mai 02, 2024, 16:50:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Back in beige...  (Lest 71901 ganger)
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #120 på: november 24, 2010, 11:25:04 am »

Stemmer nok at han testet flere. Jeg fulgte med litt på den tråden mener det var for noen år siden..
Det morsomste var vel at han påstod at Tyskerene hadde startet med modifiserte Posrche hus-med bedre luft distribusjon ETTER at han hadde "bevist" at det ikke funket.  Mens Tyskerene hadde laget de nye husene i en årrekke før hans tester. (Klaus- Remmele m flere.)

MEN: jeg vet jo ikke om mine modifiseringer fungerer. Så jeg er veldig åpen for innspill.
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #121 på: november 24, 2010, 17:57:49 pm »

oi faen...
Dette med ducting har gått meg hus forbi.
Har dere noen linker til dette problemet?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #122 på: november 24, 2010, 19:02:53 pm »

Mulig dette er bare om hans eget viftehus men dere kan kanskje begynne der så finner dere muligens de andre viftehusene også.

http://www.aircooledtechnology.com/type1/dtm/index.htm
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #123 på: november 25, 2010, 21:59:56 pm »

Fant dette bilde på pauter nettsia: http://www.pauter.com/images/shroud1b.jpg
Loggført

Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #124 på: november 26, 2010, 10:48:06 am »

Har sett Don sin løsning.
Men det jeg ikke helt er enig med, er at den er symetrisk for 1-2 siden og 3-4 siden.

Vifta leder luften mot 1-2 siden, se på bildet av viften bakfra, der ser man de 4 vingene og rettningen som er i Porsche-vifteringen. Min tanke er da at man må hjelpe litt ekstra mot side 3-4, siden 1-2 er allerede forfordelt av rotasjonen i luften samt disse vingene.

De 2 ledeblekkene mine på 3-4 siden henter luften helt inni ringen. så i praksis (teori) henter de 1/2 parten av all luften viften leverer, og fordeler denne mot side 3-4.

Ledeblekket på side 1-2 står i et områden med mye luftstrøm, så dette blekket endrer bare retningen på luften slik at det går mer mot sylinder 2 og ikke bare rett mot sylinder 1.

Dette er bare mine tanker rundt løsningen, jeg sier ikke at dette er riktig. Testing vil vel strengt tatt vise om det er det.


Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #125 på: november 26, 2010, 18:00:36 pm »

Personlig så har jeg mye mer troen på din variant! Blunker
Loggført

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #126 på: november 29, 2010, 09:32:58 am »

Dessverre er DTM viftehuset til mr Raby, unnskyld meg, GRISESTYGT!
Og de enkle alublekka inne i porschekjølinga må da jaggu gjøre susen noe annet skjønner ikke jeg.

Takk for bildene, håper du ikke har noe imot at jeg lagret dem for å ha noe å se på selv senere.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #127 på: november 29, 2010, 10:54:02 am »

Porsche vifte er jo egentlig nesten vakker. spesielt i forhold til DTM...

Jeg tror alle endriger inne i huset hjelper.

Bare lagrebildene, Er ikke patent på løsningen   Blunker
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #128 på: desember 13, 2010, 23:15:52 pm »

Har endelig startet testmontering av alt utenpå motoren. En del av delene er laget litt i luften uten test på motoren, så det er alltid interresant å skru tingene på for første gang.
Det heimelagde kulelagrede gass-staget, med deler både fra Ikea og kopimaskin gikk ikke helt klar viftehuset, så på det måtte jeg snu armene til oversiden. Men nå virker det fint, veldig presist og tight og.

Eksosen passer fint, og går klar der det må. Det er til og med plass til bensinpumpen. :-)
Litt An-fittings så er resten av olje og bensinsystemet klart. ligger noen meter ferdig i bilen også..

Intercoolerene er testkjørt med vannsystemet i bilen og det pusher bra med vann.

Så det går fremover... Litt deilig å skru ting på, uten å måtte skru de av igjen!

Fikk noen feil deler til tiggen, så den er ikke i drift, så sveising blir det først til helgen, da skal Wastegate og eksos-demper monteres.



* testmontering.JPG (142.84 KB, 678x453 - vist 765 ganger.)

* testmontering2.JPG (148.43 KB, 671x448 - vist 759 ganger.)

* testmontering3.JPG (141.25 KB, 673x450 - vist 798 ganger.)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #129 på: desember 13, 2010, 23:23:38 pm »

nice!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #130 på: desember 13, 2010, 23:28:14 pm »

Ser hardcore heftig ut :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #131 på: desember 13, 2010, 23:30:25 pm »

ooooh-yeah
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #132 på: desember 13, 2010, 23:41:32 pm »

Den kan jo rammast inn og hengast over kjøkkenbordet!

