Jeg kjøpte motoren i fjor av Jærva her på forumet men planene er endret og jeg har solgt 914 og kjøpt 911. Har blitt anbefalt å kjøpe alu støtstenger Alu støtstenger fra Unneberg Bil eller Hotshop og ventilløftere fra Kjell Aaen. Med de løfterne til Kjell Aaen kan man ikke bruke dobble fjærer, men man må bruke enkle stivere fjærer som et minimum på den kammen som sitter.
Har en ferdig "bunn" stående bygget av Alf Rønnings Porscheverksted + org 2.0l 914 topper med følgende spec:
Blokk er fra 2,0 T4 og er kontrollmålt og har alle lagere standard.
Sitter 210 mm clutch med cushiongrip forsterket clutch på.
Veiv er balansert.
Sitter meget påkostede råder på som er lettet til 565 gram og vektjustert, der er oxo satt inn bronseforinger for 22mm krysspinne.
Kam er fra kvalitetsprodusent Schleicer og er på 332 grader (tilsvarer ca. 300 grader us-målemetode) og har 13,2 i løft.
Alle lagere er fra kolbenscmidt og har standardmål elle veier.
Sylindere er Mahle med smidde Mahle stempler i 94mm med flat topp.
Alle pakninger er nye.
Sitter vdo-tempføler i bunnlokk.
B.A.S adapter for ekstern oljekjøler sitter oxo på .
Det følger med nye støtstangrør og crommoly støtstenger.
Denne har gått ca. 3000 km etter den ble bygget. Alle deler bortsett fra veiv,blokk og svinghjul er nye, ellers er veiv,blokk og svinghjul kontrollmålt og funnet ok.
Blokka er dreid ned for bruk av Porsche 911 kjøling, men kan brukes med standard kjøling oxo, men da må man tette der det er dreid ned. Kjøling følger ikke med.
Pris hbo 11.000 kr for bunn og løse topper. (langt under verdi av delene og selger ikke løse deler, kun komplett)
Send PM/mail
bjornet2001@yahoo.no eller ring 934 27 444. Motor ligger i Drammen.