Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #150 på: mars 15, 2009, 16:22:58 pm » |
|
Du burde sette inn fett nipler og holde ned lengden på det som stikker ut av foringene til et minimum. Eller sette inn wiregiring?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #151 på: mars 15, 2009, 16:33:26 pm » |
|
Funker fint som snus dette.. og om du skal holde deg til VW deler så bruk kryssene i rattstammen til 02 og 03, i leddene
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #152 på: mars 15, 2009, 21:11:48 pm » |
|
jepp.jepp Ja roar , for sånn jeg tenker også vil jo den skrå delen prøve å rette seg ut når man drar i stanga og klappe sammen når man skyver så gjelder vel å ha den avstanden fra foring til ledd så kort som mulig slik att kraft X arm blir så liten så mulig.. Foringer og ledd har jeg plukket fra T3 giroverføring.trenger litt mod det leddet vurderete det 02-03 leddet også erik men fant ikke den i farta.. har en NOS liggende ..ett eller annet sted..
|
|
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:59:49 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #153 på: mars 15, 2009, 21:16:03 pm » |
|
var kladdet en del inni det ene hjørnet (der også ) fikk laget til en plate og sveist inn.
|
|
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:59:08 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #154 på: mars 15, 2009, 21:18:52 pm » |
|
prøvemonterte hub'ene og hjula foran for å få ett lite begrep om plassen foran i hjulbua skal jo KANSJE ha på en 2" smalet forstilling men fikk en indikasjon på att det forhåpentligvis ikke trenger å modifiseres noe i toppen av innerskjermer
|
|
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:58:25 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #155 på: mars 15, 2009, 22:32:29 pm » |
|
Just hva jeg tenkte på
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #156 på: mars 19, 2009, 00:27:22 am » |
|
startet i går på å sette sammen en motor. ikke helt avgjort om denne skal inni i racebussen eller i varianten... dte er avhengig av forskjellige ting... men motorene er veldig like så legger ut litt info uansett. Veiv med nye lager:
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #157 på: mars 19, 2009, 00:29:13 am » |
|
har du erfaring med balanseringen i disse veivene? er den bra?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #158 på: mars 19, 2009, 00:31:39 am » |
|
fresing av blokka for å gjøre plass til løftere med stor fot. hjemme mekka fres laget av en gammel løfter med påsveisa skjær( knekt bor som er slipt til)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #159 på: mars 19, 2009, 00:35:20 am » |
|
har ikke sent noe bort til balansering enda jeg. så lenge det er deler som kommer fra en fullt fungerenda motor så bruker jeg det som det er og att det ikke er tuklet noe med. delene er jo balansert hver for seg i null fra fabrikk såvidt jeg vet. stoler ganske godt på utstyret de hadde på fabrikken på 80 tallet. hvilke spec de balanserer etter vet jeg ikke men det fungerer til mitt bruk.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #160 på: mars 19, 2009, 00:36:15 am » |
|
fresing av blokka for å gjøre plass til løftere med stor fot. hjemme mekka fres laget av en gammel løfter med påsveisa skjær( knekt bor som er slipt til)
det der kunne JEG tenkt meg å sett før... det var en smart løsning
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #161 på: mars 19, 2009, 00:40:12 am » |
|
så var det kammen ettermarkeds kam'en har veldig skarpe kanter etter slipinga så jeg sliper bort gradene sånn som VW i alelfall har gjort originalt på WBX kammene. er det slipt sånn på original VW kammer i type 1 også ? ??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #162 på: mars 19, 2009, 00:44:48 am » |
|
fresing av blokka for å gjøre plass til løftere med stor fot. hjemme mekka fres laget av en gammel løfter med påsveisa skjær( knekt bor som er slipt til)
det der kunne JEG tenkt meg å sett før... det var en smart løsning funker kjempebra også. bare å kjøre batteridrillen... 20 sek ferdig
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #163 på: mars 19, 2009, 00:53:14 am » |
|
byttet ut strekk boltene som er på 2,1 rådene med "vanlige" rådebolter bildet ljuger litt asså.. de er like tjukke.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #164 på: mars 19, 2009, 09:06:49 am » |
|
byttet ut strekk boltene som er på 2,1 rådene med "vanlige" rådebolter bildet ljuger litt asså.. de er like tjukke. Boltene på wbx er "good shit" i forhold til T1 sine. Bytter du til T1? eller arp?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #165 på: mars 19, 2009, 10:36:12 am » |
|
jasså er de boltene good shit? bytter til Type 1 std
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #166 på: mars 19, 2009, 10:47:09 am » |
|
jasså er de boltene good shit? bytter til Type 1 std
på vwmorten sin tråd om oxy bytter han over wbx til T1 rådene. men det kan vel leses med et men ser jeg...: The wbx rods have 24mm wrist pins as type 4, so type 1 rods must be used when using type one pistons. Some? wbxrods have superduper rodbolts and nuts..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #167 på: mars 19, 2009, 18:02:19 pm » |
|
1,9 WBX (tidlige WBX) bruker jo vanlige rådebolter av non stretch typen 2,1 kom med denne strekk utgaven som "skal" skiftes hver gang Sikkert mange som gjenbruker de, men siden jeg hadde vanlige ligendes bytter jeg.
