mai 16, 2024, 22:35:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8
181  Forum / Rat-look / Sv: Hva synes du om jernkors ol. på vw? på: desember 16, 2007, 11:16:54 am
det handler heller ikke on swaztika korset...  alle vet hva det står for..  så synes det er dumt å blande inn det her..  men det er meg da... 
182  Forum / Rat-look / Sv: Hva synes du om jernkors ol. på vw? på: desember 15, 2007, 22:32:08 pm
er vel ikke mange  eller ingen på dette forum som har opplevd krigen.. eller den grusomheter..  og det har vel aldri heller vært snakk om swaztika(hakekors) på bilen..  men hvorvidt det er ok/ikke ok å kjøre med jernkors..  masse delte meninger der ute, og det må man jo nesten bare leve med..  jeg personlig ser ikke på en som kjører med jernkors på bilen sin som nazi.. men det er sikkert mange der ute som gjør det, og sånn kommer det sikkert til å bli for alltid..  som sagt i en tidligere post så har det tyske flyvåpen fortsatt jernkors på sine fly.. noe sier meg at de ikke fortsatt er nazi..selv om de fortsatt har det.. må jo være en slags mening bak det.. ikke at man elsker hitler og alt som har med nazister å gjøre.. 
183  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: ville dette funket...(dekk dim.) på: desember 14, 2007, 15:49:13 pm
hvis da 135 dek skal sitte foran på en med original 40 noe hesters motor , er vel kanskje bremsene gode nok.. eller..  er sikkert merkbar forskjell på det , men når man allikevel skal skli rundt i gå fart er det vel greit..  men tror jeg skal prøve det allikevel. de f-560 dekka jeg har nå er så høye i profil.. så tenkte å kjøre de bak i stede.
184  Forum / Rat-look / Sv: Hva synes du om jernkors ol. på vw? på: desember 14, 2007, 15:44:42 pm
bare et spørsmål..  når det tyske luftforsvar i dag bruker jernkors på sine fly, er de fortsatt nazister..Hæ eller hva...  hake kors og andre typer insignia (som ss logo ) er i mine øyne nazi.  men jernkors er ikke så nazi som man skal ha det til..  er bar det å faktisk kunne se bruken av det og tolke evt personer som bruker det til det de er .. ikke nødvendigvis nazi nei... 

men med bilder av nye tyske fly med det på synes jeg ufarliggjør det endel..  i mine øyne..  det får være folk der ute som synes andre ting.. helt greit... 
185  Forum / Rat-look / Sv: Hva synes du om jernkors ol. på vw? på: desember 13, 2007, 20:43:56 pm
vel, jernkors (må ikke blandes med malteserkors.)  var vel sett på som en av de høyeste utmerkelser en tysk soldat/offiser kunne få under krigen. så det har desidert noe med nazismen å gjøre.. (det hadde da et lite nazikors i midten) noe som igjen faktisk hadde vært i hinduismen lenge før hitler tok det i bruk..  men nok om det..  tror det med jernkors innen custom hadde mye med krigen å gjøre. det å vekke oppmerksomhet og lignende..  være provoserende.. og ettersom det da begynte i biker kultur på 50 tallet var det nok mere provoserende enn det er i dag..

men bruken av det i dag er i mine øyne lite farliggjort mye pga feks. jesse james..

bruk av tyske merker på en vw er i mine øyne helt greit.. såklart ikke sånne som f.eks ss merket og hakekors..  men en tysker hjelm på taket eller i bilen og sånn er ikke så farlig..det er når man som nicolai sier, at de putter merker på den som ss f.eks at det begynner å tippe.. den type hjelm hadde det tyske forsvar etter krigen også. så ikke ille bare hjelm..  jeg skal selv kjøre med et kors på min boble ..  den er jo tross alt tysk.. og hvis folk da vil tolke meg som nazi, er det helt på jordet..    den tyske ørnen f.eks er meget kraftfullt symbol og brukes i masse vw relaterte logoer og sånn.. samme gjelder masse tyske fonter på skrift..  som gotisk font feks..  er jo der for å vise det tyske slektsbånd som vw har..     så rene nazi statements og merker er ikke bra synes jeg, men andre mer uskyldige merker er greit..  selve bobla er jo et avkom fra nazismen.. og dere kjører jo i den..  er vel ikke nazi for det om man liker denne bilen..
