november 10, 2024, 21:35:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 736357 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #150 på: mars 15, 2009, 16:22:58 pm »

Du burde sette inn fett nipler og holde ned lengden på det som stikker ut av foringene til et minimum. Eller sette inn wiregiring? Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #151 på: mars 15, 2009, 16:33:26 pm »

Funker fint som snus dette.. og om du skal holde deg til VW deler så bruk kryssene i rattstammen til 02 og 03, i leddene  Osteaktig

Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #152 på: mars 15, 2009, 21:11:48 pm »

jepp.jepp
Ja roar , for sånn jeg tenker også vil jo den skrå delen prøve å rette seg ut når man drar i stanga og klappe sammen når man skyver
så gjelder vel å ha den avstanden fra foring til ledd så kort som mulig slik att kraft X arm blir så liten så mulig..
Foringer og ledd har jeg plukket fra T3 giroverføring.trenger litt mod det leddet
vurderete det 02-03 leddet også erik Glad men fant ikke den i farta.. har en NOS liggende ..ett eller annet sted..  Tvilende


* DSC07089.JPG (103.88 KB, 640x480 - vist 437 ganger.)

* DSC07090.JPG (125.35 KB, 640x480 - vist 438 ganger.)
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:59:49 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #153 på: mars 15, 2009, 21:16:03 pm »

var kladdet en del inni det ene hjørnet (der også )
fikk laget til en plate og sveist inn.



* DSC07082.JPG (126.42 KB, 480x640 - vist 533 ganger.)

* DSC07093.JPG (109.33 KB, 480x486 - vist 518 ganger.)
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:59:08 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #154 på: mars 15, 2009, 21:18:52 pm »

prøvemonterte hub'ene og hjula foran for å få ett lite begrep om plassen foran i hjulbua
skal jo KANSJE ha på en 2" smalet forstilling men fikk en indikasjon  på att det forhåpentligvis ikke trenger å modifiseres
noe i toppen av innerskjermer



* DSC07083.JPG (152.88 KB, 640x480 - vist 488 ganger.)
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:58:25 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #155 på: mars 15, 2009, 22:32:29 pm »

Just hva jeg tenkte på
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #156 på: mars 19, 2009, 00:27:22 am »

startet i går på å sette sammen en motor.
ikke helt avgjort om denne skal inni  i racebussen eller i varianten...
dte er avhengig av forskjellige ting... Hemmelig
men motorene er veldig like så legger ut litt info uansett.

Veiv med nye lager:




* DSC07103.JPG (144.84 KB, 640x480 - vist 498 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #157 på: mars 19, 2009, 00:29:13 am »

har du erfaring med balanseringen i disse veivene? er den bra?
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #158 på: mars 19, 2009, 00:31:39 am »

fresing av blokka for å gjøre plass til løftere med stor fot.
hjemme mekka fres laget av en gammel løfter med påsveisa skjær( knekt bor som er slipt til)



* DSC07106.JPG (169.45 KB, 480x640 - vist 727 ganger.)

* DSC07104.JPG (138.88 KB, 640x480 - vist 532 ganger.)

* DSC07111.JPG (127.34 KB, 640x480 - vist 488 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #159 på: mars 19, 2009, 00:35:20 am »

har ikke sent noe bort til balansering enda jeg.
så lenge det er deler som kommer fra en fullt fungerenda motor så bruker jeg det som det er
og att det ikke er tuklet noe med.
delene er jo balansert  hver for seg i null fra fabrikk såvidt jeg vet.
stoler ganske godt på utstyret de hadde på fabrikken på 80 tallet. Glad
hvilke spec de balanserer etter vet jeg ikke men det fungerer til mitt bruk.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #160 på: mars 19, 2009, 00:36:15 am »

fresing av blokka for å gjøre plass til løftere med stor fot.
hjemme mekka fres laget av en gammel løfter med påsveisa skjær( knekt bor som er slipt til)



det der kunne JEG tenkt meg å sett før... Øyerulling  det var en smart løsning
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #161 på: mars 19, 2009, 00:40:12 am »

så var det kammen
ettermarkeds kam'en har veldig skarpe kanter etter slipinga så jeg sliper bort gradene sånn som VW i alelfall har gjort originalt på WBX kammene.
er det slipt sånn på original VW kammer i type 1 også ? ??



* DSC07108.JPG (137.84 KB, 640x480 - vist 509 ganger.)

* DSC07112.JPG (105.54 KB, 640x480 - vist 456 ganger.)

* DSC07107.JPG (145.25 KB, 640x480 - vist 455 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #162 på: mars 19, 2009, 00:44:48 am »

fresing av blokka for å gjøre plass til løftere med stor fot.
hjemme mekka fres laget av en gammel løfter med påsveisa skjær( knekt bor som er slipt til)



det der kunne JEG tenkt meg å sett før... Øyerulling  det var en smart løsning

Glad funker kjempebra også. bare å kjøre batteridrillen... 20 sek ferdig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #163 på: mars 19, 2009, 00:53:14 am »

byttet ut strekk boltene som er på 2,1 rådene med "vanlige" rådebolter
bildet ljuger litt asså.. de er like tjukke.  Sjokkert


