Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #210 på: april 01, 2014, 16:41:47 pm » |
|
Prøv å demonter caliperene foran. stikk en 10mm plate innimellom klossene. Hev caliperene opp slik at de er det desidert høyest punktet i bremsesystemet og luft de der oppe.
Høres ut som en bra ide, hovedpumpa sitter jo montert høyt på 412. Skal prøves!!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
|
« Svar #211 på: april 01, 2014, 21:03:28 pm » |
|
Du har vel hydraulisk kløtsj å du ve? Løsne den øverste lufteskruen på calipper og lufteskruen på pumpa til kløtsjen, sett en slange mellomlufteskruene og pump væska igjennom med kløtsjpedalen. Husk og etterfyll og tenk også på at det vil renne over en plass. OG JA.... Volvo-calippere er no drit å lufte
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #212 på: april 01, 2014, 21:24:32 pm » |
|
En slange mellom lufteskruen på hovedpumpa til clutchen og bort på øverste nippel på caliperen? Så pumpe en stund med clutchpedalen? Så gjenta det på den andre caliperen?
Bremsepumpa sitter jo høyt på 412 Reiel, så det som ble nevnt her med å løsne caliperene og heve dem så høyt som mulig er vel også en god ide?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
|
« Svar #213 på: april 01, 2014, 21:55:30 pm » |
|
En slange mellom lufteskruen på hovedpumpa til clutchen og bort på øverste nippel på caliperen? Så pumpe en stund med clutchpedalen? Så gjenta det på den andre caliperen? Jepp... Det har funka på Volvo iallefall...
Bremsepumpa sitter jo høyt på 412 Reiel, så det som ble nevnt her med å løsne caliperene og heve dem så høyt som mulig er vel også en god ide? Gjør det sikkert, har aldri prøvd men i ditt tilfelle ville jeg prøvd alle forslag. Høres desperat ut nå ;-)
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #214 på: april 01, 2014, 22:02:27 pm » |
|
Jepp, betaler flyreisa hjem om du garanterer bra resultat!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
|
« Svar #215 på: april 01, 2014, 22:16:52 pm » |
|
Jepp, betaler flyreisa hjem om du garanterer bra resultat!
Resultatet kommer hjem neste uke helt gratis
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #216 på: april 01, 2014, 23:34:56 pm » |
|
Om det ikke er ordna innen du kommer så skal du ikke se bort i fra at det kommer en telefon..... 😉
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
Innlegg: 3453
Bosted: oppland
|
|
« Svar #217 på: april 02, 2014, 21:43:03 pm » |
|
det var oki sa hu ;-)
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #218 på: april 02, 2014, 21:51:54 pm » |
|
Se der ja, da kommer det vel en engel på besøk i morra skal du se! Om enn med noe grå vinger..... 😉
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #219 på: april 03, 2014, 07:12:20 am » |
|
Se der ja, da kommer det vel en engel på besøk i morra skal du se! Om enn med noe grå vinger..... 😉
Må vel være bedre en en engel med skjit på vingan
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #220 på: april 03, 2014, 08:15:01 am » |
|
Tar i mot den engel'n her uansett! 😉
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #221 på: april 03, 2014, 09:45:49 am » |
|
Jeg slet med litt luft i Empi-bremsene mine også. Svampete pedal etter lufting. Tok av caliperen, satt en tvinge på så stempelet ikke fløy ut og vred den slik at luftenippelen ble høyeste punkt på caliperen. Skal ikke være nødvendig å løfte caliperen veldig høyt, bare slik at luften inni caliperen kommer ut.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #222 på: april 03, 2014, 13:05:50 pm » |
|
Kan nok absolutt være noe av problemet mitt også, så det står på forsøkslista. Får besøk i kveld, fikk en hyggelig sms fra nobrakes i går, hvor han tilbyr sine (bremse-) tjenester.... Så nå lever jeg i håpet igjen!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #223 på: april 03, 2014, 13:07:10 pm » |
|
Får besøk i kveld, fikk en hyggelig sms fra nobrakes i går, hvor han tilbyr sine (bremse-) tjenester.... Så nå lever jeg i håpet igjen!
Det var jo rette mannen å få hjelp av.....nobrakes
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #224 på: april 03, 2014, 13:28:09 pm » |
|
Får jo håpe han ikke lever opp til navnet denne gangen....
|
|
« Siste redigering: april 03, 2014, 13:34:55 pm av Hulken »
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #225 på: april 03, 2014, 15:43:30 pm » |
|
Du får gjemme avbiter og vinkelsliper
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
Innlegg: 3453
Bosted: oppland
|
|
« Svar #226 på: april 03, 2014, 22:09:26 pm » |
|
Får jo håpe han ikke lever opp til navnet denne gangen....
hmm, ble nok som jeg heter dette gitt ;-) sku ikke hatt med egen avbiter ble det sagt
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #227 på: april 03, 2014, 22:35:29 pm » |
|
Shit heller, pleier uansett bare å bruke gassen...