186  Forum / Rat-look / Sv: En rusten bildetråd på: desember 13, 2007, 20:26:17 pm
det var en sykt tøff buss.. ønsker seg sånn til jul..
187  Forum / Rat-look / Sv: En rusten bildetråd på: desember 13, 2007, 20:09:50 pm
sa jo ikke at man skulle bruke det heller..  men hvis man skal diskutere tyske merker og utstyr som har hatt noe med nazi tyskland å gjøre, stiller vel vw ganske svakt..  egentlig..  liker ikke nazi ting jeg heller. men det var litt kritik av tysk hjelm på den skallen.. og da er vel omfattende bruk av jernkors også nok til å legge i tvil.. eller?  ikke alt er så ille som man skal ha det til.. men nok om det..  bør vel nesten starte en tråd om diverse tegn som man sier ok til å bruke da..
188  Forum / Rat-look / Sv: Definisjon på Rat-Look? på: desember 13, 2007, 19:32:20 pm
ok.. har hørt at nett siden hoodride.com var nede pga av det..  ,men tanker mer på navnet hoodride,, og dets betydning..  er vel litt samme som rat-look.. men trengte hvis bare slamma biler og ikke akkurat rustet og sånn..  men kan ha tatt feil der.. og det at du også faktisk har sprayet det på bilen din..  at det var et comunity og ikke en person..  rat-look er kult det. men hvis bilen din ikke er resto eller cal-look. men derimot senka og ellers original.. hva er den da...Hæ
189  Forum / Rat-look / Sv: En rusten bildetråd på: desember 13, 2007, 15:02:31 pm
hvis man kan kjøre rundt med et jernkors på bilen eller andre detaljer, er vel en tysker hjelm like uskyldig..  er vel ikke nazi om man kjører i tysk bil heller..  man får ta det som det er.. tysk er jo engang tysk.. he he
190  Forum / Rat-look / Sv: Definisjon på Rat-Look? på: desember 13, 2007, 14:59:20 pm
ok. sånn å forstå..  da er det vel ikke tvil da.. ikke helt informert om det..  trodde det var en slags fellesnevner det navnet..
191  Forum / Rat-look / Sv: Definisjon på Rat-Look? på: desember 13, 2007, 14:17:57 pm
hvis det er så masse usikkerhet om hva som er rat-look.  hvorfor ikke kalle hele denne seksjonen for hoodride i stede for rat-look.... er vel større nisje det .. eller?
192  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: bakseterygg boble.. på: desember 07, 2007, 19:58:00 pm
det er fikset.. men takk for svar
193  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Nicolai's HoodRide Notch på: desember 05, 2007, 23:11:53 pm
de flyter ikke på den måten som de ville gjort, hvis de evt hadde vært vannrette. ikke på skrå.. 
venter på et fastback prosjekt jeg nå.. muligens da. hvis det er noe igjen av det..  den skal jeg ihvertfall kjøre rat..  men får se..   bilen må hentes først..  liker t3 mer og mer..  men som sagt tøff bil..
194  Forum / Teknisk, teori og praksis / bakseterygg boble.. på: desember 05, 2007, 22:17:12 pm
hei.. noen som vet hvordan den platen bak på baksete ryggen sitter festet. er det skruer eller klips eller hva..  trenger å bytte teppet bak der så må få den av... takk.
195  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Nicolai's HoodRide Notch på: desember 05, 2007, 16:22:45 pm
kule biler det der.. men personlig ville jeg fjernet flammene, gamle eller ei.. ser ut som at det er stickers. og de flyter liksom ikke helt med bilen. rat eller ei.  de passer ikke inn synes jeg da... ellers er bilen knalltøff..  evt andre felger. men det er ikke nødvendig..  skal vel i teorien være ganske lett å senke t3 foran skal det ikke. det er vel splines der også.. eller er det kun på senere modeller..   
196  Forum / Teknisk, teori og praksis / alder på motor.. på: desember 05, 2007, 09:47:21 am
er det noe mulighet å finne ut hvordan årsmodell en motor er fra..?  noe nr eller lignende , evt hvor finner jeg det...