* DSC07117.JPG (142.75 KB, 640x480 - vist 565 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #164 på: mars 19, 2009, 09:06:49 am »

byttet ut strekk boltene som er på 2,1 rådene med "vanlige" rådebolter
bildet ljuger litt asså.. de er like tjukke.  Sjokkert

Boltene på wbx er "good shit" i forhold til T1 sine. Bytter du til T1? eller arp?
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #165 på: mars 19, 2009, 10:36:12 am »

jasså er de boltene good shit?
bytter til Type 1 std
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #166 på: mars 19, 2009, 10:47:09 am »

jasså er de boltene good shit?
bytter til Type 1 std

på vwmorten sin tråd om oxy bytter han over wbx til T1 rådene.

men det kan vel leses med et men ser jeg...:

The wbx rods have 24mm wrist pins as type 4, so type 1 rods must be used when using type one pistons.
Some? wbxrods have superduper rodbolts and nuts..
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #167 på: mars 19, 2009, 18:02:19 pm »

1,9 WBX (tidlige WBX) bruker jo vanlige  rådebolter av non stretch typen
2,1 kom med denne strekk utgaven som "skal" skiftes hver gang
Sikkert mange som gjenbruker de, men siden jeg hadde vanlige ligendes bytter jeg.
« Siste redigering: mars 20, 2009, 14:07:17 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #168 på: mars 20, 2009, 14:05:22 pm »

Senke satser har jeg på lageret Blunker

Mags
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #169 på: mars 20, 2009, 15:10:06 pm »

1,9 WBX (tidlige WBX) bruker jo vanlige  rådebolter av non stretch typen
2,1 kom med denne strekk utgaven som "skal" skiftes hver gang
Sikkert mange som gjenbruker de, men siden jeg hadde vanlige ligendes bytter jeg.


Ok. da skjønner jeg hvorfor vwmorten skriver "noen?" råder..
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #170 på: mars 22, 2009, 02:34:00 am »

fått gjort mere på motor.

satt sammen blokk



* DSC07115.JPG (134.29 KB, 640x480 - vist 580 ganger.)

* DSC07120.JPG (155.21 KB, 640x480 - vist 564 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #171 på: mars 22, 2009, 02:35:52 am »

også begynt å kikke på ventilklaring mot stempel.
må modifisere litt på stempel pga større ventidiameter og mere løft



* DSC07122.JPG (133.59 KB, 640x480 - vist 522 ganger.)

* DSC07123.JPG (140.66 KB, 640x480 - vist 502 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #172 på: mars 22, 2009, 02:37:46 am »

toppene var ferdig portet sete mot port av JPm , men måtte porte resten sjøl.
og tilpasse innsug til toppene.som er av ståpegods og tok ganske lang tid å porte.
phu!!



* DSC07130.JPG (135.63 KB, 640x480 - vist 538 ganger.)

* DSC07131.JPG (152.86 KB, 640x480 - vist 540 ganger.)

* DSC07134.JPG (156.97 KB, 480x640 - vist 532 ganger.)
« Siste redigering: mars 22, 2009, 02:39:38 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #173 på: mars 22, 2009, 02:41:05 am »

også gikk retainer mot styring så disse måtte slipes ned.



* DSC07128.JPG (148.3 KB, 640x480 - vist 512 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #174 på: mars 22, 2009, 23:51:46 pm »

også gikk retainer mot styring så disse måtte slipes ned.



Hva slags løft brukr du? Eller var det retaineren i seg selv som var problemet?
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #175 på: mars 22, 2009, 23:55:56 pm »

er vel en kombinasjon avhøyde på styringer, dimensjon på retainer, løft på kam/ vipper som gjør att det butter.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #176 på: mars 23, 2009, 00:00:37 am »

kikket gjennom mer på tråden din.....pokker for en fremgang du har når du jobber Sjokkert

Gøy!!!
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #177 på: mars 23, 2009, 00:03:47 am »

hehe ..joda.. lever ett småpatetisk liv med bare jobbing og mekking.
kjerring og unger er fremmedord.
eller...det er jo ganske greit alikavæl.   Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #178 på: mars 23, 2009, 00:06:51 am »

hehe ..joda.. lever ett småpatetisk liv med bare jobbing og mekking.
kjerring og unger er fremmedord.
eller...det er jo ganske greit alikavæl.   Kult

alt til sin tid, er det noe som heter..... Øyerulling
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #179 på: mars 25, 2009, 00:11:25 am »

skulle prøvemontere senkespindlene fra JeeRacing men ser ut som om forstillinga er en sån  bastard.
DVS att den har den nye typen hjulalger , mens bærearmene har lite hull til leddboltene...
ikke kunne jeg flytte over lager/foringer heller pga forskjell på inv. hull
sein -63 modell er vel bussen.
må få tak i 64-> bærearmer
så da plukket jeg den ut og gjorde klar for senkesatser ettersom den løsningen som satt der var sån passe.
pusser den ned også skal den få en runde POR-15 eller Rustbullet. må få testa dette produktet osm mange skryter av .
gidder ikke sandblåse denne forstillinga



* DSC07142.JPG (133.57 KB, 640x480 - vist 549 ganger.)

* DSC06963.JPG (139.9 KB, 640x480 - vist 499 ganger.)

* DSC07143.JPG (151.97 KB, 640x480 - vist 536 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!