Grommm
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #133 på: desember 14, 2010, 19:14:58 pm »

takk for hyggelige tilbakemeldinger! 
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #134 på: desember 14, 2010, 19:34:47 pm »

Det der er jo direkte motor-porno  Sjokkert

VELDIG fint arbejde! Gliser Skal glede mig til at se og høre denne i aktion.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #135 på: desember 14, 2010, 20:32:36 pm »

 Sjokkert Sjokkert
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #136 på: desember 20, 2010, 19:05:41 pm »

Innmari kult med reimdreven bensinpumpe. Pussig at ikke flere går en slik ordning. Hvor mange hester duger den til og hvor mange hester drar den? Pris? Og hvordan gjør du det med reima?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #137 på: desember 21, 2010, 10:23:37 am »

Hei. Ja er egentlig rart at ikke flere bruker remdrevet pumpe, en fordel er at den leverer lite bensin på tomgang-lavturtall og mer og mer ved høyere turtall.

Denne pumpen leverer en del bensin og krever en SVÆR regulator:
Supports up to 3600 HP gas, 1800 HP methanol.

Har ikke sjekket hvor mange hk den eventuelt drar, men den drar ikke 20-45 ampere som tilsvarende elektriske pumper. Noe som burde være fordel nok.

Reimen blir tannreim, med lite tannhjul utenpå det vanlige reimhjulet på veiven.  tenkte å bytte ut reimhjulene til milimeter rem, og da har vi utstyr på jobben som kan lage remmer i ønsket lengde.
Innfestingen til pumpa gjør at jeg strammer remmen på samme måte som en dynamo.

Pris havner vel rundt 10 med alt.
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #138 på: desember 21, 2010, 10:46:14 am »

Her er bilde av hvordan det blir i bilen.

dårlig mobil bilde....


* regulator.jpg (139.96 KB, 742x557 - vist 759 ganger.)
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #139 på: desember 26, 2010, 23:50:36 pm »

Fikk lurt meg ned i kjelleren etter en runde med ribbe hos familien.
Eksosanlegget -demper hadde jeg laget for lenge siden. Men det var tilpasset vanlig 4 bolt flens, og nye turboen har V-bånd, så dette måtte bygges om.
Wastegaten hadde heller ikke noe plass, så den måtte få litt rør og plassering. Etter noen kjappe mål i garasjen og litt bøyd sveisepinner for plassering, var det bare å borre og kutte...
Ble ganske tight og fint. Får håpe det passer i bilen.... Lager resten av eksosen når motoren er i bilen.

Bildene er etter punkting. Punkter med Mig, og sveiste det med tig etterpå. Synest det er det enkleste.

God Romjul!


* wastegate.JPG (140.9 KB, 711x475 - vist 630 ganger.)

* wastegate2.JPG (148.55 KB, 720x481 - vist 583 ganger.)
Loggført
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #140 på: mars 01, 2014, 13:51:43 pm »

Ikke lenge til det er vår i luften Carsten - satt her og leste gjennom tråden din i formiddag. Hadde vært morsomt om denne kom på veien til sesongen!
Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #141 på: mars 01, 2014, 23:06:57 pm »

Tipper Carsten blir en av de friske pustene som kommer på SCC i år!!!
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #142 på: mars 04, 2014, 14:17:08 pm »

Børstet støvet av bobla i helgen som var.
Hadde vært morro å kjørt litt i år ser jeg!
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #143 på: mars 05, 2014, 12:51:30 pm »

Stå på! Finn frem arbeidslyst til dette prosjektet!!!
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #144 på: juni 24, 2014, 20:53:26 pm »

Jeg fant jeg fant....
Etter en lang vinterdvale fant jeg en boble i garasjen!
Driver litt med ledninger....


* image.jpg (115.22 KB, 640x478 - vist 543 ganger.)
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #145 på: juli 10, 2015, 09:15:17 am »

Klar for SCC i år da?  Gliser
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #146 på: juli 10, 2015, 10:44:17 am »

Endelig en oppdatering! Takk Carsten. Enda en versting på gang som igjen betyr at vi har noe å glede oss til i sesongen som kommer.

Keep on with the good work!

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #147 på: juli 10, 2015, 11:22:46 am »

Endelig en oppdatering! Takk Carsten. Enda en versting på gang som igjen betyr at vi har noe å glede oss til i sesongen som kommer.

Keep on with the good work!

Mvh
BB

Beklager BB, det var jeg som trakk denne frem igjen, oppdateringen hans er fra 2014.. Øyerulling
Så den burde jo være klar til SCC mener nå jeg...
Loggført

Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #148 på: juli 10, 2015, 19:02:37 pm »

 Gliser Gliser
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #149 på: juli 10, 2015, 19:04:09 pm »

Klar for montering..


* image.jpg (41.52 KB, 800x598 - vist 409 ganger.)
Loggført
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!