Hawken
Seniormedlem
Innlegg: 332
Bosted: Slemmestad
74 412 2,7l 2-d, 74 412 stv, 73 412 stv +++
|
|
« Svar #300 på: november 19, 2014, 21:09:39 pm » |
|
Blir vel alufanger vel .... Ikke de tunge der
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #301 på: november 19, 2014, 21:16:49 pm » |
|
Blir absolutt alu ja, det var veldig til forskjell på dem
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
|
« Svar #302 på: november 20, 2014, 09:57:20 am » |
|
Skal du kjøpe 912 fangere med side skjørt? Fram og bak👍
Mvh Marius
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #303 på: november 20, 2014, 10:36:25 am » |
|
Skal du kjøpe 912 fangere med side skjørt? Fram og bak👍
Mvh Marius
Bilder og pris?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
|
« Svar #304 på: november 21, 2014, 11:35:52 am » |
|
Bilde har jeg ikke Arild, det er de som satt på min. Har bilder av de på bilen, men ikke løse. Har også sideskjørt vis du trenger disse:) Det er byttet ut med 964 fangere med tilbehør
Det går på Porscheforum for mellom 5-8 lapper
Har også speil:)
Hva byr du?
Mvh Marius
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #305 på: november 21, 2014, 11:37:07 am » |
|
Usikker... Jeg har sett på noen på finn, men det er vel til "G"-modellen. Den er annerledes?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
|
« Svar #306 på: november 21, 2014, 15:45:14 pm » |
|
Det er det samme Arild:)
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #307 på: desember 23, 2014, 19:13:47 pm » |
|
Skal du ha IC der så er det vel ingen grunn for at vingen skal kunne felles ned da den trenger den luften den kan få.
Da kan den jo trigges av tenninga, slik at den går opp når tenninga skrues på og ned når den skrues av.... [/quote] Er nok ikke noe´ IC som skal trigge´ den på bilen til Arild nei.. Jeg VET hva Arild har i tankene med den der...
|
|
« Siste redigering: desember 23, 2014, 19:48:44 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #308 på: januar 01, 2015, 12:27:51 pm » |
|
I tenkeboksen om dagen, når det gjelder oppgradering av setene i bilen. Jeg har et par eldre 911 stoler som jeg synes har en klassisk og "riktig" look, men usikker på om de egentlig er en oppgradering. Redd de er like myke og gir like lite støtte som de originale. Derfor har jeg sett på nyere Porsche stoler, som både har mye mer sidestøtte og også komforten det er med varme i stolen
image.jpg (43.63 KB. 500x600 - vist 331 ganger.) De "gamle" Porsche-stolene.
image.jpg (37.89 KB. 500x375 - vist 345 ganger.) De "nye" Porsche-stolene. Hva tenker folket???
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #309 på: januar 01, 2015, 15:01:24 pm » |
|
de øverste stolene passer bilen bedre i mine øyne.
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
OTO
Supermedlem
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
|
« Svar #310 på: januar 01, 2015, 19:08:09 pm » |
|
Jeg ville gått for de "nye" i din bil.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem
Innlegg: 486
Bosted: Follo
|
|
« Svar #311 på: januar 01, 2015, 19:37:17 pm » |
|
De gamle er jo ordentlig fine, men hadde nok gått for de "nye" for jeg tenker man sitter bedre i dem.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #312 på: januar 01, 2015, 20:52:04 pm » |
|
Liker utseende til de eldre, men som bjorklo sier så tror jeg de nye er bedre å sitte i. I tillegg har de varme, som gjør seg på kaldere dager. Et vanskelig valg!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
VW 612 RS
Seniormedlem
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu
VW 612 RS
|
|
« Svar #313 på: januar 01, 2015, 21:48:12 pm » |
|
Til opplysning trenger du de orginale bryterne og ledningsnett for varme for å få kontroll på setevarmen. Da det bare er multikontanter på disse setene og ikke noe man bare kobler til med pluss og minus. Varmen har også flere trinn. Og de fleste el setene har også minne noe som kludrer det til ennå mere med en del elektronikk på sjåførsetet. Så skal man ha fungerende setevarme må man ha alt av ledningsnett og brytere. Bare et tips der altså
|
|
|
Loggført
|
- Audi S6 -97 avant - Audi A4 -97 1.8TQ avant - VW 412/6 -74 (3,0/930) - VW 1303 -74 (2,9/901) - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #314 på: januar 01, 2015, 22:10:08 pm » |
|
928 stoler med kun varme, og jeg tror jeg kan få med ledninger og brytere.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #315 på: januar 03, 2015, 01:03:50 am » |
|
Har stått fremoverbøyd oppi motorrommet noen ettermiddager nå, for og få ut dynamoen. Nesten like kjapt å plukke ut hele motoren, men den kom omsider ut. Så viste det seg dessverre etter demontering at kommutatorene (hva er det norske navnet?) var så slitt at det må til en ny dynamo dessverre. Gidder ikke å gjøre et forsøk på å dreie, for så å oppdage at det ikke funker etter så mye jobb for å få den på plass.
image.jpg (52.95 KB. 450x600 - vist 340 ganger.) Dynamo utmontert og delt.