197  Forum / Rat-look / Sv: Definisjon på Rat-Look? på: desember 04, 2007, 16:55:15 pm
tja si det.  jeg synes at en sliten bil som man ikke kan speile seg i er rat..  at den er lav er bare en positiv bonus..  men noen steder ser man jo at rat er rimelig strøkne, men laget for å se sliten ut..  er vel rat det og synes jeg ihvertfall..  pluss de er mere brukervenlig, ang slitasje og striper/bulker o.l..  det er ihvertfall sykt tøffe biler...  rust er vel ikke alltid dumt.. så lenge det kan kjøres med trygt...
198  Forum / Teknisk, teori og praksis / ville dette funket...(dekk dim.) på: desember 04, 2007, 15:48:52 pm
hei.. kjører nå med 185/65 bak og med 155 noe foran..  så tenkte evt å kjøre med 135/70 foran og bruke 155 dekka bak..  burde man ha de bredere eller hva er meningene der ute. den er en ganske senka ikke helt rat men litt.. så kjører med de porsche replika felgene.. usikker på bredde på de. men sikker 4,5 og 5,5.. kanskje..  hvordan er dekkslitasjen med brede dekk versus smale dekk bak med endel camber...  er det bedre med smalere dekk o.l.  tips...
199  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: desember 04, 2007, 10:00:18 am
nice det her...vurderer å notche springplaten min selv..
200  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: sway away eller puma senkere.. på: november 29, 2007, 23:40:57 pm
tenkte mer på typen senkere.  det brukes jo begge deler. den med tenner og den som bare har en boltlignende sak..  tenkte litt om den ene var bedre enn den andre, eller om det ikke spiller noen spesiell rolle..  så hvis man skulle bygge om en vanlig forstilling til senkbar, hva burde man bruke. eller er det bare personlige preferanser som avgjør..
201  Forum / Teknisk, teori og praksis / sway away eller puma senkere.. på: november 29, 2007, 22:28:27 pm
hei. hva er fordel /ulemper med de to.. noen som gir mere elle noen som gir mindre bakkeklaring.. noen som senker mere evt.. erfaringer eller tips..?

har puma nå, men vurderer å prøve sway away.. hvis det er bedre evt..
202  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: lyktebrønner.. på: november 29, 2007, 22:01:57 pm
jau. kan sikkert prøve med bilder av lyktebrønn.. er derimot sykt dårlig til å ta bilder ellers.. burde desidert blitt bedre.. får se hva som skjer.. men tror jeg faktisk snart har en plan..
203  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: lyktebrønner.. på: november 29, 2007, 14:43:48 pm
min er ferdig montert den. skal bare lage lakk og se om jeg får montert korta forstilling og evt spindler..  sykt dyrt det.. må jo plutselig ha mye ekstra..  skulle vært ren bolt on...men min kommer ikke til å kysse asfalt..(ennå i hvertfall).. 
204  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: november 29, 2007, 11:07:32 am
hva slags bærekuler er det som kan brukes for å slamme den da... og det står originale spindler på eller...
205  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: lyktebrønner.. på: november 29, 2007, 10:45:26 am
det var ingen dum ide.  burde kanskje gjøre det sånn..  din bil kommer vel til å ligge på gulvet, så du må nok fjerne en del..tror jeg skal gjøre det selv. vet aldri når man stopper med senking..
206  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: november 29, 2007, 00:13:15 am
dette ser knall ut det.. skulle hatt råd til luft gett...knall. ser frem til flere bilder...
207  Forum / Rat-look / Sv: hvordan skal man lage sliten lakk/rust o.l på: november 28, 2007, 23:13:01 pm
he he. liker den,men du vet har en som jeg skal "lakke". så skal jo lage litt rat look vet du..  når man aldri kommer over ferdige patinerte, må man prøve å skape noe eget...
208  Forum / Rat-look / hvordan skal man lage sliten lakk/rust o.l på: november 28, 2007, 00:30:25 am
hei, liker rat /hoodride fenomenet, så lurer egentlig litt på om noen vet hvordan man kan "jukse " littmed lakk og rust..  for å få et slitent utseende.  så kom med tips dere som vet..
209  Forum / Snikk-snakk / Sv: Benk istede for to stoler fremme i T1.. på: november 28, 2007, 00:13:28 am
er en i sverige som har gjort det med sin bil.. tror han bygde sin selv..  kalles oldschoolvw på meanbugs.com..
210  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: senke puma på 66.. på: november 27, 2007, 23:40:52 pm
har sendt deg en pm.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!