mai 07, 2024, 22:31:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1. Gangsregistrering av nyimportert bil  (Lest 1663 ganger)
DiscoJones
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: oktober 17, 2012, 08:54:00 am »

Hallais!

Nå er det kun få uker igjen til min nye bil ankommer Oslo!!..Blunker i den forbindelse lurer jeg på om noen har noen tips om hvor det er lurt å vise bilen for å få den på skilt? Kom meg for øret at Biltilsynet her i Stavanger hadde noen ansatte som absolutt ikke likte importert veteran, og kunne være svært vanskelige. Kan det være en ide å ta med bilen til Flekkefjord, Haugesund e.l. ? Noen som har litt erfaring innen feltet?

Takker for feedback!
Loggført

63` Sika
81'  Doka
tmw
Medlem
***
Innlegg: 128
Bosted: Klepp



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 17, 2012, 09:25:55 am »

Bor i Stavanger, men valgte Eigersund trafikkstasjon og fikk ordnet det som Stavanger Trafikkstasjon ikke kunne Gliser





Hallais!

Nå er det kun få uker igjen til min nye bil ankommer Oslo!!..Blunker i den forbindelse lurer jeg på om noen har noen tips om hvor det er lurt å vise bilen for å få den på skilt? Kom meg for øret at Biltilsynet her i Stavanger hadde noen ansatte som absolutt ikke likte importert veteran, og kunne være svært vanskelige. Kan det være en ide å ta med bilen til Flekkefjord, Haugesund e.l. ? Noen som har litt erfaring innen feltet?

Takker for feedback!
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 17, 2012, 11:32:24 am »

Er det noe med den nye bilen som tilsier at det skulle være vanskelig da?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
DiscoJones
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 17, 2012, 11:36:07 am »

Egentlig ikke tror jeg, men den er jo litt lav eneste..Blunker mangler sikkerhetsseler å vindusviskere samt håndbrekk har jeg fått vite, men det lar seg jo ordne.. Håper bare det ikke er super hjemme laga senking..Blunker
Loggført

63` Sika
81'  Doka
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #4 på: oktober 17, 2012, 12:29:07 pm »

Ofte lurt å si minst mulig Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: oktober 17, 2012, 16:16:58 pm »

Egentlig ikke tror jeg, men den er jo litt lav eneste..Blunker mangler sikkerhetsseler å vindusviskere samt håndbrekk har jeg fått vite, men det lar seg jo ordne.. Håper bare det ikke er super hjemme laga senking..Blunker

Er den senket på skikkelig måte så bør du jo ikke ha noe å frykte i Stavanger heller.
Er den senket på en dårlig eller farlig måte så bør du jo bytte det allikevel ;-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 17, 2012, 18:32:50 pm »

Jeg har aldri hatt problemer med mine biler i Stavanger. Til og med kjøpt ikke godkjent ferdig bygget roadster og fått den godkjent som roadster. Ble en dårlig setning ser jeg. Men budskapet kom frem. Vær open og snakk med de, da er mye gjort:)

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
DiscoJones
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 17, 2012, 19:49:03 pm »

Ok..! Takk for bra tilbakemeldinger..Blunker
Loggført

63` Sika
81'  Doka
EsJo
Medlem
***
Innlegg: 225
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #8 på: oktober 20, 2012, 14:01:35 pm »


Eg har bare gode erfaringer med Haugesund. Vi må alltid der med biler importert fra USA, enten nye eller gamle.
Og de er like hyggelige og hjelpsomme hver gang Glad
Loggført
1303S73
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK


1303LS Org. Cab. & Gullhuset


Vis profil
« Svar #9 på: oktober 20, 2012, 23:23:51 pm »

Jeg snakket med de i Haugesund ( husker ikke hvem) når jeg skulle registrere min bil, som er importert fra Frankrike.

Endte opp i Stavanger, i min sak hadde de bedre greie på det der.

Hilsen Geir.
Loggført

1973 1303LS Org. Cab
1966 VW panel Gullhuset
1985 VW transporter syncro
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #10 på: oktober 21, 2012, 00:02:13 am »

Bor i Stavanger, men valgte Eigersund trafikkstasjon og fikk ordnet det som Stavanger Trafikkstasjon ikke kunne Gliser





Hallais!

Nå er det kun få uker igjen til min nye bil ankommer Oslo!!..Blunker i den forbindelse lurer jeg på om noen har noen tips om hvor det er lurt å vise bilen for å få den på skilt? Kom meg for øret at Biltilsynet her i Stavanger hadde noen ansatte som absolutt ikke likte importert veteran, og kunne være svært vanskelige. Kan det være en ide å ta med bilen til Flekkefjord, Haugesund e.l. ? Noen som har litt erfaring innen feltet?

Takker for feedback!

Stavanger å egersund er samme folka...de rulerer bare på hvor de er...  Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!