mai 12, 2024, 16:23:41 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Useriøse delekjøpere  (Lest 6377 ganger)
Eide
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted: Uskedalen



Vis profil WWW
« Svar #30 på: oktober 30, 2008, 22:21:33 pm »

Jau, klart dere som har sendt varer i oppkrav og fått den tilbake pga kjøper ikkje gadd hente den, ikkje vil sende i oppkrav.eg skjønner det , men dere må da forstå at folk som har forhandsbetalt og ikkje har fått varen ikkje vil forhandsbetale for deler.
Greit at oppkrav koster meir men det er nå kjøper klar over og han må ta kostnadd med det.
Vi har jo bevis i massevis for at mange er nok dessverre ikkje til å stole på.
Uansett handel så blir nok folk enige vil eg tru i dei fleste tilfeller.men når dere slenger ut sånne komentarer så må dere rekne med svar.
Loggført
v14127
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Høylandet



Vis profil
« Svar #31 på: oktober 31, 2008, 07:07:23 am »

Her er det mange løsninger på samme sak. Vi får vel ta et standpkt. hver og en av oss, på hvilken måte vi skal kjøpe/selge deler. Sikkert salg/kjøp blir det ikke før vi ser hverandre i øynene med penger i handa.

Mange gode innspill. Takker for svar
Loggført
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #32 på: oktober 31, 2008, 17:09:58 pm »

Det er kanskje en ide at SELGER skriver i annonsen hvordan han ønsker å motta betaling?
På denne måten vil de som IKKE ønsker å betale på den måten kunne luke "seg selv" ut fra budrunden, eller ta kontakt med selger per PM etc. for å spørre om deres kred. er god nok for en annen betalingsmåte.

f.eks.
 Kult
Loggført

... it's an adiction ... 
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #33 på: oktober 31, 2008, 17:53:09 pm »

Kansje vi skulle fått sånn stjernesystem som det er på f.eks. e-bay?
Da ser jo alle åssen type du er..  Blunker
Loggført

Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #34 på: oktober 31, 2008, 19:59:26 pm »

Det har de på et annet forum jeg "vanker" på.
De gir karakter utifra kjøp/salg
Se her:
http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=182400

Vi har ikke vBuletinn forum, men det er garantert en slik "adon" for SMFforum også.

EDIT:
Her: http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=346

EDIT 2:
Slik ser det ut:
« Siste redigering: oktober 31, 2008, 20:06:04 pm av Vemund Simensen (prizma) » Loggført

... it's an adiction ... 
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #35 på: oktober 31, 2008, 21:46:38 pm »

ååå genialt!!!

Moderatorar: Sånn må me få!!! Please! Kysser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #36 på: oktober 31, 2008, 22:20:19 pm »

Du får ønske deg til jul...  Osteaktig
Det som er genialt med dette, er at vi fort ser hvem som ordner opp for seg. Noe jeg regner med blir bort i mot alle her inne.. Blunker Også blir det slutt på denne typen tråd, for det er jo ikke første gang det har vært heftige diskusjoner rundt dette..
Loggført

Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #37 på: november 01, 2008, 01:52:45 am »

Det gjør det veldig enkelt å avgjøre hvem man vil kjøpe/selge av/til iallefall!
- Dog man må være kritisk til kommentaren og karrakteren man gir, grunnet dette vil stå for "alltid".

En kan ikke endre denne i hytt og gevær etter som dagsformen endres.
- Så man må være bevist på valget man tar, og feedbacken, samt heller la tvilen komme den andre tilgode (som på QXL f.eks.).
Loggført

... it's an adiction ... 
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #38 på: november 01, 2008, 08:27:06 am »

Dette blir det like mye tull av, Folk vil diskutere dette like mye. Det er alltdi 2 sider av en sak uansett. Jeg vil iallefall kvie meg for å selge noe da. Uansett hvor seriøs jeg er i handel, så vil ikke jeg like å bli evaluert på en sånn måte. La oss si at kjøper er helt uenig meg meg om en bra vare, så blir man hengt ut med at man selger dårlige ting.

Men nå sender ikke jeg i posten, bare på oppmøte og en sjelden gang sende med andre. Og da bare til folk jeg kjenner stort sett.
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #39 på: november 01, 2008, 08:49:07 am »

Blir vel daglig solgt en hel haug med deler her inne, og det hører jo skjeldenheten til at noen har gått på en smell..
Har jo vært etpar episoder her, med fullt navn og greier. Det har vært noen kjipe greier, og har som regel endt opp med en misforståelse eller noe. Dette tror jeg de fleste har tatt lærdom av, og holder seg på matta.
Kona lurer alltid på hvorfor jeg tør å sette over penger her og der, uten at jeg har noe garanti for at jeg får delene mine. Men jeg sier det rett ut, at dette handler om å stole på folk. Og at jeg etter mange år med sånne kjøp, aldri har opplevd noe kødd..
Skulle det en dag skje, skal jeg helt fint klare å ordne opp i det uten en hel masse oppstyr..
Man kjenner jo såklart ikke alle her inne, men noen kjenner noen, som igjen vet hvem en eller annen er. På denne måten kan det meste ordnes.
Men må innrømme at behovet har aldri vært der for min del..
La det heller gå litt sport i det å være ærlig, uten at alle må se det i form av stjerner, og smilefjes..
Petter'n.
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #40 på: november 03, 2008, 09:14:00 am »

Den tilliten vi har her inne hadde raskt blitt brudt ned dersom vi hadde innført et slik system. Vi som har vanka på vw forum en del år så jo hva som skjedde når man tok i bruk en mer manuell versjon av et slikt system, også kjent som "svartelista".
Den lista var et klassisk eksempel på at en sak alltid har to sider. Det å leke politi å finne ut hvem som hadde rett/feil for å kvalitetssikre et slikt system så det blir høvelig rettferdig er en fulltidsjobb.

Jeg synes vi klarer oss ypperlig uten, og tror det vil være bedre for miljøet vårt å slippe å bruke 20% av forumet på å diskutere de få tvistene vi har.
Heldigvis har vi noe som heter Norges lover. Dersom man blir svindlet så har man som regel et kontonr, navn og et lokalt politikontor.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
v14127
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Høylandet



Vis profil
« Svar #41 på: november 04, 2008, 22:27:20 pm »

TROR DET ER MANGE NOK SOM HAR UTTALT SEG.

VI AVSLUTTER DENNE TRÅDEN NÅ
Loggført
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #42 på: november 05, 2008, 06:32:06 am »

Tråden ligger jo fortsatt åpen for debatt, man sletter ikke bare et slikt emne uten spesifikk grunn.

Dersom noen ønsker å diskutere, kan de vell få lov til det?

Just my 2 cents.
Loggført

... it's an adiction ... 
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #43 på: november 05, 2008, 09:55:51 am »

Tråden ligger jo fortsatt åpen for debatt, man sletter ikke bare et slikt emne uten spesifikk grunn.

Dersom noen ønsker å diskutere, kan de vell få lov til det?

Just my 2 cents.


Det er jo hensikten med hele forumet :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #44 på: november 05, 2008, 10:32:56 am »

Ja til nei og nei til ja!
det diskuters jo rundt her og ikke alle kan bli enig.
We agree to disagree!
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!