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #228 på: april 04, 2014, 20:40:19 pm » |
|
Vi fant ut såpass at vi ikke har noe tro på at det er luft i systemet. Klossene var dårlige, endel belgg igjen men litt porøst belegg. Skifta de i dag, og det ble noe bedre. Har fått tips om å kjøre litt med den, at det vil bedre seg etter hvert. Fikk også reparert viskere, jordingsledningen som hadde hoppet av på motoren. Langt på vei også med spyler, hadde liv i den men så ga den seg igjen. Biltema, kan jo hende det er problemet? Før hadde alle bilrekvisitabutikkene skikkelige spylerpumper, men men nå var det kun Biltema som hadde inne. Den de skaffet på Mekonomen så helt lik ut. Noen som har tips til en bra universalpumpe?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #229 på: april 05, 2014, 09:14:01 am » |
|
Vi fant ut såpass at vi ikke har noe tro på at det er luft i systemet. Klossene var dårlige, endel belgg igjen men litt porøst belegg. Skifta de i dag, og det ble noe bedre. Har fått tips om å kjøre litt med den, at det vil bedre seg etter hvert. Fikk også reparert viskere, jordingsledningen som hadde hoppet av på motoren. Langt på vei også med spyler, hadde liv i den men så ga den seg igjen. Biltema, kan jo hende det er problemet? Før hadde alle bilrekvisitabutikkene skikkelige spylerpumper, men men nå var det kun Biltema som hadde inne. Den de skaffet på Mekonomen så helt lik ut. Noen som har tips til en bra universalpumpe?
Så en på et forum en gang som brukte el. bensinpumpe, ikke fordi han ville ha mer trykk, men rett og slett fordi han hadde en el.bensinpumpe til overs. Funka visstnok flotters.
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #230 på: april 05, 2014, 12:43:35 pm » |
|
Tenkte jeg skulle prøve meg med sorte Lykteomramminger, så jeg handla inn en flaske med Plasti Dip. Det er jo så poppis blant ungdommen, så jeg ville også prøve!
image.jpg (98.14 KB. 640x480 - vist 293 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
scardeep
Supermedlem
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
|
« Svar #231 på: april 07, 2014, 08:34:01 am » |
|
Tøff øyelook Blend de slik som de ser på bilde med kun tynn stripe igjen
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #232 på: april 07, 2014, 08:54:36 am » |
|
Hehehe, det tenkte jeg ikke over! Men du har helt rett, det ser tøft ut
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Lowlife
Supermedlem
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.
|
|
« Svar #233 på: april 07, 2014, 12:49:26 pm » |
|
Stridslys er aldri feil, enig med scardeep.
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #234 på: april 07, 2014, 12:57:15 pm » |
|
Kanskje jeg skulle støpt noen potter jeg kan sette uttapå lyktene til show og banebruk...
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
scardeep
Supermedlem
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
|
« Svar #235 på: april 08, 2014, 13:51:52 pm » |
|
Svart taip funker fint
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #236 på: april 10, 2014, 15:56:34 pm » |
|
Kanskje jeg skulle støpt noen potter jeg kan sette uttapå lyktene til show og banebruk...
Håhå! Det hadde vært drittøft
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #237 på: april 10, 2014, 16:00:45 pm » |
|
Håhå! Det hadde vært drittøft I carbon da kanskje? 😉
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #238 på: april 11, 2014, 00:10:38 am » |
|
Det ble et par sene timer i kveld også, og nå synes jeg faktisk bremsene virker bra! Har ikke prøvekjørt, håper og få tatt en tur i morgen. Fikk også feilsøkt på spyler'n som ble død etter noen trykk, ser ut som den nye pumpa tok kvelden kjapt? Det er den tredje pumpa jeg har kjøpt, de to første røyk i forbindelse med montering. Heldigvis bare billig ræl! Nå prøver jeg og få tak i en bedre pumpe. Monterte også sorte omramminger på lyktene, synes det ble bedre enn sølv - hva synes dere?
image.jpg (63.92 KB. 640x480 - vist 270 ganger.)
image.jpg (74.44 KB. 640x480 - vist 285 ganger.)
image.jpg (60.6 KB. 640x480 - vist 283 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
forBaust
Medlem
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad
|
|
« Svar #239 på: april 11, 2014, 09:38:13 am » |
|
Funker best med sort uten tvil
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|