hsimpson
Nybegynner
Innlegg: 28
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #60 på: februar 27, 2010, 20:10:35 pm » |
|
Its alive!
Der var ny ecu montert, og prøvestartet. Vi-Pec, standalone innsprut. Skulle egentli bare stille grunntenninga, men når jeg vrei på nøkkelen så starta pinadø motoren. det hadde ikke han som solgte greiene sett før. Den nye ecu'en gir et hav av nye muligheter når det gjelder oppsett. har bla fjærnet den restriktive maf sensoren allerede.
Og til scc 2010 skal launch controll taes i bruk.!
Nå må jeg bare bestille den nye garret GT3071RWG, og få motoren mappet. 350whp er godt innenfor rekkevidde...
Tøff bil du har her Passer smaken min veldig godt, skikkelig GL. Men, legg ut flere bilder
|
|
|
Loggført
|
1302 -71
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #61 på: mars 12, 2010, 21:59:59 pm » |
|
Denne lille dingsen skal i år hjelpe meg å forbedre rundetidene. justerbare cambervinkler.. kjøpt som universaldel på ebay, så tilpasset bobla
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
|
« Svar #62 på: mars 12, 2010, 22:25:52 pm » |
|
Denne lille dingsen skal i år hjelpe meg å forbedre rundetidene. justerbare cambervinkler.. kjøpt som universaldel på ebay, så tilpasset bobla Sweet. Du laget vel ikke et sett ekstra du vil kvitte deg med vel
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #63 på: mars 23, 2010, 21:05:06 pm » |
|
Kom en sånnderre luftpumpe i posten. kalles vel populært for turbo!
turbo3.JPG (139.65 KB. 1037x781 - vist 559 ganger.)
turbo2.JPG (124.72 KB. 1037x781 - vist 513 ganger.)
HPIM3738.JPG (145.58 KB. 1037x781 - vist 502 ganger.)
turbo.JPG (139 KB. 1037x781 - vist 555 ganger.) Garret GT3071WG. tok med et bilde sammen med den gamle for å vise forskjellen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #64 på: mars 23, 2010, 21:07:50 pm » |
|
Har såkallte Anti-Surge porter maskinert inn i innsuget for å forbedre respons og bedre egenskaper på lavt turtall.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RødeBaron
|
|
« Svar #65 på: april 01, 2010, 22:15:37 pm » |
|
scc2010?
|
|
|
Loggført
|
original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #66 på: april 02, 2010, 12:19:54 pm » |
|
Ser ut som om han ble bitt av basillen ja... men bilen her er vel egentlig bygget for andre baner da :-)
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Vw1302s
Seniormedlem
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum
|
|
« Svar #67 på: april 17, 2010, 14:52:19 pm » |
|
Veldig imponert over denne bobla Gjennomført! Hva slags girkasse brukte du før 915 kassa? Evt hvis det var boblekasse, brukte du da en adapterplate for å få motoren til å passe? Hvor får man tak i dette? Sikler litt på ei subaru motor selv.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
|
« Svar #68 på: april 18, 2010, 10:13:04 am » |
|
Fet blæse! Har du noen mer detaljerte specs på'n.
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #69 på: april 18, 2010, 21:42:41 pm » |
|
Har sveisa ferdig "downpipen" fra turboen. pakka den inn i to lag med thermotec wrapping for å holde strålevarmen på et minimum. Kjører med såkallt divorced pipe for wg eksosen for å ikke forstyrre strømmen av eksos ut fra turbinen. Har klart meg uten noen skarpe bøyer denne gangen, så håper spoolup og respons blir bra. Finner ikke specsa på turboen i farta...
Da gjennstår det bare å benkkjøre bilen før den er klar!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
|
« Svar #70 på: april 19, 2010, 18:22:05 pm » |
|
nice
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #71 på: april 29, 2010, 14:13:41 pm » |
|
Da var allt på plass, og motoren prøvestartet. Allt fungerer som det skal! (som vanlig) Da er det bare å komme seg i nærmeste bremsebenk og begynne mapping!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #72 på: april 29, 2010, 15:53:36 pm » |
|
Hvis det blir på UMS håper jeg du gir beskjed slik at oss som liker å se på kan komme innom :-)
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #73 på: mai 11, 2010, 14:06:01 pm » |
|
Da har jeg satt opp nye hjulvinkler for banekjøring:
forran: 2grader camber, 2mm toe-in bak: 1,8grader camber, 0mm toe-in (blir nok litt toe in ved harde pådrag)
Mappingen av motor ikke helt ferdig, så foreløpig går den med turtallsperre på 5000rpm, og maks 200hk på hjula ved 3800ca?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #74 på: mai 14, 2010, 17:11:11 pm » |
|
Da har jeg satt opp nye hjulvinkler for banekjøring:
forran: 2grader camber, 2mm toe-in bak: 1,8grader camber, 0mm toe-in (blir nok litt toe in ved harde pådrag)
Mappingen av motor ikke helt ferdig, så foreløpig går den med turtallsperre på 5000rpm, og maks 200hk på hjula ved 3800ca?
