Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
|
44
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Herbie.
|
på: november 04, 2012, 21:04:04 pm
|
Den siden hadde fantastiske mengder med popups som ville ha meg til å laste ned noen filer som feks "SaveAs.exe"... Ikkje brraaaaa.
|
|
|
45
|
Forum / Hva skjer? / Sv: FUN RUN 2013!!!
|
på: oktober 27, 2012, 21:37:24 pm
|
Nå er "Beigen" klar for Fun Run. Pumaen er heist til uante høyder og steinharde gummihjul av merket "Viking" anno 1980 med stålpigg montert. Har aldri vært med på vintertreff før, så hva må tas med? Kjetting, snøskuffe, jerrykanne, kjelke, whiskey, ski, slepetau, kart og kompass/gps (jeg har majet dårlig stedsans), CB-radio, førstehjelpsutstyr/overlevelseskit, Berner Sennenhund med sånn liten tønne rundt halsen, fyringsved... HVA!?
|
|
|
53
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 2013. KNA Varna, Våler i ØSTFOLD. 1. og 2. juni.
|
på: september 04, 2012, 06:49:47 am
|
Jeg er med på den, Finn-Erik har nettopp fikset så vi ordner premie til raskeste jente. Når det gjelder utstilling av biler, er det god plass til det, og det tar vi med, men det blir ingen premiering på utstillingen, foreløpig. Vi ønsker å fokusere på kjøringen, og underskuddet fra i år, gir oss ikke så mange muligheter til å utvide. Når vi får dette treffet opp og gå derimot, skal vi utvide og utvide, og jeg skal til slutt fullføre luftslottet mitt.
Dette skal jeg absolutt garantert helt sikkert kanskje bli med på til neste år. Den 11-ern der er MIN!!!!
|
|
|
54
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Luftkjølt VW Treff i Råde v/McDonald's. Onsdager kl 18.00
|
på: september 02, 2012, 17:45:18 pm
|
Hej allihopa! Det meldes majet godt vær til onsdag. Skulle vi prøvd å tatt et treff før folk parkerer bilene sine? Det er kanskje siste onsdag med såpass bra vær i vente... Vi kunne jo møtes et sted og tatt en pizza, kanskje tilogmed i en annen by, men det er vel å dra strikken vææææl langt? Andreas
|
|
|
57
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Feiltenning / smelling på 1200 fra 1957
|
på: august 15, 2012, 13:22:45 pm
|
Trodde først at dette hadde med en treg innsugsventil på 1'ern (som skulle vært i orden nå) å gjøre. Kanskje denne hadde satt seg igjen, men nei. Det hadde den ikke.
Det er ikke noen støtstenger som har bøyd seg når ventilen sto fast/var treg? Jo, den støtstangen til innsug på sylinder 2 bøyde seg ettersom ventilen satt. Ventilen går fint nå. Støtstanga som står der nå er så absolutt ikke bra, så denne må skiftes. Siden vogna ikke er klar for veien enda, ordner jeg det når jeg kommer så langt. Bilen har stått siden '91, og jeg vet ikke om støtstangen var bøyd før den ble parkert eller om det skjedde da selgeren startet opp bilen før salg. Hovedpoenget var å få startet opp motoren. Tror det var koks i ventilføringa som gjorde at ventilen satt, for den løsnet med diesel...
|
|
|
58
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Feiltenning / smelling på 1200 fra 1957
|
på: august 14, 2012, 11:39:13 am
|
Det var gnist på alle plugger, men 1 og 2 var knusktørre. De har ikke fått bensin. Da jeg dro på choken ble undertrykket i forgasser og innsug såpass høyt at det kunne ble sugd inn... Jeg har ikke funnet noen feil på tenninga. Startet opp bilen for en liten stund siden og gikk den som en klokke fra oppstart. Lar dette ligge litt. Nå går den iallefall. Endel andre ting som må sees over på bilen...
|
|
|
59
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Feiltenning / smelling på 1200 fra 1957
|
på: august 13, 2012, 20:38:30 pm
|
Idag plukket jeg fordeleren i småbiter, vasket og renset alle deler. Dette er en BR8 som er tilsynelatende i god form. Justerte ut litt på fjøra til vakuumklokka, syntes denne virket vel stram. Regner med at det blir litt lettere å få dratt opp fortenningen nå. Klasket sammen fordeleren og startet opp motoren. Samme feil. Denne gangen lot jeg det bare stå til og dro opp turtallet og holdt det. Det smalt og bærte seg en god stund, men det ble liksom litt mildere etter hvert. Stilte tomgangen etter øre og fortsatte med å holde turtallet oppe. Smellene ble etterhvert helt borte, og responsen fra tomgang ble mye bedre! En annen feil jeg plutselig opplever, og har opplevd fra jeg kjøpte bilen er at når den har stått litt virker det som den ikke går på alle etter oppstart. Trodde først at dette hadde med en treg innsugsventil på 1'ern (som skulle vært i orden nå) å gjøre. Kanskje denne hadde satt seg igjen, men nei. Det hadde den ikke. Fant nå nettopp ut at den kun går på sylinder 3 og 4 men det er gnist på 1 og 2. Da må det være noe annet tull. Jeg startet opp motoren og som vanlig gikk den kun på to sylindre. Hjalp ikke gi gass. Gav full choke på selve chokearmen, og vips, jevn og fin gange (Bortsett fra tikking pga den dårlige støtstangen... Kim, leser du dette? ). Virker som om det rett og slett ikke kommer hverken luft eller bensin til 1 og 2. Har en følelse av at innsuget er delvis tett, så det neste er å demontere dette og se om det ligger noe spennende inni! Takker for alle tips. Veldig ålreit å få noen andre idéer å jobbe ut ifra. PS! Beklager lang og muligens kjedelig post!
|
|
|
60
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Feiltenning / smelling på 1200 fra 1957
|
på: august 13, 2012, 10:58:32 am
|
Fikk så vidt tittet litt på dette i går morges. Hadde ikke lampe for hånden, men dro tenningen opp litt. Det hjalp noe, men jeg synes det er lite bevegelse på platen i fordeleren for å få full fortenning? Mulig noe sitter litt nedi. Skal forsøke rense den nå og se om jeg finner noe humbug. Takker for tips så lenge!
|
|
|
|