mai 03, 2024, 02:38:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ombygning  (Lest 1461 ganger)
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« på: mars 19, 2015, 13:12:13 pm »

Er det bolt on å flytte komplett motor, kasse, akslinger, og forstilling fra en 68 modell 1500 til en 63 modell 1200?
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: mars 19, 2015, 16:03:21 pm »

Hvis du har bygget resten af bilen om til 12 volt må du have nye brekkwire men ellers skal det være det ja.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #2 på: mars 19, 2015, 18:22:30 pm »

Forstillingen passer ikke. Forskjellig avstand mellom rørene.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: mars 19, 2015, 20:21:13 pm »

Ah.... Så ikke der stod forstilling der også Blunker men som SveinT skriver går det ikke nej. Men hvorfor dog bytte fra link pin til balljoint forstilling?  Rekker tunge

Forstillingen passer ikke. Forskjellig avstand mellom rørene.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #4 på: mars 19, 2015, 21:33:53 pm »

Takk for svar og hjelp
Grunnen til forstilling er skivebremser, pluss at min puma har vondt for å reise seg opp igjen. ligger stort sett død på bunn uten noen som helst fjæring. Tøff høyde men ikke direkte behagelig å kjøre. Greit å ha noe som ikke blir så jævlig varmt som tromlene blir innimellom. Har en komplett 68 modell stående så da tenkte jeg at det kanskje var grei skuring.
Ved å bytte alt bak får jeg jo 4 bolter på hjulene går det å beholde de gamle akslingene slik at det blir fem foran og bak siden det ikke går med forstilling?
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #5 på: mars 19, 2015, 21:55:37 pm »

Vi har tromler på lager der giver dig stor boltsirkel på lange aksler og nye bremser, og skivebremser foran kan vi også hjælpe dig med Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #6 på: mars 20, 2015, 23:44:19 pm »

Tromler bak er jo en enkel løsning. Men ser at flere ombygnings sett til skivebremser foran ikke er godkjente.
og skal jeg bygge om foran til skiver må jeg få pumaen til å virke som den skal.
Problem 2 er at sesongen starter nå og ett raskt bytte av forstilling hadde reddet sesongen.
Men forslag til hvorfor den siger ned foran tas imot med takk og så kan det hende jeg bygger om til skiver
om jeg finner noe som BT liker også.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #7 på: mars 20, 2015, 23:51:16 pm »

Tromler bak er jo en enkel løsning. Men ser at flere ombygnings sett til skivebremser foran ikke er godkjente.
og skal jeg bygge om foran til skiver må jeg få pumaen til å virke som den skal.
Problem 2 er at sesongen starter nå og ett raskt bytte av forstilling hadde reddet sesongen.
Men forslag til hvorfor den siger ned foran tas imot med takk og så kan det hende jeg bygger om til skiver
om jeg finner noe som BT liker også.


Jeg spurte på BT, og de har ikke noe imot uoriginale skivebremssett (jeg har fra CB Performance) så lenge du har en normal motor og kvittering på kjøp.
Det som er med godkjennelse eller ikke, handler om biler med sterkt trimmede motorer.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #8 på: mars 21, 2015, 08:06:52 am »

Som Kjell Roar skriver er det enkelt at få godkendt "ikke godkendte" skiver hvis det er standard motor du skal have. MEN vi leverer selvfølgelig også skivebremsekit med TÜV papirer på op til 136 heste Blunker

Ta gerne telefonen og ring på mandag på 33330606 så kan jeg hjælpe dig videre, eller send en mail på post@unneberg-bil.no Glad

Tromler bak er jo en enkel løsning. Men ser at flere ombygnings sett til skivebremser foran ikke er godkjente.
og skal jeg bygge om foran til skiver må jeg få pumaen til å virke som den skal.
Problem 2 er at sesongen starter nå og ett raskt bytte av forstilling hadde reddet sesongen.
Men forslag til hvorfor den siger ned foran tas imot med takk og så kan det hende jeg bygger om til skiver
om jeg finner noe som BT liker også.

Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!