|
|
« Siste redigering: mars 20, 2009, 14:07:17 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
mags
|
|
« Svar #168 på: mars 20, 2009, 14:05:22 pm » |
|
Senke satser har jeg på lageret Mags
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #169 på: mars 20, 2009, 15:10:06 pm » |
|
1,9 WBX (tidlige WBX) bruker jo vanlige rådebolter av non stretch typen 2,1 kom med denne strekk utgaven som "skal" skiftes hver gang Sikkert mange som gjenbruker de, men siden jeg hadde vanlige ligendes bytter jeg.
Ok. da skjønner jeg hvorfor vwmorten skriver "noen?" råder..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #170 på: mars 22, 2009, 02:34:00 am » |
|
fått gjort mere på motor.
satt sammen blokk
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #171 på: mars 22, 2009, 02:35:52 am » |
|
også begynt å kikke på ventilklaring mot stempel. må modifisere litt på stempel pga større ventidiameter og mere løft
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #172 på: mars 22, 2009, 02:37:46 am » |
|
toppene var ferdig portet sete mot port av JPm , men måtte porte resten sjøl. og tilpasse innsug til toppene.som er av ståpegods og tok ganske lang tid å porte. phu!!
|
|
« Siste redigering: mars 22, 2009, 02:39:38 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #173 på: mars 22, 2009, 02:41:05 am » |
|
også gikk retainer mot styring så disse måtte slipes ned.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #174 på: mars 22, 2009, 23:51:46 pm » |
|
også gikk retainer mot styring så disse måtte slipes ned.
Hva slags løft brukr du? Eller var det retaineren i seg selv som var problemet?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #175 på: mars 22, 2009, 23:55:56 pm » |
|
er vel en kombinasjon avhøyde på styringer, dimensjon på retainer, løft på kam/ vipper som gjør att det butter.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #176 på: mars 23, 2009, 00:00:37 am » |
|
kikket gjennom mer på tråden din.....pokker for en fremgang du har når du jobber Gøy!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #177 på: mars 23, 2009, 00:03:47 am » |
|
hehe ..joda.. lever ett småpatetisk liv med bare jobbing og mekking. kjerring og unger er fremmedord. eller...det er jo ganske greit alikavæl.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #178 på: mars 23, 2009, 00:06:51 am » |
|
hehe ..joda.. lever ett småpatetisk liv med bare jobbing og mekking. kjerring og unger er fremmedord. eller...det er jo ganske greit alikavæl. alt til sin tid, er det noe som heter.....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #179 på: mars 25, 2009, 00:11:25 am » |
|
skulle prøvemontere senkespindlene fra JeeRacing men ser ut som om forstillinga er en sån bastard. DVS att den har den nye typen hjulalger , mens bærearmene har lite hull til leddboltene... ikke kunne jeg flytte over lager/foringer heller pga forskjell på inv. hull sein -63 modell er vel bussen. må få tak i 64-> bærearmer så da plukket jeg den ut og gjorde klar for senkesatser ettersom den løsningen som satt der var sån passe. pusser den ned også skal den få en runde POR-15 eller Rustbullet. må få testa dette produktet osm mange skryter av . gidder ikke sandblåse denne forstillinga
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|