Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
1
|
Bruktbørsen / Biler selges / 67 cab kommer for salg
|
på: mai 25, 2016, 17:46:49 pm
|
[attachment=1][attachment=2]Hei, denne unike bobla kommer for salg til helga da jeg ikke får tid, eller har plass til denne lengre. noen som kan være intressert?
|
|
|
2
|
Forum / Problemløseren / før eu kontroll
|
på: august 14, 2012, 05:53:14 am
|
På min -67, så er det noe dødgang på rattet. hvordan er med på veteranbiler og eu-godkjenning?
|
|
|
3
|
Forum / Problemløseren / dogg i manometre
|
på: august 14, 2012, 05:45:52 am
|
Før jeg starter er manometrene planke og fine, men etter ca 10 min kjøring så dogger manometrene over. hva kan være problemet her? noen som vet?
|
|
|
4
|
Forum / Problemløseren / kjappt dumt spm. olje-instrument
|
på: mai 16, 2011, 09:11:47 am
|
hvilke ledninger skal inn på ett oljetrykk-instrument, og hvilke skal inn på oljetemp-instrument? er det samme måler? det er 2 pinner på hver. en fra sensor og en fra pluss?
Kroger'n
|
|
|
12
|
Forum / Problemløseren / gass spjell weber 40
|
på: juli 26, 2010, 09:11:23 am
|
Har endelig fått bobla ut av garasjen, men etter litt kjøring, så blir spjellet i forgasseren treigerer og treigere og gassen henger seg. Pratet med en forståsegpåer, han mente at det kunne være at det er for lite "olje" i det nye bensinet, og at spjellet ble for "tørt". Noen som har peiling?
legger med noen bilder, gasseren er etter bildet renset, vasket og overhalt med nye pakninger. [attachment=1] [attachment=2] [attachment=3] [attachment=4]
|
|
|
13
|
Forum / Problemløseren / henger seg
|
på: juli 23, 2010, 23:11:27 pm
|
Har en 67 1600 med dobble weber forgassere. Når motoren er kald, er gasspedalen kjempe rask og god. men når motoren blir varm blir pedalen treigere og treigere, og Gassen henger seg. Hva kan dette være? Noen som har vært borti det samme? har overhalt gasserne. kan det være Wiren? er disse lett å skifte?
|
|
|
22
|
Forum / Problemløseren / Oljelekkasje, hjelp
|
på: mai 05, 2010, 19:51:59 pm
|
Det hele begynte med at jeg fant en lekkasje under motoren, etter at jeg skulle på eu-kontroll. Eu-kontrollen ble kansellert og fant ut at lekkasjen kunne være støtstanghylsene. [attachment=1] [attachment=2]
Etter nærmere undersøkelser så det ut som oljen kom ut over støtstanhylsene, og bestemte meg for å ta ut motoren for å sjekke sylinderne. da jeg åpnet ventildekslene fant jeg ut at det ene støtstaget var ute av stilling. Lurer på hvordan dette kunne ha skjedd. [attachment=3] [attachment=4]
Så løsnet jeg mutrene på sylinderen, og synes de egentlig ikke satt særlig bra. Da jeg målte boltene etterpå fant jeg ut at boltene var ca 22,5cm(vet ikke hvor lange de skal være). [attachment=5] [attachment=6] [attachment=7] [attachment=8]
Har egentlig ikke funnet ut hvor oljelekkasjen var, men mulig at det skyldtes at sylinderboltene har strekt seg. hva tror dere? Motoren er en 1600 (AD719627)etter det jeg har funnet ut, og stemplene målte jeg til 87,5mm. På bunnpanna står det AS41 og 043 101 101 A
Hva burde jeg gjøre? skal vaske mye av motoren men, hvilke deler burde jeg kjøpe ny? støtstanhylser, støtstenger? sylinderbolter? sylinderpakninger? hva mer?
Har ikke mye peiling så alle svar ses på som nyttige!
|
|
|
25
|
Forum / Problemløseren / Oljelekkasje?
|
på: mai 03, 2010, 11:08:00 am
|
Motoren lekker. ser ut som det kommer mellom motor og girkasse. Det er ikke midt under men litt til venstre side. Er det simringer der? hvordan får jeg isåfall tak i rett type? Motornr er: AD719627 og kan se ut som det er en fra tidlig -70.
|
|
|
28
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stoppet under kjøring, vil ikke starte igjen.
|
på: april 26, 2010, 21:17:52 pm
|
Har du også byttet kondensator og det der på dansk hedder platiner? + justert dem korrekt (er det 0,40 de skal have i afstand?)
Ja det er gjort. En annen ting jag kan komme på er kondens i bensinen. Men skal ikke bilen starte først for så å skyte/smelle etter hvert?
|
|
|
29
|
Forum / Problemløseren / Motor stoppet under kjøring, vil ikke starte igjen.
|
på: april 26, 2010, 18:00:10 pm
|
Var ute å kjørte med boble mi og plutselig stoppet motoren, akkurat som om coilen døde og gnisten døde ut. Har byttet plugger, pluggledninger, coil, og fordeler. Har sjekket av forgasserne får bensin, alle pluggene gnister og når hakket på drivhjulet er opp, så er pluggledningen på sylinder 1. hva kan være problemet? Skyter og smeller når jeg prøver å starte med startgass. (motoren skal tenne i rekkefølgen 1-4-3-2, det blir da høyre fremme, venstre bak, venstre fremme og høyre bak)!!!!!!? ??
|
|
|
|