun ta ein bruskork og borar eit passlig hol i, og so drar du igjennom ein dekkventil. berre pass på å bruk lite trykk og stram godt til korken.
da du nemner om trykk på pedalen høyrest meir ut som luft i systemet. når pumpa er kaputt so ser du lekkasjen + at du mest sansynlig høyrer ein "skuasj" lyd. ala når du setter støvelen fast i ei myr.dei volvo kaliprane må vel luftast på samtlige luftenipplar skal du få ut all luft.

Har luftet alle nippler på Volvo caliperene med en som pumper inne i bilen og jeg som åpner nå han har pumpet opp trykk. Gjorde dette i flere omganger til det ikke kom mer luft. Har også luftet ene siden bak, men sleit med luftenippelen på andre siden. Fikk luftet litt, men mulig det er igjen litt der. Mulig det er nok til at pedalen tar så langt inne?
Ingen squiss lyd inne i kupe'n når man trykker på pedalen, og heller ingen fuktighet ved/rundt hovedpumpa. Har dratt etter bremsebåndene før vi lufta, men har ikke hatt det oppe og tittet på hjulsylinderene. Det kan jo være de som er defekt?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #164 på: april 08, 2013, 18:40:53 pm »

Hiv bremsepumpene bak og kjøp nye.
Lillemo kjøpte nye på Biltema til kr 129.- pr.stk.
Var fra en Polo model. Se i katalogen. Der står dim. Skal vel være 19.05 mener jeg

Får sende en mld til Lillemo og høre hvilke han brukte. Han kommer foresten forbi her på onsdag, så da blir det baksete.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #165 på: april 08, 2013, 18:43:45 pm »

Har foresten handlet motor, 2.3 longblokk. Det blir et langtidsprosjekt, blir åpnet og lager/pakninger skiftes. Så blir det vel Megasquirt i første runde og turbo etter hvert.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #166 på: april 11, 2013, 13:17:57 pm »

Ny runde med lufting i går, kommer ikke ut mer luft på noen nippler. Kan ikke se noen lekkasjer noe sted, med pedalen er fortsatt "svampete" og lar seg presse i bunn. Må prøve trikset til Tistlo med bruskorken, så får vi se. Eventuelt tar jeg en tur med bilen for og prøve bremsene langs veien i praktisk bruk - på en øde og lite trafikkert vei selvsagt!

Fikk noen flotte deler her om dagen, som må prøves ut når bilen er i drift.


* image.jpg (40.32 KB. 450x600 - vist 482 ganger.)



* image.jpg (93.28 KB. 670x502 - vist 220 ganger.)


Disse er "made in Norway" spessielt for 411/412!

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #167 på: april 11, 2013, 13:43:54 pm »

Fikk noen flotte deler her om dagen, som må prøves ut når bilen er i drift

Disse er "made in Norway" spessielt for 411/412!


Åhhhh, sånne vil jeg ha å Glad
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #168 på: april 11, 2013, 13:49:03 pm »

Fikk noen flotte deler her om dagen, som må prøves ut når bilen er i drift

Disse er "made in Norway" spessielt for 411/412!


Åhhhh, sånne vil jeg ha å Glad

Får spørre pent da! De er jo vakre, skulle hatt et sett til pynt på peishylla!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #169 på: april 11, 2013, 23:31:42 pm »

Custom made?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #170 på: april 11, 2013, 23:35:58 pm »

Jepp, dreid sv såkalt "glassfilled delrin". Metallforing i senter er samme dimensjon som orginal.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #171 på: april 12, 2013, 00:15:47 am »

vist du ikkje får ut meir luft av systemet so er da ikkje der feilen er, men du har lufta nok?? dvs tatt minst to runder på alle 4 hjørner, med minst 5 pump-trykk-opn-steng økter kvar gong? altso sånn at du er sikker på att alt er komt ut?

da som er veldig viktig er at du får lagt ut båndene bak nok, og at frambremsane ellers er opprative og ikkje henger på noko vis, som me hadde problem med på den til han sambygdingen her( vandrepokalen)
sluttresultat med fixa hovedsylindar og luftfritt system er at pedalen er fin når den er nesten heilt i botn. altso ein evigheit med vandring. ligg an til at me kjøper nye både skjever og tromlar. so får me sjå om da hjelper på. (tromlane har kast og skjevene er sundrusta)
da eg reagerte litt på var at når eg drog håndbrekket heilt på so vart pedalen kun ørlite bedre(lenger oppe) derfor mistenker eg at feilen er framme. du kan jo prøva da samma. vist pedalen kjem seg med håndbrekket på so ligg feilen bak, dvs for mykje klaring. hugs å ikkje luft med håndbrekket på!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #172 på: april 12, 2013, 00:23:49 am »

