november 10, 2024, 21:39:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 412 Coupe Carrera  (Lest 121655 ganger)
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #210 på: april 01, 2014, 16:41:47 pm »


Prøv å demonter caliperene foran. stikk en 10mm plate innimellom klossene. Hev caliperene opp slik at de er det desidert høyest punktet i bremsesystemet og luft de der oppe.

Høres ut som en bra ide, hovedpumpa sitter jo montert høyt på 412. Skal prøves!!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #211 på: april 01, 2014, 21:03:28 pm »

Du har vel hydraulisk kløtsj å du ve? Løsne den øverste lufteskruen på calipper og lufteskruen på pumpa til kløtsjen, sett en slange mellomlufteskruene og pump væska igjennom med kløtsjpedalen. Husk og etterfyll og tenk også på at det vil renne over en plass.

OG JA.... Volvo-calippere er no drit å lufte Osteaktig
Loggført

Mvh
Reiel
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #212 på: april 01, 2014, 21:24:32 pm »

En slange mellom lufteskruen på hovedpumpa til clutchen og bort på øverste nippel på caliperen? Så pumpe en stund med clutchpedalen? Så gjenta det på den andre caliperen?

Bremsepumpa sitter jo høyt på 412 Reiel, så det som ble nevnt her med å løsne caliperene og heve dem så høyt som mulig er vel også en god ide?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #213 på: april 01, 2014, 21:55:30 pm »

En slange mellom lufteskruen på hovedpumpa til clutchen og bort på øverste nippel på caliperen? Så pumpe en stund med clutchpedalen? Så gjenta det på den andre caliperen? Jepp... Det har funka på Volvo iallefall...

Bremsepumpa sitter jo høyt på 412 Reiel, så det som ble nevnt her med å løsne caliperene og heve dem så høyt som mulig er vel også en god ide? Gjør det sikkert, har aldri prøvd men i ditt tilfelle ville jeg prøvd alle forslag. Høres desperat ut nå ;-)
Loggført

Mvh
Reiel
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #214 på: april 01, 2014, 22:02:27 pm »

Jepp, betaler flyreisa hjem om du garanterer bra resultat!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #215 på: april 01, 2014, 22:16:52 pm »

Jepp, betaler flyreisa hjem om du garanterer bra resultat!

Resultatet kommer hjem neste uke helt gratis Osteaktig
Loggført

Mvh
Reiel
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #216 på: april 01, 2014, 23:34:56 pm »

Om det ikke er ordna innen du kommer så skal du ikke se bort i fra at det kommer en telefon..... 😉
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3453
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #217 på: april 02, 2014, 21:43:03 pm »

det var oki sa hu ;-)
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #218 på: april 02, 2014, 21:51:54 pm »

Se der ja, da kommer det vel en engel på besøk i morra skal du se! Om enn med noe grå vinger.....  😉
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #219 på: april 03, 2014, 07:12:20 am »

Se der ja, da kommer det vel en engel på besøk i morra skal du se! Om enn med noe grå vinger.....  😉

Må vel være bedre en en engel med skjit på vingan  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #220 på: april 03, 2014, 08:15:01 am »

Tar i mot den engel'n her uansett! 😉
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #221 på: april 03, 2014, 09:45:49 am »

Jeg slet med litt luft i Empi-bremsene mine også. Svampete pedal etter lufting. Tok av caliperen, satt en tvinge på så stempelet ikke fløy ut og vred den slik at luftenippelen ble høyeste punkt på caliperen. Skal ikke være nødvendig å løfte caliperen veldig høyt, bare slik at luften inni caliperen kommer ut.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #222 på: april 03, 2014, 13:05:50 pm »

Kan nok absolutt være noe av problemet mitt også, så det står på forsøkslista. Får besøk i kveld, fikk en hyggelig sms fra nobrakes i går, hvor han tilbyr sine (bremse-) tjenester.... Så nå lever jeg i håpet igjen!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #223 på: april 03, 2014, 13:07:10 pm »

Får besøk i kveld, fikk en hyggelig sms fra nobrakes i går, hvor han tilbyr sine (bremse-) tjenester.... Så nå lever jeg i håpet igjen!

