mai 12, 2024, 18:21:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vw svakhet på baklås...  (Lest 895 ganger)
sykkelmannen
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted:


Vis profil

« på: januar 29, 2011, 21:02:42 pm »

Hei, jeg har et problem med bagasjeromslåsen på min 1992 polo cl diesel. Først etter snøen begynte å smelte og det lå "saltvann" på veiene pga all saltinga fant jeg ut av at låsen sto bom fast når jeg prøver å vri den om. Jeg kjenner to andre også som har helt samme problem med bagasjeromslåsen, og dem har Volkswagen også.

Siden det var først etter alt "saltvannet" som kom at låsen gikk i stykker tenkte jeg kanskje det hadde tatt seg inn noe salt og jeg lurer da på om det kan ha rustet eller noe har kilt seg inni der.

Jeg har skrudd den ut og prøvd å vri om den tingen som stikker ut fra låsen bakfra med tang, og med dårlig lykke. Beklager for mangel av faguttrykk Blunker

Jeg lurte da på om dere har noen generelle tips angående dette? Jeg har prøvd med låsolje og rustløser spray. Er bare ganske kjedelig å ikke ha lås i orden når man har anlegg til 6000,- bak der Glad

Mvh Markus.
Loggført
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #1 på: januar 29, 2011, 21:26:27 pm »

Hei. Kjøp luftkjølt vw så slipper du disse "nymotens" problemer  Blunker  Disse låsene (på modeler før 2000) er kjent får å lage problemer vinterstid, da fettet de brukte inne i disse låsene fra fabrikken ikke tåler kulde og tempratursvingninger. (ikke laget for Norske forhold, som Møller sa da vi var oppe å klaget på vår Polo som hadde samme problem flere vinterer på rad.. Øyerulling

Et tips som virket på vår er å ta å legge låsen i diesel over natten, vaske dritten godt med tannbørsten og smøre den godt opp igjen.

Lykke til  Blunker
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
sykkelmannen
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: januar 29, 2011, 21:34:44 pm »

Tusen takk for bra svar Finn-Erik! Jeg skal prøve å få til dette i morgen Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!