mai 05, 2024, 01:41:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Er det noe jeg kan lage, som dere trenger?  (Lest 40452 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: desember 05, 2008, 12:16:57 pm »

Har en maskinavdeling med mange mann som har litt lite arbeid.

Noen som har forslag til et nytt produkt vi kan lage? Helst noe vi kan lage flere like deler av.
Vi har nye og moderne CNC maskiner, stanser, automatkapping.
Vi sveiser titan, alu, rustfritt og svart stål. Kan levere varmgalv, vibrasjonsslipt, pulverlakkert etc.

Tenker på om det deler til bilene våre vi står å lager selv som vi kunne kjøpt bedre ferdige? Racing, oppheng, hva som helst?

Forslag som blir brukt, premieres. Send gjerne PM om dere er redd for at andre skal "snappe" idèn.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: desember 05, 2008, 12:35:40 pm »

Er vel ikke lett å priskonkurrere med kinaproduserte deler men her er mine forslag:

- veltebøyler/veltebur etter mål og standard i høy finish
- forstilling i aluminium. Dette finnes forsovidt, men de er ikke solide nok til annet enn beach buggies etc. De må med andre ord være styrkeberegnet og dokumentert slik at de kan få TUV papirer. Forstilling i aluminium vil sikkert kunne lette en boble med 10-15 kilo da originalforstillingen er vannvittig tung.
- motorfester (til benk) i høy kvalitet. Kinagreiene er vinglete og dårlig.
- adaptere til bremsesystem fra Porsche (eller andre biler, for eksempel er vel volvo mye brukt i Sverige)
- ulike flenser til eksossystemer
- ulike profiler/flenser til å bygge opp under forgassere (for å avstemme innsugsvolum) samt adapterplater for å få satt på skikkelige luftfiltere til IDA med store innugstrakter (jeg kan forklare det hvis interessant)

Ellers trengs vel generell maskinering etc av motordeler. Og rustsveising av karosserier/bunnplater. Hadde vært fint med noen som kunne gjøre dette etter en forhåndsoppsatt prisliste.
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: desember 05, 2008, 12:49:40 pm »

Forstillingsstamme i aluminium har jeg ikke så stor tro på, ganske enkelt fordi man da trolig vil måtte redesigne voldsomt. Styrken i den nogenlunde samme dimensjonen og formen er ikke i nærheten av stål.

Sentral-luftfilter system - boks over hver gasser som går til felles innsugshus med luftfilter. CSP har en versjon men den koster mer enn det smaker. Pris er selvfølgelig et element her som i alt annet.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: desember 05, 2008, 12:57:59 pm »

Jeg ser for meg en del saker her ja. Aluminium er vi spesielt gode på å maskinere.
Ser ikke for meg problem å redsigne oppheng. Må bare finne ut hva det er plass til i forhold til nødvendig styrke.
TUV godkjenning er sikkert mer utfordrende. Men til racing blir det vel annerledes, men da mister vi et stort volum.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: desember 05, 2008, 13:06:29 pm »

Her kan dere se noe av utstyret vi bruker http://www.uninor.no/documents/45.html
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #5 på: desember 05, 2008, 13:11:07 pm »

blindplugg til fordelerhullet i blokka med nippel til retur fra åndeboksen
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: desember 05, 2008, 13:14:57 pm »

kan dere knekke fjørstål (tynt) ??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: desember 05, 2008, 14:18:03 pm »

blindplugg til fordelerhullet i blokka med nippel til retur fra åndeboksen
Hvor setter du da fordeleren? Det virker enkelt. bra forslag om det er behov for det
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: desember 05, 2008, 14:19:00 pm »

kan dere knekke fjørstål (tynt) ??
Virker i utgangspunktet enkelt ja
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #9 på: desember 05, 2008, 14:21:57 pm »

blindplugg til fordelerhullet i blokka med nippel til retur fra åndeboksen
Hvor setter du da fordeleren? Det virker enkelt. bra forslag om det er behov for det

et er noen av oss som kjører uten fordeler, styrer tenning via innsprut. Med de fallene prisene på sprut, vil jeg tro dette er et stigende marked
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: desember 05, 2008, 14:28:28 pm »

blindplugg til fordelerhullet i blokka med nippel til retur fra åndeboksen
Hvor setter du da fordeleren? Det virker enkelt. bra forslag om det er behov for det

et er noen av oss som kjører uten fordeler, styrer tenning via innsprut. Med de fallene prisene på sprut, vil jeg tro dette er et stigende marked
Aha. datasprut? Jeg har og fordelen av å gå ut døra å se om delene passer på min bil.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: desember 05, 2008, 14:31:05 pm »

Dere er utrolig produktive. Glad Har fått mange PM i tillegg til det som kommer frem her. Tydeligvis engasjerer tråden.

Om dere har konkrete forespørsler, send gjerne e-post janoh@uninor.no
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #12 på: desember 05, 2008, 15:07:51 pm »

Hvordan er det med å utføre en jobb som mange trenger før eller siden... presse inn king bolter i spindler, brotsje opp slik at dette blir 100% ? Har to i garsjen som jeg tenkte å sjekke prisen på, venter bare på delene fra Unneberg.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #13 på: desember 05, 2008, 15:45:59 pm »

Jeg ønsker meg to-delte universalvarmepotter til bruk på merged headers. Altså som man kan skru på rørene som kommer fra sylinder 3 og 1.

Til SCC 2009 er det snakk om at bilene på stripa bør ha en form for bleie eller oljeoppsamler. Hva med å komme med et enkelt lett "trau" i alu som kan henges under motor/girkasse? Bør være relativt rimlig slik at alle har råd til det.

Fuelcell som passer i "tankhullet" hvor orginaltanken til bobla sitter. Må ha stor diameter ut på slangekobling, og retur inngang. 