Høres bra ut dette. Hjulvinklene du her nevner, er det noe du eller andre har testa seg frem til, eller er det satt opp som et utgangspunkt for testing?
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #75 på: mai 14, 2010, 18:11:56 pm » |
|
har forhørt meg litt om vinklene, men det er mest et utgangs-punkt for justering. bla tror jeg lite toe-in bak vil gjøre bilen vel overstyrt, så det må kansje endres. og så har jeg mye mer å gå på forren på camberen, så denne kan justeres optil 3,5grader om det trengs.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #76 på: mai 16, 2010, 21:53:34 pm » |
|
har forhørt meg litt om vinklene, men det er mest et utgangs-punkt for justering. bla tror jeg lite toe-in bak vil gjøre bilen vel overstyrt, så det må kansje endres. og så har jeg mye mer å gå på forren på camberen, så denne kan justeres optil 3,5grader om det trengs.
ok. Hadde vært flott om du hadde delt erfaringene du gjør deg ang, dette temaet fremover. Følger spendt med
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm
|
|
« Svar #77 på: mai 16, 2010, 22:29:20 pm » |
|
regner med at camberen skal være -2 grader .... og ikke 2
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
|
« Svar #78 på: mai 16, 2010, 23:06:20 pm » |
|
Rå bil med utrolig fet lyd
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #79 på: mai 16, 2010, 23:15:37 pm » |
|
Denne lille dingsen skal i år hjelpe meg å forbedre rundetidene. justerbare cambervinkler.. kjøpt som universaldel på ebay, så tilpasset bobla Har søkt på ebay, men finner ikke noe lignende. Hva søkte du etter?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
|
Bahnrennen
Nybegynner
Innlegg: 22
Bosted:
|
|
« Svar #81 på: mai 17, 2010, 16:52:59 pm » |
|
Flats4parts selger fjærbeinslager m justeringer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #82 på: mai 20, 2010, 20:30:24 pm » |
|
Da var tallene fra dynokjøringa klar:
RWHP DIN: 261hk @ 6250rpm Torque: 334Nm @ 4800rpm
Litt skuffende med tanke på størrelsen på turboen, men det er dysene sin feil. Klarer ikke levere mer bensin. Men kjørbarheten er noe helt annet! Ingen mere turbo-lag bare Pang krefter når man gir gass. helt sykt å kjøre med. før måtte jeg jo vente på krefter mellom giring, nå bare spinner den løs!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
|
« Svar #83 på: mai 20, 2010, 20:39:50 pm » |
|
på hvilket lade trykk?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #84 på: mai 20, 2010, 20:56:55 pm » |
|
på 107 kpa eller 1,07bar. skal legge ut film fra bremsinga snart, og grafer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
|
« Svar #85 på: mai 20, 2010, 22:11:17 pm » |
|
Jøss, 261 på bakhjulene??? Ikke dårlig - stoler 100% på at den trigger masse endorfiner (eller hva det nå er)!?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
|
« Svar #86 på: mai 20, 2010, 22:22:42 pm » |
|
Jøss, 261 på bakhjulene??? Ikke dårlig - stoler 100% på at den trigger masse endorfiner (eller hva det nå er)!? He he endorfiner skaper også andre lyster for menesker
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #88 på: mai 20, 2010, 22:32:46 pm » |
|
se på de kurvene! trykket bare spretter opp å er helt stabilt etter 4000rpm! det er DIN hjulhester som måles, man kan vel legge til rundt 15% for å få motorhester. men de er jo ikke så viktig ettersom det er hjulhestene som teller!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ørjan Evensen
Medlem
Innlegg: 174
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #89 på: mai 20, 2010, 23:07:57 pm » |
|
Fet lyd, Øyvind! Gratulerer med flott resultat.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|