image.jpg (29.5 KB. 450x600 - vist 366 ganger.) Slitt!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Jb68
Supermedlem
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
|
« Svar #316 på: januar 03, 2015, 15:26:02 pm » |
|
Bruk de nye stolene , de blir mere konfotable på tur og ser bedre ut
|
|
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
VW 181
Supermedlem
Innlegg: 814
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #317 på: januar 03, 2015, 15:38:51 pm » |
|
Tror jeg heller mot de nyeste stolene... De ser skikkelig lekre ut og passer nok fint i bilen din.
|
|
|
Loggført
|
1971 VW 181 "Erwin" 1972 1302s "Smurfen"
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #318 på: januar 03, 2015, 16:26:23 pm » |
|
Heller nok mot de nye selv, så får de andre legges ut for salg. Bytter også baksete, slik at det blir sorte seter foran og bak.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
|
« Svar #319 på: januar 03, 2015, 19:01:29 pm » |
|
Har dynamo arild
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #320 på: februar 27, 2015, 00:33:45 am » |
|
Jobb, kuldegrader og litt skolegang har satt sin stopper for fremdriften en stund, men det går i mot lysere tider. Jeg har som mål at jeg skal få blitt med på noen treff i år, så får vi se hvilke. De gamle 912 setene har blitt byttet ut med nyere 944 seter som veier bare en brøkdel - er det racing så er det racing. Må få tak i noen trekk til dem, eventuelt om noen har trekk til sitepute og rygg så får du rope ut. De er sorte, "skai" på siden og nålestripet stoff i senter. Jeg har også endt opp med en Vintage Speed potte, av denne typen;
image2.JPG (18.84 KB. 600x347 - vist 295 ganger.) Synes ikke anlegg med to rør ut i boble-look passer seg på 412, så jeg vurderer å sveise igjen det ene hullet og lage et rør ut på siden noe lignende slik det er gjort på denne potta;
image1.JPG (28.31 KB. 800x422 - vist 275 ganger.) Vil da forlenge røret lenger ut til siden slik at det ender opp det eksosrøret kommer ut originalt. Hva tror folket?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #321 på: mars 01, 2015, 11:51:23 am » |
|
Det blir mye bedre med et rør.
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #322 på: april 02, 2015, 12:54:38 pm » |
|
En kjapp renovering av ratt i går, ble mye bedre med relativt lite jobb. Før (gustent og grått);
image.jpg (99.86 KB. 800x600 - vist 334 ganger.) Etter (svart og lekkert);
image.jpg (51.11 KB. 450x600 - vist 327 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #323 på: april 02, 2015, 13:47:09 pm » |
|
En kjapp renovering av ratt i går, ble mye bedre med relativt lite jobb.
Før (gustent og grått); [ Vedlegg ]
Etter (svart og lekkert); [ Vedlegg ]
Brukte du den her : ?
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #324 på: april 02, 2015, 15:51:16 pm » |
|
Nope, skinnfarge innkjøpt hos Poleringskongen
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #325 på: mai 18, 2015, 23:17:40 pm » |
|
Har hatt lyst på turteller lenge, og som vist tidligere i tråden så er 914 instrumenter det jeg har valgt og gå for. Ved å snu monteringsplata opp ned så begynte den å nærme seg en "grei passform". Litt erfaring fra bilstereobygging i gamle dager kommer godt med når det skal tilpasses.
image.jpg (40.24 KB. 800x530 - vist 290 ganger.) Slik sitter det montert i 914
image.jpg (101.75 KB. 800x600 - vist 337 ganger.) Plate snudd opp ned, og tilpassing påbegynt
image.jpg (65.56 KB. 800x600 - vist 289 ganger.) Sparklet venstre side
image.jpg (74.67 KB. 800x600 - vist 297 ganger.) Sparklet høyre side
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #326 på: mai 19, 2015, 17:13:00 pm » |
|
Pusset og sparklet litt mer...
image.jpg (65.5 KB. 800x600 - vist 288 ganger.) På vei!
image.jpg (60.71 KB. 800x600 - vist 273 ganger.) Finpusset venstre side
image.jpg (62.09 KB. 800x600 - vist 280 ganger.) Finpusset høyre side
image.jpg (58.85 KB. 800x600 - vist 521 ganger.) Klar for skai???
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Svein.
Supermedlem
Innlegg: 2435
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #327 på: mai 19, 2015, 18:42:15 pm » |
|
Dette blir bra
image.jpg (8.49 KB. 233x204 - vist 235 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #328 på: mai 19, 2015, 19:37:45 pm » |
|
Takker! Litt usikker på om jeg skal sparkle opp igjen høyre side. På venstre side så er en en rund fin bue, mens det på høyre side er et rettere parti. Blir ikke veldig synlig i bilen, men jeg vet det er sånn....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #329 på: juni 18, 2015, 14:17:10 pm » |
|
Det går sakte men sikkert fremover, får lurt inn en time nå og da innimellom familieoppdragene. Holder på med dashbord og nærmer meg trekking med vinyl på dette. Parallelt så jobber med med delene som skal inn i dashbordet. Synes belysningen i Porsche instrumentene var litt daff, så nå er det montert ledstriper som gir et mer jevnt og hvitt lys. Ledstripe limt inn
image.jpg (36.85 KB. 800x600 - vist 276 ganger.) Originalbelysning
image.jpg (50.13 KB. 800x600 - vist 267 ganger.) Ledlys
image.jpg (46.77 KB. 800x600 - vist 263 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
|