Turtellerbrakett som passer i radiohullet i bobla.

Glad
« Siste redigering: desember 05, 2008, 15:47:49 pm av BERGER » Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #14 på: desember 05, 2008, 15:52:48 pm »

spacere og spacere for endring av boltsirkel er det sikkert folk som er interessert i. Jeg har ihvertfall fått et par forespørsler på å lage dette Glad
Loggført

Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #15 på: desember 05, 2008, 16:22:25 pm »

Gangstercap (senking av bakrute) på bay  Øyerulling
Jailbars til bays (doka/sika)...

Ventillokk som er penere enn CSP sine, mer diskrèt mener jeg.
Hva med å lage "griller" til å sette fast boble chassis og evt busschassis? - dokumenter og bilder kan jeg linke til.

- Alufelger? Evt transporthjul (små hjul med dekk for å rulle bil ut/inn av henger/garsje - kjekt for langtidsprosjekter).

Loggført

... it's an adiction ... 
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #16 på: desember 05, 2008, 17:16:52 pm »

Kva med å starte serieproduksjon av sånne: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10191.0.html

Ser ut som det er eit marked for det! Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #17 på: desember 05, 2008, 19:40:09 pm »

Se lang PM Blunker
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #18 på: desember 05, 2008, 20:08:33 pm »

Hvordan er det med å utføre en jobb som mange trenger før eller siden... presse inn king bolter i spindler, brotsje opp slik at dette blir 100% ? Har to i garsjen som jeg tenkte å sjekke prisen på, venter bare på delene fra Unneberg.
Ja, presser har vi også. Brotsjing gjør vi også. Ikke dumt
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #19 på: desember 05, 2008, 20:13:26 pm »

Jeg ønsker meg to-delte universalvarmepotter til bruk på merged headers. Altså som man kan skru på rørene som kommer fra sylinder 3 og 1.

Til SCC 2009 er det snakk om at bilene på stripa bør ha en form for bleie eller oljeoppsamler. Hva med å komme med et enkelt lett "trau" i alu som kan henges under motor/girkasse? Bør være relativt rimlig slik at alle har råd til det.

Fuelcell som passer i "tankhullet" hvor orginaltanken til bobla sitter. Må ha stor diameter ut på slangekobling, og retur inngang. 

Turtellerbrakett som passer i radiohullet i bobla.

Glad
Ja, kanskje stanse ut to halvdeler til headers? Oljeoppsamler virker kurant. Fuelcell -noen kollisjonskrav? Turtallsbrakett. Kult om originaldekselet kunne vippes ned og ha turtelleren bak...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #20 på: desember 05, 2008, 20:14:50 pm »

spacere og spacere for endring av boltsirkel er det sikkert folk som er interessert i. Jeg har ihvertfall fått et par forespørsler på å lage dette Glad
Det virker også til å være en god idè
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #21 på: desember 05, 2008, 20:18:20 pm »

Gangstercap (senking av bakrute) på bay  Øyerulling
Jailbars til bays (doka/sika)...

Ventillokk som er penere enn CSP sine, mer diskrèt mener jeg.
Hva med å lage "griller" til å sette fast boble chassis og evt busschassis? - dokumenter og bilder kan jeg linke til.

- Alufelger? Evt transporthjul (små hjul med dekk for å rulle bil ut/inn av henger/garsje - kjekt for langtidsprosjekter).


Alufelger vil glemme. Transporthjul virker interressant. Ventillokk fra CSP har jeg på selv, disse bør nok støpes. (For mye svinn å maskinere ut av blokk)
Griller har jeg sett forespørsel på i forum her, og vi har cnc styrt rørbøyemaskin, virker veldig spennende.. Send gjerne tegninger på janoh@uninor.no
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #22 på: desember 05, 2008, 20:45:37 pm »

Jålete, men... Overgang  fra skrå til vertikal oljepåfylling til T1. Øyerulling
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #23 på: desember 05, 2008, 22:21:57 pm »

Jail bars har vært nevnt  http://www.justkampers.com/shop/type_2_bay/jail-bar-set-for-rear-window.html Og denne typen http://www.justkampers.com/shop/type_2_bay/jail-bar-set-side-window.html

En annen muilighet er friskluft-"ventiler" for busser. http://www.justkampers.com/shop/type_2_bay/cab-door-window-fresh-air-grille.html

Loggført

1969 Militær-buss
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #24 på: desember 05, 2008, 22:33:14 pm »

Du kan jo lage noen slike! Tror de Empiboy lagde gikk unna ganske fort..

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,2161.0.html


Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #25 på: desember 05, 2008, 23:19:17 pm »

hva med takgrinder i rustfritt?
gjerne lavtbyggende som følger taket litt mer en originale..
med eller uten trespiler eventuellt klargjort for spiler
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #26 på: desember 05, 2008, 23:24:30 pm »

Tror du det er nok folk som vil godta at det er nytt "stuk" på dem?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #27 på: desember 05, 2008, 23:29:17 pm »

Lag ein prototyp Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #28 på: desember 05, 2008, 23:31:30 pm »

Jeg mener å ha sett slike takgrinder til salgs fra en nettside, men jeg klarer ikke å huske hvor. Altså som følger taket litt mer enn originalt.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #29 på: desember 05, 2008, 23:52:57 pm »

Løfterforinger for type 1 løftere i wbx blokk. Rocky Jennings lager slike. Oxy begynner vel å bli litt i vinden oxo.
Ett meget fint produkt som kansje kunne være noe for flere store firmaer. http://eyeball-engineering.net/Thepackage.html

Selvfølgelig dårlig å kopiere ting, men går til og med kansje ann å forbedre.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Sider: [1] 2 3 ... 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!