Det var jo rette mannen å få hjelp av.....nobrakes   Blunker
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #224 på: april 03, 2014, 13:28:09 pm »

Får jo håpe han ikke lever opp til navnet denne gangen....
« Siste redigering: april 03, 2014, 13:34:55 pm av Hulken » Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #225 på: april 03, 2014, 15:43:30 pm »

Du får gjemme avbiter og vinkelsliper Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3453
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #226 på: april 03, 2014, 22:09:26 pm »

Får jo håpe han ikke lever opp til navnet denne gangen....
hmm, ble nok som jeg heter dette gitt ;-) sku ikke hatt med egen avbiter ble det sagt  Blunker
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #227 på: april 03, 2014, 22:35:29 pm »

Shit heller, pleier uansett bare å bruke gassen...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #228 på: april 04, 2014, 20:40:19 pm »

Vi fant ut såpass at vi ikke har noe tro på at det er luft i systemet. Klossene var dårlige, endel belgg igjen men litt porøst belegg. Skifta de i dag, og det ble noe bedre. Har fått tips om å kjøre litt med den, at det vil bedre seg etter hvert.
Fikk også reparert viskere, jordingsledningen som hadde hoppet av på motoren. Langt på vei også med spyler, hadde liv i den men så ga den seg igjen. Biltema, kan jo hende det er problemet? Før hadde alle bilrekvisitabutikkene skikkelige spylerpumper, men men nå var det kun Biltema som hadde inne. Den de skaffet på Mekonomen så helt lik ut. Noen som har tips til en bra universalpumpe?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #229 på: april 05, 2014, 09:14:01 am »

Vi fant ut såpass at vi ikke har noe tro på at det er luft i systemet. Klossene var dårlige, endel belgg igjen men litt porøst belegg. Skifta de i dag, og det ble noe bedre. Har fått tips om å kjøre litt med den, at det vil bedre seg etter hvert.
Fikk også reparert viskere, jordingsledningen som hadde hoppet av på motoren. Langt på vei også med spyler, hadde liv i den men så ga den seg igjen. Biltema, kan jo hende det er problemet? Før hadde alle bilrekvisitabutikkene skikkelige spylerpumper, men men nå var det kun Biltema som hadde inne. Den de skaffet på Mekonomen så helt lik ut. Noen som har tips til en bra universalpumpe?

Så en på et forum en gang som brukte el. bensinpumpe, ikke fordi han ville ha mer trykk, men rett og slett fordi han hadde en el.bensinpumpe til overs. Funka visstnok flotters.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #230 på: april 05, 2014, 12:43:35 pm »

Tenkte jeg skulle prøve meg med sorte Lykteomramminger, så jeg handla inn en flaske med Plasti Dip. Det er jo så poppis blant ungdommen, så jeg ville også prøve!


* image.jpg (98.14 KB. 640x480 - vist 293 ganger.)

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #231 på: april 07, 2014, 08:34:01 am »

Tøff øyelook Glad Blend de slik som de ser på bilde med kun tynn stripe igjen  Kult
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #232 på: april 07, 2014, 08:54:36 am »

Hehehe, det tenkte jeg ikke over! Men du har helt rett, det ser tøft ut
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #233 på: april 07, 2014, 12:49:26 pm »

Stridslys er aldri feil, enig med scardeep.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #234 på: april 07, 2014, 12:57:15 pm »

Kanskje jeg skulle støpt noen potter jeg kan sette uttapå lyktene til show og banebruk...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #235 på: april 08, 2014, 13:51:52 pm »

Svart taip funker fint  Osteaktig
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #236 på: april 10, 2014, 15:56:34 pm »

Kanskje jeg skulle støpt noen potter jeg kan sette uttapå lyktene til show og banebruk...
Håhå! Gliser Det hadde vært drittøft
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #237 på: april 10, 2014, 16:00:45 pm »


Håhå! Gliser Det hadde vært drittøft

I carbon da kanskje? 😉
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #238 på: april 11, 2014, 00:10:38 am »

Det ble et par sene timer i kveld også, og nå synes jeg faktisk bremsene virker bra! Har ikke prøvekjørt, håper og få tatt en tur i morgen.
Fikk også feilsøkt på spyler'n som ble død etter noen trykk, ser ut som den nye pumpa tok kvelden kjapt? Det er den tredje pumpa jeg har kjøpt, de to første røyk i forbindelse med montering. Heldigvis bare billig ræl! Nå prøver jeg og få tak i en bedre pumpe.
Monterte også sorte omramminger på lyktene, synes det ble bedre enn sølv - hva synes dere?


* image.jpg (63.92 KB. 640x480 - vist 270 ganger.)



* image.jpg (74.44 KB. 640x480 - vist 285 ganger.)



* image.jpg (60.6 KB. 640x480 - vist 283 ganger.)

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
forBaust
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad


Vis profil

« Svar #239 på: april 11, 2014, 09:38:13 am »

Funker best med sort uten tvil Kult

Loggført
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!