Det skal jeg prøve, god ide! Det er lufta minst like mye som du sier, vil anta en del mer faktisk. Har strammet etter bånd, håndbrekket går vel 3-4 knepp før det er helt i inngrep. Har tenkt litt på reduksjonsventil, om det er det på min og om det eventuelt kan være en synder. Får også legge meg under og sjekke alle rør og skjøter.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #173 på: mai 13, 2013, 11:38:49 am »

I påvente av at bremsesylinderen skal komme tilbake fra overhaling så har jeg begynt og montere ny spylertank. For og slippe og være avhengig av luft fra reservehjulet så bygger jeg om til elektrisk pumpe. Det originale spylerbryteren var allerede klargjort for elektrisk spyler, måtte bare lodde på en ledning. Jeg var så heldig at jeg har fått tak i en spylertank fra biler med lyktespyler, den har bare en nippel for spylerslange i bunn. Jobber var og lage fester, strekke strømledning til pumpe og forlenge spylerslangen.


* image.jpg (68.01 KB. 640x480 - vist 263 ganger.)

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #174 på: november 21, 2013, 19:05:11 pm »

Det står at det er over 120 dager siden det skjedde noe her sist.

Får laga litt liv jeg da Gliser

Sjekk hva jeg har stroppa stumt på hengern i dag!
Jøss, en 2liter 912motor! Bilen motorn har stått i så sabla fin ut au Gliser


* _conv_IMAG0321.jpg (43.13 KB, 800x452 - vist 432 ganger.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Fast Freddy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1493
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #175 på: november 21, 2013, 19:39:39 pm »

Flott. Insprøytninga på denne motoren skal visst til trøndelag Gliser
Loggført

1979 Westfalia camper SOLGT
1973 Vw 1303 s German look prosjekt Solgt
1987 Harley Davidson Softail
1971 Vw 1302s orginal cab solgt
1968 Vw Squareback
Member of Roof lifters garage og
Inntrøndelag Volkswagen klubb

Tlf 98891786
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #176 på: november 23, 2013, 22:47:55 pm »

Du husker att jeg har noe som er ditt??
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #177 på: november 24, 2013, 00:02:31 am »

Jepp, tror det skal bli en tur til Hamar i uka som kommer. Var der her om dagen, men det var på kveldstid.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #178 på: november 27, 2013, 01:13:03 am »

Det er fortsatt hektiske dager, men det skjer så smått litt. Har fått skiftet bremsepumpe, og sliter fortsatt litt med lufting. Men nå virker det som om pumpa holder trykket så da er det en fremgang. Har fått ordnet med lokk til å trykksette bremsevæskebeholderen så det er nå neste skritt.
Vinterhjulene er klare, disse settes på når bremsene er ferdig luftet.

Dewil har jo vært og hentet motor til meg, den blir utgangspunkt for en ny og spennende maskinist. Tanken er å benytte sylindersatsen fra Oettinger (98mm nikasil) som jeg har liggende og pare den med en veiv som er på tur (full circle 82mm slag). Frykten er nå at stemplene jeg har kanskje ikke egner seg for så langt slag, noen som tør uttale seg om hva avstand fra rådebolten opp til stempeltoppen bør ligge på?


* image.jpg (96.12 KB. 640x480 - vist 281 ganger.)

Trangt oppunder dashbordet


* image.jpg (102.29 KB. 640x480 - vist 276 ganger.)

Vinterhjulene


* image.jpg (25.57 KB. 400x300 - vist 228 ganger.)

Veiv

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #179 på: november 30, 2013, 22:53:36 pm »

Takk til Solo for korker som passer på bremsevæskebeholderen! Ved hjelp av en ventiler og litt slange så ble det satt trykk på beholderen. Gikk runden og fikk ut alt av luft på alle luftenippler - jippie, var kjempefornøyd! Men hvor lenge var Arild i paradis? Helt til jeg fikk trampet litt på pedalen, den var "svampete" og ga etter når jeg trykket hardt på den. Shit!

What to do, nå sitter det nyoverhalt hovedbremsepumpe som skal være bra. Jeg kan ikke se noen lekkasjer noe sted. Vet det ble antydet hjulsylindre, men om disse ikke lekker så må de vel være i orden? Hva med ventilen som fordeler trykket mellom foran og bak (den sitter vel på Coupe også, ikke bare stasjonsvogn?), kan det være noe muffens med den?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 12
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!